Hoeveel medailles?

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Haalt Nederland net zoveel medailles als de vorige keer?

Nee
19
90%
Ja
2
10%
 
Totaal aantal stemmen: 21

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Hoeveel medailles?

Bericht door joey » zo aug 08, 2004 12:53 pm

Na de OS van Sydney kwam de Nederlandse ploeg met een recordoogst aan medailles thuis. Van de Hoogenband, De Bruijn, Van Moorsel, Huizinga, de hockeyers en wie vergeet ik nog behaalden goud. Gaan de OS dit keer ook zo goed verlopen? Hoe zit het bijvoorbeeld met Pieter -PSV- Van den Hoogenband en met De Bruijn die hard getraind schijnt te hebben, kan Huizinga zijn stunt herhalen? Valt Van Moorsel opnieuw in de prijzen? En wie gaat verrassen?

Jullie voorspellingen graag.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo aug 08, 2004 1:14 pm

13,5 :D

Dat heb ik geloof ik onlangs in een amerikaans onderzoek zien staan wat was gebaseerd op resultaten van recente belangrijke wedstrijden.

Zelf heb ik echt geen idee. De meeste sporten die op de spelen aan bod komen vind ik absoluut niet interessant.

Met het voetbal en tennis doen we niet mee en bij het wielrennen hebben we weinig kans.

Verder vind ik het basketbal toernooi nog wel interessant maar ook daar doen we niet mee. Mischien dat er bij het honkbal nog een stunt in zit maar ik betwijfel het.

Dan heb je wat mij betreft de interessante sporten wel zo'n beetje gehad.

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » zo aug 08, 2004 1:22 pm

Ehm, hoeveel medailles behaalden wij de vorige keer? Joey?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 08, 2004 1:29 pm

Die heb ik opgezocht. :blush:

http://www.nownederland.org/historie/me ... n/2000.htm


12 goud, 9 zilver, 4 brons, 25 plakken dus. :worshippy:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 08, 2004 3:26 pm

USA Today: Nederland wint 13,5 medailles

NEW YORK - Nederland zal in Athene aanzienlijk minder medailles veroveren dan in Sydney. Zo luidt althans de voorspelling van de gerenommeerde Amerikaanse krant USA Today.

Dat blad brengt elke vier jaar voor de Olympische Spelen een overzicht uit van de hoeveelheid medailles die elk land gaat binnenhalen. Volgens USA Today komt Nederland in het virtuele medailleklassement uit op 13,5 plakken. In Sydney won Oranje vier jaar geleden 25 medailles: 12 keer goud, 9 maal zilver en 4 maal brons.

De halve medaille die USA Today telt, komt uit het tennis. De Amerikanen tellen een halve medaille als er in een sport normaal gesproken geen strijd om de derde plaats is, maar op de Spelen wel. De halve finalisten krijgen dan van de Amerikaanse krant een halve medaille. In dit geval zou Martin Verkerk dus de halve eindstrijd halen.


De drie medailles.

Volgens USA Today wint Nederland vier zwemmedailles, drie wielerplakken, een halve tennismedaille, twee medailles bij de teamsporten en vier medailles in de overige sporten. Met het totaal zou Nederland straks op de twintigste plaats in het medailleklassement eindigen. De prognoses zijn gebaseerd op de WK-resultaten van 2004 of 2003 in de diverse sporten. De Amerikanen, in Sydney met 97 medailles het beste land, zouden hun leidende positie verliezen aan Rusland (91 om 80,5 medailles).

www.telegraaf.nl

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo aug 08, 2004 7:59 pm

Ik durf alleen te voorspellen dat we er minder halen als vier jaar geleden, dat waren voor Nederland ongekend goede spelen. Verder kan ik er niet veel over zeggen omdat er toch best wat sporten (sporters) zijn waar ik echt geen verstand van heb. Ik volg veel sport maar op de OS heb je toch altijd weer dingen waar je niets van weet en waar we dan opeens een bronzen medaille mee halen, zoiets als pijl en boog schieten op skeelers.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 08, 2004 10:13 pm

Ja er zijn rare sporten bij. Kleiduifschieten bijvoorbeeld of dressuur met paarden. :D

Ik volg intensief zwemmen, volleybal (de Nederlanders, lekker chauvinistisch), hockey, bepaalde atletiekonderdelen. Het voetbal gaat eerlijk gezegd doorgaans aan me voorbij. (Wel ooit Romario voor het eerst gezien op de OS, die noemden ze toen nog Romario. ;) )

O ja, ik heb een bloedhekel aan de openings- en sluitingsceremonie. Walgelijke poppenkast vind ik dat. :pukey:

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma aug 09, 2004 2:23 pm

Dus we hoeven jou niet te vragen om de vlag te dragen, begrijp ik :D

Ik kijk als ik tijd heb en dan pik ik van alles wel wat mee. Hockey, zwemmen, honkbal en basketball volg ik wat intensiever en het voetbaltoernooi ga ik in z'n geheel volgen en, als het meezit, de finale(s) bezoeken.

Ik denk niet dat Nederland over eenzelfde lichting beschikt als een paar jaar geelden maar eerlijk gezegd zijn de Nederlandse kleiduifscutters voor mij nog onbekender dan voor jullie dus ik kan er geen zinnige verwachting over uitspreken. Ik hoop vooral dat het qua openbare orde rustig blijft en alles op tijd af is. Vooral dat laatste kon nog wel eens problematisch gaan worden vrees ik ;)

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma aug 09, 2004 2:44 pm

Die halve medaille van het tennis kunnen we wel vergeten, want Verkerk doet niet mee:
Verkerk niet naar Athene

Het toernooi waarnaar hij als een van de weinige tennissers écht uitkeek, komt voor Martin Verkerk te vroeg. Hij heeft nog te veel last van een blessure aan de borstspier en zegde daarom af voor de Olympische Spelen.
Bron: www.ad.nl

Ik denk dat Sydney ongekend goed was, Athene zal minder medailles te zien geven, 10 to 15 schat ik. De Bruijn, Van den Hoogenband, Van Moorsel, de baanwielrenners (Bos), kleiduivenschutters, Anky van Grunsven misschien. Van de teamsporten verwacht ik dit jaar weinig.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » ma aug 09, 2004 6:22 pm

Zo, net terug uit Zwitserland en nog voor ik volgende maand naar Holland en weer CH af reis, dreigt mijn tv overrompelt te worden door die ellendige Olympics, waar naar ik lees de NL tv maar 200 uur, maar de Echo Star satelliten niet minder dan 2,000 uur aan zullen besteden.
Het is een walgelijk commercieel en corrupt geheel geworden dat zijn streven geheel prostitueert aan commerciele belangen en ons steeds maar probeert te dwingen een stelletje 14 jarige meisjes te bekijken die lintjes of hoepeltjes in de lucht gooien of over een balk proberen te lopen.
Vier jaar geleden, na de laatste Olympics schreef ik een klein (tongue in cheek) artikel dat mischien voor enkelen amusant is.

“Now that these Olympics have come to an end and we all will be spared the further sight of assorted munchkin-virgins, endlessly tumbling on one apparatus or another, I should like to convey to people of your wisdom and insight, my thoughts as to where these Olympics have failed to keep up with the changing times.

I do not propose that we revert to the original-style Olympics, conducted exclusively by uncircumcised, nude males, in front of an all male audience, but invite examination of the original Olympic events, which all bore a close relationship to daily life at that time. To wit: Running - because in those days the Greeks did a lot of running, either away from or toward marauding Persians; Javelin throwing - because the ancient Greeks threw a lot of spears at people they disapproved of, such as marauding Persians; Lifting Weights - because there were no jacks then and people spent a good deal of their time lifting heavy objects; Wresting - because the numbers-dispensers had not yet been invented to facilitate the orderly formation of lines in supermarkets, etc. etc.

You see, we have gotten away from this elementary premise and today’s Olympics bear no resemblance to our daily lives. We don’t hit the Freeways twirling a ribbon; we don’t normally propel ourselves across vaults, and we don’t normally use a shot-put to settle disagreements.

I therefore propose, that we substitute Olympic activities that relate to the lives that we live today, for those that do not. The following contests might thus be considered for inclusion:
1. Programming a VCR, with and without a Manual;
2. Cutting into the waiting line at a metered Freeway on-ramp;
3. Running a gauntlett of Hare-Krishnas at an airport;
4. Vacuuming, both indoor and at the beach;
5. Changing tires on an "18-Wheeler";
6. Hitchhiking 100 miles in the same clothes in which activity 5. was performed;
7. Riding a flood-channel on a dining room table;
8. Filling out an application on a moving bus;
9. Modern Pentathlon, e.g. consisting of
(i) Drive-By shooting,
(ii) Evading arrest,
(iii) Conversing in English with a "7-11" or gas-station convenience-shop employee,
(iv) Hot-wiring an automobile, etc. etc.”

-"
Ook zouden wij er waarschijnlijk bij gebaat zijn als wij diverse sporten combineren, die ‘an und fuer sich’ alleen maar kleine audiences trekken. Zo zouden wij een “combi” kunnen maken van de volgenden die aldus het toeschouwen mischien waard zouden worden: Klein kaliber geweer en twee zonder stuurman; synchronized swimming en kogelstoten; pursuit bicycle racing en discus; gymnastische floor-exercises en military-hippique, etc. etc.

Hoeveel medailles? Who cares?

Just my 2 cents.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 10, 2004 8:36 am

Mooi artikel, Kilroy. :worshippy:

En toch ga ik kijken. Noem het verslaving. :blush:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 15, 2004 8:16 pm

Gelukkig sleurde VDH de mannen van de estafetteploeg naar een zilveren medaille. Anders was het een zure dag geweest. Van Moorsel gevallen en twijfelachtig voor de rest van de Spelen, De Bruin geklopt op haar favoriete onderdeel. :sad:

Medaillespiegel

Rang Landen Goud Zilver Brons Totaal
1 China 5 2 1 8
2 Australie 4 1 3 8
3 Japan 4 1 0 5
4 Italie 2 1 0 3
5 Turkije 2 0 1 3
Oekraine 2 0 1 3
7 Rusland 1 3 2 6
8 Frankrijk 1 2 2 5
9 Hongarije 1 1 0 2
10 Thailand 1 0 1 2
11 Verenigde Staten van Amerika 0 2 2 4
12 Servie-Montenegro 0 2 0 2
Polen 0 2 0 2
14 Duitsland 0 1 1 2
15 Slowakije 0 1 0 1
Portugal 0 1 0 1
Indonesie 0 1 0 1
Groot-Brittannie 0 1 0 1
Georgie 0 1 0 1
20 Bulgarije 0 0 3 3
21 Nederland 0 0 2 2
Cuba 0 0 2 2
Belgie 0 0 2 2
24 Zuid-Korea 0 0 1 1
Tsjechie 0 0 1 1
Mongolie 0 0 1 1
Colombia 0 0 1 1
Totaal 23 23 27 73
www.telegraaf.nl

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma aug 16, 2004 11:58 am

Die mannen estafette ploeg was een grote verassing voor mij. Geweldig gezwommen van Pieter vd Hoogenband. Het wielrennen was inderdaad een grote teleurstelling, ik had op minstens een medaille gerekend. Heel zuur ook dat ze nu waarschijnlijk de tijdrit ook wel niet zal rijden. Het was wel haar eigen schuld, ze keek achterom en toen raakte ze het wiel van de Spaanse voor haar.
Verder gisteren natuurlijk de heerlijke overwinning van de volleyballers gezien en een overwinning van de hockey heren, die mij licht tegenvielen, maar daar was Studio Sport het niet mee eens. Mijns inziens werden ze gered door de geweldig keepende Vogels, normaal gesproken hadden ze een paar tegentreffers en een zeer teleurstellende openingswedstrijd gehad.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 16, 2004 3:01 pm

Een van de grote kanshebbers voor een Olympische medaille, de Nederlandse van Indonesische afkomst Mia Audina heeft zich geplaatst voor de halve finale badminton. Ze versloeg de Engelse Hallam in twee sets. Audina speelt nu tegen de Chinese Ruina Gong, de nummer 1 van de plaatsingslijst. De laatste zes keer verloor Audina vijf keer van Gong, een keer wist ze te winnen.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma aug 16, 2004 3:24 pm

Audina is qua spel geweldig om naar te kijken, die eerste game, 11-0 werd het, wat ging dat gemakkelijk.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma aug 16, 2004 4:01 pm

Wielrennen: Van Moorsel doet waarschijnlijk mee aan tijdrit

Het lijkt erop dat Leontien van Moorsel haar impossante wielercarriere niet hoeft te beeindigen met een valpartij. Van Moorsel stapt woensdag namelijk 'gewoon' op de fiets om deel te nemen aan de tijdrit op de weg.


Ook de individuele achtervolging staat nog op het programma van Van Moorsel. Vanavond neemt ze de definitieve beslissing over het deelnemen aan de tijdrit.
www.SportOne.nl

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 16, 2004 10:17 pm

Medaillespiegel

Rang Landen Goud Zilver Brons Totaal
1 China 10 4 1 15
2 Australie 6 2 5 13
3 Japan 5 1 1 7
4 Verenigde Staten van Amerika 3 5 5 13
5 Frankrijk 2 2 3 7
6 Italie 2 2 1 5
7 Turkije 2 0 1 3
Oekraine 2 0 1 3
9 Rusland 1 5 2 8
10 Duitsland 1 2 1 4
11 Hongarije 1 1 1 3
12 Zuid-Korea 1 0 2 3
Thailand 1 0 2 3
14 Griekenland 1 0 1 2
15 Zuid-Afrika 1 0 0 1
16 Nederland 0 2 3 5
17 Polen 0 2 0 2
Noord-Korea 0 2 0 2
19 Slowakije 0 1 1 2
20 Zimbabwe 0 1 0 1
Spanje 0 1 0 1
Servie-Montenegro 0 1 0 1
Portugal 0 1 0 1
Oostenrijk 0 1 0 1
Indonesie 0 1 0 1
Groot-Brittannie 0 1 0 1
Georgie 0 1 0 1
28 Cuba 0 0 3 3
29 Bulgarije 0 0 2 2
Belgie 0 0 2 2
31 Tsjechie 0 0 1 1
Roemenie 0 0 1 1
Mongolie 0 0 1 1
Colombia 0 0 1 1
Canada 0 0 1 1
Brazilie 0 0 1 1
Argentinie 0 0 1 1
Totaal 39 39 45 123



Vijf medailles maar nog geen goud. En inmiddels zijn drie kansen (Moorsel, VDH, De Bruijn) verloren gegaan. X'C

Australië doet het fantastisch en de VS doen het relatief slecht.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma aug 16, 2004 10:35 pm

joey schreef: Vijf medailles maar nog geen goud. En inmiddels zijn drie kansen (Moorsel, VDH, De Bruijn) verloren gegaan.
Het is mischien wat overdreven gesteld maar de score is tot op heden denk ik gewoon teleurstellend. Er zijn denk ik niet zoveel grote kansen op goud meer over gebleven.

Ten opzichte van vorig jaar gaan ze niet eens in de buurt komen van het aantal medailles. Nu was dat ook wel een extreem hoge score maar dat schept nu eenmaal verwachtingen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 16, 2004 10:41 pm

Wat hebben we nog?

De Bruijn (2x) ,
Van den Hoogenband (2x)
Anky van Grunsven
Leontien van Moorsel
Hockey dames en heren

Andere kandidaten voor goud? Audina misschien?

Eigenlijk zijn het dezelfde sporters als vier jaar geleden. Dat zegt genoeg.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » di aug 17, 2004 7:19 am

Judo (Huizinga, Van der Geest), Roeien (?), Atletiek (Kiplagat), Paardrijden (Grunsven), Baanwielrennen (Theo Bos!) en Zeilen (Booth/Dercksen)

Ook nog kanshebbers op goud...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di aug 17, 2004 9:31 am

Zeilteam Thies dicht bij podium
Het zeilteam van Annelies Thies is het podium bij de Olympische Spelen dicht genaderd. Het Ynglingtrio kwam gisteren bij strakke wind als derde en vijfde binnen. Daarmee belandde de ploeg op de vierde plaats in het klassement na zes races, op één punt van brons en op drie punten van zilver.

Stuurvrouw Thies en haar bemanningsleden Annemieke Bes en Petronella de Jong stapten na de zware zeildag, met vlagen tot windkracht acht, dik tevreden van boord. ,,We kunnen met een lekker gevoel de rustdag ingaan'', zei de blonde roerganger opgewekt. ,,Als je elke dag in twee races minder dan tien punten vaart, komen de medailles vanzelf in beeld.''

In de zesde race hadden Thies en co even problemen met de felle wind en het beukende water. De boot liep snel vol. Met emmers moest de Yngling worden leeg gehaald. Dat kostte veel snelheid en vijf plaatsen in het veld (van drie naar acht). In het laatste rak kon Thies toch nog opstomen naar de vijfde plaats. ,,We hadden een badkuip vol'', aldus de stuurvrouw lachend. ,,We hebben in korte tijd honderden liters water moeten lozen.''

Jaap Zielhuis voert in de Finn een achterhoedegevecht. De races in de Europe (Carolijn Brouwer), 470 (Sven Coster/Kalle Coster, Lisa Westerhof/Margriet Matthijsse), Laser en 49er zijn vanwege de zware wind uitgesteld.
www.ad.nl

Sjaakie
Berichten: 225
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 2:32 pm

Bericht door Sjaakie » di aug 17, 2004 12:58 pm

joey schreef:Wat hebben we nog?

De Bruijn (2x) ,
Van den Hoogenband (2x)
Anky van Grunsven
Leontien van Moorsel
Hockey dames en heren

Andere kandidaten voor goud? Audina misschien?

Eigenlijk zijn het dezelfde sporters als vier jaar geleden. Dat zegt genoeg.
Wietze van Alten met boogschieten. Hij won in Sidney brons en heeft in diverse interviews geroepen dat hij nu weer voor een medaille gaat.

Bart Brentjes met mountainbiken, in Atlanta werd hij Olympisch kampioen van de toen nog demonstratiesport.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di aug 17, 2004 3:32 pm

Sjaakie schreef:Wietze van Alten met boogschieten. Hij won in Sidney brons en heeft in diverse interviews geroepen dat hij nu weer voor een medaille gaat.
Van Alten is uitgeschakeld in de tweede ronde, die valt dus ook al af.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 17, 2004 3:38 pm

Hoe oud zou Brentjens zijn? Die is toch onderhand geen kanshebber meer? :X

Het gaat wel lekker zo. :sad:

De dames 8 met roeien zijn ook kandidaat voor een medaille. Ik durf het haast niet op te schrijven.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » di aug 17, 2004 3:41 pm

We mogen blij zijn als we aan de 15 medailles komen.
Tijd voor iets nieuws.

Plaats reactie