Hoeveel medailles?

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Haalt Nederland net zoveel medailles als de vorige keer?

Nee
19
90%
Ja
2
10%
 
Totaal aantal stemmen: 21

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 29, 2004 10:26 pm

Heeft Nederland wel eens geen medailles gehaald?

14 medailles met handboogschieten. :D

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma aug 30, 2004 9:37 am

Volgens mij heeft Nederland op alle Olympische Spelen waaraan "we" hebben meegedaan medailles gehaald.

In Athene (1896), St. Louis (1904, te duur) en Melbourne (1956, vanwege de Russische inval in Hongarije) heeft Nederland niet meegedaan, tijdens de andere spelen zijn er steeds 1 (Londen, 1908) of meerdere medailles gehaald.

Overigens zitten er een tweetal verschillen in de sites van het IOC en het NOC/NSF voor wat betreft het behaalde aantal medailles.

In Parijs (1900) heeft Nederland volgens het IOC 1x zilver en 3x brons gehaald, terwijl het NOC/NSF 1x goud, 2x zilver en 3x brons opgeeft.

Ook over Londen (1908) kloppen de 2 sites niet: IOC 2xbrons, NOC/NSF 1x brons.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma aug 30, 2004 9:48 am

Enige correctie:

In 1956 werden de Spelen dus gehouden in Melbourne. Maar door de strenge quarantaine-regels voor paarden in de Australie vond het hippische gedeelte in Stockholm gehouden.

De Nederlanders deden daar blijkbaar wel aan mee, maar behaalde geen medailles.

In principe dus toch een toernooi waar Nederland geen medailles behaalde.... ;)
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 30, 2004 9:53 am

Nederland deed toen niet mee toch, vanwege de inval in Hongarije? Of vergis ik me daarin?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma aug 30, 2004 10:18 am

Volgens de site van het NOC deed Nederland inderdaad niet mee aan het deel in Melbourne (inderdaad vanwege de inval van de Russen in Hongarije). Dit deel werd gehouden in de Australische zomer, dus in November voor ons).

Aan het paardensport deel in Stockholm (deze werd gehouden in de zomer in Stockholm, dus eerder dan de inval van de Russen) deed Nederland blijkbaar wel mee. Alleen werd daar geen medaille behaald.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » vr sep 17, 2004 9:53 pm

Durft iemand een voorspelling aan van het aantal medailles dat er gehaald gaat worden op de paralympics.... :D

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Bericht door beelzebub » vr sep 17, 2004 11:24 pm

Ik zet al mijn -600 euro op Esther Vergeer. En ze heeft ook nog een lekker koppie. :D

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za sep 18, 2004 10:33 am

Ik neem aan dat er wel meer medailles gehaald zullen gaan worden. In Sydney waren er 30 medailles (12 goud, 9 zilver en 9 brons).

Ik verwacht wel dat het er nu minder zullen worden (Alwin Houtsma is er niet bij, was goed voor 5x goud, 1x zilver en 1x brons bij het zwemmen), maar er zijn nog kandidaten genoeg voor medailles.

Esther Vergeer, Sharon Walraven, Maaike Smit bij het tennis;
Kasper Engel, Marion Nijhof en Joost de Hoogh bij het zwemmen;
Willem Noorduin bij kogelstoten/discuswerpen;
Heren en dames team rolstoelbasketbal;
Joop Stokkel bij paardensport;
Jan Mulder/Pascal Schoot bij baanwielrennen

Ik zal er ongetwijfeld nog een aantal vergeten (en ik volg lang niet alle sporten).

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma sep 27, 2004 12:15 am

Ondertussen zijn er toch alweer 25 medailles (4 goud, 10 zilver en 11 brons) binnengehaald, al is het net als bij de OS in een 'iets' andere verdeling dan 4 jaar geleden.

Misschien halen ze de 30 nog, in ieder geval nog 2 keer kans op goud (zitvolleybalsters finale; tafeltennissers finale) en 1 keer op brons (rolstoelbasketballers duel 3/4 plaats).

Ik weet niet of er in de andere sporten (zwemmen, fietsen op de weg of athletiek) nog kansen zijn, zo ja dan kunnen ze nog de totaal score van Sydney evenaren....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do okt 28, 2004 10:03 pm

Ik verwacht ongeveer 9 medailles, allemaal bij het schaatsen. Misschien kan Sauerbrei bij het snowboarden voor een stunt zorgen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do okt 28, 2004 10:07 pm

Maar wat verwacht je van Uytenhage, na zijn auto-ongeluk? ;)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do okt 28, 2004 10:13 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Maar wat verwacht je van Uytenhage, na zijn auto-ongeluk? ;)
Die pakt 2 medailles, op de 1500 meter en de 10 km. :yes:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re:

Bericht door Duke » do feb 07, 2013 11:19 am

joey schreef:Australië heeft een nationaal sportcentrum in Canberra, daar worden talenten collectief getraind. Dat werkt goed, ze kunnen zich aan elkaar optrekken. Anders zouden ze door de grote afstanden op dat continent zich haast nooit met concurrenten kunnen meten. En er wordt gefluisterd dat de medische begeleiding ook top is.. ;)

Duitsland wint ook niets meer, vergelijk dat eens met de DDR vroeger.
Overheidsonderzoek: Australische sporters op grote schaal aan doping

Australische topsporters gebruiken op grote schaal doping. Dat is de conclusie van Project Aperio, een overheidsonderzoek dat een jaar in beslag nam en waarvan de resultaten vandaag bekend werden. De conclusies van het rapport hebben een schok van ontzetting veroorzaakt in het sportland bij uitstek.

Justitie-minister Jason Clare vatte het nationale gevoel als volgt samen:

“De uitkomsten zijn schokkend en zullen Australische sportfans met walging vervullen.”

En Richard Ings, de voormalige baas van het Australische anti-doping-agentschap, stelde:

“Dit is de zwartste dag in de Australische sportgeschiedenis.”

Uit het overheidsonderzoek blijkt dat “meerdere atleten van verschillende sportclubs” in de grote professionele competities worden verdacht van het gebruik van doping of het ooit hebben gebruikt van prestatiebevorderende middelen.

De twee populairste sportcompetities van het land, de Australian Football competitie en de nationale Rugby competitie, hebben al aangegeven onafhankelijke onderzoeken in te stellen naar hun eigen sporters.

De Australische minister van Sport, Kate Lundy, zei vandaag dat de overheid nieuwe, strenge maatregelen zal treffen om het dopinggebruik en ander onethisch gedrag, zoals match-fixing, binnen de sport aan te pakken.

Het Australische rapport maakt namelijk ook melding van een verdachte voetbalwedstrijd, waarop opvallend veel geld vanuit Azië werd ingezet. Het Australische Project Aperio volgt in dat opzicht op een eerder rapport in Europa over match-fixing in het voetbal.
www.nrc.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hoeveel medailles?

Bericht door Cruijff » za jul 10, 2021 7:31 pm

Hebben we al een topic over de OS in Japan?

In de papieren Telegraaf stonden vandaag op 10 juli aardige interviews met Henk Grol en Inge de Bruijn.
Zou Voetske die laatste (of evt allebei) a.u.b. willen plaatsen?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hoeveel medailles?

Bericht door Marillion » zo jul 11, 2021 11:56 am

We kunnen gewoon los in de forumsectie voor de Olympische Spelen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hoeveel medailles?

Bericht door Cruijff » zo jul 11, 2021 1:43 pm

Marillion schreef:
zo jul 11, 2021 11:56 am
We kunnen gewoon los in de forumsectie voor de Olympische Spelen.

Ah dank :biggthumpup.gif: in het snel door de pagina's scrollen helemaal overheen gekeken.
Terwijl ik ervan overtuigd was dat we zo'n forumsectie al 12 jaar of 16 jaar moesten hebben.

Hoe is het bij jullie allemaal? Leven De Spelen al een beetje?

Plaats reactie