NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma jan 24, 2022 2:16 pm

Ferry schreef:
ma jan 24, 2022 1:49 pm
Jammer dat ik gisteren niet tot het eind heb kunnen kijken, wat een einde van de 4th quarter. Ik blijf die Overtime regels maar raar vinden hoor; flip a coin, en als je pech hebt krijg je de bal niet meer in je handen. Wat dat betreft is College Football eerlijker.

Maar wat een Quarter Backs zijn het allebei, Josh Allen en Mahomes. Geweldig om te zien. :biggthumpup.gif: En allebei nog jong, dus die gaan we de komende jaren nog veel zien.
Ik heb de eerste helft gezien en de rest vanochtend in de 40 minuten-samenvatting.

Bizar vierde kwart. Alle vier de wedstrijden tot het absolute einde spannend.

En ja, vind het ook raar dat de tegenstander geen kans krijgt ook een TD te scoren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: NFL

Bericht door elliquido » zo jan 30, 2022 11:44 pm

Bengals zijn erg taai
Mahones choked
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma jan 31, 2022 12:10 am

Ai, daar gaat Kansas. Zeker met de kicker die de Bengals hebben. Leuk voor ze. Super Bowl. Als de underdogs.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: NFL

Bericht door elliquido » ma jan 31, 2022 12:13 am

WOW, WOW, WOW
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma jan 31, 2022 1:05 am

Dat was onverwacht! Wel weer een mooie pot, en gewoon verdiend ook, gezien het spelbeeld de 2e helft. Leuk dat de underdogs doorgaan.

Nu nog een stukje 49ers kijken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma jan 31, 2022 1:36 am

Ferry schreef:
ma jan 31, 2022 1:05 am
Dat was onverwacht! Wel weer een mooie pot, en gewoon verdiend ook, gezien het spelbeeld de 2e helft.
Dramatische helft van Mahomes... En die plays in OT. Pfff. Daar ligt ie nog wel even wakker van.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » zo feb 13, 2022 11:36 pm

Over een uurtje gaat het los.

Denk Rams.
Hoop Bengals.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » zo feb 13, 2022 11:55 pm

Ja, denk ook de Rams; Bengals zou een enorme verrassing zijn. En dan is het weer over, jammer dat het seizoen altijd zo kort is. (en dan hadden ze dit seizoen 17 wedstrijden i.p.v. 16 voorheen)

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 14, 2022 12:12 am

Butt-head vs Ideale Schoonzoon.

Die Joe Burrow lijkt me wel een geinige vent.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 14, 2022 12:52 am

Odell, terug in zijn vibe, is lethal. What a pick up van de Rams halverwege het seizoen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma feb 14, 2022 1:03 am

Dat was een hele goede zet, inderdaad. :biggthumpup.gif:

En Burrow is een mooie gast. Ik zag die filmpjes voorbij komen met zijn 'swag', dikke bondjas, vette kettingen om zijn nek. Aan zelfvertrouwen geen gebrek. :smallgrin.gif: Hoop dat alle aandacht in de laatste weken zijn spel niet negatief beinvloed.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 14, 2022 1:33 am

Nifty play.
Misschien wordt het toch nog een wedstrijd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma feb 14, 2022 2:47 am

Bengals doen het prima! Het verlies van Beckham is een aderlating voor de Rams.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NFL

Bericht door Mano » ma feb 14, 2022 9:17 am

Wat ik bizar blijf vinden is dat een team van stad veranderd. :confused.gif:

Stel je voor dat men Ajax koopt en verhuisd naar Londen omdat daar meer mensen wonen en meer geld zit.

In de voetbal wereld is dat toch (voor nu) onbespreekbaar?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma feb 14, 2022 10:28 am

Dat vind ik ook iets onvoorstelbaars. Net zoals ze het daar niet over clubs hebben maar over 'Franchises". Dan breekt het klamme bier me meteen uit hoor. Of de trips naar Europa; NFL games in London en komend jaar ook in Munchen las ik. Zoiets als Ajax-PSV in Amerika houden. Alles voor het geld en de exposure. (Ik weet dat Barca en Real dit ook gedaan hebben trouwens, dus dat is niet alleen een NFL ding)

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: NFL

Bericht door Jinne » ma feb 14, 2022 10:58 am

In hoeverre zijn de Amerikanen fan van een club? Verandert daar veel aan als de clubs verhuizen?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

NFL

Bericht door zeux » ma feb 14, 2022 11:34 am

Jinne schreef:In hoeverre zijn de Amerikanen fan van een club? Verandert daar veel aan als de clubs verhuizen?
Zeker zijn ze dat. Gaat ook best vaak over van generatie op generatie. Raiders zijn verhuist van Oakland naar Las Vegas. Denk dat heel wat fans uit de ‘oude’ stad de vlucht/drive maken, 8 keer per seizoen.
Google maar eens op Raiders-fans. They like to dress up. :-)

Amerikanen zwermen vanuit hun ouderlijk huis ook heel makkelijk door het hele land. Verhuizen van staat naar staat. Got a new job in Forth Worth? Let’s move!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 14, 2022 12:03 pm

Kupp MVP, maar het zou dapperder zijn om voor Aaron Donald te kiezen. Wat een beest. Aantal zeer cruciale defensive plays. En als hij de play zelf niet maakte, zorgde hij voor zoveel 'aandacht' dat een ander de play kon maken. Gaat zeer waarschijnlijk nu met 'pensioen'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: NFL

Bericht door Dubbel » ma feb 14, 2022 5:53 pm

Zeux schreef:
ma feb 14, 2022 11:34 am
Jinne schreef:In hoeverre zijn de Amerikanen fan van een club? Verandert daar veel aan als de clubs verhuizen?
Zeker zijn ze dat. Gaat ook best vaak over van generatie op generatie. Raiders zijn verhuist van Oakland naar Las Vegas. Denk dat heel wat fans uit de ‘oude’ stad de vlucht/drive maken, 8 keer per seizoen.
Google maar eens op Raiders-fans. They like to dress up. :-)

Amerikanen zwermen vanuit hun ouderlijk huis ook heel makkelijk door het hele land. Verhuizen van staat naar staat. Got a new job in Forth Worth? Let’s move!
De nadruk ligt bij mijn honkbalclub heel erg op het Amerikaan zijn. Voor elke wedstrijd veteranen op het veld met een speech plus applaus en in de 7e inning het volkslied. Af en toe vliegt de luchtmacht over met de nieuwste straaljagers of staan er tanks op de parkeerplaats om naar te kijken. De club beleving steekt daar schril bij af. Bij het basketbal is dat allemaal minder en ik geloof ook wel dat de nadruk daar meer op het clubgevoel ligt. NFL heb ik nooit gevolgd en dus geen idee.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma feb 14, 2022 9:51 pm

Dubbel schreef:
ma feb 14, 2022 5:53 pm
Zeux schreef:
ma feb 14, 2022 11:34 am
Jinne schreef:In hoeverre zijn de Amerikanen fan van een club? Verandert daar veel aan als de clubs verhuizen?
Zeker zijn ze dat. Gaat ook best vaak over van generatie op generatie. Raiders zijn verhuist van Oakland naar Las Vegas. Denk dat heel wat fans uit de ‘oude’ stad de vlucht/drive maken, 8 keer per seizoen.
Google maar eens op Raiders-fans. They like to dress up. :-)

Amerikanen zwermen vanuit hun ouderlijk huis ook heel makkelijk door het hele land. Verhuizen van staat naar staat. Got a new job in Forth Worth? Let’s move!
De nadruk ligt bij mijn honkbalclub heel erg op het Amerikaan zijn. Voor elke wedstrijd veteranen op het veld met een speech plus applaus en in de 7e inning het volkslied. Af en toe vliegt de luchtmacht over met de nieuwste straaljagers of staan er tanks op de parkeerplaats om naar te kijken. De club beleving steekt daar schril bij af. Bij het basketbal is dat allemaal minder en ik geloof ook wel dat de nadruk daar meer op het clubgevoel ligt. NFL heb ik nooit gevolgd en dus geen idee.
Sinds 9-11 is dat toch bij alle wedstrijden? Megavlag, allemaal in de houding voor het volkslied, veteranen eren. Ik heb dat altijd als Amerikaanse folklore gezien, dat buitenissige patriotisme.

Als ik bij de Mets zit - alweer een aantal jaar geleden helaas :rules.gif: - heb ik toch het idee dat er echte fans van de club zitten. Maar ja, Queens is ook geen Anaheim natuurlijk. :biggrin.gif: Al zijn er zo godvergeten veel wedstrijden, dat fans met seizoenspaketten ergens in de tweede inning komen binnen wapperen en dan in de zesde of zevende inning weer weg gaan. Duiventil.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: NFL

Bericht door Dubbel » di feb 15, 2022 1:40 am

Bij de Galaxy vind je wel echte voetbalsfeer zonder al die poespas, soms ook een heus uitvak. Doet niet onder voor een FC Groningen of zo.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NFL

Bericht door zeux » ma mar 14, 2022 9:10 am

And Brady is back...

Gaat op zijn 45ste een 23ste seizoen spelen in Tampa.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma mar 14, 2022 9:51 am

Tjonge, en dat na het hele circus van zijn afscheid... Voelt voor de anderen toch een beetje alsof psv weer scoort diep in blessuretijd, zal ik maar zeggen. :-) Nou ja, wel leuk om te zien wat hij nog kan. Dit seizoen was ie weer geweldig.

Hij was trouwens te gast bij Man United afgelopen weekend. Hij stond na afloop met Ronaldo te babbelen op het veld.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: NFL

Bericht door Frank » ma mar 14, 2022 1:03 pm

Ferry schreef:
ma mar 14, 2022 9:51 am
Tjonge, en dat na het hele circus van zijn afscheid... Voelt voor de anderen toch een beetje alsof psv weer scoort diep in blessuretijd, zal ik maar zeggen. :-)
Zo'n uitspraak na de laatste twee wedstrijden van Ajax?? :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: NFL

Bericht door ferry » ma mar 14, 2022 1:07 pm

Dat was gewoon kwaliteit. :hypocrite.gif:
Maar als PSVer mag je zeggen dat het aanvoelt alsof Ajax weer eens wint in blessuretijd hoor.

Plaats reactie