Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » vr mei 21, 2004 7:50 pm

de Koning schreef:Capitals winnen ook zonder Kriisa!

Capitals-Den Bosch 87-68

kwartstanden: 15-20,32-38,55-56,87-68

Tussenstand play-offs: Capitals-Den Bosch 2-1
Ja, het momentum ligt duidelijk bij de Groningers, hoewel ik vermoed dat dat in Den Bosch weer heel anders zal zijn. Maar uiteindelijk moet Den Bosch één keer in Groningen weten te winnen, daar het thuisvoordeel bij de noordelingen ligt...

Gebruikersavatar
de Koning
Berichten: 64
Lid geworden op: zo mei 02, 2004 9:30 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door de Koning » vr mei 21, 2004 9:05 pm

Ik denk dat de Capitals uiteindelijk met 4-2 winnen. :cheer:
Nederland: De Europees kampioen 2004!

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » za mei 22, 2004 6:39 pm

Lakers op voorsprong! :headbang:
LA Lakers heeft het eerste duel in de eindstrijd van de Western Conference in winst omgezet.In Minnesota was LA met 97-88 te sterk voor de Timberwolves. Vooral aanvallend was LA uitstekend op dreef.Bovendien werd er na rust slechts twee keer balverlies geleden.O'Neal (27 punten,18 rebounds),Bryant (23 punten) en Malone (17 punten,11 rebounds) wezen LA de weg.Het was echter Fishers rake driepunter met 58 seconden op de klok, die de doorslag gaf. Daarna was het verzet van Minnesota,dat het hele duel tegen een achterstand had aangekeken, gebroken. De uitputtingsslag over zeven wedstrijden tegen Sacramento had zijn tol geeist.
(txt)

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za mei 22, 2004 10:19 pm

de Koning schreef:Capitals winnen ook zonder Kriisa!

Capitals-Den Bosch 87-68

kwartstanden: 15-20,32-38,55-56,87-68

Tussenstand play-offs: Capitals-Den Bosch 2-1
Als Groningen door het fluiten van een bepaalde 'scheidsrechter' (Den Hartog, die belachelijk floot - een citaat van een collega scheidsrechter en een tafelfunctionaris - en zowel Jones, Huibens als Aarts in het vierde kwart met 5 fouten naar de kant stuurde) vrij baan krijgt, heb je Kriisa niet nodig.....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » zo mei 23, 2004 9:35 am

Ik heb begrepen dat Toon en Ton hierover tijdens de persconferentie nog een stevig robbertje hebben gevochten...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo mei 23, 2004 4:40 pm

Den Bosch wint de 4e wedstrijd. Eindstand 77-68.

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » ma mei 24, 2004 4:16 pm

Minnesota Timberwolves heeft de stand in de finale van de Western Conference tegen de LA Lakers gelijkgetrokken. Met 89-71 werd de tweede wedstrijd in eigen huis gewonnen.

MVP Kevin Garnett en Darrick Martin, de vervanger van Sam Cassell (rugletsel), gidsten Minnesota naar de zege. Garnett noteerde 24 punten en Martin was goed voor 15 punten en zes assists. Bij de Lakers liepen de frustraties op. Na een rake driepunter daagde Martin de bank van LA, dat nooit zo weinig punten in een play-off-duel had gemaakt, uit. Enkele seconden later lag hij gestrekt nadat Malone hem een beuk had verkocht, waarop de 'Mailman' kon inrukken.
(txt)
:nooo: Moet ik mij zorgen gaan maken, Buijtenshuijs?

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » ma mei 24, 2004 5:48 pm

Ik vrees het! Maar wat ik niet helemaal begrijp uit het stukje is of The Mailman met zijn zesde persoonlijke fout de bank opzocht of dat hij een heuse diskwalificerende fout aan de broek kreeg. Voor zover ik het weet zijn de Timberwolves erg op dreef dit seizoen, en hebben ze in Kevin Garnett een hoogwaardige speler in huis. Maar de Lakers zijn natuurlijk niet zomaar af te schrijven. Die ploeg is misschien wel de meest complete van het stel. En als de gemoederen hoog zijn opgelopen in het afgelopen duel, tja dan krijgen we nog een mooie en spannende serie te zien!

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di mei 25, 2004 10:50 am

Bewaking Maaspoort kent Ton Boot niet...
DEN BOSCH - Ton Boot had de wedstrijd van zondag bijna niet meegemaakt als coach van MPC Capitals. De basketbalgoeroe uit Schoorl heeft de gewoonte vlak voor aanvang van een duel buiten nog even een sigaretje te roken. Toen hij na dat vaste ritueel via de spelerstunnel De Maaspoort in wilde lopen, werd hij van achteren gegrepen door een beveiligingsman van Den Bosch. Dat gebeurde bepaald niet zachtjes. Boot's bril viel af. "Ik laat me niet in elkaar grijpen", zegt de coach, die vervolgens zelf een klap uitdeelde aan de beambte.

Er ontstond een vechtpartij. Boot verweerde zich na die ene klap niet meer en vond de situatie enigszins bedreigend. "Ik wilde mijn bril beschermen", vertelt hij. "Die lag op mijn arm. Kijk, hij is nu nog helemaal scheef. Ik wilde niet acht-, negenhonderd euro naar de knoppen helpen." Collega-coach Toon van Helfteren haalde de twee uiteindelijk uit elkaar.

Boot zei niet te zwaar aan het incident te tillen. Wel bestreed hij de verklaring van de bewaker, die aangaf de Capitals-coach niet te (her)kennen. "Dat is de wereld op zijn kop", vond Boot. "Hij moet weten wie er wel en wie er niet in die zone mogen komen. Maar goed, ik reageerde misschien ook wat scherp."


Afbeelding


De mensen die in het noorden van het land wonen en TV Noord kunnen ontvangen kunnen a.s. Dinsdag (vandaag dus!) de 5e wedstrijd live volgen...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di mei 25, 2004 4:59 pm

Block party! 19 stuks!!!!

After guaranteeing a Pistons' win in Game 2, Rasheed Wallace put his money where his mouth was, leading a block barrage that his frontcourt mates were only too happy to get in on. Wallace, Tayshaun Prince and Ben Wallace combined for 13 of Detroit's 19 stuffs Monday, with Prince's rejection on Indiana's Reggie Miller in the waning moments icing Detroit's 72-67 series-tying victory.



[/url]

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo mei 26, 2004 12:06 pm

Groningen wint 5e wedstrijd en leidt de serie met 3-2

De openingsscore van de wedstrijd is voor Marcel Huijbens. In de minuten daarna is het met name Daniel 'Chip' Jones die de verdediging van MPC Capitals de meeste problemen bezorgt. Gary Buchanan kan hem niet anders afstoppen dan door fouten. De Amerikaanse schutter van de Groningse ploeg staat na 2:15 dan ook al op twee persoonlijke fouten. Tulip leidt dan met 4-7. Willie-Jan Ackermans en Daniel Novak wisselen driepunters uit, waarna Travis Reed het gaatje sluit tot 9-10. Op 5:22 roept Ton Boot zijn mannen naar de kant voor een minuutje overleg. Huijbens zorgt voor 11-14, maar dan schieten Hinrichsen en Triemstra (driepunters) MPC naar de eerste voorsprong in de wedstrijd en pakt Toon van Helfteren bij 16-14 een time-out. Die mist zijn uitwerking niet. Clavon, Ackermans en weer Clavon schieten Tulip naar een nieuwe voorsprong aan het einde van het eerste kwart (17-20). Een gelijkopgaand kwart, waarin het verschil minimaal is, de aanval van beide ploegen te sterk is voor de verdedigingen, maar waarin Tulip net ietsje slimmer speelt. Uitblinker is Chip Jones, die Gary Buchanen in de zak heeft.

Tulip begint goed aan het tweede kwart en komt via Ackermans en de eerste score in de wedstrijd van Sam Jones, een driepunter, op 18-25. MPC komt terug, mede door een technische fout van Jeremiah Hamlet, die zich even later revancheert. En niet zo'n beetje ook, want de kennelijk getergde Amerikaan knalt er drie driepunters op rij in en dwingt Ton Boot daarmee uiteraard tot een time-out bij 23-34 op 6:07. Buchanen scoort dan, maar Hamlet is gloeiend hot en knalt er nog maar eens een driepunter in. De aanval van Tulip draait nu gewoon beter dan die van MPC, dat wel wat punten bijeen sprokkelt, maar het gaatje niet kan dichten, omdat Huijbens scoort en bovendien Chip Jones de derde fout van Buchanan uitlokt. Dat zou later een factor kunnen worden, wanner MPC de driepunters van hem nodig heeft. Daarvan heeft hij er tot nu toe eentje heeft gemaakt. Rust: 38-46.

'Oor'getuigen melden dat Ton Boot tijdens de rust enorm tekeer is gegaan tegen zijn spelers en dat was - gezien het slot van het tweede kwart - geen overbodige zaak. Boot moest zijn ploeg op scherp krijgen en koos voor deze methode. Boot: 'Ze hebben in de eerste helft normaal hun werk gedaan, maar niet meer dan dat. Ze moesten zich schamen. Zulke jonge menen, die zo weinig energie steken in een kampioenschap.'

Het lijkt een juiste aanpak te zijn geweest, want in de openingsfase van de tweede helft komt MPC dichterbij dankzij scores van Reed en Novak. Op 7:33 is het 46-48. Vlak nadat Chip Jones zijn derde fout oploopt (ook Ackermans heeft er al drie) herstelt Gary Buchanan het evenwicht volledig: 48-48. Via een driepunter van Novak verschijnt er dan eindelijk weer een Groningse voorsprong op het scorebord (51-50), maar Sam Jones betaalt met gelijk munt terug voor 51-53.

Tulip kan echter de voorsprong niet vasthouden. De balans slaat weer door naar MPC-kant via twee vrije worpen van Buchanan en het gaatje gaat zelfs naar zes punten als uitblinker Daniel Novak ("Er moet in deze kleine groep elke wedstrijd een speler opstaan en dit keer was ik dat. Maar dat is ook de verdienste van het team.') er weer een driepunter ingooit en Kriisa volgt met twee rake vrije worpen: 62-56. Van Helfteren neemt een time-out, maar kan het tij niet keren: 69-58. In de hectische slotfase raakt Chip Jones helemaal de weg kwijt, weet een moment niet waar hij op het veld staat en dunkt in eigen basket. De forward had het later erg moeilijk met die vergissing in een cruciale fase. Een kwartier na afloop zat hij nog met een handdoek over het hoofd in de kleedkamer.

Van Helfteren wil hem daarop niet aanspreken. 'Hij heeft het er al moeilijk genoeg mee.' En over het zwakke derde kwart: 'In de rust heb ik gezegd dat de tegenstander na de rust 'oorlog' zou gaan maken en er alles aan zou doen om de wedstrijd te laten kantelen. Maar dat kwam klaarblijkelijk niet over.' Dat erkende Sam Jones ook. 'We kwamen te relaxed en niet gefocused het veld op na de rust. Dit was onze beste kans om hier te winnen. Maar dan moet je vier kwarten goed spelen en niet drie.' Waar Van Helfteren eigenlijk geen verklaring kon vinden voor het derde kwart, had Ton Boot die wel gevonden. 'Maar die hou ik voor mezelf...'

Na het voor Tulip zo dramatische derde kwart (Van Helfteren: "Ik neem het me zelf kwalijk dat ik in die fase niet alle drie mijn time-outs heb genomen.') lijkt de wedstrijd beslist. De Bossche ploeg verwerkt echter de enorme mentale opdonder goed en grijpt MPC nog een keer in de kraag. Het lijkt zelfs een heuse nailbiter te gaan worden, als het op 3:30 van het einde 77-76 is. Vervolgens mist Kriisa en heeft Tulip de kans om weer op voorsprong te komen. Maar na een misser van Huijbens pakt Chip Jones weliswaar de rebound, maar slaagt er ook niet in te scoren. Een fout van Jones brengt Buchanan op de lijn voor 79-76 en als Hamlet dan veel te vroeg een driepunter neemt (er is nog geen rebound), schiet Buchanan met een driepunter de wedstrijd op slot: 82-76. Tulip kan alleen nog maar fouten maken en hopen. Dat gaat negen van de tien keer mis en dit duel maakt daarop geen uitzondering: 90-83.

Tijdens de persconferentie na afloop meldt Toon van Helfteren dat hij 'op deze manier geen zin had vragen te beantwoorden'. Wat is het geval? In de naastgelegen VIP-room wordt de persconferentie live uitgezonden en daar klinkt bij elke opmerking van Van Helfteren een duidelijk in de perszaal hoorbaar cynisch gejuich op. Ton Boot kan zich in dit geval volledig vinden in de handelswijze van zijn collega. Weg van de microfoons gaat daarna de persconferentie verder.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 26, 2004 4:29 pm

Arik Shivek heeft ook aangekondigd de ploeg te gaan verjongen. Betekent dit het einde van de basketballloopbaan van Mario Bennes? Met zijn 40 jaar verdient hij toch wel respect, ook al is zijn manier van basketballen niet de mijne. Wie volgen er nog meer? Koen Rouwhorst? De net door Shivek teruggehaalde Milko Lieverst? Poeh, hij is nogal wat van plan...
Nou ja verjongen :nooo: , hier heb je het antwoord!

AMSTERDAM - Spelverdeler Sergerio 'Teddy' Gipson en good-old Mario Bennes hebben hun contract met Demon Astronauts voor een jaar verlengd. De overeenkomsten met Joe Spinks en Koen Rouwhorst liepen nog door tot en met het seizoen 2004-05. Dat was ook het geval met Niels Meijer, maar Demon heeft zijn contract opengebroken en verlengd met een extra jaar, mogelijk worden dat er zelfs nog twee. Met Milko Lieverst wordt nog gesproken. Vast staat verder dat Nii Nelson Richards en Tony Miller geen nieuw contract krijgen aangeboden.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » do mei 27, 2004 7:46 pm

Rust in de 6e wedstrijd om de landstitel tussen Den Bosch en Groningen. Groningen leidt de serie met 3-2, de 6e wedstrijd wordt in Den Bosch gespeeld. Wint Groningen dan zijn zij kampioen, het laatste Groningse kampioen dateert alweer van 1982. Ruststand 43-51 in het voordeel van de Groningers...

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do mei 27, 2004 8:21 pm

58 seconden voor het einde 82 - 82.... meer weet ik nog niet, aangezien de site het een beetje moeilijk heeft.... :D
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do mei 27, 2004 8:22 pm

Overtime !!

Reguliere eindstand: 86 - 86, hoezo spannend ;)
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » do mei 27, 2004 8:26 pm

Ik kom er niet eens meer op! Maar spannend!! Den Bosch is aardig teruggekomen de 2e helft...

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do mei 27, 2004 8:27 pm

Novak maakt een van zijn twee vrije worpen: 86 - 87 met nog 2:42 te gaan.

update: nadat Hamlet misschiet, maakt Hinrichsen er met een dunk 86 - 89 van met nog 1:11 op de klok. Ik voel een tweede overtime aankomen :eusa_pray:

[update2] nee dus, Jansen maakt er met een driepunter 86 - 92 van....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » do mei 27, 2004 8:33 pm

Jammer...

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do mei 27, 2004 8:40 pm

Eindstand 88 - 96.... MPC kampioen.

Waarschijnlijk wel terecht. Tulip heeft de hele wedstrijd achter de feiten aangelopen, slechts 2x 2 punten voorgestaan in het 4e kwart.

Als je dan in overtime pas op 17 seconden voor het einde je eerste twee (en enige) punten maakt.... :nooo:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » do mei 27, 2004 8:45 pm

Mijn verdriet ligt momenteel bij jou, Frank. Spijtig, ik had het ook liever anders gezien. Maar Akerboom heeft de hele serie moeten missen, nietwaar?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mei 27, 2004 10:13 pm

Helaas is het Boot toch weer gelukt. Het negatieve afbraak Basketball en het geld hebben gezegeviert!

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » do mei 27, 2004 10:20 pm

Tja Maartoe, het is spijtig! Ben bang dat de naam van Ton Boot nog grotere proporties zal gaan aannemen, maar onterecht, zoals een echte basketballkenner zal weten...

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Bericht door beelzebub » do mei 27, 2004 11:03 pm

Vertel eens. Die 14 titels komen toch niet uit lucht vallen?
Die man zal toch iets in z'n mars hebben? Hij is vorig jaar nog op stage geweest bij Koeman. :D

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mei 28, 2004 11:12 am

Vertel eens. Die 14 titels komen toch niet uit lucht vallen?
Die man zal toch iets in z'n mars hebben?
Boot heeft ontegenzeggelijk veel kwaliteiten. Hij weet net zolang met spelers te roleren totdat hij een gehersenspoelt kampioensteam heeft en tijdens de wedstrijd is hij een goede coach. Dus kwaliteiten bezit Boot zeer zeker. Je moet echter niet vergeten dat hij kampioen wordt met bij elkaar gekochte buitenlandse spelers. Daar is dus een budget voor nodig. In mijn ogen zou het knapper en beter voor het Nederlands basketball zijn als hij met een bestaand team en Nederlandse talenten zou werken en die beter zou maken en dan kampioen zou worden. Maar ja, dat is natuurlijk veel moeilijker. Bovendien spelen Boot zijn teams altijd heel negatief en verdedigend basketball. Een aanvallend en spectaculiere manier van spelen ligt ons Ajacieden toch meer naar 't hart :yes: .

Maar het blijft inderdaad toch knap van Boot.
Laatst gewijzigd door jabu op zo mei 30, 2004 9:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » vr mei 28, 2004 1:35 pm

Waarheid als een koe wat Maartoe hierboven schrijft, duidelijk het woord van een kenner! Ik zal eens een kleine aanvulling doen.

Want niet alleen ligt een aanvallende en spectaculaire speelwijze ons nauw aan het hart, voor het nederlandse basketball is het welhaast een noodzaak om zo te gaan spelen. Het basketball in Nederland stelt internationaal niets voor, wij spelen met de nationale ploeg zo ongeveer in de C-groep. Daarin staan wij gelijk met landen als Zweden, Luxemburg, Polen en meer van dat soort niet-basketballlanden. Het vreemde is dat Nederland wel het potentieel heeft, zo zijn wij het langste volk ter wereld, altijd gunstig voor de prachtsport die Basketball heet. Een gebrek aan sponsors houdt de groei ernstig tegen. Geen sponsor wil zijn vingers branden aan onze sport, dit komt met name door het lage aantal bezoekers bij wedstrijden (Groningen als uitzondering daargelaten). Voor de televisie is het erg gemakkelijk om het basketball links te laten liggen, er is immers niet veel animo voor, denkt men. En dat kan welhaast als belangrijkste reden worden aangevoerd voor het uitblijven van grote sponsors.
Wat zou er nu moeten gebeuren om sponsors te verleiden geld in het basketball te stoppen? Daarvoor moet de publieke belangstelling groeien, en fors ook! Die mogelijkheden draagt het basketball in zich, zoals eerder gememoreerd is het een zéér attractieve sport, diezich perfect leent voor de televisie. Maar met het basketball dat in Nederland hoogtij viert, het verdedigende en behoudende spel, zal dat niet lukken. Er zal dus aanvallend, snel en sexy gespeeld moeten worden. Ton Boot wil het basketball helemaal niet redden, hij is de grondlegger van de verdedigende filosofie. Boot wil slechts de boeken in als kampioenenmaker! Wat mij betreft is een kampioenschap prachtig, maar beter kunnen we ons eerst inzetten voor een hoogwaardige en aantrekkelijke competitie. Dus er zal snel een overgang moeten worden gemaakt in de denkwijze van de nederlandse vaandeldragers in het basketball. Als dat gebeurt komt het publiek, daarmee de media en uiteindelijk de sponsors. Méér geld betekent betere spelers van uit den vreemde en meer geld betekent tevens een betere jeugdopleiding.
Maargoed, hoe je het ook went of keert, Ton Boot is de kampioen en de kampioen heeft altijd gelijk... :nooo:

Plaats reactie