Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58584
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Basketball

Bericht door 999 » za nov 05, 2022 9:41 am

NBA-ster Kyrie Irving geschorst na promoten van antisemitische documentaire

Kyrie Irving maakte het alweer te bont.

NBA-speler Kyrie Irving heeft nog maar eens controverse veroorzaakt. Nadat de speler van de Brooklyn Nets op sociale media reclame had gemaakt voor een antisemitische documentaire, weigerde hij te stellen dat hij "geen antisemitische overtuigingen" heeft. Zijn club schorste hem voor 5 wedstrijden, waarna hij wel overging tot excuses.

Een week geleden plaatste Kyrie Irving op Twitter een link naar Amazon. Wie erop klikte, kwam uit bij de film "Hebrews to Negroes. Wake up Black America", een antisemitische documentaire.


Joe Tsai, de eigenaar van de Brooklyn Nets, tikte zijn sterspeler meteen op de vingers en ook de NBA reageerde snel: "Aanzetten tot haat van welke aard dan ook is onaanvaardbaar."


De Brooklyn Nets en Irving doneerden elk 500.000 dollar aan organisaties die zich inzetten tegen haat en intolerantie, maar excuses van Irving kwamen er niet. De NBA-ster verdedigde zich wel op Twitter.

"Ik ben een "omnist" en ik wilde niet respectloos zijn tegenover iemands religieuze overtuiging", schreef hij. "Het antisemitische label dat nu op me wordt gekleefd, is niet gerechtvaardigd en weerspiegelt niet de werkelijkheid."

De NBA verwachtte evenwel openbare excuses, maar Irving weigerde "te stellen dat hij geen antisemitische overtuigingen heeft", klinkt het bij de Nets. Daarom schuiven ze hem nu al zeker voor 5 matchen aan de kant. "Het was niet de eerste keer dat hij de kans had, maar toch faalde om zich te verduidelijken."

"Dat hij het antisemitisme niet heeft afgezworen toen hij daartoe de kans kreeg, is zeer verontrustend, druist in tegen de waarden van onze organisatie en is schadelijk voor het team. Daarom zijn wij van mening dat hij momenteel ongeschikt is om geassocieerd te worden met de Brooklyn Nets."
Sporza, tja op het moment dat men aan zijn portemonne komt draait ie bij .. :excited.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za nov 05, 2022 11:35 am

Wilde zich ook al niet laten vaccineren tegen corona. Begint een wappie te worden.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7847
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Basketball

Bericht door elliquido » zo nov 06, 2022 10:01 am

Jew lifes matter
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo dec 28, 2022 10:13 pm

Luka Doncic heeft afgelopen nacht bij tijd en wijle lopen toveren tegen de Knicks met ook nog een onwaarschijnlijke inhaalrace in de laatste minuut. Aanradertje om deze samenvatting even te kijken als je basketbal leuk vindt.

https://m.youtube.com/watch?v=vfvwfbbmCQU

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo feb 08, 2023 4:10 pm

Lebron James is gisteren all time topscorer van de NBA (in het reguliere seizoen) geworden door Kareem Abdul-Jabbar te passeren, die het record sinds 1989 in bezit had!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » wo feb 08, 2023 4:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo feb 08, 2023 4:10 pm
Lebron James is gisteren all time topscorer van de NBA (in het reguliere seizoen) geworden door Kareem Abdul-Jabbar te passeren, die het record sinds 1989 in bezit had!
Het is niet mijn favo maar hij kan wel ballen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Basketball

Bericht door Marillion » wo feb 08, 2023 10:22 pm

Mano schreef:
wo feb 08, 2023 4:23 pm
....maar hij kan wel ballen.
Valt wel mee toch?

:biggrin.gif:
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » do feb 09, 2023 8:54 am

Mooie foto!
Er is maar 1 persoon die geniet van het moment, de rest is vooral bezig met: IK was erbij!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » do feb 09, 2023 2:24 pm

Kwam deze tegen: https://www.youtube.com/watch?v=wx6OeoT4vkw

1988 3 point shootout (finale)
Bird vs Ellis

Die muziek op de achtergrond :smallgrin.gif:
Beetje zo'n Beverly Hills cop / miami vice vibe krijg ik erbij :biggrin.gif:

dit waren wel legendarische tijden. Terwijl ik denk dat Curry korte metten met Bird zou maken. (maar je moet era's niet vergelijken)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 09, 2023 4:05 pm

Altijd lastig om te vergelijken inderdaad, al lijken spelers anno nu een stuk wendbaarder en atletischer dan in de tijd van de (jonge) Bird.

Brooklyn Nets raken trouwens enfant terrible Kyrie Irving aan Dallas kwijt en Kevin Durant aan de Suns; aderlating hoor.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » ma feb 13, 2023 10:47 pm

Durant is 34, kan deze nog even mee of zit er sleet op?
Ik trek Durant slecht. Die heeft ongeveer elk team in de NBA al gehad.
Maar ja, kan niet zeggen dat ie niet kan ballen, want hij is wel degelijk top 5 materiaal binnen de huidige NBA :blush.gif:

Ik geniet op dit moment erg van Doncic (Mavs) & Morant (Grizzlies)

Lakers en Warriors moeten gas geven willen ze de play offs halen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » ma feb 20, 2023 1:36 pm

het was NBA all star weekend.
Waar ik dat vroeger legendarisch vond, vind ik het nu vermakelijk voor een samenvatting
in 'the old days' werd er nog wel een beetje verdedigd tijdens de All Star Game, nu lopen ze niet eens meer terug en mag iedereen om de beurt een trucje doen.


Een white guy die de slamdunk wint :blush.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=awLQ_A33H9Y
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Basketball

Bericht door Marillion » ma feb 20, 2023 7:29 pm

Ik snap helemaal niets van dit soort wedstrijden. Het is eerder theater dan sport. En op het moment dat het nergens om gaat verlies ik m'n interesse. Van deze sport is juist de intensiteit mooi. Met name natuurlijk playoffs waarin het er echt op aankomt. Dat zie je allemaal niet bij zo'n evenement.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Basketball

Bericht door zeux » ma feb 20, 2023 7:58 pm

Marillion schreef:Ik snap helemaal niets van dit soort wedstrijden. Het is eerder theater dan sport. En op het moment dat het nergens om gaat verlies ik m'n interesse. Van deze sport is juist de intensiteit mooi. Met name natuurlijk playoffs waarin het er echt op aankomt. Dat zie je allemaal niet bij zo'n evenement.
Bij de NFL is het helemaal erg, niemand die hard tackled en dan is het een raar spelletje…

Bij MLB ging het tot voor kort ergens om: thuisvoordeel in World Series, dan stond er iets op het spel.

Dunken is show. Iedere beetje NBA-speler kan dunken. Homerun Derby vergt meer skill (en kracht :-) ). Die ballen vliegen er niet altijd uit, zodat je echt een effort moet doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 20, 2023 8:37 pm

Nouuuuu, dunken tijdens een wedstrijd is niet zo eenvoudig, er wordt in de regel stevig verdedigd in de NBA.

De competitiewedstrijden kijk ik geregeld en graag, zowel in het oosten als met name het westen is nog heel spannend wie de play-offs (of tussenronde) gaan halen, het ligt bijzonder dicht bij elkaar. Sommige teams weten dat ze al uitgeschakeld zijn en doen hun best niet echt meer, zodat ze meer kans hebben op een hoge pick in de draft van volgend seizoen. En daar staat op 1 een - voor de Amerikanen - groot fenomeen: de Franse 19 jarige Victor Wembanyama, bijgenaamd Wemby. Elk team wil hem hebben.

Marillion heeft natuurlijk gelijk dat Amerikanen iets met show en theater hebben bij de sport, kennelijk zijn ze als de dood dat kijkers en aanwezige toeschouwers zich gaan vervelen. Dat levert soms surrealistische dingen op. Zo zat ik laatst op zondagavond in mijn whiskyglas te kijken wat daar in zat, om zeker te weten dat ik geen delirium had en toch echt naar een babycrawlcontest zat te kijken in d rust van een NBA wedstrijd, waarbij baby’s een kruipwedstrijd hebben; wie het eerst aan de overkant van het basketbalcourt is wint een prijs. Zitten moeders hysterisch op hun knieën naar die losgelaten baby’s te zwaaien en roepen dat ze hun kant uit moeten kruipen. Sommige baby’s doen dat, de meesten gaan de andere kant op op gaan op hun dooie akkertje om zich heen zitten kijken. de winnende ouders worden daarna geïnterviewd met de vraag: how did you prepare for this? Antwoord: uuuh. We didn’t. Only in America.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Basketball

Bericht door Marillion » ma feb 20, 2023 8:58 pm

Haha, serieus?!? :biggrin.gif:

Over basketball gesproken. Ik kijk via HBO op het moment naar Winning Time: The rise of the Lakers Dynasty. Gaat vanzelfsprekend over de opkomst van de Lakers in de periode met Magic Johnson. Het is drama, dus geen documentaire zoals over de jaren van Jordan bij de Bulls. Maar het is beslist leuk om te kijken.

Moet er wel bij zeggen dat ik die periode niet ken dus hoe waarheidsgetrouw het is durf ik absoluut niet te zeggen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Basketball

Bericht door zeux » ma feb 20, 2023 9:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma feb 20, 2023 8:37 pm
Nouuuuu, dunken tijdens een wedstrijd is niet zo eenvoudig, er wordt in de regel stevig verdedigd in de NBA.
Zeker, maar daar had ik het dan ook niet over. :-)

Bij een dunk contest is er geen tegenstander. En een beetje NBA-speler kan dunken. Of ze allemaal al die circusacts kunnen is wel een tweede.

Hij de Homerun Derby krijgt de slagman geen moeilijke ballen aangeworpen (vaak is het een bekende die precies weet waar de batter de bal wil hebben), maar desondanks zal niet iedere speler zo vaak de bal buiten het hek slaan.

En ja, show, zo'n avond (middag) is sport, spel, entertainment én spektakel. Overigens vooral bij NBA en NHL 'on court', bij MLB is het meer de camera en een reutel aan kwissen met zo nu en dan iets fysieks op het veld (favoriet bij die Amerikanen: de mascotterace --> in Washington rennende poppen van Amerikaanse presidenten...).
Bij NHL heb ik wel eens een enorme (disco) lichtshow vooraf gezien die minuten duurde. Het heeft ook wel wat, dat 'opleuken'.

In de speeltijd is het echter serious business.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » di feb 21, 2023 9:48 am

commentatoren in de VS kraken de all star game. "er wordt harder getraind off season dan dat er hier wordt gebasketbald"

Niemand werd één strobreedte in de weg gestaan.
Dan wordt het sneu. Volgens mij waren er 100 3 punters geschoten gedurende de wedstrijd.


Eind jaren 80 en begin 90 had het nog iets magisch.
Tijdens de all star game werd er ook nog gestreden. Niet op 100% maar wel op 75/80
nu was het 50 max.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Basketball

Bericht door Frank » za feb 25, 2023 9:24 am

Pff zelfs tijdens een normale wedstrijd kun je je afvragen of er verdedigd wordt.

Clippers - Kings 175 - 176... Na twee overtimes
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Basketball

Bericht door Jinne » za feb 25, 2023 9:45 am

Hoeveel stond het na reguliere speeltijd? Als je kijkt naar de scoringstrend over de jaren heen dan zie je vooral de 3 punter stats enorm veranderen.

Defensieve verschillen kan ik er niet zo snel uithalen.

https://www.basketball-reference.com/le ... _game.html
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Basketball

Bericht door Frank » za feb 25, 2023 11:51 am

Jinne schreef:
za feb 25, 2023 9:45 am
Hoeveel stond het na reguliere speeltijd? Als je kijkt naar de scoringstrend over de jaren heen dan zie je vooral de 3 punter stats enorm veranderen.

Defensieve verschillen kan ik er niet zo snel uithalen.

https://www.basketball-reference.com/le ... _game.html
Ik moest het even opzoeken: 153 - 153.

Gezamelijk 44 3-punters in de hele wedstrijd
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 25, 2023 6:52 pm

Was de een na hoogste score ooit in een NBA competitiewedstrijd..

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Basketball

Bericht door Jinne » zo feb 26, 2023 9:01 am

Frank schreef:
za feb 25, 2023 11:51 am
Jinne schreef:
za feb 25, 2023 9:45 am
Hoeveel stond het na reguliere speeltijd? Als je kijkt naar de scoringstrend over de jaren heen dan zie je vooral de 3 punter stats enorm veranderen.

Defensieve verschillen kan ik er niet zo snel uithalen.

https://www.basketball-reference.com/le ... _game.html
Ik moest het even opzoeken: 153 - 153.

Gezamelijk 44 3-punters in de hele wedstrijd
Boven gemiddeld dus. Ook qua schiet percentage overall zaten ze erg hoog. Bijna 60%.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door Mano » ma mar 06, 2023 2:57 pm

de vele driepunters die er tegenwoordig geschoten worden (en gemaakt) zijn wel de gamechanger.
Verdedigend daardoor ook veel moeilijker. Je moet spelers veel hoger op het veld al kort dekken, met het risico dat ze je vervolgens op snelheid voorbij lopen.
Maar hou je beetje afstand om dat te voorkomen, schieten ze je lek.


zal me niets verbazen als de 3 punt lijn over een jaar of 5 wordt verlegd (+0,5m)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Basketball

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 08, 2023 10:45 pm

Dacht even dat Kenneth Taylor groeihormonen had gespoten en bij de Utah Jazz meedoet tegen de Nuggets, maar het blijkt Micah Potter te zijn.

Plaats reactie