Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » wo nov 24, 2004 8:42 pm

Dan moet Woon! maar hetzelfde doen met alle seizoenkaarthouders van Cambuur... :roll:
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo nov 24, 2004 8:51 pm

Lijkt er op dat de Sporthallen Zuid zal worden uitgewoond !
...

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » wo nov 24, 2004 9:26 pm

Ik heb net eindelijk het videootje van dat free fight-gala in de NBA gezien. Inspirerend...:X
Dallas Logan en Evert-Jan Siderius geblesseerd

Pech achtervolgt het team van Tom Simpson deze week. Na Evert-Jan Siderius is ook Dallas Logan gisteravond geblesseerd geraakt. Logan klapte door zijn knie. Hoe erg de blessure is, is nog onzeker. Met Evert-Jan Siderius gaat het inmiddels iets beter, maar ook hij kan zeker deze week en begin volgende week nog niet trainen. Hun meespelen tegen Demon Astronauts en Cape Holland Den Helder is uiterst onzeker. Camilo Behage begint weer fit te raken en traint inmiddels weer mee met het team, evenals Robert Sargeant die op proef is. Geluk bij een ongeluk is dat Woon!Aris aanstaand weekend een vrij weekend heeft.
(http://www.woonaris.nl)
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo nov 24, 2004 10:50 pm

Vooral Logan zullen ze missen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9370
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do nov 25, 2004 1:16 am


2 (9) Suns 8-2 Watch a Suns game this week. Trust us. We could all use a smile and these guys, without doubt, are the league's primo entertainers at present. :worshippy:

:xyxthumbs: GO SUNS!!! :cheer: NBA champs! :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr nov 26, 2004 8:15 am

Indiana doet het weer:
Croshere Propels Pacers

Austin Croshere scored 11 of his 25 points in the decisive third quarter as the Indiana Pacers held off the Minnesota Timberwolves 106-102.

Leading 47-45 at the break, Indiana outscored Minnesota 30-22 in the third quarter to take a 77-67 lead into the fourth quarter. Croshere hit all three of his 3-pointers in the quarter as the Pacers hit 6-of-10 from the arc in the period.

Jamaal Tinsley added 20 points and 14 assists for Indiana, which had five players score in double-figures. Fred Jones scored 17 and James Jones and Scot Pollard chipped in with 13 apiece for the Pacers, who improved to 13-2 all-time against the Timberwolves at home.

Kevin Garnett scored 23 points, but hit just 11-of-18 free throws. Troy Hudson added 19 off the bench and Wally Szczerbiak scored 18.

Garnett scored 13 points in the fourth quarter as Minnesota tried to mount a comeback, but Croshere answered with 10 points in the final 12 minutes, including hitting 8-of-8 from the line.

Minnesota played without reserve center Michael Olowokandi, who was suspended for the game after an early morning incident at a downtown bar led to his arrest.

According to police reports, Olowokandi refused to leave the bar after closing time and the owner asked police for help to get the 7-foot, 270-pounder out of the establishment. After refusing further requests to leave the bar, Olowokandi was shocked twice with a stun gun and arrested.

The team suspended Olowokandi for Thursday's game. Any further action will come at a later date.
http://www.nba.com

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » zo nov 28, 2004 2:17 pm

Liefhebbers opgelet, de stand!

Team G W L Pct
Leeuwarden 8 6 2 0,750
DenBosch 8 6 2 0,750
DenHelder 8 6 2 0,750
Groningen 7 5 2 0,714
Amsterdam 8 5 3 0,625
Nijmegen 9 5 4 0,556
BergenopZoom 9 4 5 0,444
Zwolle 8 3 5 0,375
Rotterdam 7 2 5 0,286
Weert 8 2 6 0,250
Almere 8 0 8 0,000
...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di nov 30, 2004 2:24 pm

Derrick Phelps new pointguard for EiffelTowers

The former "Tarheel" pointguard Derrick Phelps (192-G-72, college: N.Carolina) have been united with his former coach Randy Wiel,
In 1993 they won the NCAA-championship. After his college period tested Phelps his luck in the NBA, he played some games for the Sacramanto Kings. Afterwards he played for some CBA-teams in the USA.
As from 1998 up to and including last season Derrick Phelps (192-G-72, college: N.Carolina) played in Europe for several top teams such as Telekom Bonn, Alba Berlin and Limoges. He played previous season for Ludwigsburg.
http://www.eurobasket.com

Klinkt lang niet slecht. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » wo dec 01, 2004 3:12 pm

Code: Selecteer alles

Rechtszaak tegen speler overvalt Aris  
LEEUWARDEN - De officier van justitie in Groningen heeft gistermiddag een werkstraf van 240 uur en drie maanden voorwaardelijke celstraf geëist tegen basketballer Lamont Randolph, center van het Leeuwarder Woon!Aris. De 37-jarige Amerikaan wordt verdacht betrokken te zijn bij een beroving op 17 oktober 2003 in Groningen. 
Voor de rechtbank in Groningen werd duidelijk dat Randolph die dag in gezelschap was van een drugsverslaafde prostituee en het latere slachtoffer, eveneens een drugsverslaafde. Het drietal was volgens het slachtoffer bij elkaar voor een drugstransactie. 

Uiteindelijk werd het slachtoffer ergens aan de Friesestraatweg naar eigen zeggen stevig vastgepakt door de basketballer. De vrouwelijke mededader bedreigde hem met een schroevendraaier en zou vervolgens een mobiele telefoon, een portemonnee en wat cocaïne hebben gestolen. 

Volgens Randolph is er niets strafbaars voorgevallen. De drie betrokkenen gingen eerst vriendschappelijk met elkaar om en waren alweer bezig afscheid te nemen. Het latere slachtoffer raakte echter in paniek toen hij bij het afscheid met zijn eigen auto een ongeluk veroorzaakte. 

De man stapte volgens de verdachte in de auto van de twee verdachten om weg te komen. Na een korte rit door de stad wilde Randolph naar eigen zeggen de man alleen maar uit de auto hebben zodat deze zich kon melden bij de politie. Het bleef bij een korte worsteling. 

Randolph gaf tijdens de zitting aan de zaak zo snel mogelijk achter de rug te willen hebben. "Ik heb nooit de intentie gehad iemand te kwetsen of iemand iets af te nemen. Ik wil verder met mijn leven. Het is een ongelukkig incident geweest." De uitspraak is over twee weken. 

De clubleiding van Aris wenst zich nog niet over de zaak uit te spreken. ,,We hebben nog geen mening'', aldus manager Gert Schurer vanochtend. ,,We willen de boel eerst even gaan uitzoeken. Deze zaak heeft ons ook overvallen. Wij wisten van niks. Maar op dit moment is Lamont alleen maar verdachte en we blijven dan ook achter hem staan. We willen eerst eens met Lamont zelf praten.'' 

Schurer heeft gisteravond coach Tom Simpson en het team ingelicht. Afgesproken is dat Schurer als enige het woord voert in deze zaak. ,,Daar wil ik het team en de coach niet mee belasten. Het team moet basketballen. Morgenavond hebben we een wedstrijd en zaterdag ook.'' 

Overigens is Aris met nieuweling Robert Sargeant een contract tot 19 december overeengekomen. De speler krijgt vier wedstrijden de tijd zich te bewijzen. Mocht hij voldoen, dan wordt het contract verlengd. 

http://www.leeuwardercourant.nl 
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo dec 01, 2004 3:18 pm

Veel Amerikanen die in Nederland spelen, spelen hier slechts voor één ding. :cokesmile:
...

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo dec 01, 2004 8:41 pm

Overigens ken ik meneer Randolph van een tijd terug toen ik nog een jonge en veelbelovende basketballer was. Ik speelde in de jeugd van een basketballclub in Delft, de desbetreffende Lamont in het eerste. Delft had er vanaf dat moment een dorpsgek bij (en de sporthal een horde dealers) en ik was het niet! Maar het was altijd aangenaam babbelen met Mr. Coke (hij dronk hele sloten Cola, zal ik maar zeggen). Als junior keek ik natuurlijk enorm tegen hem op en dus zag ik vaak zijn pupillen. Het hele, door Eric hier gedropte, verhaal verbaast mij niets. Iedere gek z'n gebrek!
...

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » zo dec 05, 2004 12:28 pm

En dit vertelt ie nu pas...:stern: Tja, tis goed snuiven in Leeuwarden. :X

Waar blijft de verse stand eigenlijk? Het duurt buijtengewoon lang, alsof Pientje achter de knoppen zit...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » zo dec 05, 2004 1:33 pm

:D

Ik had besloten pas een nieuwe stand aan jullie te doen laten toekomen als er op mijn prachtverhaal gereageerd zou zijn! Bij deze dus:

Stand
Team G W L Pct
DenHelder 10 8 2 0,800
DenBosch 10 7 3 0,700
Amsterdam 10 7 3 0,700
Groningen 9 6 3 0,667
Leeuwarden 10 6 4 0,600
BergenopZoom 10 5 5 0,500
Nijmegen 10 5 5 0,500
Zwolle 10 5 5 0,500
Rotterdam 9 2 7 0,222
Weert 10 2 8 0,200
Almere 10 1 9 0,100

Woon! is wel aan de neerwaartse spiraal begonnen. :aai:
...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 06, 2004 9:29 am

Ajacieden Maxwell en Rosales genieten van samba-basketbal tegen debutant Aris
Vrijdag, 03 december 2004 / pagina 30
Astronauts: spectaculair
Rosalie van der Laan

Amsterdam - De Demon Astronauts lieten gisteravond zien goed te kunnen verdedigen én goed te kunnen aanvallen. De verrassende debutant Woon Aris uit Leeuwarden werd met 107-86 afgedroogd met af en toe spectaculair basketbal.

Aris verraste iedereen door als nieuwkomer lange tijd de ranglijst aan te voeren. De ploeg wordt gedragen door vijf Amerikanen. De meest opmerkelijke daarvan is Brandon Woudstra, het neefje van de legendarische Jimmy Woudstra, de Nederlandse Amerikaan die in de hoogtijdagen van Parker Leiden in Nederland speelde.

Van de Nederlanders in Friese dienst startte Erik Schuur in de basis, maar de meeste autochtonen mogen slechts wat minuutjes bij elkaar sprokkelen om de Amerikanen rust te geven. Met die spelers is Aris wel de ploeg die gemiddeld het meeste scoort in de competitie.

Of het aan de donderspeech lag die coach Arik Shivek afgelopen dinsdag na de verloren wedstrijd tegen Mons-Hainaut in de Europe League hield, zal nooit bewezen worden. Maar het was wel opvallend dat de Astronauts weer als een team opereerden. In de eerste helft konden de Friezen nog in de buurt blijven. Maar in de tweede helft was de beer helemaal los bij Amsterdam.

Met swingend basketbal onder aanvoering van Tony Gipson, de jongste van de Gipson brothers, en met goed verdedigen, liepen de Astronauts steeds verder uit. Voor het eerst dit seizoen kwamen de Amsterdammers over de honderd punten. Vorig seizoen gebeurde dat slechts één keer, 102 punten thuis tegen Den Bosch.

De grote overwinning en de mooie acties werden door meer mensen gadegeslagen dan er gewoonlijk op de tribune zitten in de Sporthallen Zuid. Mensen met een seizoenkaart van Ajax mochten namelijk gratis naar binnen. Een initiatief dat blijkbaar aansloeg. Ook de Ajacieden Maxwell en Rosales vermaakten zich goed bij het samba-basketbal, waarmee de Astronauts het publiek verwenden.

Tony Gipson was de smaakmaker van de Astronauts. "In het begin van het seizoen maakte ik te veel fouten", zei de 22-jarige jongste Gipson. "De coach laat me nu meer spelen en ik ken het team beter. Bovendien speelde iedereen vanavond goed, dat maakt het gemakkelijker."

Shivek is zeer tevreden over de jonge speler. "Hij kwam hier direct van school. Hij moest eerst leren wat het is professional te zijn en hij moest het team en onze systemen leren kennen, maar hij heeft het snel opgepikt. Een voordeel is ook dat hij goed is in het 'lezen' van de verdediging van de tegenstander".

Gipson was met 25 punten top-scorer van de Astronauts, op de voet gevolgd door Gintautas Vileita (24 punten).

De grootste zege werd gisteravond behaald door de Capitals. De ploeg van Ton Boot vermorzelde het nog altijd puntloze Omniworld met 103-70.

Parool

(c) Het Parool 2004 alle rechten voorbehouden
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » zo dec 19, 2004 8:52 pm

Myleasecar stunt
in Den Helder
Den Helder - De koploper uit de eredivisie, Cape Holland, heeft zaterdagavond verrassend verloren in eigen huis. Myleasecar Giants was te sterk voor de Helderse formatie en won overtuigend met 83-93. De one-liner van de week is een mooie kerstgedachte en kwam van Cape Holland-coach Paul Vervaeck: ‘Winnaars moeten kunnen leren verliezen.’

Tulip Den Bosch won in een uitermate spannene wedstrijd nipt bij Rotterdam met 71-73 en herstelde zich van de misstap van vorige week. Beide ploegen gaven elkaar het grootste deel van de wedstrijd nauwelijks iets toe. Toen het money-time was, vlogen er zo maar vier Bossche driepunters in. Drie van Mike Taylor en eentje van Yahir Rock. Man of the Match John Thomas besliste de wedstrijd 4.8 seconden van de buzzer vanaf de vrije-worplijn.

Omniworld kon het thuis niet bolwerken tegen Woon! Aris. De Friezen revancheerde zich na twee nederlagen op rij en wonnen zonder de geblesseerde Lamont Randolph met 78-88. Brandon Woudstra was weer eens topscorer, dit keer met 28 punten. De thuisploeg liep vanaf het eerste kwart (17-29) achter de feiten aan.

MPC Capitals en Demon Astronauts profiteerden beide volop van de misstap van Cape. De Groningse formatie scoorde volop en zorgde voor donkere wolken boven Nijmegen en won eenvoudig van Eiffeltowers, 108-82. Zes man in de dubbele cijfers aan Groningse zijde met Reed (27) als topschutter.

Demon Astronauts scoorde niet zo veel maar won dus wel. Tegen Landstede Zwolle werd het 68-60. Een double-double van Teddy Gipson (20 punten en 11 rebounds) was de basis. Greg Stevenson van Landstede was topscorer in de wedstrijd met 26 punten.

BS Weert kwam dit weekeinde niet in actie.
...

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » zo dec 19, 2004 8:52 pm

Heeft de volgende stand tot gevolg:

Team G W L Pct
Amsterdam 12 9 3 0,750
DenHelder 12 9 3 0,750
Groningen 11 8 3 0,727
DenBosch 12 8 4 0,667
Leeuwarden 12 7 5 0,583
BergenopZoom 12 6 6 0,500
Zwolle 11 5 6 0,455
Nijmegen 12 5 7 0,417
Rotterdam 11 3 8 0,273
Weert 11 2 9 0,182
Almere 12 2 10 0,167
...

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » zo dec 19, 2004 9:10 pm

L'warden is nu een beetje best of the rest, hè...

NBA: Vince Carter naar the Nets van master-passer Jason Kidd. Lijkt mij wel een attractieve move...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » zo dec 19, 2004 9:24 pm

Leeuwarden heeft als nieuwkomer een prima ploeg op de been weten te brengen. Voor zover ik heb begrepen voeren ze een uitstekend beleid in Leeuwarden en als ze dit weten voort te zetten zijn ze een aanwinst voor de eredivisie! Trouwens al een keer wezen kijken in 't Kalverdijkje, Marco?

NBA-talk laat ik over aan Maartoe, waar is hij trouwens?
...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo dec 22, 2004 5:14 pm

Buijtendijk schreef:NBA-talk laat ik over aan Maartoe, waar is hij trouwens?
Terug van weggeweest. Mijn computer heeft een tijdje op non-actief gelegen :(

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo dec 22, 2004 5:19 pm

Marco schreef:NBA: Vince Carter naar the Nets van master-passer Jason Kidd. Lijkt mij wel een attractieve move...
Vince Carter is duidelijk een overrated speler. Geen echte teamleider en ontwikkeld zich matig. Hij is wel een betere driepuntsschutter geworden dan ik verwachte.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo dec 22, 2004 6:58 pm

Goed weer eens wat van je te lezen, Maartoe!

Vince is dus niet de speler die iedereen een aantal jaren terug in hem zag? Wie zijn nu eigenlijk de toekomstige sterren?
...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do dec 23, 2004 8:11 pm

Kobe vs Shag vrijdag.

en Pistons vs Pacers.


Dat wordt een gezellige Kerst.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do dec 23, 2004 9:18 pm

Ondertussen is Chicago bezig met een voorzichtig herstel. Nadat de ploeg wederom slecht aan het seizoen was begonnen, hebben ze nu 5 keer op rij gewonnen. Dat is voor het eerst sinds het seizoen 97-98.

Memphis - Chicago 88 - 96
Chicago - Milwaukee 85 - 77
Chicago - Indiana 85 - 71
Chicago - Portland 92 - 87
Detroit - Chicago 82 - 89

Het betekent natuurlijk nog weinig maar ik vind het toch leuk dat Chicago, na jaren van louter slechte prestaties, nu weer enigzins lijkt te verbeteren.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr dec 24, 2004 8:03 am

Buijtendijk schreef:Goed weer eens wat van je te lezen, Maartoe!

Vince is dus niet de speler die iedereen een aantal jaren terug in hem zag? Wie zijn nu eigenlijk de toekomstige sterren?
Er zijn enkele huidige en toekomstige sterren zoals oa. Kobe, T-Mac en KG, ook good old Grant Hill doet weer van zich spreken :eusa_dance: , degelijke Duncan is er nog steeds, Shaq is niet meer zo dominant maar is nog steeds de center en zijn tweede jaar teamgenoot Dwayne Wade wordt een hele grote. Maar er is één naam die als antwoord op jouw vraag met hoofdletter moet worden geschreven: LEBRON JAMES :onfire: Jordan heeft vele potentieele opvogers gehad, maar nu lijkt zijn echte opvolger te zijn opgestaan!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jan 02, 2005 9:14 pm

Friese arbiter wil vergoeding afstaan

Landelijk scheidsrechter Teade de Groot uit Leeuwarden heeft zijn collega's en de commissarissen voorgesteld om de vergoeding, die zijn voor een wedstrijd ontcvangen van de NBB het komende weekeinde door de bond te laten inhouden en te laten storten op Giro 555. Dat zou een bedrag moeten kunnen opleveren van een kleine 4000 euro.
Er komen ongetwijfeld meer acties. Tot nu toe is tweederde van onze bezoekers van mening dat er bij de clubs in de eredivisie in elk geval iets gedaan moet worden bij de volgende thuiswedstrijd.
Hele FEB Eredivisie moet acties steunen

Myleasecar Giants en MPC Capitals namen het voortouw. Beide clubs komen in actie om het ongelooflijke leed na de zeebeving in de Indische Oceaan een heel klein beetje te verlichten. Het zijn druppels op een gloeiende plaat, maar zonder die druppels zal die plaat nooit afkoelen. Wij zijn van mening dat ALLE elf de teams in de FEB Eredivisie bij de eerstvolgende thuiswedstrijd iets moeten doen. Collecteren, (een fors deel van) de recette afdragen, of wat dan ook. Als u als trouwe bezoeker van deze site die mening deelt, geef dat dat aan via onze poll rechtsonder op de homepage. Komende woensdag zullen we de uitslag doorsturen naar de clubs.
http://www.basketballsite.nl
Als alle voetballers dat nu eens zouden doen :xyxthumbs:

Plaats reactie