Russische doping

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Plaats reactie
Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Russische doping

Bericht door Cruijff » za feb 21, 2015 11:22 pm

Ik wil verder helemaal niets insinueren, maar klinkt 'een klein beetje' verdacht:

Biatlete (21) bezwijkt tijdens Russisch kampioenschap aan hartaanval

De Russische kampioenschappen biatlon in Tjoemen zijn overschaduwd door de dood van een jonge atlete.

De 21-jarige Alina Jakimkina werd zaterdag tijdens de 15 kilometer getroffen door een hartaanval.

Artsen probeerden Jakimkina ter plekke te reanimeren, maar wisten de biatlete niet te redden.

De Russische biatlonbond SBR betuigt op zijn website medeleven met de nabestaanden van het slachtoffer.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33897
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Russische doping

Bericht door Duke » za feb 21, 2015 11:35 pm

Als je niets wilt insinueren had je een andere titel moeten bedenken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Russische doping

Bericht door Cruijff » za feb 21, 2015 11:40 pm

Yeah, that's right.

Ik zal, conform de AT forumregels, trouwens nog even een bron vermelden bij de bovenstaande citaten:
http://www.nu.nl/sport/3997319/biatlete ... anval.html

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33897
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Russische doping

Bericht door Duke » zo feb 22, 2015 8:23 pm

:biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33897
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Russische doping

Bericht door Duke » za aug 05, 2017 10:29 pm

Iemand de documentaire Icarus (te zien op Netflix) al gezien?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59090
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Russische doping

Bericht door 999 » zo aug 06, 2017 9:16 am

Jij ?.

GangstaRiB
Berichten: 16864
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Russische doping

Bericht door GangstaRiB » zo aug 06, 2017 12:41 pm

Heb em net zitten kijken.

Het is tragisch.
Poetin lijkt me een tragisch figuur. Hij gebruikt het voor politiek gewin. Er zijn meer dopinggevallen in andere landen, maar zoals het opgezet is in Rusland lijkt me ongekend.

Het is tegelijkertijd ontmoedigend als je ziet hoeveel bewijs er gepresenteerd wordt en toch buigen grote instanties voor de druk.

Liegen en bedriegen wordt beloond.

Goede documentaire.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59090
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Russische doping

Bericht door 999 » di aug 08, 2017 9:06 am

Tja, ze gebruiken allemaal dus.Allemaal.Niks super prestaties, niks uitzonderlijke talenten.Meer hoe goed ben je in het liegen en bedriegen.En dan zou Rusland het enige land zijn in de wereld wat , in opdracht van zijn leiders, deze atleten van het allerbeste op dopinggebied laat " genieten ".Geloof er helemaal niks van.Je zit dus eigenlijk steeds met de gedachte in je hoofd wat heeft deze sporter nu weer geslikt.

GangstaRiB
Berichten: 16864
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Russische doping

Bericht door GangstaRiB » di aug 08, 2017 10:40 am

Jij denkt dat er andere landen zijn die hun geheime dienst, via een geheime doorgang, bloed-samples laat verwisselen? En zodra er buitenlandse inmenging komt, overlijden een aantal mensen met kennis heel toevallig aan een hartaanval.
Rusland is een schijnvertoning. Alleen met propaganda is het wat. En sport is helaas onderdeel van die propaganda.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33897
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Russische doping

Bericht door Duke » di aug 08, 2017 11:16 am

999 schreef:Jij ?.
Ja, ik wel. je wordt er niet vrolijk van. Als je het hebt over eerlijke sport...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9077
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Russische doping

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 08, 2017 12:21 pm

999 schreef:Tja, ze gebruiken allemaal dus.Allemaal.Niks super prestaties, niks uitzonderlijke talenten.Meer hoe goed ben je in het liegen en bedriegen.En dan zou Rusland het enige land zijn in de wereld wat , in opdracht van zijn leiders, deze atleten van het allerbeste op dopinggebied laat " genieten ".Geloof er helemaal niks van.Je zit dus eigenlijk steeds met de gedachte in je hoofd wat heeft deze sporter nu weer geslikt.
Denk jij dat een modale sporter ineens een superprestatie kan neerzetten enkel en alleen door doping? Degenen die het gebruiken zijn topsporters. Die er kennelijk alles voor hebben om te winnen, zelfs hun gezondheid. Wat dat betreft vind ik het nog steeds hypocriet dat de prestaties van Armstrong in de tour zijn geschrapt en die van de vele andere dopingszondaren niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59090
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Russische doping

Bericht door 999 » di aug 08, 2017 4:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
999 schreef:Tja, ze gebruiken allemaal dus.Allemaal.Niks super prestaties, niks uitzonderlijke talenten.Meer hoe goed ben je in het liegen en bedriegen.En dan zou Rusland het enige land zijn in de wereld wat , in opdracht van zijn leiders, deze atleten van het allerbeste op dopinggebied laat " genieten ".Geloof er helemaal niks van.Je zit dus eigenlijk steeds met de gedachte in je hoofd wat heeft deze sporter nu weer geslikt.
Denk jij dat een modale sporter ineens een superprestatie kan neerzetten enkel en alleen door doping? Degenen die het gebruiken zijn topsporters. Die er kennelijk alles voor hebben om te winnen, zelfs hun gezondheid. Wat dat betreft vind ik het nog steeds hypocriet dat de prestaties van Armstrong in de tour zijn geschrapt en die van de vele andere dopingszondaren niet.
Misschien zou je je eens af moeten vragen wanneer deze " topsporters " voor het eerst met die zooi beginnen.Van de wielersport weet ik dat dat al heel vroeg begint.Dat men er alles voor over heeft om te winnen ?.Wat voegt dat toe WKCDW ?.Moet dat het " begrijpelijker " maken ?.Ik weet wel dat mijn " achting " voor veel " topsporters " en "top prestaties " behoorlijk gedaald is door deze zooi in de sport.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9077
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Russische doping

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 08, 2017 7:21 pm

Waar het mij om gaat is dat als je "niks superprestaties, niks uitzonderlijke talenten" zegt, dit dan zou betekenen dat iedereen die doping gebruikt kan winnen. Het feit dat iemand doping gebruikt, doet niets af aan het gegeven dat die persoon vaak wel degelijk een uitzonderlijk talent is, want doping is geen wondermiddel. Je moet je nog steeds kapot trainen om een super prestatie neer te zetten. Ik blijf bij een eerder ingenomen standpunt; laat doping maar vrijgegeven worden.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11920
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Russische doping

Bericht door Sandro » wo aug 09, 2017 4:57 pm

Het hangt van de sport en ook gedeeltelijk van het individu af of, en in hoeverre, doping effect heeft. Armstrong was duidelijk de beste in een peleton waarin vrijwel iedereen gebruikte.

Maar wat als hij als 1 van de weinigen niet gebruikt had? Dan had hij vrijwel niks gewonnen, denk ik zelf. En wie weet waren er renners (vast niet veel...) net buiten de absolute top die niet gebruikten en als ze dat wél hadden gedaan wél de absolute top geweest.

Dus: oneerlijk. Vrijgeven zou die oneerlijkheid wegnemen inderdaad. Maar iets houdt me tegen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59090
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Russische doping

Bericht door 999 » wo aug 09, 2017 5:45 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Waar het mij om gaat is dat als je "niks superprestaties, niks uitzonderlijke talenten" zegt, dit dan zou betekenen dat iedereen die doping gebruikt kan winnen. Het feit dat iemand doping gebruikt, doet niets af aan het gegeven dat die persoon vaak wel degelijk een uitzonderlijk talent is, want doping is geen wondermiddel. Je moet je nog steeds kapot trainen om een super prestatie neer te zetten. Ik blijf bij een eerder ingenomen standpunt; laat doping maar vrijgegeven worden.
Nee, wat ik bedoel te zeggen dat als je de doping weg haalt het prestaties zijn en geen " super prestaties " .Heel lang geleden had je ene Ben Johnson die dus prestaties neer zette, en toen hij doping begon te gebruiken super prestaties neer zette met 2 keer een wereldrecord.We weten nu ( en van veel sporters ) dat ie gebruikte.Op dat moment stond heel de wereld versteld van die super prestatie, superlatieven schoten te kort. Hetzelfde voor Armstrong, die dus blijkbaar daardoor 7 keer de tour wint.Op rij hé, niemand weet hoelang hij al aan de dope zit.Of al zijn eerdere successen ook doping is gebruikt.Ik denk ik van wel.

Voor mij is het heel simpel , elke atleet die betrapt wordt op doping wordt gewoon levenslang geschorst, de " super prestatie " wordt dan weer een " prestatie " maar die is dan wel behaald door de sporter zelf en niet door/met behulp van verboden drankjes of injecties ..

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9077
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Russische doping

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 09, 2017 7:31 pm

Ah zo. Dan begreep ik je verkeerd.

Dat neemt echter nog steeds niet weg dat doping mijn inziens nooit uit te bannen is. Het probleem is te structureel. Er zal altijd een kat en muis spel zijn van nieuwe methoden en nieuwe opsporingsmethoden. Dan is vrijgeven en regulering ervan een te overwegen optie. Bovendien geloof ik er helemaal niks van dat bijvoorbeeld de nummers 2, maar ook 3 tot en met 100 van het algemeen klassement in de jaren dat Armstrong de tour won, clean waren. Iederéén zal gepakt hebben. Met dat in het achterhoofd vergeet ik het hele doping verhaal en vind het dan knap dat ie 7x won.

Ik denk ook niet na over, laat ik een ander voorbeeld noemen, Bolt. Ik hoop dat ie clean is, maar is het realistisch gezien voorstelbaar dat ie schoon snellere tijden loopt dan Ben Johnson? Vermoedelijk niet, maar het maakt zijn prestaties (voor mij) nog steeds spectaculair en super.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33573
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Russische doping

Bericht door zeux » wo aug 09, 2017 7:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ah zo. Dan begreep ik je verkeerd.

Dat neemt echter nog steeds niet weg dat doping mijn inziens nooit uit te bannen is. Het probleem is te structureel. Er zal altijd een kat en muis spel zijn van nieuwe methoden en nieuwe opsporingsmethoden. Dan is vrijgeven en regulering ervan een te overwegen optie. Bovendien geloof ik er helemaal niks van dat bijvoorbeeld de nummers 2, maar ook 3 tot en met 100 van het algemeen klassement in de jaren dat Armstrong de tour won, clean waren. Iederéén zal gepakt hebben. Met dat in het achterhoofd vergeet ik het hele doping verhaal en vind het dan knap dat ie 7x won.

Ik denk ook niet na over, laat ik een ander voorbeeld noemen, Bolt. Ik hoop dat ie clean is, maar is het realistisch gezien voorstelbaar dat ie schoon snellere tijden loopt dan Ben Johnson? Vermoedelijk niet, maar het maakt zijn prestaties (voor mij) nog steeds spectaculair en super.
Vraag is wel: hoe werkt die regulering? Wat wordt gereguleerd? Gaat dat met 'normen' - zoveel mag -, gaat dat met medische attesten? Kom je dan niet uiteindelijk uit bij hetzelfde verhaal van testen om de 'norm' (regel) in de gaten te houden? Dan ben je even ver als nu, maar met een andere drempel.

Daarnaast vind ik volledig vrij geven ook tricky. Nogal wat van dat spul heeft ook bijwerkingen in het lichaam. Geef je het vrij, dan moet je als topsporter dus je lijf willen vernietigen (soort van), want anders kom je nooit mee. Nu leg je het af tegen 'cheaters' als je niet gebruikt, maar is er ook de pakkans en de mogelijkheid dat een gebruiker uit uitslagen wordt gehaald. Daarnaast werkt het verbod natuurlijk remmend. Een kleiner aantal sporters za gebruiken. Wat de kans vergroot voor de sporter die niet wil gebruiken (onder meer vanwege medische gevolgen) dat hij mee kan doen in de top.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11920
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Russische doping

Bericht door Sandro » wo aug 09, 2017 7:51 pm

Bolt en doping? Denk het toch niet. Hij heeft geen anabolenlichaam zoals een Johnson dat had.

Het is natuurlijk ook niet per definitie zo dat alle uitzonderlijke sportprestaties mogelijk zijn gemaakt door dope. Sommige prestaties zijn verdachter dan andere.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Russische doping

Bericht door Cruijff » za nov 04, 2017 12:52 pm

Aiii. :blush.gif:

https://www.nu.nl/sport-overig/4992737/ ... -wada.html

Frans dopinglab mag halfjaar geen controles uitvoeren van WADA

Het Franse dopinglaboratorium van Châtenay-Malabry mag het komende halfjaar geen dopingcontroles uitvoeren. Het mondiale antidopingbureau WADA had eerder al een voorlopige schorsing opgelegd aan het lab nabij Parijs.

Eind september werd de accreditatie ingetrokken omdat er fouten zouden zijn gemaakt rond de controle van vervuilde stalen. De definitieve schorsing is op 31 oktober ingegaan, meldt het WADA.

Het laboratorium van Châtenay-Malabry is het belangrijkste van Frankrijk en onderzoekt op jaarbasis zo'n 13.500 stalen. Een onafhankelijke commissie deed onderzoek nadat er vanuit het lab zelf onregelmatigheden waren gemeld. Bloedstalen die nog onderzocht moeten worden, zullen naar een ander lab worden overgebracht.

De schorsing kan nog worden aangevochten bij het internationale sporttribunaal CAS. Het WADA kan de uitsluiting nog eens met zes maanden verlengen.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Russische doping

Bericht door Gezond verstand » do feb 01, 2018 10:48 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ah zo. Dan begreep ik je verkeerd.

Dat neemt echter nog steeds niet weg dat doping mijn inziens nooit uit te bannen is. Het probleem is te structureel. Er zal altijd een kat en muis spel zijn van nieuwe methoden en nieuwe opsporingsmethoden. Dan is vrijgeven en regulering ervan een te overwegen optie.
Daarnaast, er wordt ook heel erg op voeding gelet, tijdens de tour veel koolhydraten en eiwitten omdat het de prestatie en het herstel bevorderen, maar dat is dan weer geen doping, terwijl een kopje koffie teveel voor een te hoog caffeine gehalte zorgt en dat staat wel weer op de doping lijst.
Bovendien geloof ik er helemaal niks van dat bijvoorbeeld de nummers 2, maar ook 3 tot en met 100 van het algemeen klassement in de jaren dat Armstrong de tour won, clean waren. Iederéén zal gepakt hebben. Met dat in het achterhoofd vergeet ik het hele doping verhaal en vind het dan knap dat ie 7x won.
.
van de 7 jaar dat hij won was er niet één renner uit de top 3 die in de jaren daarna niet betrapt is op doping en maar een handvol renners uit de top 10 die nooit gepakt zijn of gelinkt zijn aan doping. Andre Kivilev was met een 4de plek nog de hoogst geklasseerde nooit betrapte renner, maar dat kwam wellicht omdat hij kort daarna veel te vroeg om het leven kwam door een ongeluk, gezien zijn nationaliteit zou het mij niets verbazen als hij wel pakte maar bewijzen kan ik het niet. Een leuk staatje van Eurosport https://www.eurosport.com/cycling/who-r ... tory.shtml

Overigens vind ik het belachelijk dat Armstrong z'n titels kwijt is geraakt maar de meermaals betrapte Virenque zijn bergtruien niet, Jopie Zoetemelk zijn titel niet om van de hypocriete kannibaal nog maar te zwijgen. Die achterlijk Belg won meerdere tours, is nog vaker op doping betrapt en durft dan te roepen dat "Armstrong heeft mij een mes in de rug gestoken", bah.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie