Sport 1

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Sport 1

Bericht door InnerHarbour » wo jul 24, 2013 2:45 pm

Ik hoopte hier al een beetje op en ze moeten natuurlijk wat nu ze hun grootste trekker het Engelse-en in mindere mate het Italiaanse voetbal kwijt zijn.
De Nederlandse betaalzender Sport1 onderhandelt met Walt Disney over de uitzendrechten van Amerikaanse sportwedstrijden die tot 31 juli op ESPN America te zien zijn.

ESPN America stopt op 1 augustus in Europa met uitzenden. De uitzendrechten van Amerikaanse sportevenementen zijn volgens eigenaar Walt Disney te duur en de zender verdient te weinig om deze in de lucht te houden. Alleen de sportactiviteiten onder de naam ESPN in het Verenigd Koninkrijk worden voortgezet. British Telecom (BT) kocht de beide in Engeland en Ierland actieve ESPN-sportkanalen. Walt Disney wil de uitzendrechten van ESPN America-content nu per regio of land in Europa aan betaalzenders doorverkopen. Dat is in ieder geval in Duitsland het geval waar sportzender Sport Eins een groot aantal Amerikaanse sportwedstrijden achter de decoder – dus niet zichtbaar in Nederland – gaat aanbieden.

BRIEF AAN UPC-KLANTEN ONDUIDELIJK
Dat Sport1 met ESPN over de uitzendrechten onderhandelt, werd duidelijk uit een brief die kabelbedrijf UPC aan een deel van de Sport1-abonnees heeft gestuurd. ESPN America maakt bij UPC onderdeel van het premium Sport1-abonnement uit. Om klanten van het stoppen van ESPN America op de hoogte te brengen stuurde UPC een brief naar klanten die de Horizon mediabox gebruiken. Omdat deze nieuwe mediabox nog niet over de interactieve rode knop beschikt, is deze groep abonnees per brief op de hoogte gesteld. Alle andere Sport1-abonnees bij UPC worden via een rode knop-melding via de mediabox op de hoogte gebracht. In de bewuste brief – die met UPC-logo voorzien is – wordt het volgende gesteld: "Wel zijn we hard bezig om de uitzendrechten van de belangrijkste sporten op ESPN te verkrijgen, zodat we deze sporten alsnog kunnen uitzenden. Zodra we meer zekerheid hebben krijgt u van ons bericht."

NIET UPC MAAR SPORT1 ONDERHANDELT
UPC-mediawoordvoerder Ronald Sutmuller verduidelijkt deze tekst aan Totaal TV: "Uit deze tekst kunnen abonnees de indruk krijgen dat UPC zelf een eigen zender met Amerikaanse sporten wil beginnen. Dat is niet het geval. UPC heeft namens Sport1 een brief over het stoppen van ESPN America aan Horizon-klanten gestuurd. Het citaat over uitzendrechten gaat over Sport1 en niet UPC." De verwarring is ontstaan omdat UPC een tekst van Sport1 op briefpapier van het kabelbedrijf heeft verstuurd en men in het eerder genoemde citaat het woord ‘we’ niet heeft vervangen in ‘Sport1’. Hierdoor is er eigenlijk niets veranderd aan eerdere berichtgeving over de uitzendrechten van ESPN America. Totaal TV meldde eerder al dat Chellomedia – het moederbedrijf van Sport1 – met ESPN onderhandelt over de verkoop van deze uitzendrechten.

SPORT1 HEEFT KLANTGEGEVENS NIET
Dat Sport1 niet zelf de brief over ESPN America naar UPC-klanten heeft gestuurd, komt omdat betaalzenders in Nederland de klantgegevens van hun klanten niet in bezit hebben. De klant sluit namelijk bij de tv-aanbieder het abonnement af. Deze betaalt per klant een bepaald bedrag aan de betaalzender. Dit gebeurt op basis van aantallen en niet op klantgegevens. Deze blijven bij de tv-aanbieder in bezit. Doormiddel van het aanbieden van tweede scherm-diensten als Sport1 GO proberen betaalzenders toch gedeeltelijk klantgegevens in bezit te krijgen. Bij dit soort diensten wordt namelijk een koppeling met de abonnee-omgeving van de tv-aanbieder gemaakt. Mede hierdoor worden GO-diensten gratis aan de abonnee aangeboden.
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sport 1

Bericht door Thijs » wo jul 24, 2013 3:07 pm

Maakt natuurlijk niks uit, niemand in Nederland vindt die saaie sporten interessant.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sport 1

Bericht door zeux » wo jul 24, 2013 7:11 pm

InnerHarbour schreef:Ik hoopte hier al een beetje op en ze moeten natuurlijk wat nu ze hun grootste trekker het Engelse-en in mindere mate het Italiaanse voetbal kwijt zijn.
De Nederlandse betaalzender Sport1 onderhandelt met Walt Disney over de uitzendrechten van Amerikaanse sportwedstrijden die tot 31 juli op ESPN America te zien zijn.

ESPN America stopt op 1 augustus in Europa met uitzenden. De uitzendrechten van Amerikaanse sportevenementen zijn volgens eigenaar Walt Disney te duur en de zender verdient te weinig om deze in de lucht te houden. Alleen de sportactiviteiten onder de naam ESPN in het Verenigd Koninkrijk worden voortgezet. British Telecom (BT) kocht de beide in Engeland en Ierland actieve ESPN-sportkanalen. Walt Disney wil de uitzendrechten van ESPN America-content nu per regio of land in Europa aan betaalzenders doorverkopen. Dat is in ieder geval in Duitsland het geval waar sportzender Sport Eins een groot aantal Amerikaanse sportwedstrijden achter de decoder – dus niet zichtbaar in Nederland – gaat aanbieden.

BRIEF AAN UPC-KLANTEN ONDUIDELIJK
Dat Sport1 met ESPN over de uitzendrechten onderhandelt, werd duidelijk uit een brief die kabelbedrijf UPC aan een deel van de Sport1-abonnees heeft gestuurd. ESPN America maakt bij UPC onderdeel van het premium Sport1-abonnement uit. Om klanten van het stoppen van ESPN America op de hoogte te brengen stuurde UPC een brief naar klanten die de Horizon mediabox gebruiken. Omdat deze nieuwe mediabox nog niet over de interactieve rode knop beschikt, is deze groep abonnees per brief op de hoogte gesteld. Alle andere Sport1-abonnees bij UPC worden via een rode knop-melding via de mediabox op de hoogte gebracht. In de bewuste brief – die met UPC-logo voorzien is – wordt het volgende gesteld: "Wel zijn we hard bezig om de uitzendrechten van de belangrijkste sporten op ESPN te verkrijgen, zodat we deze sporten alsnog kunnen uitzenden. Zodra we meer zekerheid hebben krijgt u van ons bericht."

NIET UPC MAAR SPORT1 ONDERHANDELT
UPC-mediawoordvoerder Ronald Sutmuller verduidelijkt deze tekst aan Totaal TV: "Uit deze tekst kunnen abonnees de indruk krijgen dat UPC zelf een eigen zender met Amerikaanse sporten wil beginnen. Dat is niet het geval. UPC heeft namens Sport1 een brief over het stoppen van ESPN America aan Horizon-klanten gestuurd. Het citaat over uitzendrechten gaat over Sport1 en niet UPC." De verwarring is ontstaan omdat UPC een tekst van Sport1 op briefpapier van het kabelbedrijf heeft verstuurd en men in het eerder genoemde citaat het woord ‘we’ niet heeft vervangen in ‘Sport1’. Hierdoor is er eigenlijk niets veranderd aan eerdere berichtgeving over de uitzendrechten van ESPN America. Totaal TV meldde eerder al dat Chellomedia – het moederbedrijf van Sport1 – met ESPN onderhandelt over de verkoop van deze uitzendrechten.

SPORT1 HEEFT KLANTGEGEVENS NIET
Dat Sport1 niet zelf de brief over ESPN America naar UPC-klanten heeft gestuurd, komt omdat betaalzenders in Nederland de klantgegevens van hun klanten niet in bezit hebben. De klant sluit namelijk bij de tv-aanbieder het abonnement af. Deze betaalt per klant een bepaald bedrag aan de betaalzender. Dit gebeurt op basis van aantallen en niet op klantgegevens. Deze blijven bij de tv-aanbieder in bezit. Doormiddel van het aanbieden van tweede scherm-diensten als Sport1 GO proberen betaalzenders toch gedeeltelijk klantgegevens in bezit te krijgen. Bij dit soort diensten wordt namelijk een koppeling met de abonnee-omgeving van de tv-aanbieder gemaakt. Mede hierdoor worden GO-diensten gratis aan de abonnee aangeboden.
Mooi.

Sport1 heeft nog een week...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sport 1

Bericht door Marillion » wo jul 24, 2013 7:13 pm

Zal een lastig verhaal zijn. Ik denk dat de doelgroep hiervoor relatief klein is. Daarbij kun je voor diverse amerikaanse sporten gratis of voor een klein bedrag prima terecht bij de betreffende bond. Zo heb ik de NFL playoffs en superbowl gewoon volledig legaal en gratis kunnen kijken via de NFL site. Kun je zelfs op een later tijdstip alsnog een volledige wedstrijd zien als dat beter uitkomt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sport 1

Bericht door zeux » wo jul 24, 2013 7:15 pm

MLB heeft één free game per avond. Moet je maar net uitkomen en ook beetje leuke wedstrijd zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sport 1

Bericht door zeux » wo jul 24, 2013 7:15 pm

Vandaag is het Twins tegen Dubbels clubje. Om half tien. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sport 1

Bericht door Marillion » wo jul 24, 2013 7:20 pm

Zeux schreef:MLB heeft één free game per avond. Moet je maar net uitkomen en ook beetje leuke wedstrijd zijn.
Maar kun je niet ook een abonnement nemen als je meer wil zien? Volgens mij kun je dat bij de NBA bijvoorbeeld doen. Daar heb ik laatst naar gekeken omdat ik de beslissende wedstrijd van de finale wilde zien. Als ik me niet vergis gaat dat om een bedrag waar je hooguit één maand sport1 voor hebt.

Dit soort tv zenders gaan het afleggen. Het concept is ouderwets. Ik wil van allerlei verschillende sporten wel eens iets zien. Als dat via de tv moet heb ik straks vier of vijf abonnementen en een schotel op m'n dak. Dan betaal ik liever incidenteel voor iets dat ik via internet kan zien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sport 1

Bericht door zeux » wo jul 24, 2013 7:37 pm

Marillion schreef:
Zeux schreef:MLB heeft één free game per avond. Moet je maar net uitkomen en ook beetje leuke wedstrijd zijn.
Maar kun je niet ook een abonnement nemen als je meer wil zien?
Jazeker! Ongeveer 100 dollar per jaar. Heb ik ook al een jaar of zes (als het niet langer is).

Kijk soms drie wedstrijden tegelijk: één op tv (ESPN America), één op het bureaublad en één op de iPad.

Het eerste jaar dat ik MLB.tv had, was het beeld zo lowres dat het permanent gepixeld was en je het beeld echt niet fullscreen moest zetten, want dan was het een groezelige bende.
Tegenwoordig is het HD en zie je de stoppels op de kinnen.

Uiteidelijk kijkt TV toch prettiger. En als ik zit te werken - wat vaak het geval is - heb ik regelmatig het hele bueaublad nodig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Sport 1

Bericht door InnerHarbour » wo jul 24, 2013 10:13 pm

Marillion schreef:Zal een lastig verhaal zijn. Ik denk dat de doelgroep hiervoor relatief klein is. Daarbij kun je voor diverse amerikaanse sporten gratis of voor een klein bedrag prima terecht bij de betreffende bond. Zo heb ik de NFL playoffs en superbowl gewoon volledig legaal en gratis kunnen kijken via de NFL site. Kun je zelfs op een later tijdstip alsnog een volledige wedstrijd zien als dat beter uitkomt.
Ik heb Sport 1 voor het Engels voetbal en golf. Ik kijk vaak ESPN voor een rondje langs de velden ( Baseball tonight)

De Orioles kijk ik net zoals Zeux via een abo op MLB die ik dan via Apple TV op de grote HD TV zet.

Geweldig beeld.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Sport 1

Bericht door InnerHarbour » do jul 25, 2013 6:01 pm

InnerHarbour schreef:Ik hoopte hier al een beetje op en ze moeten natuurlijk wat nu ze hun grootste trekker het Engelse-en in mindere mate het Italiaanse voetbal kwijt zijn.
De Nederlandse betaalzender Sport1 onderhandelt met Walt Disney over de uitzendrechten van Amerikaanse sportwedstrijden die tot 31 juli op ESPN America te zien zijn.

ESPN America stopt op 1 augustus in Europa met uitzenden. De uitzendrechten van Amerikaanse sportevenementen zijn volgens eigenaar Walt Disney te duur en de zender verdient te weinig om deze in de lucht te houden. Alleen de sportactiviteiten onder de naam ESPN in het Verenigd Koninkrijk worden voortgezet. British Telecom (BT) kocht de beide in Engeland en Ierland actieve ESPN-sportkanalen. Walt Disney wil de uitzendrechten van ESPN America-content nu per regio of land in Europa aan betaalzenders doorverkopen. Dat is in ieder geval in Duitsland het geval waar sportzender Sport Eins een groot aantal Amerikaanse sportwedstrijden achter de decoder – dus niet zichtbaar in Nederland – gaat aanbieden.

BRIEF AAN UPC-KLANTEN ONDUIDELIJK
Dat Sport1 met ESPN over de uitzendrechten onderhandelt, werd duidelijk uit een brief die kabelbedrijf UPC aan een deel van de Sport1-abonnees heeft gestuurd. ESPN America maakt bij UPC onderdeel van het premium Sport1-abonnement uit. Om klanten van het stoppen van ESPN America op de hoogte te brengen stuurde UPC een brief naar klanten die de Horizon mediabox gebruiken. Omdat deze nieuwe mediabox nog niet over de interactieve rode knop beschikt, is deze groep abonnees per brief op de hoogte gesteld. Alle andere Sport1-abonnees bij UPC worden via een rode knop-melding via de mediabox op de hoogte gebracht. In de bewuste brief – die met UPC-logo voorzien is – wordt het volgende gesteld: "Wel zijn we hard bezig om de uitzendrechten van de belangrijkste sporten op ESPN te verkrijgen, zodat we deze sporten alsnog kunnen uitzenden. Zodra we meer zekerheid hebben krijgt u van ons bericht."

NIET UPC MAAR SPORT1 ONDERHANDELT
UPC-mediawoordvoerder Ronald Sutmuller verduidelijkt deze tekst aan Totaal TV: "Uit deze tekst kunnen abonnees de indruk krijgen dat UPC zelf een eigen zender met Amerikaanse sporten wil beginnen. Dat is niet het geval. UPC heeft namens Sport1 een brief over het stoppen van ESPN America aan Horizon-klanten gestuurd. Het citaat over uitzendrechten gaat over Sport1 en niet UPC." De verwarring is ontstaan omdat UPC een tekst van Sport1 op briefpapier van het kabelbedrijf heeft verstuurd en men in het eerder genoemde citaat het woord ‘we’ niet heeft vervangen in ‘Sport1’. Hierdoor is er eigenlijk niets veranderd aan eerdere berichtgeving over de uitzendrechten van ESPN America. Totaal TV meldde eerder al dat Chellomedia – het moederbedrijf van Sport1 – met ESPN onderhandelt over de verkoop van deze uitzendrechten.

SPORT1 HEEFT KLANTGEGEVENS NIET
Dat Sport1 niet zelf de brief over ESPN America naar UPC-klanten heeft gestuurd, komt omdat betaalzenders in Nederland de klantgegevens van hun klanten niet in bezit hebben. De klant sluit namelijk bij de tv-aanbieder het abonnement af. Deze betaalt per klant een bepaald bedrag aan de betaalzender. Dit gebeurt op basis van aantallen en niet op klantgegevens. Deze blijven bij de tv-aanbieder in bezit. Doormiddel van het aanbieden van tweede scherm-diensten als Sport1 GO proberen betaalzenders toch gedeeltelijk klantgegevens in bezit te krijgen. Bij dit soort diensten wordt namelijk een koppeling met de abonnee-omgeving van de tv-aanbieder gemaakt. Mede hierdoor worden GO-diensten gratis aan de abonnee aangeboden.
UPDATE: Sport1 heeft bij monde van Will Moerer - general manager Film1/Sport1 - de onderhandelingen over het kopen van een deel van de uitzendrechten van ESPN America bevestigd. Moerer wil niet inhoudelijke informatie over de onderhandelingen geven. Wel zegt hij dat er goede hoop is dat de belangrijkste sporten van ESPN America overgenomen kunnen worden.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Sport 1

Bericht door InnerHarbour » zo aug 25, 2013 1:09 pm

Denk dat ik Sport 1 toch maar ga houden. Het MLB komt daarbij. Samen met het golf, Real Madrid en wat andere wedstrijden heb ik het er wel voor over.
De uitzendrechten van Amerikaanse sporten komen in Nederland niet in bezit van één betaalzender. De liefhebber van deze sportevenementen moet hierdoor twee premiumabonnementen nemen.

Net als bij het voetbal zorgt versnippering van het aanbod onder meerdere zenders ervoor dat de tv-kijker meer moet betalen om naar een volledig sportaanbod te blijven kijken. In het geval van de Amerikaanse sporten gaat de versnippering de kijker erg veel geld kosten. ESPN America – de tv-zender waarop al deze Amerikaanse sportevenementen te zien waren en dat op 31 juli in Europa met uitzenden stopte – was bij de meeste tv-aanbieders in normale aanvullende zenderpakketten opgenomen. Uitzondering was UPC waar ESPN America al enige tijd onderdeel van het premiumabonnement van Sport1 was.

DEEL RECHTEN NU BIJ SPORT1 EN FOX
Betaalzender Sport1 liet eerder al weten dat men interesse had in een deel van de uitzendrechten van ESPN voor Nederland. Sport1 toont al langere tijd het Amerikaanse NBA basketbal op haar tv-kanalen. Daar komt nu de Amerikaanse honkbalcompetitie MLB bij. Eredivisie Media & Marketing heeft voor haar betaalzender FOX Sports International de uitzendrechten van het Amerikaanse Football NFL gekocht. Daarmee geeft FOX Sports duidelijk aan dat de nieuwe betaalzender FOX Sports International een breder betaalkanaal gaat worden. Daarbij speelt buitenlands voetbal een belangrijke rol maar dit wordt aangevuld met andere sporten. Zo zijn de uitzendrechten van de tennistoernooien Wimbledon en ATP ook al in het bezit van Eredivisie Media & Marketing gekomen. Van de grotere Amerikaanse sportcompetities die ESPN uitzond, zijn alleen de uitzendrechten van het NHL ijshockey niet voor de Nederlandse markt verkocht. De vraag is of dit op korte termijn gaat gebeuren. Datzelfde geldt voor NCAA College dat minder marktwaarde dan de grote Amerikaanse sportcompetities heeft.


YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sport 1

Bericht door 999 » zo aug 25, 2013 2:24 pm

Dat zullen ze dan wel in aanvullende pakketten moeten doen want anders ben ik bang dat er velen zullen afhaken ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sport 1

Bericht door zeux » zo aug 25, 2013 11:10 pm

InnerHarbour schreef:Denk dat ik Sport 1 toch maar ga houden. Het MLB komt daarbij. Samen met het golf, Real Madrid en wat andere wedstrijden heb ik het er wel voor over.
De uitzendrechten van Amerikaanse sporten komen in Nederland niet in bezit van één betaalzender. De liefhebber van deze sportevenementen moet hierdoor twee premiumabonnementen nemen.

Net als bij het voetbal zorgt versnippering van het aanbod onder meerdere zenders ervoor dat de tv-kijker meer moet betalen om naar een volledig sportaanbod te blijven kijken. In het geval van de Amerikaanse sporten gaat de versnippering de kijker erg veel geld kosten. ESPN America – de tv-zender waarop al deze Amerikaanse sportevenementen te zien waren en dat op 31 juli in Europa met uitzenden stopte – was bij de meeste tv-aanbieders in normale aanvullende zenderpakketten opgenomen. Uitzondering was UPC waar ESPN America al enige tijd onderdeel van het premiumabonnement van Sport1 was.

DEEL RECHTEN NU BIJ SPORT1 EN FOX
Betaalzender Sport1 liet eerder al weten dat men interesse had in een deel van de uitzendrechten van ESPN voor Nederland. Sport1 toont al langere tijd het Amerikaanse NBA basketbal op haar tv-kanalen. Daar komt nu de Amerikaanse honkbalcompetitie MLB bij. Eredivisie Media & Marketing heeft voor haar betaalzender FOX Sports International de uitzendrechten van het Amerikaanse Football NFL gekocht. Daarmee geeft FOX Sports duidelijk aan dat de nieuwe betaalzender FOX Sports International een breder betaalkanaal gaat worden. Daarbij speelt buitenlands voetbal een belangrijke rol maar dit wordt aangevuld met andere sporten. Zo zijn de uitzendrechten van de tennistoernooien Wimbledon en ATP ook al in het bezit van Eredivisie Media & Marketing gekomen. Van de grotere Amerikaanse sportcompetities die ESPN uitzond, zijn alleen de uitzendrechten van het NHL ijshockey niet voor de Nederlandse markt verkocht. De vraag is of dit op korte termijn gaat gebeuren. Datzelfde geldt voor NCAA College dat minder marktwaarde dan de grote Amerikaanse sportcompetities heeft.


Mooi! Sport1 heb ik al, al kijk ik toch voornamelijk via mlb.com. Wanneer beginnen ze eigenlijk? Volgend jaar?

NFL bij FOX. Hmmm. Daar ga ik even over nadenken... Als ze er College Football bij doen wordt het nog interessanter, maar de college competities zijn blijkbaar nog niet duidelijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Sport 1

Bericht door InnerHarbour » ma aug 26, 2013 8:10 am

Zit jij bij UPC of Ziggo? Bij Ziggo ben je verplicht om nu de Eredivisie en Internationaal te nemen en kan je pas in november splitsen (ze hebben natuurlijk de hoop dat je blijft hangen). Ik heb geen enkele behoefte om 97% van het Nederlandse voetbal te volgen. De klassiekers en die twee wedstrijden tegen Pisvee kijk ik met een biertje erbij in de kroeg. De Eredivisie gaat het dus voor mij sowieso niet worden.

Verder geven die krenten van Ziggo alleen 1 kanaal in HD door, UPC 5. Fox heeft het allergoedkoopste pakket genomen van SKY en mogen als ik me niet vergis maar 1 wedstrijd vanuit de PM om 4 uur op zaterdagmiddag uitzenden, daar heb ik niets aan, ik wil keuze hebben zoals bij Sport 1 waar je op zaterdagmiddag uit 4 of 5 wedstrijden kon kiezen.

Als Fox er in de toekomst een volwaardige sportzender van wil maken en Ziggo overgenomen is door UPC zodat beschikbare HD kanalen ook worden doorgeven wil ik er best voor gaan betalen. Tot die tijd kijk ik de samenvattingen wel op de Beeb op zondagmorgen en die van de Eredivisie bij de NOS.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sport 1

Bericht door Marillion » ma aug 26, 2013 8:13 am

Zeux schreef:
NFL bij FOX. Hmmm. Daar ga ik even over nadenken... Als ze er College Football bij doen wordt het nog interessanter, maar de college competities zijn blijkbaar nog niet duidelijk.
Ik kan me voorstellen dat het gaat veranderen nu er rechten aan FOX zijn verkocht. Maar afgelopen seizoen kon je vanuit Nederland gratis kijken via NFL Game Pass.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Sport 1

Bericht door jabu » di aug 27, 2013 7:47 am

Helaas is nergens NCAA college basketball te krijgen. Zal denk ik wel via een crappy abonnementje worden via de site zelf en dan via Apple tv kijken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Sport 1

Bericht door InnerHarbour » di aug 27, 2013 7:57 am

Blijkbaar was ik wat te voorbarig.
Ondanks dat Totaal TV eerder meldde dat de Nederlandse uitzendrechten voor belangrijke Amerikaanse sportcompetities verdeeld waren, is er nog geen definitieve beslissing genomen.

Sport1-woordvoerder Martijn van Opstal laat Totaal TV weten dat de sportzender nog in onderhandeling met ESPN is over een pakket van uitzendrechten voor Amerikaanse sportcompetities. Daaronder bevindt zich naast het MLB honkbal ook het NFL American Football en NHL ijshockey. Lopende de onderhandelingen doet Sport1 geen inhoudelijke uitspraken. De sportzender verwacht dat er binnen twee weken duidelijkheid over de ESPN-uitzendrechten is.

SPORT1 EN FOX SPORTS INTERNATIONAL
Naast Sport1 is ook FOX Sports International geïnteresseerd in de uitzendrechten van Amerikaanse sporten. FOX heeft in veel landen de uitzendrechten van het NFL American Football in bezit en lijkt dit ook in Nederland te willen uitzenden. Of FOX Sports International ook in de uitzendrechten van andere Amerikaanse sportcompetities interesse heeft, is niet bekend.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Sport 1

Bericht door InnerHarbour » zo sep 01, 2013 9:42 am

Vanaf a.s. donderdag de NFL op Fox Zeux.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sport 1

Bericht door Marillion » do sep 05, 2013 9:16 pm

Het ziet er naar uit dat NFL gamepass nog altijd gratis is in Nederland. Start net de uitzending en kom gewoon in één of andere voorbeschouwing terecht voor Broncos-Ravens. Dat potje is 's nachts maar ik zal morgen eens kijken of ik 'm kan terugzien op een geschikt tijdstip.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sport 1

Bericht door Marillion » vr sep 06, 2013 7:56 pm

Ja, gewoon gratis kijken. Ik sluit de werkweek af met Denver Broncos vs. Baltimore Ravens. Hier bekijk je het volledige duel. En dat kun je dus zowel live als na afloop wanneer het je beter schikt doen, voor alle wedstrijden.

Voordeel van achteraf kijken is niet alleen het tijdstip, je mist ook een heleboel onderbrekingen want die knippen ze er uit.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie