Elfstedentocht 2012

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41021
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Elfstedentocht 2012

Bericht door Marillion » zo feb 05, 2012 5:19 pm

Ja ja, zelfs Doutzen gaat zich er mee bemoeien:
@Doutzen op twitter schreef:Leave Fryzen hâlde jim my op'e hichte oer in alvestêden tocht? Ik hoopje it sa!! Dikke tút út NY;)
En vanavond komen de rayon hoofden bij elkaar. Misschien wel gewoon om beerenburg te drinken maar dat maakt allemaal niet uit. Friesland op z'n kop en de rest van Nederland zal snel volgen. Geen idee hoe de kansen er voor staan. De sneeuwval zal niet hebben geholpen. Maar met de komende week erbij zitten we volgens mij al twee weken non stop onder het vriespunt. Dan moet je toch wel een stukje kunnen schaatsen?

Het enige schaatsevenement dat er toe doet. Komt 'ie er of komt 'ie er niet?
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Schaatsen

Bericht door Thijs » ma feb 06, 2012 11:41 am

Een stukje kan ook wel, maar het ijs moet OVERAL 15 cm zijn. En dat is het nog lang niet.

Ik heb echt een hekel aan deze vrieskou, maar ik gun al die mensen wel hun Elfstedentocht.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33897
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Duke » ma feb 06, 2012 11:43 am

Ik heb er maar even een eigen topic van gemaakt, want het gaat gebeuren, let op mijn woorden!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33572
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Schaatsen

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 11:44 am

Thijs schreef:Een stukje kan ook wel, maar het ijs moet OVERAL 15 cm zijn. En dat is het nog lang niet.

Ik heb echt een hekel aan deze vrieskou, maar ik gun al die mensen wel hun Elfstedentocht.
Als ik de NRC moet geloven, is het grootste deel van het parcours in orde, alleen het zuidwesten niet. Een week goed vriezen (en daar lijkt het op), moet het toch mogelijk gaan maken. Zondag is wel de laatste kans, dan komt waarschijnlijk warmere lucht deze kant op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33572
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 11:46 am

Marillion schreef:Ja ja, zelfs Doutzen gaat zich er mee bemoeien:
@Doutzen op twitter schreef:Leave Fryzen hâlde jim my op'e hichte oer in alvestêden tocht? Ik hoopje it sa!! Dikke tút út NY;)
Als ik dit in mijn persoonlijke vertaalmachine gooi, dan gok ik dat hier staat:

'Lieve Friezen, houden jullie mij op de hoogte over de elfstedentocht? Ik hoop dat hij door gaat! Dikke kus uit NY ;)'
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Thijs » ma feb 06, 2012 11:52 am

Ik lees er juist dit in:

"Lieve Friezen, als de tocht er komt ga ik naakt op het ijs dansen!"
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33572
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 11:58 am

Thijs schreef:Ik lees er juist dit in:

"Lieve Friezen, als de tocht er komt ga ik naakt op het ijs dansen!"
:ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Kowalczyk » ma feb 06, 2012 12:57 pm

Thijs schreef:Ik lees er juist dit in:

"Lieve Friezen, als de tocht er komt ga ik naakt op het ijs dansen!"
:smallgrin.gif:

In 3-D, hoop ik...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma feb 06, 2012 1:13 pm

:drecul.gif:

Ik heb mijn plekkie alvast gereserveerd naast de plomp.
Wat Beerenburgjes naar binnen happen en al die ECHTE mannen/vrouwen voorbij zien klunen....
Fantastisch toch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41021
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Marillion » ma feb 06, 2012 4:06 pm

Ik zou het echt geweldig vinden als die tocht er komt. Voor een normaal toernooi of een marathon krijg je me niet warm maar dit vind ik gewoon een gaaf evenement.

Als ik verhalen hoor over dat het dit jaar misschien weer zover is ben ik in staat om geld neer te leggen voor een startbewijs. Al heb ik gezien dat de prijzen daarvoor al helemaal nergens meer over gaan. Je bent zo 1000 euro verder! Zal dus niet gebeuren maar het moet prachtig zijn om zo'n tocht te rijden.

Probleem zou alleen nog zijn dat ik geen schaatsen heb en niet kan schaatsen. Maar als Doutzen bij de finish staat dan kom ik er wel!
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Thijs » ma feb 06, 2012 4:15 pm

Marillion schreef: Maar als Doutzen bij de finish staat dan kom ik er wel!
Na 200 kilometer schaatsen met -15 en een fikse poolwind in je knar mag je blij zijn als je met je bevroren vingers iets tussen je benen kan vinden. Tegen de tijd dat de boel is ontdooid zit Doutzen al lang en breed in het vliegtuig naar New York. :hypocrite.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41021
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Marillion » ma feb 06, 2012 4:24 pm

Ja, ik zit inderdaad nog een beetje met de praktische invulling... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Thijs » di feb 07, 2012 2:37 pm

Alle verloven voor de politie in Friesland zijn zojuist ingetrokken.

Zou het? ZOU HET?!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33572
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door zeux » di feb 07, 2012 3:37 pm

Ik denk dat ze uit alle macht gaan proberen om zaterdag de tocht te rijden, ook gezien de religieuze sentimenten in het noorden. Ook onder de schaatsers zelf overigens.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8571
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Alexander » di feb 07, 2012 4:02 pm

100% zeker dat ik zaterdag naar Friesland afreis dan. Dit moet ik meemaken!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Jöhnk » di feb 07, 2012 4:30 pm

Als de elfstedentocht in het weekend doorgaat (dat heeft sowieso niet de voorkeur met de enorme toestroom die je dan krijgt), dan is het natuurlijk een keiharde eis dat het ijs overal 15 cm of dikker is. Maar dat is het niet en dat wordt het evenmin.

Na het weekend wordt het 'm ook niet, want dan dooit het.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33572
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door zeux » di feb 07, 2012 4:44 pm

Jöhnk schreef:Als de elfstedentocht in het weekend doorgaat (dat heeft sowieso niet de voorkeur met de enorme toestroom die je dan krijgt)
Nee, op vrijdag blijft het rustig. :)

Ik hoorde gisteren bij DWDD dat ze wel eeder stukken met 10 cm hebben gehad. Ligt aan de lengte van het traject.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Jöhnk » di feb 07, 2012 4:47 pm

In het weekend wordt het nog drukker.

Er zijn stukken die dik genoeg zijn maar ook nog stukken van 6 cm. Dat wordt gewoon veel te gevaarlijk met al die mensen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33572
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door zeux » di feb 07, 2012 5:10 pm

Jöhnk schreef:In het weekend wordt het nog drukker.

Er zijn stukken die dik genoeg zijn maar ook nog stukken van 6 cm. Dat wordt gewoon veel te gevaarlijk met al die mensen.
Er zijn ook nog drie, vier nachten forse vorst te gaan. Als het nu 6 is, twee per nacht erbij, kom je zaterdag op 14 uit. Gaat prima!

Ik geloof er geen snars van dat het zaterdag nóg drukker gaat zijn. Op een gegeven moment kunnen er namelijk gewoon geen nieuwe mensen meer bij. Vrijdag een infarct in Friesland, zaterdag een infarct in Friesland. Rond het middaguur moet de provincie op slot, of het nu vrijdag of zaterdag is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Jöhnk » di feb 07, 2012 5:31 pm

Zo snel groeit dat ijs niet hoor. Anders lag er nu overal dertig centimeter.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33572
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door zeux » di feb 07, 2012 5:39 pm

Jöhnk schreef:Zo snel groeit dat ijs niet hoor. Anders lag er nu overal dertig centimeter.
Weerstation Lemmer:
Afgelopen nacht heeft het zeer stevig gevroren. De verwachting is dan ook dat het ijs op de meeste plaatsen flink zal zijn aangegroeid. Op een aantal plekken mogelijk zelfs met 2 cm of meer. De verwachtingen voor deze week zijn nog erg gunstig. Vooral de nachten vanaf donderdag, zal forse vorst brengen. Tempraturen van -10 tot zelfs -16 zijn mogelijk.
(even naar beneden scrollen en kijken onder 'update 09.00 uur')
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33572
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door zeux » di feb 07, 2012 6:01 pm

In dit staatje gaan ze in ieder geval in de omgeving Lemmer de komende nachten van 16 naar 24 cm.

Afbeelding

En als je naar het verloop kijkt, is het over twee weken nog minimaal 16 cm.

Zondag komt er dooi, maar dat gaat geloof ik over een paar graden boven nul overdag. Daarmee breek je die ijsvloer niet meteen af, lijkt me.

Dus maandag is ook heel goed mogelijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Jöhnk » di feb 07, 2012 6:19 pm

Geldig voor water van 1 meter diep, staat er.

Ik kan me niet voorstellen dat het ijs op de penibele plaatsen zo snel nog bijgroeit, terwijl het na twee weken stevige vorst op slechts 6 centimeter zit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door brigade zuid » di feb 07, 2012 6:30 pm

IJs Elfstedenroute nergens dik genoeg
AMSTERDAM - Het ijs op de Elfstedenroute heeft nog nergens de vereiste dikte bereikt. Ook na de vorst van afgelopen nacht, is het ijs op de gehele route nog te dun.

De ijsdiktes op dinsdag 7 februari
Dat stelt de NOS vast na een rondje langs de 22 rayonhoofden. Om de tocht te kunnen laten doorgaan, moet de ijsdikte zeker 15 centimeter zijn. Dokkum heeft met een dikte van 13 centimeter de beste ijsvloer. Burdaard komt met 12 centimeter in de buurt. Balk en Harlingen zijn de probleemgebieden met maar een centimeter of 7.

Afgelopen nacht is het ijs op de meeste plekken maar 1 of 2 centimeter gegroeid. Toch zijn de ijsmeesters hoopvol gestemd. De sneeuw is op de meeste plekken weggeveegd en dat moet de ijsgroei bevorderen.

Alternatieve route
De Vereniging De Friesche Elf Steden werkt onderwijl aan een alternatieve route tussen Stavoren en Hindeloopen in de zuidwesthoek van Friesland. Dat heeft rayonhoofd Pieter Visser van Stavoren dinsdag gezegd. Het ijs op de Yndyk en De Grûnzen waar de route normaal gesproken langsloopt, is niet goed en wordt ook niet meer op tijd goed.


Inmiddels hebben tientallen vrijwilligers het ijs ontdaan van sneeuw. Het nieuwe traject, de zogeheten Zuiderzeeroute, loopt langs de dijk van het IJsselmeer. ,,We zijn bijna klaar met schoonmaken. Aan het eind staan acht kistjes bier klaar’’, aldus het rayonhoofd.

Telegraaf


Als je een alternatieve route gaat aanleggen vind ik het geen elfstedentocht meer.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33572
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door zeux » di feb 07, 2012 7:45 pm

Jöhnk schreef:Geldig voor water van 1 meter diep, staat er.

Ik kan me niet voorstellen dat het ijs op de penibele plaatsen zo snel nog bijgroeit, terwijl het na twee weken stevige vorst op slechts 6 centimeter zit.
Het gaat volgens mij om plekken waar het door de oostenwind tot vorige week nog deels open lag. Wat dus pas dit weekeinde dichtvroor.

Ik vertrouw op Lemmer. :neutral.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie