Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Thijs » zo nov 08, 2009 2:06 pm

Studio Sport bestaat dit jaar alweer 50 jaar, wat gaat de tijd toch snel. In december wordt op tv het 'Sportmoment van de afgelopen 50 jaar' gekozen, en het publiek (wij dus) mogen meestemmen!

Via deze link http://studiosport50jaar.nos.nl/top10/video kunnen we allemaal kijken naar leuke, mooie, ontroerende en spannende sportmomenten uit de afgelopen 50 jaar.

Daarom mijn vraag Ajaxtalkers, omdat het zo leuk is om alles weer even te herbeleven, wat is jullie top-10?

(Normaal is het niet meer dan normaal dat ik begin met mijn top-10, maar ik heb honger dus ik ga eerst effe eten en als het voetbal leuk is duurt het nog langer. :blush.gif: )
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Marillion » zo nov 08, 2009 9:17 pm

Staan veel mooie momenten bij zeg. Bijna ondoenlijk om daar slechts 10 momenten uit te halen maar ik zal eens kijken hoe ver ik kom. Leuk om allerlei oude beelden weer eens terug te zien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Khraa » zo nov 08, 2009 9:35 pm

1. Gerard van Velde goud
2. Nederland - Argentinie 1998
3. Ajax wint CL 1995
4. Zoetemelk - Wereldkampioen op zijn 38ste
5. Goud Van Langen - 1992
6. Volleybal - Goud 1996
7. Yvonne van Gennip - 1988 3x goud
8. Erik Dekker - 2000 TDF
9. Kieft kopt Oranje langs Ieren
10. Jan Ykema zilver 1988

Ik heb de momenten gekozen die ik ook daadwerkelijk bewust heb meegemaakt. Voor Jan Ykema mocht ik als 12-jarige Khraa 's nachts uit bed komen om de 500 meter te kijken. Ik keek vanmiddag Gerard van Velde weer....kippenvel.
Laatst gewijzigd door Khraa op ma nov 09, 2009 3:21 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Marillion » zo nov 08, 2009 10:49 pm

Zoiets dan maar:

Ajax wint EC1 in 1972
- Wat moet dat mooi zijn geweest. De Europa Cup 1 winnen in het hol van de leeuw. Verder commentaar overbodig.

Kuiper wint Parijs-Roubaix
De meest heroische wielerkoers van allemaal. En dan op de laatste 100 meter kasseien een ongeluk waarbij de tube van zijn wiel schiet. Ik denk niet dat Kuiper ooit in zijn leven nog seconden gaat meemaken die langer duren dan die tijdens het wachten op een andere fiets. Ze hebben overigens een monument geplaatst voor Kuiper in de bocht op het einde van deze strook.

De tranen van Ronald de Boer
- Prachtig moment na Grashoppers - Ajax wat voor mij een schitterend voorbeeld is van sportbeleving. Hier zou de huidige Ajax selectie misschien eens naar moeten kijken.

1988: Breukink held op Gavia
- In barre omstandigheden moest het peloton over de Passo di Gavia Sneeuw, wind en kou. Eigenlijk onverantwoord maar de koers ging gewoon door.

Huilen in de regenboogtrui
- Paolo Bettini wint in de regenboogtrui de Ronde van Lombardije slechts een paar dagen na het overlijden van zijn broer. De manier waarop hij zich in de finale van de koers als een duivel in de afdaling storte en de tranen op de streep waren echt indrukwekkend.

Afscheid Marco van Basten
- De emotie spat van het scherm. Vooral het breken van de doorgaans harde Capello vind ik schitterend.

Goud Van der Weijden 2008
- De gouden race van Maarten van der Weijden. Olympisch goud na het overwinnen van kanker en dan dat onvergetelijk enthousiaste commentaat van collega topper Pieter van den Hoogenband.

Huilende Sampras zegeviert
- Indrukwekkende beelden van de altijd nogal emotieloze Sampras die vlak voor de wedstijd heeft gehoord dat zijn coach ongeneeslijk ziek is.

Volleybal - Goud 1996
- Fantastische prestatie van een ploeg die jarenlang alles in het teken heeft gezet van dat ene grote doel.

Boogerd wint op La Plagne
- Mooie overwinning in een bergrit over de Galibier, Madeleine en La Plagne. Die lach op z'n gezicht tijdens de laatste meters. Prachtig!

Ik kan overigens zonder problemen nog een paar van dit soort lijstjes maken met allemaal andere momenten. Echt leuk om al die beelden te bekijken.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Thijs » ma nov 09, 2009 2:59 pm

Ik doe ook alleen de momenten die ik zelf heb meegemaakt. Zo'n EC-1 finale in '72 is natuurlijk fantastisch, maar daar heb ik niet echt een heel 'yeah'-gevoel bij.

1. Nederland - Frankrijk 2008 (Was in Bern, met afstand mooiste dag van m'n leven)
2. De ontknoping 2007 (Was in Tilburg, met afstand meest verrotte dag van m'n leven)
3. 1995: Ajax pakt wereldbeker (heel Nederland keek het toen in de klas..iedereen weet nog waar 'ie was toen Ajax de wereldcup pakte)
4. Elfstedentocht 1997 (Mooie dag, heeft veel indruk op me gemaakt als kind)
5. WK '98: Nederland - Argentinië (Dé wedstrijd van de jaren '90)
6. Finale CL 1999 Bayern - Man Utd (Als wij ooit zo de finale winnen en ik dan van pure vreugde van de tweede ring afdonder zou ik sterven op m'n hoogtepunt)
7. Penalty Trauma Oranje (Wat was ik er kapot van als 16-jarig ventje)
8. Ajax wint CL '95 (jammer dat ik het toen redelijk normaal vond en er niet écht van heb genoten)
9. 1999: Guerini en fotograaf (Tour) (Ik stond echt te stuiteren voor de tv van 'oh help wat gebeurt er nu!')
10. EK 2000: Nederland - Joegoslavië (Toen dacht ik echt dat we de hele wereld aankonden, heerlijk gevoel)

8x voetbal, 1x schaatsen en 1x wielrennen. Ik ben een voetbalman!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Marillion » ma nov 09, 2009 7:03 pm

Ik heb ook voornamelijk gekozen voor momenten die ik heb meegemaakt. Maar ik wilde toch wel graag iets van dat Ajax elftal in mijn lijstje. En tja, dan is een EC1 pakken in de kuip toch wel het ultieme hoogtepunt. Echt, ik ben gewoon te laat geboren.

Nog meer mensen die een lijstje hebben gemaakt?
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Jöhnk » ma nov 09, 2009 7:17 pm

Een beetje een rare voorselectie. Waarom kan ik niet kiezen voor Ullrich op Arcalis en wel voor 'Tankink mist de start'?

Hoe dan ook, ik ga er even over nadenken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Marillion » ma nov 09, 2009 7:34 pm

Klopt, er zitten een paar dingen bij die je best zou kunnen overslaan terwijl je andere dingen juist weer mist. Bijvoorbeeld ook vreemd voor een nederlandse selectie: je kunt niet kiezen voor Richard Krajicek die Wimbledon wint. Maar goed, hoe je het ook doet, zo'n voorselectie is nooit zonder discussie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Jinne » ma nov 09, 2009 8:24 pm

Krajicek won Wimbledon dan ook op RTL.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Marillion » ma nov 09, 2009 8:33 pm

Oh ja, dan hebben ze die beelden natuurlijk niet. Logisch. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Kaboem » di nov 10, 2009 1:20 pm

Staat er ook iets met basketball in? OS 1972 bijvoorbeeld?
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Marillion » di nov 10, 2009 2:18 pm

Nee, wel ijsdansen.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Lionel » di nov 10, 2009 2:20 pm

Thijs schreef:Ik doe ook alleen de momenten die ik zelf heb meegemaakt. Zo'n EC-1 finale in '72 is natuurlijk fantastisch, maar daar heb ik niet echt een heel 'yeah'-gevoel bij.

1. Nederland - Frankrijk 2008 (Was in Bern, met afstand mooiste dag van m'n leven)
2. De ontknoping 2007 (Was in Tilburg, met afstand meest verrotte dag van m'n leven)
3. 1995: Ajax pakt wereldbeker (heel Nederland keek het toen in de klas..iedereen weet nog waar 'ie was toen Ajax de wereldcup pakte)
4. Elfstedentocht 1997 (Mooie dag, heeft veel indruk op me gemaakt als kind)
5. WK '98: Nederland - Argentinië (Dé wedstrijd van de jaren '90)
6. Finale CL 1999 Bayern - Man Utd (Als wij ooit zo de finale winnen en ik dan van pure vreugde van de tweede ring afdonder zou ik sterven op m'n hoogtepunt)
7. Penalty Trauma Oranje (Wat was ik er kapot van als 16-jarig ventje)
8. Ajax wint CL '95 (jammer dat ik het toen redelijk normaal vond en er niet écht van heb genoten)
9. 1999: Guerini en fotograaf (Tour) (Ik stond echt te stuiteren voor de tv van 'oh help wat gebeurt er nu!')
10. EK 2000: Nederland - Joegoslavië (Toen dacht ik echt dat we de hele wereld aankonden, heerlijk gevoel)

8x voetbal, 1x schaatsen en 1x wielrennen. Ik ben een voetbalman!
Ik mag toch hopen dat je die dag ook sex hebt gehad :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Kaboem » di nov 10, 2009 3:00 pm

Met een man, of zo?
Bertje for President!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Thijs » di nov 10, 2009 3:18 pm

Het was koninginnenacht toen he, had best gekund. :hypocrite.gif: Volgens mij heb ik om 3u snachts nog wel even staan huilen in de armen van m'n toenmalige vriendinnetje, maar tot erotische kunsten was ik niet in staat. Wat is er leuk aan seks als Ajax op een doelpunt de titel heeft verspeeld...
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Lionel » di nov 10, 2009 3:21 pm

Oh kut. Ik heb de verkeerde gemarkeerd. Bedoelde eigenlijk Bern!
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Lionel » di nov 10, 2009 3:21 pm

Kaboem schreef:Met een man, of zo?
Hahaha nu pas begrijp ik em. Begon je al een rare vent te vinden..
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Thijs » di nov 10, 2009 3:29 pm

Ook tóen heb ik geen seks gehad! Je staat met je beste vrienden gewoon onwijs gelukkig te zijn, de hele dag te bieren, zingen, met mensen praten en op het eind een lekkere pot voetbal. Dat moment dat ik met m'n vrienden zo'n rondootje maakte (wat een technische staf altijd doet als er een MEGAbelangrijke pot is gewonnen of een titel is binnengehaald), dat moment, na de 3-1 van Robben, was voor mij veel mooier dan het beste orgasme wat ik ooit gehad heb.

En ja, kom maar met de grapjes! Ik wist dat er zich een (ook voor mij) Historisch Moment voltrok, dat geluk wat ik toen voelde zal ik nooit meer vergeten. En als ik over vijfenzestig jaar bijna de pijp uit ga en op m'n sterfbed lig, denk ik nog terug aan dat moment. En met een grijns op m'n gezicht zal ik heengaan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Lionel » wo nov 11, 2009 11:31 am

Thijs schreef:Ook tóen heb ik geen seks gehad! Je staat met je beste vrienden gewoon onwijs gelukkig te zijn, de hele dag te bieren, zingen, met mensen praten en op het eind een lekkere pot voetbal. Dat moment dat ik met m'n vrienden zo'n rondootje maakte (wat een technische staf altijd doet als er een MEGAbelangrijke pot is gewonnen of een titel is binnengehaald), dat moment, na de 3-1 van Robben, was voor mij veel mooier dan het beste orgasme wat ik ooit gehad heb.

En ja, kom maar met de grapjes! Ik wist dat er zich een (ook voor mij) Historisch Moment voltrok, dat geluk wat ik toen voelde zal ik nooit meer vergeten. En als ik over vijfenzestig jaar bijna de pijp uit ga en op m'n sterfbed lig, denk ik nog terug aan dat moment. En met een grijns op m'n gezicht zal ik heengaan.
Hahaha ik zeg niks hoor :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Rachid » vr nov 13, 2009 10:57 pm

Die als eerste bij mij opkomen:

- 1995 EC 1 en Wereldbeker

- Mike Powell versus Carl Lewis, WK atletiek 1991 in Tokio

- Zidane's volley tegen Leverkusen in 2002

- El Guerrouj (eerste) goud op 1500 en 5000 m, OS 2004

- Gebrselassie versus Tergat op de 10 km, OS 2000

- Capello tijdens afscheid van Van Basten

- Goal van Owairan Saeed voor Saudi Arabie tegen Belgie, WK 1994

- De beslissende goal van Oliseh tegen Spanje, WK 1998

- Nigeria wint de finale van Argentinië, OS 1996
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Jesse » zo nov 15, 2009 10:16 pm

Jöhnk schreef:Waarom kan ik niet kiezen voor Ullrich op Arcalis en wel voor 'Tankink mist de start'?
Ik vind dat persoonlijk een van de grappigste filmpjes die erbij staan. :biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Jeroen126 » ma nov 16, 2009 11:59 am

Ehm... Ik denk eigenlijk negen Ajax momenten, en die goal van Bergkamp tegen Argentinië. Over die negen momenten moet ik nog heel lang nadenken vrees ik :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Marillion » ma nov 16, 2009 1:14 pm

Jesse schreef:
Jöhnk schreef:Waarom kan ik niet kiezen voor Ullrich op Arcalis en wel voor 'Tankink mist de start'?
Ik vind dat persoonlijk een van de grappigste filmpjes die erbij staan. :biggrin.gif:
Ja, leuk is 'ie wel inderdaad. En in de tour ben je redelijk zuur als je de start mist want vaak beginnen meteen de ontsnappingen. Als het dan even duurt voordat er een groepje weg mag rijdenen het tempo zakt dan ben je dus wel even bezig met je achtervolging. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Kaboem » di dec 15, 2009 11:34 am

Joop Vernooy en het stekkerincident:

http://www.youtube.com/watch?v=DvZXycewl4I&NR=1
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Studio Sport 50 jaar: Ajaxtalks Top-10!

Bericht door Monkey Tonk » za dec 19, 2009 9:13 am

Eerste grote sportmoment was van 71 to 73. Heerlijk arrogant op al het voetbal waar ook ter wereld neerkijken. Wij waren de besten en niemand die daar ook maar bij in de buurt kwam. Het ging wel wennen. Bij de derde EC-1 op rij had ik een soort medelijden omdat een ander team dit nooit meer zou kunnen winnen. Daar is Ajax naderhand toch erg sportief mee omgesprongen. Dat brengt me naar het tweede mooiste sportmoment. De goal van Kluivert in Wenen. Toen heb ik minutenlang als een Massai-krijger in een trance heel relaxed op en neer staan springen. Wat een ontlading, wat een hoogtepunt van een perfect seizoen waarin het bijna nog mis ging omdat de betere kansen voor AC Milan waren.

Andere sportmomenten? Zijn die er dan? Mijn vrouw van zestien jaar die na een uur of twee ... nee die kan niet. Een verre derde is de goal van Marco van Basten in de 1988 finale tegen Rusland. Een mooi kampioenschap, maar vergeleken bij Ajax was het eigenlijk niet meer dan erg leuk. Vreugde, maar geen extase.

Plaats reactie