Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » di jan 06, 2004 7:34 pm

Meteen de eerste partij die ze uitzenden dus. Kan ik het mooi nog even zien voordat ik weer naar de visite kan, mijn vader is vandaag jarig.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11902
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » di jan 06, 2004 7:37 pm

Arwin schreef:Meteen de eerste partij die ze uitzenden dus. Kan ik het mooi nog even zien voordat ik weer naar de visite kan, mijn vader is vandaag jarig.
Gefeliciteerd he! :cheer:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo jan 07, 2004 11:50 am

Dank je wel nog ;)

Volgende partij van Van Barneveld is tegen John Boy Walton.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11902
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » wo jan 07, 2004 1:27 pm

Dat is dan de eerste lastige tegenstander voor van Barneveld. Althans, dat zou het kunnen zijn. Ik heb de tweede-ronde-partij van Walton niet gezien, maar ik ga straks op BBC2 de herhaling kijken. Walton kan in ieder geval goed darten, getuige zijn Embassy-winst in 2001. Hij heeft alleen moeite met finishen de laatste jaren, hetzelfde probleem als hij had vóór 2001.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » wo jan 07, 2004 3:47 pm

Sandro_Calááábro schreef: Hij heeft alleen moeite met finishen de laatste jaren, hetzelfde probleem als hij had vóór 2001.
Nou, dat had hij gisteren ook. de eerste set ging volledig onterecht naar Wagner omdat Walton het verdomde een leg eens normaal uit te gooien. Een pijl of 4 a 5 per dubbel, het was echt om te janken. Later ging het wel wat beter.

Maar goed, al met al moet Barney toch gewoon kunnen winnen van Walton. Ik ben niet erg onder de indruk van Walton's spel deze week alhoewel ook Barney nog niet het beste bij zich zelf heeft boven gehaald.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11902
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » wo jan 07, 2004 4:14 pm

Inderdaad, ik heb het net gezien, Walton gooit niet goed. Ik ben het niet met je eens dat Barney nog niet het beste uit zichzelf boven heeft gehaald. Ik vond hem gister erg goed spelen. Ik denk dat zijn gemiddelde rond de 100 was. In deze vorm is hij heel moeilijk te verslaan.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » wo jan 07, 2004 4:40 pm

Sandro_Calááábro schreef:Inderdaad, ik heb het net gezien, Walton gooit niet goed. Ik ben het niet met je eens dat Barney nog niet het beste uit zichzelf boven heeft gehaald. Ik vond hem gister erg goed spelen. Ik denk dat zijn gemiddelde rond de 100 was. In deze vorm is hij heel moeilijk te verslaan.
Mwah, ik vind dat er voornamelijk vwb z'n dubbels nog wel wat winst te behalen valt in dit kampieonschap. Vorig jaar was hij daar echt super scherp op/mee, ik vind hem nu regelmatig een slechte Co Stompe immitatie uitvoeren... Met zijn gemiddelde is inderdaad weinig mis alhoewel de 'backup' triple 19 niet echt liep de laatste partij.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11902
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » do jan 08, 2004 7:22 pm

De loting voor de kwartfinales van de Embassy:
www.bbc.co.uk schreef:Quarter-finals
Best of nine sets

Thursday 8 January
Raymond van Barneveld (Ned, 1) v John Walton (Eng, 8)
Andy Fordham (Eng) v Darryl Fitton (Eng)

Wednesday 7 January
Ted Hankey (Eng, 2) v Tony O'Shea (Eng)
Ritchie Davies (Wal) v Mervyn King (Eng, 3)
Ik ga voor Barney, Fitton, Hankey en King (helaas).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jan 08, 2004 8:17 pm

Barney, Fordham , O'shea en davies ga ik voor

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do jan 08, 2004 8:26 pm

Hoe laat begint Barney te werpen?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11902
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » do jan 08, 2004 8:45 pm

Die is al begonnen, het staat nu 3-1 voor Barney.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do jan 08, 2004 9:09 pm

5 - 1 voor van Barneveld, met het hoogste gemiddelde ooit gegooid in de Embassey / Lakeside: 34,61 per pijl.

Het vorige record stond op naam van Dennis Priestley in zijn eerste ronde partij uit 1993 tegen Jocky Wilson (wie kent hem nog :D ) en was 34,21 ....

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11902
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » do jan 08, 2004 9:10 pm

En nu is het afgelopen: 5-1. Hij gooide het hoogste gemiddelde ooit op de Embassy/Lakeside: 34.6. Nu nog niet tevreden, MHF? :D
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Luci
Berichten: 1409
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 8:54 am

Bericht door Luci » vr jan 09, 2004 7:07 am

Groot respect voor Raymond. Aan de top komen is 1, er blijven én blijven verbeteren is een heel ander verhaal, zeker in de dartsport waar jonge talenten als paddestoelen uit de grond schieten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 09, 2004 12:58 pm

Bron: Het Parool

Van Barneveld trefzeker
DENNIS JANSEN

FRIMLEY GREEN - Raymond van Barneveld heeft de halve finales bereikt van het officieuze wereldkampioenschap darts in Frimley Green, de vroegere Embassy. In een uur tijd haalde de Hagenaar op ongenadige wijze het fileermes langs de arme John 'Boy' Walton (5-1), die met een ongekend gemiddelde de zaal werd uitgegooid: 34,61. De voormalige postbode brak daarmee het record van Dennis Priestley uit 1993, dat stond op 34,21.

''Ik hoop nu op een finale tegen Ted Hankey,'' zei Van Barneveld, die gemakshalve de halve finales vergat, waarin hij het morgenmiddag (half vier) opneemt tegen Andy Fordham. Maar ook voor Fordham is Barney niet bang: ''Geef mij maar grote namen, dan weet ik waar ik aan toe ben.''

Raymond van Barneveld dankte gisteravond na zijn veegpartij - Walton: ''Ik deed niets verkeerd, hoor'' - uitgebreid zijn begeleidingsteam, bestaande uit manager Ad Schoofs, haptonoom Marco van Gorp, coach Peter van Acker, vriend Iwe Kuitert en gade Silvia, hoewel haar rol beperkt leek. ''Een onbijtkus, meer niet,'' verklapte ze. ''Maar ze heeft me gewaarschuwd voor deze partij en dat is al genoeg,'' zei Van Barneveld uiterst serieus.

De zachtmoedige Hagenaar werd voor zijn partij eerst behandeld door de Rotterdamse haptonoom Van Gorp, een leerling van Ted Troost.

Van Gorp onthulde in Frimley Green: ''Door mijn aanrakingen worden zijn zintuiglijke waarnemingen extra geprikkeld. Zijn gevoel reist mee met de pijl, waardoor hij met zijn vinger zo het bord kan voelen.''

Het klinkt nogal zweverig, maar Van Barneveld heeft er baat bij, klaar uit. Van Gorp nam Nederlands beste darter een uur apart en week verder geen moment van zijn zijde.

Ook was er in de warming-up een bijdrage van boezemvriend Iwe, die dartspelletjes met hem doet. Manager Ad Schoofs houdt alles in de peiling. De Brabander is de vaste coach tijdens de partij en loodst zijn kip met het gouden ei na afloop langs hunkerende camera's, gretige microfoons en talloze schrijfblokjes, Engelse of Nederlandse.

''Zonder dit team presteer ik dertig procent minder,'' aldus Van Barneveld, die in Frimley Green zijn titel verdedigt. ''Zij regelen alles voor me, zodat ik me alleen maar met darts bezig hoef te houden.''

Het Barney-team werkt hard voor de vedette, maar desondanks heeft de Haagse dartsprof het bijgeloof niet afgezworen. Evenals vorig jaar draagt hij een foto van Albert John Vroegop in zijn broekzak, zijn gabber die anderhalf jaar geleden plotseling overleed. ''Ik heb de foto het hele jaar door bij me gedragen. Ik voel me daar prettig bij. Ik heb afgelopen jaar zo'n beetje alles gewonnen wat te winnen viel. Alleen de finale van de Winmau World Masters heb ik verloren. Toen had ik de foto van Albert vergeten.''

Bij de vrouwen werd de Nederlandse Karin Krappen in de halve finales uitgeschakeld door drievoudige kampioene Trina Gulliver: 2-0.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » vr jan 09, 2004 2:15 pm

Sandro_Calááábro schreef:En nu is het afgelopen: 5-1. Hij gooide het hoogste gemiddelde ooit op de Embassy/Lakeside: 34.6. Nu nog niet tevreden, MHF? :D
:) Ach, het ging wel aardig geloof ik (heb alleen eea in de herhaling gezien op BBC gisteravond)... Overigens had ik al gezegd dat er over zijn gemiddelde per pijl niet veel aan te merken was, ik had het over zijn dubbels... ;)

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za jan 10, 2004 1:08 pm

Gister heb ik naar mijn groote favo O' shea zitten kijken en ik was onder de indruk.
Wat gooide hij die dubbels makkelijk, ongelofelijk.

Hij had 8 pijeln voor 6 dubbels nodig ofzo, en zijn goede finisches bovden de honderd niet te vergeten.

5-1 een indrukwekkende score om even Hankey mee weg te zetten.
Ik wens hem veel succes tegen de onsportieve king.

Waarschijnlijk verliest king en zegt ie: ik was niet goed omdat de wedstrijd vervroegd was. :pukey:

Ik ga zeker kijken en un O' shea het van harte en droom toch weer van een mooie finale.
De mooiste zelfs: Barney - O 'Shea.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11902
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » za jan 10, 2004 2:18 pm

O'Shea is naast Barney ook mijn favoriet. Hij laat het er zo makkelijk uitzien. Hij heeft een hele ongecompliceerde en effectieve techniek. Als ik naar hem kijk, heb ik het idee dat hij op dit niveau kan blijven spelen tot zijn 80'ste jaar. Ik gun hem zeker de finale!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za jan 10, 2004 7:02 pm

Nou King verloor dus niet, 5-1, mijn complimenten.
O 'Shea begon heel redelijk maar zakte erg in en raakte na de pauze geen dubbel meer.
Zonde, maar helaas.

Nieuwe finale: Barney- King dan maar

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11902
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » za jan 10, 2004 9:00 pm

Barney heeft verloren!!! :sad: Wie had dat verwacht...hij stond 3-0 voor en verliest nog met 5-4....
Laatst gewijzigd door Sandro op za jan 10, 2004 9:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za jan 10, 2004 9:04 pm

tja...stond 3-0 voor...maar wat gebeurde er nu aan de zijkant waardoor hij zich zo uit zijn concentratie liet brengen?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11902
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » za jan 10, 2004 9:06 pm

Het kladblok waarop handmatig de scores worden bijgehouden wapperde. Dit geeft al aan dat hij zijn dag niet had, als hij daarop gaat letten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34405
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za jan 10, 2004 9:11 pm

hij voelde zich niet lekker zegt ie..tja...vond het wel spannend....helaas...over en uit voor Barney..wel leuk voor Fordham! :yes:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11902
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » za jan 10, 2004 9:25 pm

Ramona schreef:hij voelde zich niet lekker zegt ie..tja...vond het wel spannend....helaas...over en uit voor Barney..wel leuk voor Fordham! :yes:
Zeker, dit betekent heel veel voor hem. Hij stond bijna te janken op het podium :xyxthumbs: Ook mooi vond ik het respect dat van Barneveld toonde, zoals het hoort.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 11, 2004 10:24 pm

Barney werd afgeleid en had te veel zelfvertrouwen zei hij net op Radio 1. Hij dacht dat hij niet kon verliezen, nou, mooi wel dus. :nooo:

Plaats reactie