Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma jan 05, 2004 3:05 pm

Daar hebben we het niet over Eric , we hebben het over dat spel met 4 handen.

1 voor je pijltjes
1 voor de andere 2
1 voor je peukie
1 voor de choclade melk

Als het je niet aan staat, reageer dan niet, je ziet toch dat het over darten gaat?

Gebruikersavatar
Luci
Berichten: 1409
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 8:54 am

Bericht door Luci » ma jan 05, 2004 3:10 pm

Eric is weer aan het uitlokken, jullie kennen hem toch?

En anders heeft hij er gewoon geen verstand van maar een mening mag hij hebben...He Eer??? ;) :eusa_dance:

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » ma jan 05, 2004 3:11 pm

lieve hallotjes, maak je niet zo druk joh. Misschien neem je jezelf en dit spelletje (of was het sport...) iets te serieus?!
Door zo te reageren zet je toch echt alleen jezelf voor joker.

Luci... ik, moi, uitlokken? *wasthandeninonschuldsmiley* :hypocrite:

maar goed, genoeg daarover... terug naar Barney en Co.
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Luci
Berichten: 1409
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 8:54 am

Bericht door Luci » ma jan 05, 2004 3:29 pm

Eric schreef:lieve hallotjes, maak je niet zo druk joh. Misschien neem je jezelf en dit spelletje (of was het sport...) iets te serieus?!
Door zo te reageren zet je toch echt alleen jezelf voor joker.

Luci... ik, moi, uitlokken? *wasthandeninonschuldsmiley* :hypocrite:

maar goed, genoeg daarover... terug naar Barney en Co.
Soms is het sport Eric....

Ben je uit te dagen voor een toernooi? Wel vroeg naar bed hoor, je legt een paar kilometer af als je een aardig pijltje weet te mikken. Trek je bergschoenen maar aan ;) bovendien is helder blijven ook geen verkeerde optie, je zal iets te ver van het bord afwijken..... :cheer:
En als je vroeg klaar bent is een schrijver die een beetje vlug en foutloos kan rekenen ook nooit weg. :D

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma jan 05, 2004 7:42 pm

Ramona schreef:ach..ligt ze eruit? heel jammer...

ff eigenschappen van plaatje gecheckt.. ;) vind site niet echt boeiend, kijk zelf maar....

http://www.miekebambiedeboer.nl
Best een leuke site, wel een beetje beperkt.....
En volgens mij zijn die foto's best oud, want de laatste keer dat ik haar zag gooien, had ze een bril op (,wat haar nóg veel beter staat!!)....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma jan 05, 2004 8:45 pm

Sandro_Calááábro schreef:Hij doet dat denk ik niet om het spel te vertragen, maar om zich te concentreren. Taylor heeft er geen last van, omdat die zelf ook zo traag als een slak gooit. Ik vond het juist mooi om te zien hoe Painter zich concentreerde, elke keer weer, 3 uur lang. Als Taylor aan het gooien was, keek hij alleen maar naar de grond en pepte zichzelf op als Taylor een lage score gooide. Ik vind Phil Taylor irritant, hij voelt zich echt DE man. Hij heeft zelfs "The Power" op zijn onderarm laten tatoeëren :pukey: Ik hoopte zo erg dat hij zou verliezen!
Ik doelde eigenlijk voornamelijk op het steeds achteruit stappen van Painter. Het trage gooien doet Painter al jaren, alleen het lange wachten voor zijn worp en het terugstappen heb ik hem nog nooit zien doen (en ik zie hem toch al zo'n jaar of 10 gooien). Je zag wel degelijk dat Taylor soms behoorlijk last had van het terug stappen, omdat Painter totaal niet let op waar zijn tegenstander staat. Taylor was ook niet de enige die er last van had, Bob Anderson bijvoorbeeld ook (in de halve finale).

En sorry hoor, maar als je zoveel weet te winnen als Taylor heb je mijns insziens wel enig recht van spreken....
Alaindebanaan schreef:En volgens mij zijn die foto's best oud, want de laatste keer dat ik haar zag gooien, had ze een bril op (,wat haar nóg veel beter staat!!)....
Volgens mij heeft Mieke alleen een bril op tijdens het gooien van wedstrijden. Heeft volgens mij niets met een oude foto te maken.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma jan 05, 2004 9:53 pm

1) Essers ligt eruit na een super slechte wedstrijd

2) Ik had 2 vraagjes

Wat is de offiecieelle afstand van de man naar het bord?


Wat is de hoogte van het bord ( op welke hoggte hangt de bovenkant/onderkant/roos)?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma jan 05, 2004 9:56 pm


Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma jan 05, 2004 10:04 pm

DE OCHE, DE WERPAFSTAND EN DE HOOGTE VAN HET DARTBORD

De oche is de drempel op de vloer die de werpafstand aangeeft. Deze drempel is een verhoging van de vloer. De afmetingen van de oche moeten minimaal 38 mm. hoog en 610 mm. lang zijn.

De zijde waar de speler met zijn voet tegenaan staat bepaalt de werpafstand en de werpafstand moet 2,37 meter zijn gerekend vanaf de voorkant van het dartbord.

De bull's eye van het dartbord moet op een hoogte van 1,73 meter vanaf de vloer worden bevestigd. Een afwijking van een centimeter is toegestaan, maar bij voorkeur wordt het bord op de exacte hoogte opgehangen. Bij elk gekocht dartbord wordt bevestigingsmateriaal meegeleverd. De ruimte tussen het bord en de muur dient opgevuld te worden met bijv. karton. Als je het bord bijna niet meer kan draaien is er genoeg opvulling gebruikt.

De diagonale afstand tussen de bull en oche moet 2,93 meter zijn.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma jan 05, 2004 10:07 pm

hartelijk dank voor jullie hulp, nu kan ik morgen maar dartbord es mooi gaan ophangen. :xyxthumbs:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma jan 05, 2004 10:10 pm

Als je een nieuw dartbord hebt dat nog in de verpakking zit, zit er een hele duidelijke handleiding in de doos..... :D

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » di jan 06, 2004 9:44 am

In dit jaargetijde doen de winkels die dartborden verkopen altijd hele goede zaken. :D

Ikzelf heb al heel lang een dartbord, vind het ook wel leuk om vrij regelmatig een potje te darten. Nog mensen hier die vinden dat ze wel redelijk kunnen darten? (in alle bescheidenheid natuurlijk;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di jan 06, 2004 10:51 am

Ik heb twee keer in mijn leven 180 gegooid, en ooit een gemiddelde gehaald van 25 per pijl (in één frame weliswaar).
Maar het lukt alleen als ik een paar weken achter elkaar uren sta te gooien en daar heb ik meestal geen tijd voor. Het zakt ook weer vrij snel weg.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di jan 06, 2004 11:19 am

Ik heb ongeveer 11 jaar competitie gegooid in de regio van de BDC (Bossche Dart Competitie) en in die 11 jaar 2 jaar op het hoogste niveau (weliswaar regionaal, maar goed).

1 keer in de eerste divisie kampioen geworden en toen mochten we naar de landelijke finales in Amsterdam. Toen merkte we ook meteen dat er nog een behoorlijk verschil zat tussen regionaal de beste zijn en landelijk. We hadden geen schijn van kans tegen de teams uit (jawel :D ) Amsterdam en Den Haag. Wel een maar: in die teams speelde toen jongens die allemaal al ere-divisie gespeeld hadden en wij hadden allemaal net 1 jaar eerste divisie ervaring. Scheelt wel.

Maar goed, in alle bescheidenheid denk ik dat ik best een potje kan (liever gezegd kon, doe het al drie jaar niet meer) darten.

Door mijn ervaringen met het darten moet ik eigenlijk wel lachen om reacties als (bijvoorbeeld) WP_LeGeNd, die zich afvraagt of iemand die in de finale van een heel groot toernooi een gemiddelde van 96,03 per beurt gooit over de top heen is....

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » di jan 06, 2004 11:33 am

Mervyn King liet zich weer ontzettend kennen zeg, gister.....als hij slecht gooit heeft hij altijd een excuus klaarliggen. Dan is het weer de airco, dan heeft hij last van z'n rug en dan is het weer een supporter die te hard schreeuwt. Gister tijdens zijn wedstrijd met Rick Hofstra vroeg hij aan de umpire of de afstand tot het bord nagemeten kon worden, omdat zijn pijltjes niet terecht kwamen waar meneer dat wilde. Dit gebeurde pas nadat hij op achterstand kwam. Hierdoor werd er een korte pauze ingelast en daarna gooide Hofstra geen ene moer meer en verloor. Onzettend onsportief van hem :pukey: Ik kan me ook nog herinneren dat hij een paar jaar geleden een wedstrijd op de Embassy speelde met een Oranje-shirt aan. Zogenaamd om het fantastische Nederlandse publiek te bedanken, maar eigenlijk een goedkope truc om het publiek achter zich te krijgen.
Laatst gewijzigd door Sandro op di jan 06, 2004 11:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » di jan 06, 2004 11:36 am

nou voor phillie is dat een erg laag gemiddelde als je zag wat hij een aantal jaar geleden gooide... ik zeg alleen maar dat phil nu niet meer zo onverslaanbaar is als een paar jaar geleden, toen was hij echt buitenklasse, maar tegenwoordig wordt hij een stuk makkelijker bijgehouden. dus zeg ik dat hij wat ouder wordt en dat merkte je duidelijk.

Gebruikersavatar
Luci
Berichten: 1409
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 8:54 am

Bericht door Luci » di jan 06, 2004 11:38 am

Ik heb van 1988 tot 1997 competitie gespeeld. Van 2de divisie tot en met eredivisie in de regio midden Nederland. Omdat ik "dame" ben is het makkelijker naar de top te komen bij de dames. Vandaar dat ik ook landelijk met het afdelingsteam heb gespeeld. Die landelijke wedstrijden waren bijzonder leuk om te spelen.

Ik heb ook jaren de verschillende opens gespeeld in Zwitserland,Duitsland, België en natuurlijk Nederland.

Ik heb moeten stoppen omdat ik een baan in de horeca kreeg en in het weekend vaak moest werken. Heel jammer maar het kon niet anders. Ik mis het wel :sad:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » di jan 06, 2004 11:44 am

WP_LeGeNd schreef:nou voor phillie is dat een erg laag gemiddelde als je zag wat hij een aantal jaar geleden gooide... ik zeg alleen maar dat phil nu niet meer zo onverslaanbaar is als een paar jaar geleden, toen was hij echt buitenklasse, maar tegenwoordig wordt hij een stuk makkelijker bijgehouden. dus zeg ik dat hij wat ouder wordt en dat merkte je duidelijk.
Phil gooit minder goed dan een paar jaar geleden, maar de concurrentie is ook groter geworden. Steeds meer darters stappen over van de BDO naar de PDC. Kevin Painter deed bijvoorbeeld pas voor de 2e keer mee aan dit WK.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di jan 06, 2004 1:40 pm

Volgens RTL overweegt Taylor te stoppen met darten.
HILVERSUM - Phil Taylor overweegt na zijn elfde wereldtitel te stoppen. De 43-jarige darter zegt nog geen beslissing te hebben genomen maar alle opties open te houden.

Taylor vindt zich zelf de grootvader van de dartsport nu zoveel jonge deelnemers zich aandienen. Tevens laat The Power weten dat de lengte van de finale en de spanning hem niet onberoerd hebben gelaten.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » di jan 06, 2004 3:45 pm

Tevens laat The Power weten dat de lengte van de finale en de spanning hem niet onberoerd hebben gelaten.
dat was ook duidelijk te merken!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » di jan 06, 2004 5:34 pm

Frank schreef:Tevens laat The Power weten dat de lengte van de finale en de spanning hem niet onberoerd hebben gelaten.
Moet hij daarom gelijk stoppen? Hij doet zijn bijnaam geen eer aan.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di jan 06, 2004 6:06 pm

Het woordje 'Tevens' betekent volgens mij dat er nog andere redenen zijn. :idea:

Ik denk dat hij er onderhand genoeg van heeft.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » di jan 06, 2004 6:36 pm

Het woord 'tevens' geeft aan dat dit de tweede reden is, naast dat hij zich de grootvader onder de darters voelt. Ik vind het rare redenen. Volgens mij stopt hij ook niet.

Barney, gaatie winnen vanavond? Stomme vraag misschien ;)
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » di jan 06, 2004 6:46 pm

Ik heb eigenlijk nog geen eens een idee hoe laat hij moet spelen.. Hoe laat is dat?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sandro » di jan 06, 2004 7:33 pm

19.55
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie