Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Darten

Bericht door Marillion » wo dec 29, 2021 10:54 am

De Aubergenius zit nog wel in het toernooi toch? :headbang.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Darten

Bericht door Ramona » wo dec 29, 2021 11:00 am

:smallgrin.gif:

Ja, vanavond tegen die engerd, Price.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » wo dec 29, 2021 11:01 am

Inderdaad, samen met Martijn Kleermakers.

Wel vaag dat het tot nu toe alleen 3 Nederlanders zijn die positief getest zijn. Volgens mij hintte Van Gerwen in een interview ook op twijfel bij de rest van de spelers, of die het wel allemaal zo zuiver spelen (weet niet of hij daar zelf over begon of dat het een vraag van de interviewer was). Begreep dat ze alleen zelf testen hoeven te doen en te overleggen bij de organisatie. Daar is natuurlijk mee te sjoemelen.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat in een veld van 96 man net heel toevallig 3 spelers uit een land besmet zijn, die (naar eigen zeggen) niet eens contact hebben gehad met spelers uit andere landen.

Daarnaast natuurlijk te idioot voor woorden dat er nog steeds 2000 of meer man publiek mag zitten, die ook niet gecontroleerd hoeven te worden.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Darten

Bericht door Marillion » wo dec 29, 2021 11:09 am

Dat je mag volstaan met een zelftest is toch idioot? Dan speel je dus om een bak prijzengeld in het toernooi van het jaar. Je kunt ook extra publiciteit pakken wat goed is voor je sponsors. Stel dat je dan positief test bij een zelftest (die niet foutloos zijn) en je hebt verder nergens last van. Dan is de verleiding om door te spelen wel heel erg groot.

Maar vanavond dus de Aubergenius tegen Price? Dan maak ik Pasta alla Norma en ga ik kijken!
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » wo dec 29, 2021 11:32 am

Ik heb de regels voor de spelers nog niet terug kunnen vinden, maar ik begreep dat ze (in ieder geval op de dag van een wedstrijd) zelf tests moeten doen en als er daar een positief van is een PCR test bij de PDC moeten doen. Als dat zo is, kan het dus makkelijk: positieve zelf test? mond dicht en gewoon spelen.

Ik zag trouwens dat het niet alleen Nederlanders zijn, al voor het toernooi begon was er een Spanjaard positief. Die heeft dus niet deelgenomen.

Programma voor vandaag:

Wednesday December 29
Afternoon Session (1230 GMT)
3x Third Round
Jose De Sousa v Alan Soutar (R3)
Dave Chisnall v Luke Humphries (R3)
Nathan Aspinall v Callan Rydz (R3)

Evening Session (1900 GMT)
1x Third Round, 2x Fourth Round
Gary Anderson v Ian White​ (R3)
Gerwyn Price v Dirk van Duijvenbode (R4)
Jonny Clayton v Michael Smith (R4)
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » wo dec 29, 2021 12:40 pm

Ontgoocheling bij Van der Voort en Van Gerwen: 'Sjoemelen met een test? Dat zou ik mezelf nooit vergeven'

Goede vrienden

Of het voor Vincent van der Voort wat gezelliger is, nu ook Michael van Gerwen in quarantaine zit in het Londense Hilton Islington hotel na een positieve coronatest? ,,Ik kan je verzekeren dat het hier allesbehalve gezellig is”, verzekert hij.

Van der Voort moest het WK darts een dag eerder verlaten dan Van Gerwen. ,,Het is zo ontzettend balen. Al heel lang doe je alles om het niet te krijgen. En dan is zo'n test opeens positief - op het WK nog wel - terwijl ik helemaal geen klachten had.”

Heel even dacht Van der Voort dat de test niet klopte. ,,Ik haalde er eentje van een ander merk, maar het resultaat was hetzelfde helaas.”

Van der Voort zegt niet uit te sluiten dat er andere darters wél wedstrijden hebben gegooid na een positieve testuitslag. ,,Er is makkelijk mee te sjoemelen. Je moet zelf een negatieve zelftest laten zien op je wedstrijddagen. Maar niemand weet of die test ook echt bij jou is afgenomen. En het is toch het belangrijkste toernooi van het jaar. De belangen zijn groot. Eerlijk gezegd is het heel even door mijn hoofd geschoten, maar het schoot er ook snel weer uit. Als ik anderen besmet en die zouden daar heel ziek van worden, of nog erger. Dat zou ik mezelf nooit vergeven. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Als ik ander werk had gehad, dan zou ik daar gewoon naartoe zijn gegaan en niks hebben geweten. Dat is het vreemde.”

Van der Voort baalt ook voor zijn maatje Van Gerwen. ,,Ik hoef je niet te vertellen hoe die zich voelt. Hij heeft zo hard getraind richting dit toernooi, veel meer dan vorige jaren. Wat hij liet zien op het bord... Ik vroeg me echt af wie hem zou moeten stoppen dit WK.”

Klapper

Hij had zichzelf ook een goede kans toegedicht om ver te komen. ,,Ik weet heus wel dat ik niet de beste darter van de wereld ben. Maar soms heb je een toernooi waarbij je het gevoel hebt dat er veel jouw kant op kan vallen. En dat had ik na de loting voor dit WK. Je komt altijd sterke spelers tegen, maar het had veel slechter kunnen uitpakken voor mij.”

Van der Voort vervolgt: ,,Hier had ik een klapper kunnen maken. Sportief en financieel. En de wereldranglijst is gebaseerd op prijzengeld en dat is er op het WK veel meer te verdienen dan op andere toernooien. Het zag er goed uit, en dan is het opeens klaar. En dan zie ik in plaats van die klapper een jongen als Chris Dobey tienduizend pond op mij inlopen. Dat is zuur.”

Van Gerwen en Van der Voort kijken in het hotel ‘af en toe een beetje darts’ op tv. ,,Maar eerlijk gezegd is dat nog behoorlijk confronterend. Michael zit op de PlayStation, ik pak liever een boek. En soms kijken we samen een film of een serie op Netflix. Het is wachten tot we negatief testen en dan zo snel als het mag en kan naar huis. En dit zo snel mogelijk achter ons laten.”
Bron: Ad

Waar Vd Voort zijn gevoel vandaan gehaald heeft dat hij een goede kans had weet ik niet . Betwijfel of hij van Wade had gewonnen, maar goed :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » wo dec 29, 2021 12:56 pm

Next....
Coronadrama duurt voort op WK darts: ook Dave Chisnall positief getest

Het WK darts in Londen lijkt volledig overschaduwd te gaan worden door positieve coronatests. Na Raymond van Barneveld, Vincent van der Voort en Michael van Gerwen heeft nu ook Dave Chisnall positief getest. De 41-jarige Engelsman ligt dus uit het toernooi.

Chisnall zou vanmiddag zijn partij in de derde ronde tegen Luke Humphries gaan spelen. De 26-jarige Humphries gaat nu zonder te spelen door naar de achtste finales, die vanavond van start gaan met Jonny Clayton tegen Michael Smith en Gerwyn Price - Dirk van Duijvenbode.

Naast ‘Aubergenius’ is Martijn Kleermaker de andere overgebleven Nederlander op het WK in Londen, waar nog wel publiek aanwezig mag zijn in het Alexandra Palace. De finale van het WK is op maandag 3 januari.

Chisnall deed voor de veertiende keer mee aan het WK darts, eerst drie keer bij BDO en nu voor de elfde keer bij de PDC. Zijn beste prestatie was het bereiken van de halve finales vorig jaar, waarin hij met 6-3 verloor van Gary Anderson.

Voorafgaand aan het toernooi in Londen werd de Spaanse darter Juan Francisco Rodriguez al positief getest. Hij werd toen vervangen door Gordon Mathers.
AD
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Darten

Bericht door Dubbel » wo dec 29, 2021 2:33 pm

Marillion schreef:
wo dec 29, 2021 11:09 am
Maar vanavond dus de Aubergenius tegen Price? Dan maak ik Pasta alla Norma en ga ik kijken!
:neutral.gif:
Voor de AT ers die wat minder vaak in de keuken komen: Spaghetti met ovengebakken ricotta, aubergine, knoflook, chilipeper, tomaten en basilicum.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Darten

Bericht door Marillion » wo dec 29, 2021 4:12 pm

De aubergenius zat wel ook aan tafel bij met al die gasten die nu positief zijn. Maar hij eet natuurlijk gezond dus hij zal vanavond kunnen spelen.

Dit hele toernooi is voor dat virus natuurlijk een soort walhalla. Alleen maar gasten die maximaal in de doelgroep passen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » wo dec 29, 2021 4:30 pm

En wat denk je van 2000 toeschouwers indoor...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Darten

Bericht door Marillion » wo dec 29, 2021 4:37 pm

Die reken ik erbij!

Veel mensen binnen en dicht op elkaar. En zowel spelers als publiek vrijwel allemaal in minimaal één risicocategorie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Darten

Bericht door Sandro » wo dec 29, 2021 6:25 pm

Ik moest laatst enorm lachen om die droge vd Voort. Hij grapte een paar weken geleden aan tafel bij rtl7 dat het wel een passende afsluiting van het darten bij rtl7 zou zijn als de finale een walkover is. Weet niet of iedereen bij rtl7 dat zo grappig vond :biggrin.gif:

Nu zit hij er zelf middenin en is het gewoon een mogelijkheid dat zoiets gebeurt :blush.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » wo dec 29, 2021 8:58 pm

of helemaal geen finale omdat beide finalisten positief testen :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » wo dec 29, 2021 10:51 pm

Heeft de pasta tenminste nog gesmaakt, Marillion?

Denk niet dat je veel plezier aan de wedstrijd hebt beleefd :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7847
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Darten

Bericht door elliquido » wo dec 29, 2021 11:59 pm

Noppert ook positief. Searl wordt al zenuwachtig
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Darten

Bericht door Marillion » do dec 30, 2021 7:56 am

Frank schreef:
wo dec 29, 2021 10:51 pm
Heeft de pasta tenminste nog gesmaakt, Marillion?

Denk niet dat je veel plezier aan de wedstrijd hebt beleefd :smallgrin.gif:
Haha, pasta was beter dan die wedstrijd ja!

De comeback van Anderson was nog wel aardig om te zien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Darten

Bericht door Trab » do dec 30, 2021 9:53 am

Marillion schreef:
Frank schreef:
wo dec 29, 2021 10:51 pm
Heeft de pasta tenminste nog gesmaakt, Marillion?

Denk niet dat je veel plezier aan de wedstrijd hebt beleefd :smallgrin.gif:
Haha, pasta was beter dan die wedstrijd ja!

De comeback van Anderson was nog wel aardig om te zien.
Dan heb je de laatste partij niet gezien tussen Clayton en Smith. Dat was 1 van de beste partijen die ik ook gezien heb.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Darten

Bericht door Marillion » do dec 30, 2021 11:36 am

Niet gezien inderdaad. Ben overgestapt op een film na de deceptie van onze aubergine kweker. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Darten

Bericht door Sandro » do dec 30, 2021 5:40 pm

Mooie pot in de verlenging net weer. Ben elke keer dat ik Humphries zie onder de indruk, maar op de 1 of andere manier toch "maar" de nr 19 van de wereld.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » do dec 30, 2021 8:51 pm

zo te zien gaat ook de laatste Nederlander er vandaag uit. Er zijn er meer teruggekomen van een 3 - 0 achterstand, maar ik zie Wade dit niet meer weggeven zeker niet met het finish percentage van Kleermaker (3 uit 17 nu)

Edit: Kansloos er uit inderdaad. Finish percentage zegt alles: tegen Cullen 45,5% nu 19% Daar red je het niet mee.... :blush.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Darten

Bericht door raymon » do dec 30, 2021 9:08 pm

Frank schreef:zo te zien gaat ook de laatste Nederlander er vandaag uit. Er zijn er meer teruggekomen van een 3 - 0 achterstand, maar ik zie Wade dit niet meer weggeven zeker niet met het finish percentage van Kleermaker (3 uit 17 nu)

Edit: Kansloos er uit inderdaad. Finish percentage zegt alles: tegen Cullen 45,5% nu 19% Daar red je het niet mee.... :blush.gif:
Wel weer typisch Nederlands, vandaag een grote mond dat hij in goede vorm van iedereen kan winnen en dan er uiteraard kansloos vanaf gaan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » do dec 30, 2021 9:10 pm

Nou ja, ik denk dat iedere darter dat van te voren zegt, ook de Britten.

Als je dat idee voor de wedstrijd niet hebt, kun je net zo goed stoppen. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Frank op do dec 30, 2021 9:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58584
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Darten

Bericht door 999 » do dec 30, 2021 9:11 pm

:smallgrin.gif: Inderdaad ..

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Darten

Bericht door raymon » do dec 30, 2021 10:24 pm

Frank schreef:Nou ja, ik denk dat iedere darter dat van te voren zegt, ook de Britten.

Als je dat idee voor de wedstrijd niet hebt, kun je net zo goed stoppen. :smallgrin.gif:
Uiteraard maar dit was zo’n tenenkrommend interview van iemand die nog niets gewonnen heeft:

Kleermaker gelooft heilig in stunt op WK darts: 'Ik kan van iedereen winnen'

https://www.nu.nl/sport-overig/6175630/ ... innen.html
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58584
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Darten

Bericht door 999 » do dec 30, 2021 10:53 pm

Maar ook van iedereen verliezen :smallgrin.gif:

Plaats reactie