Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Darten

Bericht door zeux » zo jan 03, 2021 10:34 pm

Whoops. 9 match darts, verliest de set en lijkt het kwijt. 0/12 op de laatste dubbels. Zo 'ice' is hij dus effe niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » zo jan 03, 2021 10:44 pm

Nee? Icy genoeg voor de wereldtitel :-)
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Darten

Bericht door zeux » zo jan 03, 2021 10:47 pm

Frank schreef:
zo jan 03, 2021 10:44 pm
Nee? Icy genoeg voor de wereldtitel :-)
Haha, 'effe' zei ik ook, maar het moest echt uit zijn tenen komen... :-) De dubbels die hij ook de laatste set weer miste...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » ma mar 01, 2021 11:26 am

Van Barneveld wint voor het eerst sinds 2013 een PDC Ranking Title door oa Rob Cross, Mervyn King, Ian White en Joe Cullen te verslaan.

Mensur Suljovic gooit drie dagen achter elkaar een 9-darter.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » vr mar 19, 2021 10:40 pm

Raymond van Barneveld receives medical treatment after falling ill at Players Championship 8

Afbeelding

Raymond van Barneveld required medical treatment following a collapse during the PDC Players Championship tournament in Milton Keynes.

Van Barneveld was defeated in the first round of the PDC Super Series 2 event in Milton Keynes, and later required medical assistance after becoming unwell in the arena.

The incident occurred while the five-time world champion marked a match between Jeffrey de Zwaan and Zoran Lerchbacher.

Barney's manager Ben de Kok said: "I can't say more about it yet, everything is still uncertain.


https://www.skysports.com/darts/news/12 ... pionship-8

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » za mar 20, 2021 9:09 am

Tja, diabeet. Te weinig gegeten?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Darten

Bericht door elliquido » za mar 20, 2021 9:21 am

Frank schreef:
za mar 20, 2021 9:09 am
Tja, diabeet. Te weinig gegeten?
Kan van alles zijn qua oorzaak
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Darten

Bericht door Ramona » di mei 25, 2021 8:07 am


Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Darten

Bericht door 999 » di mei 25, 2021 9:09 am

Wie gaat er nu betalen voor pijltjes gooien ?.Echt niet ... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Darten

Bericht door Jinne » do jul 15, 2021 5:50 pm

Andy Fordham overleden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » do jul 15, 2021 6:13 pm

Niet echt verrassend dat hij het niet zolang heeft volgehouden
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Darten

Bericht door Trab » do jul 15, 2021 6:54 pm

Waarom is er geen topic over Peter R de Vries? Echte Ajacied ook nog


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » do jul 15, 2021 7:00 pm

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Darten

Bericht door Trab » do jul 15, 2021 7:09 pm

Oh oké. Raar dat dit topic niet naar voren komt als ik de discussies open.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » di aug 24, 2021 8:47 am

Onverwachter dan het overlijden van Fordham:
Geschokte reacties op overlijden van Kyle Anderson (33): ‘Darts zal niet meer hetzelfde zijn’

De Australische darter Kyle Anderson is op 33-jarige leeftijd overleden. Dat maakte dartsbond PDC vanochtend bekend.

Redactie 24-08-21, 09:02 Laatste update: 09:33


Anderson kampte met depressies en is afgelopen jaar gestopt. Hij groeide op in het westen van Australië in een familie met Aboriginal-roots, maar liet huis en haard achter om toernooien in Engeland te spelen. Vorig jaar keerde hij terug naar Australië. Zijn vijf jaar oudere broer Beau Anderson was van 2006 tot 2017 ook professioneel darter en deed in 2014 mee aan het WK in Londen.

Kyle deed zeven keer mee aan het WK darts van de PDC. Hij kwam vier keer tot de tweede ronde. In 2016 werd hij uitgeschakeld door Vincent van der Voort, twee jaar later door Raymond van Barneveld. ‘The Original’, zoals zijn bijnaam luidde, begon al op zijn zesde met darts en bleek al snel talent te hebben. Van 2006 tot 2012 kwam hij uit in de inmiddels opgeheven dartsbond BDO, de afgelopen negen jaar was hij actief in de Professional Darts Corporation. Anderson werd geboren in Subiaco aan de westkust van Australië, maar woonde de afgelopen jaren in het Engelse Nottingham.

De enige prijs die hij won in zijn carrière was de Auckland Darts Masters in 2017 toen hij zijn landgenoot Corey Cadby met 11-10 versloeg in de finale. Hij gooide twee keer een negendarter: in 2013 tegen Ian White op het WK en in 2017 tegen Michael van Gerwen in de halve finale van het EK, maar verloor in die spannende partij uiteindelijk wel van de Brabander. Anderson betrad het podium altijd onder begeleiding van het nummer Sound of da Police van KRS-One.

Veel oud-collega’s reageerden geschokt op het overlijden van Anderson. Onder hen zestienvoudig wereldkampioen Phil Taylor. ,,Wat een verschrikkelijk nieuws om mee wakker te worden.”

Ook drievoudig wereldkampioen Michael van Gerwen is geschokt door het nieuws. ,,Een hele vriendelijke man en altijd leuk om tegen te spelen. We hebben veel geweldige partijen gespeeld. Rust zacht, vriend.”
Bron: AD
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Darten

Bericht door Ramona » di aug 24, 2021 8:47 am


Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Darten

Bericht door Ramona » di aug 24, 2021 8:48 am

Potjandorie; ben je me net voor, Frank!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » di aug 24, 2021 9:17 am

Hmm, doodsoorzaak niet bekend gemaakt denk ik.

Gezien de referentie naar depressiviteit in het stuk uit het AD kun je wel een (voorzichtige) conclusie trekken.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Darten

Bericht door WP_Legend » di aug 24, 2021 10:17 am

Hij was een aantal keer erg ziek.. dus geen idee of het te maken had met depressie.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Darten

Bericht door Ramona » di aug 24, 2021 10:33 am

In 'de Gelderlander' wordt naar een ziekenhuisopname van een 2 weken terug verwezen...

Geschokte reacties op overlijden van Kyle Anderson (33): ‘Darts zal niet meer hetzelfde zijn’

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Darten

Bericht door Sandro » di aug 24, 2021 8:21 pm

Ik schrok ervan. Laatste keer dat ik wat van hem hoorde is dat hij Corona had, maar dat is echt al een tijd geleden. Ik wist trouwens niet eens dat hij geen tourkaart meer had. Een leuke darter om naar te kijken en altijd rustig en vriendelijk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Darten

Bericht door Frank » wo aug 25, 2021 3:16 pm

Volgens een groot stuk over hem in de papieren edititie van het Brabants Dagblad was hij diabeet en is hij overleden aan nierfalen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Darten

Bericht door brigade zuid » wo aug 25, 2021 5:54 pm

Ik las gisteren Anderson en toen schrok ik, ik dacht in eerste instantie dat het om Gary Anderson ging… maargoed dit is ook erg natuurlijk.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Darten

Bericht door Sandro » ma sep 27, 2021 8:04 am

Van Barneveld stapte uit darttoernooi na verdenking van matchfixing

Raymond van Barneveld is vorig jaar uit een toernooi gestapt na een verdenking van betrokkenheid bij matchfixing. Dat vertelt de darter in de NOS-podcast Gefixt. De politie heeft naar de zaak gekeken, maar hem geparkeerd "in afwachting van bruikbare nieuwe informatie".

Na de wedstrijd kreeg de internationale darttoezichthouder (DRA) signalen dat Van Barneveld opzettelijk had verloren. Het leidde ertoe dat het toernooi onder toezicht kwam te staan, maar ook dat Van Barneveld uit het toernooi stapte.

"Ik was er wel een beetje klaar mee", aldus Van Barneveld over zijn besluit om op te stappen. "Dadelijk gaan ze elke wedstrijd van mij hierna onder de loep nemen. Daar heb ik even geen trek in."

Van Barneveld ontkent dat hij de wedstrijd bewust verloren heeft. "Ik ben fel tegen matchfixing. Ik houd er gewoon niet van en zal mezelf nooit verkopen."

Webcamtoernooi

De verdachte wedstrijd was onderdeel van een webcamtoernooi in april 2020. In verband met de coronalockdown waren alle reguliere dartcompetities afgelast. Ter vervanging werden thuistoernooien georganiseerd. Van Barneveld, net een paar maanden gestopt als professioneel darter, speelde mee vanuit de woonkamer van zijn vriendin.

Op de vierde dag van het toernooi speelde Van Barneveld tegen zijn oude rivaal Martin Adams. Van Barneveld gooide een van zijn slechtste wedstrijden ooit en verloor met 5-0, met gemiddeld 65 punten per beurt. Direct na de wedstrijd kwamen bij de DRA, de internationale toezichthouder in het darten, signalen binnen over verdacht hoge inzetten op de gokmarkt op het verlies van Van Barneveld.

60.000 euro

Zo hebben gokaccounts in Spanje en Nigeria elk bijna tienduizend euro ingezet op de winst van Adams. Ook vanuit Australië werden opvallende gokpatronen waargenomen, blijkt uit onderzoek van de NOS. Gezien de aard van het toernooi - tien minuten darten voor een webcam - zijn dat opvallend hoge bedragen. Bij één wedkantoor konden gokkers zien hoe een uur voor de wedstrijd ruim 60.000 euro was ingezet, tegen gemiddeld 700 euro op de andere wedstrijden van dat toernooi die avond.

Van Barneveld was door de bookmakers aangemerkt als favoriet, maar in de uren voor de wedstrijden verschoven de odds, de winstkansen, in het voordeel van Adams. Een teken dat gokkers ervan overtuigd waren geraakt dat Adams zou winnen.



Van alles spookte door mijn hoofd. Want ja, als ik dadelijk verlies dan krijg ik de hele wereld over me heen.

Raymond van Barneveld

Dat hij zo slecht speelde had volgens Van Barneveld een andere oorzaak. Vlak voor het toernooi kreeg hij van de wedstrijdcommentator in zijn oortje te horen dat er gigantisch veel geld op zijn verlies was gezet. "Van alles spookte door mijn hoofd. Want ja, als ik dadelijk verlies, krijg ik de hele wereld over me heen", aldus de darter in Gefixt. "Ik stond volledig in stress te gooien. Dat bleek ook wel, want ik raakte werkelijk niks."

Telefoon- en bankgegevens

Nadat de signalen over Van Barneveld bij de DRA waren binnengekomen, besloot de toezichthouder het toernooi te reguleren. Darters die verder wilden spelen moesten instemmen dat bij verdenkingen hun telefoon- en bankgegevens door de toezichthouder mochten worden ingezien. Twee andere darters, onder wie de Nederlander Wessel Nijman, liepen daardoor een week later tegen de lamp.

Nijman bekende dat hij voor 10.000 euro een wedstrijd opzettelijk had verloren en werd voor vijf jaar geschorst. Hij is daarmee de eerste Nederlandse sporter die schuldig is bevonden aan matchfixing.

Van Barneveld besloot het niet zover te laten komen. Aanvankelijk was het plan dat hij drie weken mee zou doen, maar hij stopte na de eerste week, in overleg met wedstrijdorganisator Modus. "Ik begreep van mijn manager dat ze een onderzoek gingen instellen. Toen heeft Modus gezegd: 'Laat Ray maar even rustig aan doen'."

NOS

Doordat de wedstrijd plaatsvond in de week dat het toernooi nog niet werd gereguleerd, en Van Barneveld op dat moment bovendien geen profdarter was, mag de internationale toezichthouder DRA de kwestie niet onderzoeken. Volgens de DRA kan alleen de politie in Nederland dat doen.

De politie heeft de zaak dit voorjaar onderzocht, maar besloot die te parkeren. "Op basis van de toen beschikbare informatie hebben we die keuze gemaakt. Bovendien hebben we op dit moment andere, meer kansrijke matchfixingzaken lopen", aldus de politie. Mocht er bruikbare nieuwe informatie binnenkomen, dan sluit de politie verder onderzoek niet uit.

Chiel Warners, de Nederlandse informatiecoördinator matchfixing, is aangesteld om te zorgen dat justitie en de sportbonden beter gaan samenwerken. Ook hij hoopt dat de zaak alsnog wordt uitgezocht, vertelt hij in de podcast. "Weet dat ernaar gekeken wordt. Dit gaat niet onopgemerkt voorbij."
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Darten

Bericht door Marillion » ma sep 27, 2021 5:13 pm

Dit heeft alle potentie om tot een mooi verhaal uit te groeien. Er is een NOS podcast over dit verhaal (Gefixt heet 'ie). Die ga ik wel even luisteren.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie