Golf

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » do jul 12, 2018 11:26 am

:biggrin.gif:

16-18 graden is overigens geweldig golfweer, speel ik het liefst mee.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Golf

Bericht door Cruijff » do jul 12, 2018 11:35 pm

Ja Golf jij de laatste twee en een halve week niet zoveel of vergis ik me flink?
Tikkie te warm of overdreven druk op de golfbanen?

Ferry schreef:16-18 graden! Zomer in Schotland! :smallgrin.gif: Van 't weekend rond de 22 zie ik, dus best lekker.

Het heeft ook al weken niet geregend hier, het is belachelijk. Moet zelfs de tuin sproeien. Moet niet gekker worden!
Wekenlang geen regen in Schotland? :biggrin.gif: Ik heb op zaterdag 16 juni nog een aardige lading Schots regenwater op m'n bol gekregen.

Heb met name in de zomermaanden Schotland bezocht, het weer kan er af en toe wel lekker zijn.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Golf

Bericht door ferry » vr jul 13, 2018 2:11 pm

Tja, ik geloof best dat je nat geregend bent, maar waar ik woon is het echt al weken lang droog. Ik weet niet precies wanneer het voor het laatst gergend heeft; ik hou er geen dagboek van bij ;-)

En dit is inderdaad een prima weertje om te gaan golfen. Ik vind het sowieso een lekker temperatuurtje hier. Anders was ik ook wel ergens gaan wonen waar het warmer is. :-)

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » vr jul 13, 2018 2:13 pm

Tis misschien wat warm vandaag voor je Ferry, ze spelen in polo's zie ik. :blackcat.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Golf

Bericht door ferry » vr jul 13, 2018 2:24 pm

Ik had m'n vorige reactie nog niet getypt of het begon te regenen. :biggrin.gif:

Mooi zo. Hoef ik de tuin niet te sproeien. :-)

Ik zit nog altijd te twijfelen om zondag eens te gaan kijken bij het Scottish Open. Lijkt me wel een keer leuk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Golf

Bericht door Cruijff » vr jul 13, 2018 2:27 pm

Ferry schreef:Ik had m'n vorige reactie nog niet getypt of het begon te regenen. :biggrin.gif:

Mooi zo. Hoef ik de tuin niet te sproeien. :-)

Ik zit nog altijd te twijfelen om zondag eens te gaan kijken bij het Scottish Open. Lijkt me wel een keer leuk.
Indien je zondag gewoon een vrije agenda hebt, gewoon doen!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » vr jul 13, 2018 2:52 pm

Ferry schreef:Ik had m'n vorige reactie nog niet getypt of het begon te regenen. :biggrin.gif:

Mooi zo. Hoef ik de tuin niet te sproeien. :-)

Ik zit nog altijd te twijfelen om zondag eens te gaan kijken bij het Scottish Open. Lijkt me wel een keer leuk.
Speel je eigenlijk zelf ook Ferry?
YNWA

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Golf

Bericht door ferry » vr jul 13, 2018 3:54 pm

InnerHarbour schreef:Speel je eigenlijk zelf ook Ferry?
Ehmm. Ik heb clubs. En in NL had ik een GVB, maar ik heb amper gespeeld sinds ik in Schotland woon. Af en toe een keer naar een driving range geweest, maar dat is het wel zo'n beetje. Ik zou een rondje nog wel doorkomen, maar mijn score zou om te janken zijn. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » vr jul 13, 2018 9:49 pm

:biggrin.gif:

Wonen in de bakermat van het golf en dan nauwelijks spelen, ga je schamen! :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » ma jul 16, 2018 9:21 am

:biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » di jul 17, 2018 8:14 am

Het zit Luiten niet mee.
YNWA

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Golf

Bericht door ferry » di jul 17, 2018 9:44 am

Dan vraag je je toch af of hij dit niet eerder had moeten doen? Hoe lang loopt hij nou al niet te tobben met die pols?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » di jul 17, 2018 9:50 am

Al een paar maanden, begonnen in februari, rust genomen, weer begonnen, 3 toernooien gespeeld, weer rust, ging niet over, second opinion, scan en nu opereren. Volgens mij is het dezelfde pols waar hij jaren geleden ook aan geopereerd is, ging een tijd goed.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » di jul 17, 2018 1:21 pm

:biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11906
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Golf

Bericht door Sandro » wo jul 18, 2018 6:59 pm

Tommy Fleetwood, de Engelse favoriet voor The Open

De 27-jarige Engelsman Tommy Fleetwood moet bij The Open de hegemonie van de Amerikaanse golfers op de majors doorbreken.

Als het aan zijn moeder Sue lag, die pruikenmaker en kapper is, dan zou ze het kapsel van haar zoon meteen onder handen nemen. Maar dat staat Tommy Fleetwood niet toe. Niet meer sinds die keer dat hij zich als grap helemaal kaal had geschoren. Hij schrok van hoe vreemd de vorm van zijn hoofd was en sindsdien liet hij zijn haar groeien. Belangrijker: het is inmiddels zijn handelsmerk. Volgens moeder Sue moet haar zoon er inmiddels vanaf blijven omdat sponsor Nike dat graag wil.

Tommy Fleetwood (27) valt vaak op door zijn uiterlijk. Wilde manen verstopt onder zijn golfcap, bijpassend snorretje en baardje. Geen stereotiepe Engelse verschijning, zeker als je hem vergelijkt met landgenoten in het professionele golfcircuit. Zet hem naast Justin Rose, nummer vier van de wereld, en hij is de stonerrocker naast een ambtenaar. Maar als Fleetwood zijn mond opent, is hij onvervalst Engels. Duidelijk hoorbaar Lancashire-accent bij de man die geboren werd in Southport, net ten noorden van Liverpool. Vriendelijke, rustige stem. Droge humor.

Een van de favorieten

Tommy Fleetwood is de man die de hegemonie van de Amerikanen op de majors, de vier grootste golftoernooien, moet doorbreken. De laatste vijf major-winnaars waren Amerikaans, en tien van de laatste dertien. Dat Fleetwood vanaf deze donderdag een van de favorieten is op The Open, op de linksbaan van Carnoustie aan de Schotse kust, heeft hij voor een groot deel te danken aan zijn prestatie op het US Open van een maand geleden, de tweede major dit jaar.

Op de baan van Shinnecock Hills verloor de een na de andere topspeler in de slotronde op zondag het gevecht met het hoge gras en de harde wind. Niemand die er op de zoveel grip op kreeg als Fleetwood. Een ronde van 63, een gedeeld record op het US Open en slechts één slag boven de beste ronde ooit op een major.

Alleen de Amerikaanse titelverdediger Brooks Koepka bleef hem na vier ronden voor, met één slag. Het was de definitieve aankondiging van toekomstig succes op de majors.

Fleetwood groeide op om de hoek bij Royal Birkdale, een van de banen waar The Open tussen rouleert. Hij speelde zelf op kleinere, lokale golfbanen. De enige keren dat hij op die beroemde course een balletje kon slaan, was als hij tijdens het cocktailuurtje van de clubleden door een gat bij de vijfde hole naar binnenglipte. Fleetwoods vader Peter vertelde aan The New York Times vorig jaardat hij zijn zoon daarin aanmoedigde.

Al op jonge leeftijd was Fleetwood een groot talent. Flamboyant was hij ook, hij kreeg laat in zijn tienerjaren de uitnodiging om te komen studeren aan de Italia Conti Academy of Theatre Arts in Londen, maar koos voor het golf. Zijn prestaties als amateur waren indrukwekkend. In 2008 werd hij op 17-jarige leeftijd bijna de jongste winnaar ooit van het British Amateur Championship – hij eindigde als tweede achter de Nederlander Reinier Saxton. Daarna won hij meerdere grote amateurtoernooien.

Het Johnnie Walker Championship in 2013 was het eerste toernooi dat hij als professional won. Maar de stap naar de wereldtop bleef uit toen hij in 2015 last kreeg van wat onder golfers de yips heet, een mentale blokkade die hem parten speelde bij het afslaan – Fleetwood had opeens geen controle meer over de bal. Tussen oktober 2015 en september 2016 zakte hij van de 62ste plek op de wereldranglijst naar de randen van de top tweehonderd.

Met hulp van de coach uit zijn jeugd en een goede vriend als caddie, overkwam Fleetwood die langdurige dip. Hij zegt veel baat te hebben gehad bij yoga en een meditatie-app op zijn telefoon. Vorig jaar won hij twee toernooien, eindigde hij meerdere keren in de top tien en won hij de ‘Race to Dubai’, het geldklassement op de Europese Tour.

Tiende van de wereld

Sinds dit jaar speelt Fleetwood in de Verenigde Staten op de PGA Tour, en is hij gestegen naar plaats tien op de wereldranglijst. Er wordt deze week op Carnoustie veel van hem verwacht. Ook omdat hij er vorig jaar met 63 slagen een baanrecord neerzette. Maar door de aanhoudende droogte zijn de omstandigheden onvergelijkbaar.

De volgende, logische stap voor Fleetwood is een plaats in het Europese team voor de Ryder Cup, de tweejaarlijkse golfstrijd met Amerika die eind september plaatsvindt in Frankrijk. Volgens Fleetwood „het mooiste sporttoernooi dat er is”.

Hij lijkt er al helemaal klaar voor; begin dit jaar verscheen een foto van Fleetwoods telefoonhoesje online. Daarop een foto van de Deen Thomas Björn, de Ryder Cup-captain die het Europese team samenstelt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » wo jul 18, 2018 7:13 pm

Mooie vent die Fleetwood, down to earth type.

Morgen vanaf halfacht op Ziggo en Sky.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » do jul 19, 2018 3:19 pm

Tiger gaat beginnen, die heeft een paar Opens gemist.
YNWA

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Golf

Bericht door ferry » do jul 19, 2018 6:10 pm

Fleetwood op +1 zie ik, Dustin Johnson +5 (!). Wat is er met hem aan de hand? Woods lijkt aardig mee te doen trouwens. Zou leuk zijn als hij de cut haalt.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11906
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Golf

Bericht door Sandro » do jul 19, 2018 6:18 pm

+5? Dan moet hij een triple bogey hebben gemaakt op de 18e. Kan gebeuren.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Golf

Bericht door Cruijff » do jul 19, 2018 6:24 pm

Sandro schreef:+5? Dan moet hij een triple bogey hebben gemaakt op de 18e. Kan gebeuren.
Ja :smallgrin.gif: overkomt mij ook weleens. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Golf

Bericht door ferry » do jul 19, 2018 6:24 pm

Yep, effe gecheckt: en 7 op de 18e. Ik heb nog niks gezien van The Open, hopelijk heb ik morgen een beetje tijd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » do jul 19, 2018 6:28 pm

TV staat bij mij sinds half 8 vanmorgen al op the Open afgestemd. De jongens die bovenaan staan hebben vanmorgen gespeeld.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11906
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Golf

Bericht door Sandro » do jul 19, 2018 6:29 pm

Willett, die echt al tijden lang geen pepernoot meer kan raken en ver langs de rankings is afgezakt tot buiten plek 300, draait zomaar een lekkere ronde.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » do jul 19, 2018 6:31 pm

Is de afgelopen 2 maanden aan het terugkrabbelen, komt voor mij niet als een verrassing. El op +3.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11906
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Golf

Bericht door Sandro » do jul 19, 2018 6:34 pm

Dat komt voor mij dan weer niet als verrassing.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie