Golf

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » zo jul 22, 2018 7:42 pm

Hoe ging dat ook alweer? "Fijn voor je dat je dat vindt, waar ik leg het even naast mij neer" of zoiets. :biggrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Golf

Bericht door Sandro » zo jul 22, 2018 7:44 pm

:biggrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Golf

Bericht door Sandro » zo jul 22, 2018 9:22 pm

Sandro schreef:Molinari. Leuk, heeft er eigenlijk ooit een Italiaan een major gewonnen?
Ik had toch wel van IH een antwoord op deze vraag verwacht, als vermeend kenner. Dat antwoord van IH komt helaas niet.

Maar het antwoord is: nee, Molinari is de eerste.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » zo jul 22, 2018 9:33 pm

Om een uitspraak van AR dan maar te gebruiken: "ik ben je secretaresse niet" :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Golf

Bericht door ferry » ma jul 23, 2018 10:55 am

Leuk dat Molinari heeft gewonnen. Mooie beelden zijn dat altijd, nadat hij binnen kwam en dan in dat kamertje moet gaan zitten wachten. :-) Toch maar weer de putting green op, totdat duidelijk was dat hij gewonnen had.

Ook mooi dat Tiger weer serieus meedeed.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Golf

Bericht door Sandro » do aug 23, 2018 7:05 pm

Ik word er niet warm van eerlijk gezegd.

Afbeelding
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » vr aug 24, 2018 7:20 am

Ik ook niet, ze proberen wat denk ik, zie het voor mij, Las Vegas en 50.000 dronken Amerikanen die bij elke slag al is het van de T "in the hole" brullen. Not my cup of thea.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » vr sep 07, 2018 6:16 pm

Luiten haakt af voor het KLM open.
BTW

El zit niet in de selectie voor de Ryder cup Sandro. Nu heeft hij een minder jaar maar ik vind hem een uitstekende match play speler, opmerkelijk.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Golf

Bericht door Sandro » vr sep 07, 2018 6:28 pm

Hmm ja, dat zal hem tegen vallen. Van de andere kant zal hij toch ook in moeten zien dat hij al een tijdje niet veel presteert. Denk dat hij 50% kans had om uitgenodigd te worden en dat het muntje net de verkeerde kant op valt voor hem.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » vr sep 07, 2018 6:55 pm

Dit was zijn eerste jaar op de PGA-tour toch? Veel moeten wennen, het is heel anders daar, ander gras, andere fans en de spelers gaan anders met elkaar om, veel afstandelijker die Amerikanen. Op de ET gaan ze over het algemeen veel gezelliger met elkaar om. Er zijn in het verleden spelers geweest die het een paar jaar hebben geprobeerd en toen zoiets hadden van bekijk het maar zoveel mogelijk daar. Ik speel de majors en een toernooi ervoor om te acclimatiseren en voor de rest loop ik de ET wel, dan maar minder munten maar wel een leukere tijd.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » ma sep 24, 2018 11:07 am

Tiger heeft vannacht zijn 80st toernooi in zijn carrière gewonnen. Volgens sommige die zelf nog nooit een golfbal over 20 meter verplaatst hebben zou dat nooit meer gebeuren.

Donderdag begint de Ryder cup in Parijs dus Woods is in vorm. Ondanks dat mijn favoriet Rose sinds vorige week de nieuwe nummer 1 op de wereldranglijst is zijn de Amerikanen favoriet voor mij, ze hebben de meeste toptoernooien dit jaar gewonnen, hopelijk maakt de Ryder cup net iets meer los bij de Europeanen zodat zij de cup weer terug kunnen pakken.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Golf

Bericht door Sandro » wo sep 26, 2018 9:51 pm

Ja VS zal wel winnen.

Twee dingen vind ik leuk: Woods die weer doet wat hij het beste doet. En Rose op 1.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Golf

Bericht door wimpey » vr sep 28, 2018 1:43 pm

US al 3-1 voor.

Is er een zender op het open net waarop Ryder Cup te zien is??

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » vr sep 28, 2018 4:43 pm

wimpey schreef:US al 3-1 voor.
En is de middag slaat Europa keihard terug bij de foursoms 4-0 zodat de stand nu 5-3 in het voordeel van Europa is. :biggthumpup.gif:
Is er een zender op het open net waarop Ryder Cup te zien is??
Volgens mij niet.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » za sep 29, 2018 9:45 pm

Vandaag weer een goede dag voor Europa, vooral Rose/Stenson en Mollenari/Fleedwood waren killers.

Europa 10-6 voor maar morgen zijn er nog 12 singels te spelen en beginnen we om 12 uur!

Europa moet voor de Ryder cup terug te halen 14.5 punten hebben en de USA 14.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » zo sep 30, 2018 4:18 pm

It's coming home. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Golf

Bericht door Sandro » zo sep 30, 2018 6:17 pm

VS vrijwel altijd favoriet, maar winnen lang niet altijd. Europa zal vaak een beter team zijn. Ook niet zo gek als je weet dat de Amerikaanse tour er veel zakelijker aan toe gaat.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » ma okt 01, 2018 8:35 am

Ik vond het niveau van de Amerikaanse toppers echt tegenvallen en zoals vaker stegen een paar Europa spelers boven zichzelf uit. Poulter is daar een mooi voorbeeld van, is geen gigant maar als de Ryder cup op het spel staat gebeurt er iets met hem, verslaat Johnson in de singels op zondag.

Molinari/Fleetwood was een geweldige combinatie en Casey/Hatton, Europese tour spelers, deden het beter dan verwacht.
YNWA

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Golf

Bericht door wimpey » ma okt 01, 2018 10:47 am

Ik vond het echt top om te volgen.

Moli-Wood, Casey-Hutton, Garcia en Poulter gooiden er zoveel energie en passie in. Het léék voor hen belangrijker dan het voor de yanks leek.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » di okt 02, 2018 8:43 am

Lees dit BBC stuk maar eens Wim.
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Golf

Bericht door Duke » di okt 02, 2018 9:00 am

Vrouw die bal in oog kreeg tijdens Ryder Cup wil toernooileiding aanklagen Foto: ANP

Corine Remande, de toeschouwer die vorige week tijdens de Ryder Cup in het gezicht werd geraakt door een afzwaaier van Brooks Koepka, is het zicht in haar rechteroog verloren. De 48-jarige vrouw overweegt de organisatie van het golftoernooi aan te klagen.
Het incident vond plaats op de eerste dag van de Ryder Cup in Parijs, het prestigieuze toernooi tussen golfers uit de Verenigde Staten en Europa. Remand kreeg het mislukte tee-shot van drievoudig majorwinnaar Koepka hard in haar gezicht, waarna ze naar de grond ging en hevig bloedde.

"Doktoren hebben me verteld dat ik niet meer kan zien met mijn rechteroog", zegt Remande dinsdag tegen het Franse persbureau AFP. "Om mijn medische rekeningen te betalen, ben ik van plan juridische stappen te ondernemen."

Het slachtoffer baalt vooral van het feit dat ze geen waarschuwing hoorde van de toernooileiding toen duidelijk werd dat de bal van Koepka in het publiek zou belanden. In de golfsport moet in dergelijke scenario's fore worden geroepen, zodat toeschouwers tijdig kunnen wegduiken.

"Ik hoorde helemaal niks wat op een waarschuwing leek", beweert Remande. "Het lijkt me dus duidelijk dat de toernooileiding medeverantwoordelijk is voor het incident."

Koepka denkt dat 'fore' niks helpt
De zichtbaar geschrokken Koepka zag zijn bal het publiek ingaan en besloot direct poolshoogte te nemen. Volgens Remande, die de betrokkenheid van de Amerikaan zeer waardeerde, bagatelliseerde ze haar verwondingen om Koepka gefocust te houden op de wedstrijd.

De 28-jarige Koepka denkt dat zowel hij als de toernooileiding geen enkele blaam treft. "Het is moeilijk om precies te weten waar een bal terecht gaat komen. Bovendien staan toeschouwers vaak heel dicht bij de fairway. Dan kan er wel 'fore' worden geroepen, maar dat hoor je niet over een afstand van honderden meters."

De Ryder Cup werd uiteindelijk gewonnen door Europa, dat met 17,5 tegen 10,5 te sterk was voor de Verenigde Staten. Het was de twaalfde keer dat het toernooi door de Europeanen werd gewonnen.
www.nu.nl

Lijkt me tamelijk kansloos, toch?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » di okt 02, 2018 10:07 am

Totaal kansloos. Bij toernooien hangen waarschuwingen. Verder heeft Koepka volkomen gelijk, "fore" roepen heeft bij mensen die de bal over de 300 meter slaan geen enkele zin, daarom zie je ze hun arm uitsteken maar ja dan moet je natuurlijk zelf wel opletten. Dit klink als een dagjesmens die zelf nooit op een golfbaan komt.
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22994
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Golf

Bericht door raymon » di okt 02, 2018 10:56 am

Volgende keer kijkt ze wel beter uit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » di okt 09, 2018 10:26 am

Zoals wel vaker is er weer eens bonje geweest bij de ego Amerikanen. :smallgrin.gif: Ook vond beroeps slijmbal Mickelson de baan niet fijn.
YNWA

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Golf

Bericht door ferry » di okt 09, 2018 1:58 pm

Ik las het vanmorgen. Wat een sneue gast is die Mickelson toch. Je zal maar professional zijn en een golfbaan niet kunnen managen, omdat het anders van opzet is dan "thuis".

Plaats reactie