Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » za feb 03, 2024 6:09 pm

Zo tof om naar te kijken. Vond McCarthy, vd Vlier, Lowe en mijn favoriet Porter ook erg goed. Het hele team is echt top. Ik had niet verwacht dat het zo'n groot verschil zou zijn, had het Frankrijk van het WK (en dan de wedstrijd tegen Zuid Afrika) in mijn hoofd, daar vond ik de Fransen zo goed dat ik ze eigenlijk bilnd op zou schrijven als winnaar.

Engeland inderdaad nipt, weet niet precies waarom maar ben totaal niet zo'n fan van de Engelsen. Heel slecht want onderbouwen kan ik het niet :)

Nu Wales tegen Schotland, de Schotten beginnen goed! Russell legt de ballen aardig weg, maar krijgt ook wel redelijk de tijd volgens mij

Je hoort wel eens de scheidsrechter "Use it!". Kan en wordt er wel eens gefloten als het te lang duurt?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo feb 04, 2024 10:38 am

Wales v Schotland was waanzin. 0-27 stond het. 26-27 werd het.

Ierland by far het beste team. Back to back grand slams goed mogelijk. Het blijft ongelooflijk. 3 miljoen inwoners en iets van 130 profs. De scholen en de 4 provincies werken nauw samen. Dat is de basis voor hun succes.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Rugby

Bericht door Yopii » di feb 06, 2024 9:36 am


columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » di feb 06, 2024 10:43 am

Er is in het American Football toch ook eens zo’n soort onderzoek geweest? Daar waren de resultaten ook schrikbarend

In het rugby is de regelgeving wel heel duidelijk en evalueert met de tijd mee. Lager tackelen enzo en daar ook echt op sturen. En bij een hoofdblessure direct naar de kant met als optie dat je na controle wel weer terug kan

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Rugby

Bericht door Yopii » di feb 06, 2024 11:32 am

En bij een hoofdblessure direct naar de kant met als optie dat je na controle wel weer terug kan
Wat stelt die controle dan voor? :confused.gif:

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » di feb 06, 2024 12:27 pm

Yopii schreef:
di feb 06, 2024 9:36 am
https://edition.cnn.com/2024/02/05/spor ... index.html

Maak je je nooit zorgen, Wimpey?
Nee. Eigenlijk niet. Head injury assessment protocol doet z'n werk erg goed. Er is echt de laatste jaren enorm veel gedaan om de sport veiliger te maken.

Maar blessures in het algemeen zijn natuurlijk wel een zorg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » di feb 06, 2024 7:46 pm

Ik zie heel weinig wedstrijden maar op basis van wat ik zie is mijn indruk dat het risico in de NFL groter is. Ondanks dat ze daar dus een helm dragen. Daar zie je veel vaker impact op het hoofd. Heeft voornamelijk te maken met de manier waarop spelers tackles uitvoeren.

Bij zo'n protocol vraag ik me we af hoe dat werkt op een lager niveau. De meeste rugbyers spelen natuurlijk niet op het WK of de Six Nations maar in allerlei lokale competities.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Rugby

Bericht door raymon » zo feb 11, 2024 2:06 pm

Marillion schreef:Ik zie heel weinig wedstrijden maar op basis van wat ik zie is mijn indruk dat het risico in de NFL groter is. Ondanks dat ze daar dus een helm dragen. Daar zie je veel vaker impact op het hoofd. Heeft voornamelijk te maken met de manier waarop spelers tackles uitvoeren.

Bij zo'n protocol vraag ik me we af hoe dat werkt op een lager niveau. De meeste rugbyers spelen natuurlijk niet op het WK of de Six Nations maar in allerlei lokale competities.
De NFL is veel gevaarlijker omdat alles op volle snelheid gaat. De impacts zijn echt veel en veel groter, vandaar de uitrusting die ze dragen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo feb 11, 2024 4:58 pm

Mooie potten. Een H’veen - Ajax moment bij Schotland v Frankrijk. Niet gegeven, dus Frankrijk won nipt. En een goed jong Wales dat helaas net tekort kwam tegen Engeland. Nu Ierland v Italië. Veegpartij.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Rugby

Bericht door raymon » zo feb 11, 2024 5:06 pm

wimpey schreef:Mooie potten. Een H’veen - Ajax moment bij Schotland v Frankrijk. Niet gegeven, dus Frankrijk won nipt. En een goed jong Wales dat helaas net tekort kwam tegen Engeland. Nu Ierland v Italië. Veegpartij.
Schotland had het verdiend om te winnen, want iedereen was het er wel over eens dat die bal op de grond lag. Ze konden er alleen geen juist camera punt van krijgen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » ma mar 11, 2024 11:34 am

3 prachtige potten weer. Italie en Engeland verrassen. Frankrijk kroop uit een diep dal tegen Wales.

Ierland zal 6 nations winnen. Engeland en Frankrijk strijden om plekje 2.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Rugby

Bericht door GangstaRiB » za mar 16, 2024 9:42 pm

Die nummer 5 van Frankrijk.. dat is gewoon een stadsbus die iedereen omver kegelt.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » ma mar 18, 2024 7:52 pm

145 kg. Ze hebben ook Atonio in de scrum, die is nog zwaarder. Ik snap de gedachte erachter niet. Liever wat lichter en mobieler, lijkt me.

Was trouwens een prachtige pot, in Lyon. :biggthumpup.gif:

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » ma mar 18, 2024 8:37 pm

Zeker! Had trouwens vooraf het toernooi gedacht dat Frankrijk zou winnen. Vooral gebaseerd op de wedstrijd van het WK tegen Zuid Afrika. Daar vond ik Frankrijk ook zo goed!

Italië ook een aardige stap gemaakt

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » di mar 19, 2024 10:31 am

Frankrijk heeft een WK-kater. En ze missen Dupont en Ntamack enorm.

Italie ging er alleen tegen Ierland hard af. Enorm knap. Die Brex was dé ontdekking van het toernooi. Enorm goede center.

Plaats reactie