Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » di sep 18, 2018 10:57 am

wimpey schreef:Tickets voor Engeland v Zuid-Afrika in de tas. :headbang.gif:

Kost een paar knaken, maar dan heb je ook wat.
Gaaf man!

Ik wil ook graag weer eens een wedstrijd bezoeken. Leuk om daar een weekendje uit rondom te plannen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » di nov 06, 2018 9:04 am

Marillion schreef:
wimpey schreef:Tickets voor Engeland v Zuid-Afrika in de tas. :headbang.gif:

Kost een paar knaken, maar dan heb je ook wat.
Gaaf man!

Ik wil ook graag weer eens een wedstrijd bezoeken. Leuk om daar een weekendje uit rondom te plannen.
Echt een aanrader!! Geweldig stadion, er zat 83.000 man. En er valt geen onvertogen woord. Het was ook nog eens heerlijk weer. In t-shirt in de zon met een Guinness, vrouw en kids vonden het ook geweldig. En London ken ik op m'n duimpje, geweldige stad vind ik...

Redelijke pot, tweede helft was leuk. Zuid-Afrika had moeten winnen, maar was slordig. Laatste actie van de wedstrijd was een American Football achtige 'charge' van Farrell. De TMO greep in, maar de ref vond het een poging tot tackle. Absolute onzin, maar zo won Engeland met 12-11.

Komende zaterdag Engeland - AB's, Frankrijk - Zuid-Afrika. Ik zit voor de buis.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » di nov 06, 2018 10:00 am

wimpey schreef:Komende zaterdag Engeland - AB's, Frankrijk - Zuid-Afrika. Ik zit voor de buis.
Vandaar dat Liverpool, Chelsea, Arsenal, City en de Manc’s zondag spelen. Normaal spreiden ze dat een beetje over het hele weekend, ik vond het al zo raar.

BTW, was feest zaterdag in OC toen het SA op het laatst niet lukte om te scoren.
YNWA

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » di nov 06, 2018 10:23 am

InnerHarbour schreef: Vandaar dat Liverpool, Chelsea, Arsenal, City en de Manc’s zondag spelen. Normaal spreiden ze dat een beetje over het hele weekend, ik vond het al zo raar.
Dat geeft de verhoudingen in GB goed weer: rugby > voetjebal.
BTW, was feest zaterdag in OC toen het SA op het laatst niet lukte om te scoren.
Volgend jaar is het WK en de Engelsen hadden voor deze pot 5 van de laatste 6 verloren. In het stadion was de teneur ook: a win's a win.

Komend weekend krijgen ze de AB's. That's a different cook. :hypocrite.gif: Overigens hebben de Engelsen veel blessures. Die zijn in Japan echter gewoon de belangrijkste outsider voor de titel, in 2019.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » di nov 06, 2018 11:09 pm

Dit weekend ook maar weer eens inschakelen. Mooi programma met die twee wedstrijden en ook nog Wales - Australië!

https://www.bbc.com/sport/rugby-union/i ... h/fixtures
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » wo nov 07, 2018 12:25 pm

wimpey schreef: Echt een aanrader!! Geweldig stadion, er zat 83.000 man. En er valt geen onvertogen woord. Het was ook nog eens heerlijk weer. In t-shirt in de zon met een Guinness, vrouw en kids vonden het ook geweldig. En London ken ik op m'n duimpje, geweldige stad vind ik...

Redelijke pot, tweede helft was leuk. Zuid-Afrika had moeten winnen, maar was slordig. Laatste actie van de wedstrijd was een American Football achtige 'charge' van Farrell. De TMO greep in, maar de ref vond het een poging tot tackle. Absolute onzin, maar zo won Engeland met 12-11.

Komende zaterdag Engeland - AB's, Frankrijk - Zuid-Afrika. Ik zit voor de buis.
Mooi dat het zo'n leuke ervaring was. Ik vind de sfeer bij rugby ook altijd mooi; fles bier mee de tribune op: geen probleem! Zat in het Murrayfield stadion naast een Fransman met zo'n halve kip op z'n kop: geen probleem! Heerlijk.

Ik heb afgelopen weekend niks kunnen zien, maar ga komend weekend ook zeker kijken. :biggthumpup.gif:

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » wo nov 07, 2018 12:41 pm

Ferry schreef: Ik heb afgelopen weekend niks kunnen zien, maar ga komend weekend ook zeker kijken. :biggthumpup.gif:
Wales v Australie is ook een mooi affiche. Schotland v Fiji (met die man mountain, Marawana ofzo).

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » ma nov 12, 2018 2:19 pm

Het waren een paar mooie wedstrijden dit weekend. Fiji kon Schotland maar een gedeelte van de wedstrijd bijhouden met een hoge score tot gevolg.

Wales en Australië maakten er vooral een defensieve wedstrijd van met een kleine overwinning voor Wales ondanks het feit dat Leigh Halfpenny een paar scores miste die hij normaal zou maken.

Van Engeland - Nieuw Zeeland heb ik een ruime samenvatting gezien. Ook daar ontliepen de teams elkaar niet zoveel. Engeland leek vlak voor tijd zelfs de overwinning te pakken maar die try kwam niet langs de VAR. Als de verhoudingen richting het WK zo blijven zijn er wel veel ploegen die een kans maken. Zou leuk zijn!

Frankrijk - Zuid Afrika heb ik gemist. Volgende weekend weer kijken. Dan staat Ierland-Nieuw Zeeland op het programma en Schotland - Zuid Afrika lijkt me ook de moeite!
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » di nov 13, 2018 11:07 am

Engeland vs AB's was briljant. Eerste 25 minuten van Engeland waren perfect. 15-0. Daarna scoren ze niet meer. Tja. Als ze ooit van de AB's hadden kunnen winnen... Thuis, stromende regen...

Wales - Oz was niet zo, verdedigingen waren te goed.

Frankrijk - ZAF was ook spektakel. Laatste actie van de wedstrijd levert ZAF de winst op.

Komend weekend meer moois... Het was wel effe 'schakelen', van rugby op zaterdag naar Excelsior - Ajax op zondag. Laten we wel wezen: rugby is een veel mooiere sport dan voetbal.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » di nov 13, 2018 11:12 am

Zaterdag Ierland-NZ dat is volgens de Ieren in OC de nummer 1 Ierland tegen de nummer 2 NZ van de wereld. Misschien dat ik voorzichtig een klein glaasje bier neem :hypocrite.gif: en daar ga kijken aangezien Liverpool toch niet speelt.
YNWA

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » di nov 13, 2018 2:24 pm

InnerHarbour schreef:Zaterdag Ierland-NZ dat is volgens de Ieren in OC de nummer 1 Ierland tegen de nummer 2 NZ van de wereld.
Ierland won de laatste pot tegen NZ. Ze zijn in 2018 de beste Europese ploeg, by far.

columbus
Berichten: 5336
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » za nov 17, 2018 8:12 am

Worden deze rugby wedstrijden nog ergens op een open kanaal uitgezonden?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za nov 17, 2018 9:26 am

BBC! Zowel een aantal live wedstrijden als samenvattingen. Volgens mij hebben ze Ierland - Nieuw Zeeland niet live maar wel Schotland - Zuid Afrika en Wales Tonga vandaag.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za nov 17, 2018 3:11 pm

Ja, Ierland - NZ wordt op Channel 4 uitgezonden, een Brits commercieel station. Geen idee of/hoe je dat vanuit Nederland kunt bekijken. Misschien met een UK VPN server ofzo, als je daar toegang toe hebt.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za nov 17, 2018 10:03 pm

WAT een wedstrijd!! Niet te geloven! Wat een agressiviteit bij de breakdowns, en wat een fysieke veldslag. Ierland wint 16-9, ongelofelijk knap. Dit is mooier dan voetbal, daar heeft Wimpey gelijk in. Rugby kan ZO meeslepend zijn. Schitterend.

Schotland eerder deed het een helft leuk tegen Zuid Afrika, maar stortte een beetje in na rust met alle wissels. Schotland mist kwaliteit in de breedte.

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » ma nov 19, 2018 1:21 pm

Ziggo extra had Ierland vs ABs. Je kreeg Albert Mantingh er gratis bij, maar dat was het wel waard.

Wát een pot! Die Ieren zijn zo fucking taai, zo sterk in de breedte! Niemand kan hun intensiteit en brute kracht matchen momenteel! Op dit moment dé kandidaat voor het WK van volgend jaar.

Schotland vs ZAF was ook mooi. Veel meer open spel, mindere defensies dus. Schotten hebben met Hogg en Jones ook exceptionele spelers. Maar ja, ZAF heeft 10 van dat soort gasten en Ierland wel 15.

Ik hoop echt op Ierland volgend jaar. Al is het alleen maar omdat het een team is bestaande uit spelers van het hele eiland. Hoogste tijd toch dat die vreselijke Windsors in de 21e eeuw aankomen en hun kolonies opgeven?! Ze zijn Engels, niet Brits.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » ma nov 19, 2018 8:31 pm

Hier een korte samenvatting van deze prachtige wedstrijd. Absolute topsport en geweldige sfeer in het stadion. Veel beter gaat het niet worden.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » ma nov 26, 2018 2:30 pm

En wederom een mooi weekend, jammer dat de autumn internationals er weer op zitten.

Wales wint van Zuid-Afrika, Engeland van Australie. Owen Farrell komt wederom weg met een tackle die geen tackle was. Zijn ploeg krijgt geen penalty try tegen, hijzelf geen gele kaart.

De slechte ref drukte een zwaar stempel op de wedstrijd. Die Engelsen staan toch vaak met 16 man in het veld.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » ma nov 26, 2018 7:24 pm

Ja, ik heb ook weer alles gezien. Het zijn dan misschien niet de belangrijkste wedstrijden maar de Europese ploegen staan er beter voor dan tijdens de laatste WK. Als dat zo blijft gaat het straks spannend worden.

Wat Farrell betreft. De commentator bij de BBC gaf aan dat hij misschien geluk had dat zijn tegenstander zo groot was en dat het daardoor relatief meeviel. Daar kon hij wel eens gelijk in hebben.

Wat is die Joe Cokanasiga overigens indrukwekkend. Zo'n combinatie van kracht en snelheid! Hij moet wel opletten om het overzicht te bewaren want hij voerde een solo actie een keer te ver door waarmee hij een zekere try verspeelde. Er zijn wedstrijden waarin dat het verschil kan maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » vr feb 01, 2019 7:52 pm

Yes, het is weer die tijd van het jaar: 6-Nations begint vanavond met Frankrijk - Wales, live op de BBC.

Morgen Schotland - Italie, en later in de middag een kraker: Ierland - Engeland. (die is op ITV, dus misschien niet zo makkelijk te zien in NL)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za feb 02, 2019 11:47 am

Wales was een mooie wedstrijd om te zien denk ik als ik zo naar het scoreverloop kijk. :biggthumpup.gif:

Ierland - Engeland is volgens mij nergens te zien op het open net. Ik hoopte op de BBC maar die hebben alleen Schotland - Italië.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Rugby

Bericht door InnerHarbour » za feb 02, 2019 8:04 pm

Net terug uit OC maar ik had na al die verhalen verwacht dat Ierland zou winnen maar Engeland had veel meer power. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za feb 02, 2019 8:34 pm

Ja, Engeland had een iets mindere periode, maar is wel weer terug. Dat was ook wel te verwachten, in een wereldcup-jaar. Deze nederlaag zal wel aankomen in Ierland, die waren juist goed bezig. Lekker toernooi altijd die 6-Nations. :biggthumpup.gif:

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » di feb 05, 2019 9:23 am

Ferry schreef: Morgen Schotland - Italie, en later in de middag een kraker: Ierland - Engeland. (die is op ITV, dus misschien niet zo makkelijk te zien in NL)
Easy. :hypocrite.gif:

Wales was een maffe pot. Die Fransen zakten compleet in elkaar.

Engeland - hate to say it - erg goed. Alleen de 1e helft gezien, maar Ierland was niet de ploeg van vorig jaar. Veel makkelijke fouten en Engeland was messcherp. Owen Farrell is écht een onwijs goede speler, niveau Johnny Wilkinson.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Rugby

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 10, 2019 2:23 pm

Weet iemand waar ik vanmiddag Engeland - Frankrijk op kan zien? Zie zo snel niet op welke zender het uitgezonden wordt.

Plaats reactie