Rugby

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » zo feb 28, 2021 4:31 pm

Ferry schreef:
za feb 27, 2021 11:27 pm
Ik heb er alleen flarden van kunnen zien. Zag wel dat moment waar die Engelsen pissed off over waren; die penalty die snel genomen was met een kick naar de flank die resulteerde in een try. Farrell was KWAAD. :biggrin.gif:
Dat was toch ook wel een tikje discutabel of niet? Ik kreeg de discussie niet helemaal mee maar kreeg de indruk Engeland van mening was dat de scheidsrechter in eerste instantie aangaf dat er tijd was voor instructies en dat 'ie daarna alsnog snel het spel liet hervatten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » zo feb 28, 2021 5:07 pm

Er zat wel wat in, maar het is niet de eerste keer dat Farrell z'n team dupeert omdat hij geen voeling met de scheids heeft. Als je zo'n Alun Wyn Jones ziet bij Wales, bijvoorbeeld, die weet in no time wat voor vlees ie in de kuip heeft bij de scheids. Johnny Sexton bij Ierland had er in het begin ook moeite mee, maar is daar echt in gegroeid.

Maar zelfs als je de 2 discutable tries weghaald, had Wales alsnog gewonnen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » zo feb 28, 2021 5:11 pm

Wales was ook gewoon de betere ploeg. Maar ik kon me toch in ieder geval wel iets voorstellen bij de onvrede bij dit moment.

Mooi in de analyse bij de BBC. Dat Farrell z'n hand niet moest overspelen door achter de scheidsrechter aan te lopen. Haha, dat verschil met voetbal is iedere keer weer zo opvallend groot.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo feb 28, 2021 8:18 pm

Farrell is keer op keer in discussie. Is al x keer goed weggekomen zonder geel/rood voor charges zonder armen. Refs hebben het gehad met zijn verhaal halen en z’n fouls. Haal al die kicks - beste kicker ter wereld is ie - weg, wat hou je over?

De ref zegt: address your team. Omdat de Engelsen weer tegen penalty na penalty aanliepen. Dat weten die lui toch? Moet je daarvoor je hele team in een huddle roepen? Nope. Staan gewoon te slapen. Het is een matig, volgevreten team. Neem 3e try. Daly draait zich om, verwacht een Posts kick. Thanks zegt de SH van Wales.

Ze worden overklast door de Schotten en de Welshies. Dus wordt de excuustrommel geopend.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » za mar 13, 2021 7:56 pm

Teleurstellend dat Frankrijk dit verliest.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » za mar 20, 2021 11:03 pm

W O W. Wat een sport!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » ma mar 22, 2021 9:04 am

Heb alleen de tweede helft kunnen zien, maar inderdaad: wat een sport. Schitterend. Dat einde, 2 gele kaarten voor Wales, en Frankrijk (met rood) die het in de dying seconds of the game nog over de streep trekt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za mar 27, 2021 9:27 am

Schotland heeft gisteravond in extremis van Frankrijk gewonnen en daarmee is Wales winnaar van de Six Nations.

Mooi toernooi voor de Schotten. Winnen van Engeland en Frankrijk. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za nov 13, 2021 1:51 pm

De Autumn Internationals zijn bezig; de teams van het zuidelijk halfrond tegen die van het noordelijke halfrond.
Vorige week al een paar geweldige wedstrijden gezien; Wales verloor van de All Blacks, Schotland won van Australie.

Nu Schotland tegen Zuid Afrika, daarna Ierland tegen de All Blacks. Te zien op Amazon Prime, als je een UK vpn hebt... Geen idee wie het verder uitzendt.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Rugby

Bericht door elliquido » za nov 13, 2021 5:38 pm

Ziggo
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » za nov 13, 2021 5:47 pm

Mooie sport! Snap alleen de regels niet altijd, vaker niet Vooral bij penalty’s en soms ook geven ze een kick die ik niet snap

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » vr feb 04, 2022 1:18 pm

Het is weer tijd voor de 6-Nations!

Zaterdag eerst Ierland - Wales en daarna Schotland - Engeland. Dan zondag Frankrijk - Italie.
Vooral Schotland tegen Engeland zal leuk zijn in Edinburgh in een vol Murrayfield stadium.

De Europese landen deden het ook goed in the afgelopen Autumn Internationals, dus kan weer een leuk toernooi worden :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » vr feb 04, 2022 2:03 pm

Ah, bedankt voor de tip! Had ik even niet op de radar staan maar ga zeker kijken.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » vr feb 04, 2022 8:42 pm

Ferry schreef:Het is weer tijd voor de 6-Nations!

Zaterdag eerst Ierland - Wales en daarna Schotland - Engeland. Dan zondag Frankrijk - Italie.
Vooral Schotland tegen Engeland zal leuk zijn in Edinburgh in een vol Murrayfield stadium.

De Europese landen deden het ook goed in the afgelopen Autumn Internationals, dus kan weer een leuk toernooi worden :biggthumpup.gif:
Leuk! Wordt het nog ergens uitgezonden?

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » vr feb 04, 2022 9:05 pm

columbus schreef:
vr feb 04, 2022 8:42 pm
Leuk! Wordt het nog ergens uitgezonden?
Ziggo, volgens mij.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Rugby

Bericht door columbus » vr feb 04, 2022 9:58 pm

Thanks! We gaan het weer eens aanzetten

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » vr feb 04, 2022 11:48 pm

Schotland - Engeland is zaterdag ook te zien op BBC1. Uitzending begint om 17u.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » za feb 05, 2022 10:00 pm

Marillion schreef:
vr feb 04, 2022 11:48 pm
Schotland - Engeland is zaterdag ook te zien op BBC1. Uitzending begint om 17u.
20-17, geweldige pot, geweldige sport.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » za feb 05, 2022 10:07 pm

Ja, was gaaf!

Erg leuk dat Schotland steeds vaker grote wedstrijden wint. Al had ik wel het gevoel dat er meer in zat voor Engeland. Maar je moet je kansen wel benutten.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » za feb 05, 2022 10:10 pm

Marillion schreef:
za feb 05, 2022 10:07 pm
Ja, was gaaf!

Erg leuk dat Schotland steeds vaker grote wedstrijden wint. Al had ik wel het gevoel dat er meer in zat voor Engeland. Maar je moet je kansen wel benutten.
Je ruilt natuurlijk de man die alle punten maakt in voor de bleke George Ford. :smallgrin.gif: Die Marcus Smith is echt een giga-talent.

Schotten goed, hoor. Finn Russell was super. Darcy Graham, Hogg natuurlijk. 1e keer in 38 jaar dat die Schotten back to back van die Engelsen winnen.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » za feb 05, 2022 10:40 pm

wimpey schreef:
za feb 05, 2022 10:10 pm
Je ruilt natuurlijk de man die alle punten maakt in voor de bleke George Ford. :smallgrin.gif: Die Marcus Smith is echt een giga-talent.

Schotten goed, hoor. Finn Russell was super. Darcy Graham, Hogg natuurlijk. 1e keer in 38 jaar dat die Schotten back to back van die Engelsen winnen.
Die wissel snapte ik ook geen moer van. Zo gevaarlijk, die jongen.

Engeland had het af kunnen maken, maar knap van Schotland om zo stug te verdedigen en de kansen te pakken die ze kregen/afdwongen. Engeland miste ook wel wat players in Manu Tuilagi, Courtney Lawes en Owen Farrell.

Schotland moet volgende week naar Wales, die zitten even in een mindere periode. Tegen Frankrijk en Ierland zal Schotland nog beter moeten, willen ze een kans maken denk ik. Vooral in de discipline.

Het blijft een schitterende sport.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo feb 06, 2022 12:25 pm

Eddie Jones lijkt me een mafklapper, Ferry. Staat ie na afloop in dat Ozzie-Engels te knauwen: "yeah, we thought Ford'd lift the game". Dat heeft die gast nog nooit gedaan. Die kickt alleen maar. Die Engelsen hadden vrijwel continu de bal. Smith kan passen, lopen en kicken, je ploeg heeft 65% balbezit, 'dus' breng je Ford. :neutral.gif:

Het zij die Engelsen gegund natuurlijk. Chauvinistisch tot en met. Ze hebben de grootste pool van spelers ter wereld, maar doen daar toch vrij weinig mee. En mooi wanneer figuren als Brian Moore, Woodward en Martin Johnson dat team weer eens ophemelen en na afloop weer eens humble pie opgediend krijgen. :biggthumpup.gif:

Dat gezegd hebbende: die Smith en die lange full back zijn erg jong en erg goed. Maar Russell en Hogg zijn voor nu dan nog net effe wat beter. Die Russell is de Daley Blind van het rugby. Stelt de pass altijd tot het laatste moment uit. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rugby

Bericht door ferry » zo feb 06, 2022 4:42 pm

Eddie Jones is een beetje een mourinho type, vind ik. Altijd spelletjes spelen in de pers, arrogant... meh. Woodward fikte de wissels ook af, trouwens.

Russel is echt een heerlijke speler, die is zó slim. En Hogg is ook goed, en Van der Merwe ook vind ik.

Vandaag speelt Frankrijk, die als favoriet worden neergezet dit jaar. Maar jah, tegen Italie, dat zal weinig problemen geven. Het is jammer dat Italie niet kan aanhaken aan het niveau, zoals Argentinie doet op het zuidelijke halfrond.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rugby

Bericht door wimpey » zo feb 13, 2022 1:15 pm

Mensen die niets met deze sport hebben zouden tóch een wedstrijd van Frankrijk moeten kijken.

Vrijwel allemaal jonge gasten, topatleten en technisch zeer goed onderlegd. En dan Antoine Dupont als kers op de taart. De beste speler ter wereld.

Ben 11 maart in Cardiff voor Wales v France. Bring it on!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rugby

Bericht door Marillion » zo feb 13, 2022 2:27 pm

Schotland kon de lijn van de overwinning tegen de Engelsen niet doortrekken tegen Wales. Nu was het tegen Engeland wel moeizaam maar ik had toch hoop dat ze nu dan heel misschien eens mee zouden gaan doen. Zonde. Ze hadden deze wel moeten winnen denk ik.

Wales - Frankrijk. Leuk man! Alleen voor de ervaring van dat volle stadion met het volkslied is het al de moeite. Wales zal het wel moeilijk hebben.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie