Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 04, 2016 10:35 pm

Iniesta schreef:Hij had vandaag wel de snelheid zag ik net, begon alleen vanuit verkeerde positie. Dat is uiteraard ook een belangrijke kwaliteit voor een sprinter
Dit was een sprint voor de grote jongens. Zowel kwa positioneren als de 'macht'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » ma jul 04, 2016 10:36 pm

Dit zijn wel 'zap'-etappes. Laatste vijf minuten zijn leuk, de rest is bewegend behang.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » di jul 05, 2016 5:56 am

zeux schreef:Dit zijn wel 'zap'-etappes. Laatste vijf minuten zijn leuk, de rest is bewegend behang.
Klopt. Vandaag weer zo'n etappe. Ben het helemaal eens met Dumoulin dat dit soort etappes niet in een grote ronde thuis hoort.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Khraa

Bericht door Khraa » di jul 05, 2016 11:38 am

Het zou leuk zijn als in van die saaie etappes een Nederlander in de kopgroep zou zitten. Dan heb je nog wat om voor te kijken. Nu is het weer wachten tot een uur of 5.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di jul 05, 2016 12:13 pm

Is er een kopgroep dan? :ajaxsmiley.gif:

Ik moet weer even in de modus komen en de liveblogs van nos.nl en letour.fr openzetten.

Oh ja, de fietsenwinkel van de familie Groenewegen is tijdens de Tour dicht dit jaar. Terwijl iedereen tijdens de Tour een racefiets wilt...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 05, 2016 12:51 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
zeux schreef:Dit zijn wel 'zap'-etappes. Laatste vijf minuten zijn leuk, de rest is bewegend behang.
Klopt. Vandaag weer zo'n etappe. Ben het helemaal eens met Dumoulin dat dit soort etappes niet in een grote ronde thuis hoort.
Wat voor soort etappes? Voor hetzelde geld is het vanaf de start oorlog, het peleton bepaald wat er gebeurd. Je kan moeilijk drie weken lang bergetappes en tijdritten gaan rijden.

zeux

Wielrennen

Bericht door zeux » di jul 05, 2016 12:56 pm

Kopgroep. Vijf tot tien minuten vooruit. Heeeeel soms blijft die groep weg, sprintje onderling. Vaker worden ze rond 10 km voor de finish teruggepakt en volgt de opmaat voor de massasprint. Dan wordt het pas interessant.
De rest is kilometers ronddraaien als vulling (en een beetje moe worden).

Khraa

Bericht door Khraa » di jul 05, 2016 1:05 pm

Filemon Wesselink (of nog beter zijn vriendin), moet gewoon leren een band te plakken.

Khraa

Bericht door Khraa » di jul 05, 2016 1:05 pm

Filemon Wesselink (of nog beter zijn vriendin), moet gewoon leren een band te plakken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 05, 2016 1:59 pm

zeux schreef:Kopgroep. Vijf tot tien minuten vooruit. Heeeeel soms blijft die groep weg, sprintje onderling. Vaker worden ze rond 10 km voor de finish teruggepakt en volgt de opmaat voor de massasprint. Dan wordt het pas interessant.
De rest is kilometers ronddraaien als vulling (en een beetje moe worden).
Tegen het einde van de tour, als de ploegen wat uitgedund en vermoeid zijn, heft zo'n groep meer kans.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 05, 2016 3:59 pm

Volgens Ducrot en Dijkstra moeten we weer op Groenewegen letten :smallgrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 05, 2016 4:09 pm

Vierde of vijfde geworden toch?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » di jul 05, 2016 4:10 pm

Vierde. Maar zat wel stukkie achter winnaars.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 05, 2016 5:52 pm

Het ging iets beter maar hiermee maak je de grote sprinters nog niet zenuwachtig. Hij moest nog van te ver komen terwijl hij voor succes lang zou moeten kunnen wachten met de start van zijn sprint. De uitslag geeft ook niet helemaal een eerlijk beeld in de zin dat een aantal snlle mannen hun sprint afbreken op het moment dat ze zien dat ze niet meer kunnen winnen. Groenewegen gaat tot op de streep door om zo'n goed mogelijk resultaat te pakken.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » di jul 05, 2016 6:26 pm

En dat doet hij dan goed, want een goede uitslag rijden is altijd lekker, ook al geeft de rest niet alles wat ze hebben.

Ik zou hem gewoon wat tijd geven. Ik las hier ook dat iemand schreef dat de Tour toch geen speeltuin is, of iets dat daarop lijkt. Dat is het natuurlijk ook niet, maar een talent moet een keer ergens aan het grote werk beginnen natuurlijk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 05, 2016 6:30 pm

Natuurlijk moet je hem de tijd geven. Wat ik schrijf is ook geen veroordeling. Ik plaats de 4e plek alleen in perspectief. Het is voor Groenewegen logisch om door te sprinten maar mannen als Greipel en Cavendish gaan alleen voor de winst en laten lopen als dat niet meer kan.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » di jul 05, 2016 6:40 pm

Marillion schreef:Natuurlijk moet je hem de tijd geven. Wat ik schrijf is ook geen veroordeling. Ik plaats de 4e plek alleen in perspectief. Het is voor Groenewegen logisch om door te sprinten maar mannen als Greipel en Cavendish gaan alleen voor de winst en laten lopen als dat niet meer kan.
Ik las wat jij schreef dan ook niet als veroordeling :smile-ajax.gif: Ik probeerde alleen even de nadruk te leggen op het feit dat dit allemaal erg nieuw voor hem is en dat hij niet verkeerd voor de dag komt. Mooi de valpartijen ontweken en nu toch een aardige klassering. Hij gaat normaal gesproken geen etappes winnen deze Tour, maar ben wel benieuwd wat de toekomst hem zal brengen.

elliquido

Bericht door elliquido » di jul 05, 2016 7:51 pm

400 meter voor de streep laat hij zich wegdrukken uit het wiel van zijn gangmaker, dan moet ie een gaatje dichtrijden, komt bij coquard in het wiel, maar die rijdt hem eruit. Geen schande, was een mooie sprint. Hij moet alleen scherper en brutaler zijn.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 05, 2016 9:17 pm

Bij De Avondetappe zegt er eentje dat als Groenewegen iets eerder aangezet had, hij gewonnen had... het mot echt niet gekker worden.

columbus

Bericht door columbus » di jul 05, 2016 10:42 pm

Dat geloof ik ook niet inderdaad. Hij doet leuk mee, maar meer ook niet. Denk ook dat het 'treintje' beter moet bij jumbo om serieus mee te doen. Benieuwd of ze hem deze Tour net iets gunstiger af kunnen zetten...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 06, 2016 7:53 am

Ik zag gisteren de beelden van de finale terug met het Nederlands commentaar (ik kijk altijd Sporza). Maar met name Herbert Dijkstra heeft het bijna continu over Groenewegen. "Kijk, hij zit goed hoor!" En dan zie ik 'm vervolgens doodleuk rond de 40e positie zitten.

Met de hype die Studio Sport rondom hem creëert helpen ze hem niet. Je mag zijn prestaties best meenemen maar plaats ze wel in het juiste perspectief.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » wo jul 06, 2016 8:10 am

Herbert heeft er ook gewoon niet zoveel kijk op. Toen ik 'vroeger' naar schaatsen keek, zat hij er heel regelmatig flink naast. En dan met dat stemgeluid van hem erbij....ergerde me er behoorlijk aan.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 06, 2016 9:19 am

Marillion schreef:Ik zag gisteren de beelden van de finale terug met het Nederlands commentaar (ik kijk altijd Sporza). Maar met name Herbert Dijkstra heeft het bijna continu over Groenewegen. "Kijk, hij zit goed hoor!" En dan zie ik 'm vervolgens doodleuk rond de 40e positie zitten.

Met de hype die Studio Sport rondom hem creëert helpen ze hem niet. Je mag zijn prestaties best meenemen maar plaats ze wel in het juiste perspectief.
Zag het gisteravond ook inderdaad. Ze vergeten nog bijna dat er een andere wedstrijd gaande is, namelijk die om de etappezege. :smallgrin.gif:

Vandaag wordt het trouwens heel interessant. Eens zien wat de favorieten gaan doen.Vond trouwens Mollema erg sterk ogen, dus wie weet.

elliquido

Bericht door elliquido » wo jul 06, 2016 9:21 am

ze starten om 11:35 vandaag. weet iemand een link waar je direct live kan meekijken ipv te wachten tot 14:15 ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 06, 2016 9:28 am

Ik ben bang dat je toch tot de reguliere uitzending moet wachten. Volgens mij is er eerder gewoon geen live uitzending. Je komt dan niet verder dan bijvoorbeeld het tekstverslag op Sporza of zo.
Sandro_Calaaabro schreef:Herbert heeft er ook gewoon niet zoveel kijk op. Toen ik 'vroeger' naar schaatsen keek, zat hij er heel regelmatig flink naast. En dan met dat stemgeluid van hem erbij....ergerde me er behoorlijk aan.
Ze moeten schaatsers lekker bij het schaatsen laten.
Danny Nelissen is wel een aanwinst voor de NOS. Die durft tenminste wat te zeggen en heeft er ook echt wel kijk op. Prima vent. :biggthumpup.gif:

Maar ik ga toch gewoon voor het slappe gezever van Wuyts en De Cauwer. Klassiek zomerbehang. En De Cauwer weet ondertussen ook echt wel waarover hij het heeft.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie