Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Dat klopt wel. Het is niet altijd iets geweest waar hij wat aan kon doen. Deze val kan ik niet beoordelen want ik heb er niets van gezien. Een gat in de weg moet je op zich wel kunnen opvangen. Je stuur op de juiste wijze vasthouden en actief op je fiets zitten voorkomt veel ellende. Maar het hangt natuurlijk ook af van de omvang van het gat, het gedrag van de renners om je heen en of je misschien net iets uit je shirt wil pakken of zo.
Ter vergelijking. Iemand als Cancellara valt ook best vaak en soms ook met forse gevolgen. Toch staat hij bij het publiek juist bekend als een uitstekend stuurman.
Straks even naar het laatste stuk van het NK kijken. Belachelijk dat het zo vroeg moet om op tijd klaar te zijn voor één of ander kansloos potje op het EK. Parcours lijkt me erg geschikt voor Dylan Groenewegen om de titel te pakken.
Ter vergelijking. Iemand als Cancellara valt ook best vaak en soms ook met forse gevolgen. Toch staat hij bij het publiek juist bekend als een uitstekend stuurman.
Straks even naar het laatste stuk van het NK kijken. Belachelijk dat het zo vroeg moet om op tijd klaar te zijn voor één of ander kansloos potje op het EK. Parcours lijkt me erg geschikt voor Dylan Groenewegen om de titel te pakken.
Nil volentibus arduum
Mollema kopman in de tour voor Trek. Wordt dat wat?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Zal weer gaan rijden voor plek 5 t/m 10. Interessant genoeg voor de ploeg in verband met de World Tour punten.
Treurig nieuws ondertussen uit België. Het gaat niet goed met Stig Broeckx:
Treurig nieuws ondertussen uit België. Het gaat niet goed met Stig Broeckx:
Belgische renner Broeckx bevindt zich in vegetatieve coma
De situatie van Stig Broeckx blijft zorgwekkend. Een maand na zijn zware val in de Ronde van België ligt de Belgische renner van Lotto Soudal nog steeds in coma in een ziekenhuis in Genk. In een verklaring laat de Belgische formatie zaterdag weten dat de 26-jarige Broeckx zware hersenschade heeft opgelopen in zowel hersenstam als verschillende hersendelen.
"De afgelopen dagen heeft het neurochirurgisch team van het ziekenhuis in Genk de slaapmedicatie bij Stig afgebouwd, in een poging hem uit de comateuze toestand te halen. Stig reageert helaas niet op prikkels zoals geluid of beweging." "Hij wordt niet meer in kunstmatige coma gehouden, maar bevindt zich in een vegetatieve coma. Op dit moment is het moeilijk te voorspellen of het bewustzijn gedeeltelijk kan terugkeren."
De renner van Lotto-Soudal was eind mei het voornaamste slachtoffer van een massale valpartij in het peloton, veroorzaakt door twee motorrijders. Broeckx had onder meer twee bloedingen in zijn hersenen. Hij werd in de eerste dagen na zijn val twee keer geopereerd in het ziekenhuis van Aken, om de toenemende druk op zijn hersenen weg te nemen. Later onderging hij ook een ingreep aan een gebroken oogkas.
Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum
Nou, de koers verliep voor Lotto Jumbo niet helemaal zoals gepland, maar het resultaat is er wel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Haha, toch weer Cavendish. Stoer hoor!
Hij leek de laatste tijd de allerbeste sprinters niet meer te kunnen kloppen maar als het er echt op aankomt staat hij er dan toch weer. Gelijk in het geel dus ook.
Hij leek de laatste tijd de allerbeste sprinters niet meer te kunnen kloppen maar als het er echt op aankomt staat hij er dan toch weer. Gelijk in het geel dus ook.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Heel mooi inderdaad. Mooi ook met z'n dochtertje dat interview.
Dylan mag nog van geluk spreken. Die zag ik gelanceerd worden...
Dylan mag nog van geluk spreken. Die zag ik gelanceerd worden...
Het is ondanks al zijn eerdere ritzeges pas zijn allereerste gele trui. Hij mag 'm morgen weer inleveren maar dit pakken ze hem niet meer af.
Jammer dat Contador gelijk alweer op de grond lag. Zo wil je niet over de finish komen na de eerste etappe:

Hopelijk valt de schade mee maar het is gewoon een heel vervelend begin. Het heeft sowieso impact op je lichaam. Het heeft invloed op je nachtrust en de komende dagen zit hij waarschijnlijk ook net iets minder ontspannen op de fiets.
Jammer dat Contador gelijk alweer op de grond lag. Zo wil je niet over de finish komen na de eerste etappe:

Hopelijk valt de schade mee maar het is gewoon een heel vervelend begin. Het heeft sowieso impact op je lichaam. Het heeft invloed op je nachtrust en de komende dagen zit hij waarschijnlijk ook net iets minder ontspannen op de fiets.
Nil volentibus arduum
Lelijke val, op YouTube is er een filmpje van een toeschouwer. Gelukkig lift ie z'n hoofd omhoog, anders knalt hij met z'n kop tegen de stoeprand
Het had inderdaad vervelender kunnen aflopen. Ik hoop dat hij er doorheen komt want Contador is normaal gesproken toch één van de renners die de strijd kleur geeft.
Overigens was het knap stuurwerk van Groenewegen om overeind te blijven bij die crash in de sprint. Voor hetzelfde geld ga je er echt vol overheen en moet je maar afwachten wat de schade is.
Overigens was het knap stuurwerk van Groenewegen om overeind te blijven bij die crash in de sprint. Voor hetzelfde geld ga je er echt vol overheen en moet je maar afwachten wat de schade is.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Dat zogenaamde treintje voor Groenewegen zag er nogal knullig uit. Op 2 km van de finish reed er 1 lotto jumbo voorop met Groenewegen daarachter om vervolgens Groenewegen op 1,5 km van de finish alleen op kop achter te laten.. doe dan niks.
Zo'n sprinttrein opzetten is een vak apart. Voor Lotto Jumbo is dat nog relatief nieuw werk. De ploegen van de grote sprinters zijn daar meer ervaren in. Maar dit is natuurlijk een prima leerschool. Eens kijken of ze dat kunnen verbeteren. Ik zou overigens overwegen om Groenewegen in de finale gewoon af te zetten in het wiel bij één van de goede sprinters. En dan laat je er nog één in de buurt om hem te helpen mocht hij dat wiel kwijtspelen. De rest van de ploeg spaar je zo wat en je profiteert van het werk van anderen. Het is toch niet zo dat hij de grote favoriet voor een sprint is.
Contador lag er ondertussen alweer bij. Geen grote schade maar dit lijkt zo bepaald niet zijn ronde te gaan worden.
Contador lag er ondertussen alweer bij. Geen grote schade maar dit lijkt zo bepaald niet zijn ronde te gaan worden.
Nil volentibus arduum
Haha sagan wist niet eens dat ie won, dacht dat er nog iemand voor zat
Ja, zo zie je maar dat het toch niet helemaal strak geregisseerd is, zelfs niet in de Tour.
Ik had het overigens erg leuk gevonden als hij gelijk had gehad want Jasper Stuyven had 'm mogen winnen. Het leek er even op dat het peloton te laat kwam maar hij verloor toch net te veel tijd op de laatste heuvels. Zonde want het was een dappere poging.
Sagan als ritwinnaar en gele trui drager is wel een prima alternatief. Reclame voor de sport die gast.
Zijn ploegmaatje Contador zit wel in de problemen. Twee keer gevallen en tijd verloren. Echt een drama start. Nu is Contador wel een spijkerharde renner. Als er één over dit soort zaken heen kan komen is hij het. Al heb ik m'n twijfels of hij echt nog om de zege kan gaan strijden. De concurrentie is zo sterk dat je dit er eigenlijk echt niet bij kan hebben.
Ik had het overigens erg leuk gevonden als hij gelijk had gehad want Jasper Stuyven had 'm mogen winnen. Het leek er even op dat het peloton te laat kwam maar hij verloor toch net te veel tijd op de laatste heuvels. Zonde want het was een dappere poging.
Sagan als ritwinnaar en gele trui drager is wel een prima alternatief. Reclame voor de sport die gast.
Zijn ploegmaatje Contador zit wel in de problemen. Twee keer gevallen en tijd verloren. Echt een drama start. Nu is Contador wel een spijkerharde renner. Als er één over dit soort zaken heen kan komen is hij het. Al heb ik m'n twijfels of hij echt nog om de zege kan gaan strijden. De concurrentie is zo sterk dat je dit er eigenlijk echt niet bij kan hebben.
Nil volentibus arduum
Spijkerhard ja. Weet niet of het verhaal al een keer verteld is in dit topic, maar helemaal in het begin van z'n carriere is Contador geopereerd aan bloedklonters in z'n hersenen. Een zeer riskante operatie en een hele lange revalidatie waren het gevolg, evenals een litteken van oor tot oor.
Hij gaat de Tour dit jaar niet winnen. Denk sowieso dat Froome te sterk zou zijn, gegeven wat we in de Dauphiné hebben gezien.
Hij gaat de Tour dit jaar niet winnen. Denk sowieso dat Froome te sterk zou zijn, gegeven wat we in de Dauphiné hebben gezien.
Vlak Quintana nog niet uit. Die is erg attent gestart. De vraag is of hij in de derde week nog in de positie is om aan te vallen. Dan kan het nog spannend worden.
Froome lijkt me inderdaad sowieso sterker dan Contador. Die laatste heeft niet meer het niveau van een paar jaar terug. Maar ik kijk 100 keer liever naar zijn aanvallende manier van koersen inclusief het fladderen bergop dan naar het berekende rijden van Froome die met zijn stijl van fietsen de liefhebbers bovendien tot wanhoop drijft. Het ziet er namelijk gewoon echt niet uit. Misschien moeten we er toch eens een jurysport van maken.
Froome lijkt me inderdaad sowieso sterker dan Contador. Die laatste heeft niet meer het niveau van een paar jaar terug. Maar ik kijk 100 keer liever naar zijn aanvallende manier van koersen inclusief het fladderen bergop dan naar het berekende rijden van Froome die met zijn stijl van fietsen de liefhebbers bovendien tot wanhoop drijft. Het ziet er namelijk gewoon echt niet uit. Misschien moeten we er toch eens een jurysport van maken.

Nil volentibus arduum
Vandaag een ouderwetse wandeletappe. Voor de liefhebbers van het oeverloze gekeuvel tussen Michel Wuyts en José de Cauwer een geschenk uit de hemel. Ik krijg er onder het genot van de ene na de andere flauwe opmerking al mijn werk bij af. 

Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Waar was Groenewegen?
Niet op de foto. Ik zie 'm er ook niet aankomen deze Tour. Hij had het gisteren al wat moeilijk. Oogt in de interviews wat timide. Het lijkt allemaal net een tikje te veel te zijn voor hem.
Geweldige comeback van Cavendish met twee ritzeges. Daar kan ik echt van genieten. Dat is nou een echte topsporter met alle voor- en nadelen inclusief. Ik denk dat zijn terugkeer naar de baan (voor de OS) hem heeft geholpen om snelheid terug te krijgen en snelle beslissingen te maken in de sprint. Hij is echt beter dan hij de afgelopen seizoenen geweest is.
Geweldige comeback van Cavendish met twee ritzeges. Daar kan ik echt van genieten. Dat is nou een echte topsporter met alle voor- en nadelen inclusief. Ik denk dat zijn terugkeer naar de baan (voor de OS) hem heeft geholpen om snelheid terug te krijgen en snelle beslissingen te maken in de sprint. Hij is echt beter dan hij de afgelopen seizoenen geweest is.
Nil volentibus arduum
Dat is ook niet gek natuurlijk, als je bedenkt hoe snel het nu gaat met hem. Maar je ziet in de interviews inderdaad eigenlijk al hoeveel indruk dit allemaal op hem maakt (niet dat ik hem ken, dus je moet altijd oppassen met dat soort uitspraken).Marillion schreef:Niet op de foto. Ik zie 'm er ook niet aankomen deze Tour. Hij had het gisteren al wat moeilijk. Oogt in de interviews wat timide. Het lijkt allemaal net een tikje te veel te zijn voor hem.
Denk dat het een leerjaar voor Ome D is. Zou me niet verbazen als ze hem na de eerste of tweede rustdag naar huis sturen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Hij is sprinter en Amsterdammer. Normaal gesproken is het wel een baasje. Ik denk inderdaad dat hij vooral daar is om te leren en daar is ook niets mis mee. Parijs zal hij zeker niet halen maar er was wel hoop dat hij één of twee keer kort zou kunnen eindigen. Dat lijkt lastig te worden. Vandaag was een makkelijke rit maar dan is de finale nog zo hectisch dat ze daarin ten onder gaan. Daar koop je nu niks voor maar het is wel leerzaam om te ervaren hoe een sprint er in de Tour aan toe gaat.
Nil volentibus arduum
Beetje apart... De Tour de France is toch een serieuze wedstrijd. Daar ga je toch niet heen ter lering ende vermaak?
Nou ja, die jongen heeft dit jaar al wel het één en ander gewonnen. Ook iemand als Greipel al eens verslagen. En je weet natuurlijk nooit hoe snel iemand het oppakt en wat er in de koers gebeurd. Voor hetzelfde geld breekt het peloton een keer bij een valpartij en zitten de favorieten in geslagen positie. Dan kan je zomaar in de positie zijn om een sprint te winnen. En het is ook niet zo dat ze bij Lotto Jumbo nog 5 andere hebben die een rit zouden kunnen winnen.
Ik zou er overigens zelf wel voor kiezen om zo'n jongen eerst een keer Spanje of Italië te laten doen. Dat is allemaal net even wat minder hectisch. En als je daar dan wint ga je later met meer ervaring en zelfvertrouwen naar de Tour.
Ik zou er overigens zelf wel voor kiezen om zo'n jongen eerst een keer Spanje of Italië te laten doen. Dat is allemaal net even wat minder hectisch. En als je daar dan wint ga je later met meer ervaring en zelfvertrouwen naar de Tour.
Nil volentibus arduum
Hij had vandaag wel de snelheid zag ik net, begon alleen vanuit verkeerde positie. Dat is uiteraard ook een belangrijke kwaliteit voor een sprinter
-
- AT Toto winner 15/16
Het is meer dat de NOS zo'n bombarie maakt over die jongen, als dan dat vod van de laatste kilometer in zicht is ga je nog geloven ook dat ie misschien gaat winnen.