Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jan 24, 2007 6:25 pm

Degenen die gepakt worden wel...in de andere sporten mag de betreffende sporter gewoon doorgaan. Al maakt de atletiek een inhaalslag, daarvoor werden de gevallen van de betrapte (vooral Amerikaanse) sporters echter gewoon in de doofpot gestopt.

Volgens wordt ook geen enkele sporter zo vaak gecontroleerd als een wielrenner.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 24, 2007 6:38 pm

Een oplossing zou zijn om als topteams een convenant te tekenen om als topteams géén mensen die ooit dope gebruikt hebben te contracteren.
Maarja, er zijn zó veel teams die de boel besodemieteren. En geloof maar dat men wéét wat er speelt binnen het wereldje...
Ik weet ook namen van bepaalde wielrenners (internationaal) die 'hoogstwaarschijnlijk' doping gebruiken...
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do jan 25, 2007 9:09 am

Je kan als teams alleen afspraken maken als een ieder zich daar aan houdt. Tijdens de tour is in Parijs door de teams onderling afgesproken geen renners te contracteren die met de Fuentes-zaak te maken hadden. Ook Discovery Channel was het daar mee eens. Vervolgens contracteren ze zelf even later Ivan Basso en Tinkoff haalt Hamilton. Dan heeft het voor de andere teams dus totaal geen nut om afspraken te maken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jan 30, 2007 1:33 am

******************************
Meesterknecht Gimondi opgepakt
***************************************

**Het parket in het Belgische Tongeren
heeft oud-wielrenner Tony Houbrechts
opgepakt.De 63-jarige Houbrechts,prof
van 1965 tot 1980,wordt verdacht van
het opzetten van een drugslaboratorium.

Houbrechts,meesterknecht van de Felice
Gimondi,was een verdienstelijk renner.
Zo won hij in 1970 de Tirreno-Adriatico
en eindigde dat jaar als achtste in de
Tour de France.



***************************************

Teletekst

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jan 30, 2007 8:19 am

Rabo vraagt renners om dna

Wielersport zet omstreden stap



AMSTERDAM, dinsdag
De Rabobank-wielerploeg heeft al zijn profwielrenners schriftelijk verzocht om dna af te staan.


Dat blijkt uit een brief die teammanager Theo de Rooij vorige week aan zijn renners heeft gestuurd. Het kader van de ploeg verzoekt de renners per direct toestemming om een monster van hun weefsel en/of lichaamsvocht te overleggen waardoor identificatie van het erfelijk materiaal dna mogelijk is.

Doping


Hiermee lijkt de wielersport een ethisch uiterst omstreden stap te zetten in de strijd tegen doping. Arbeidsrechtelijk kan een werkgever nooit een werknemer verplichten om dna af te staan.


„Het is iets heel anders wanneer een renner urine afstaat voor een dopingcontrole dan wanneer hij dna moet afstaan”, stelt arbeidsrechtelijk advocaat Arco Siemons. „Ik zou niet blij zijn wanneer ik een dergelijke brief van mijn baas zou ontvangen. Niemand hoeft in Nederland mee te werken aan zijn eigen veroordeling. Dna kan immers in een later geval wel tot strafrechtelijk bewijs leiden.”


In het schrijven wordt de Rabobank-renners duidelijk gemaakt dat het afgestane dan beschikbaar is voor elke gerechtelijke instantie die belast is met dossiers betreffende doping en/of overtredingen waarbij schade aan de volksgezondheid kan ontstaan.


Het geldt voor zowel lopende als toekomstige dossiers, zodat de autoriteiten daarvan gebruik kunnen maken in het kader van gerechtelijk onderzoek en strafvervolging.


De Rooij heeft deze brief geschreven in opdracht van de belangenvereniging van profploegen AIGCP. Ook de andere ploegen hebben dit verzoek bij hun renners ingediend. „De renners worden niet verplicht hieraan mee te werken”, stelde De Rooij gisteravond. „Het is een maatregel waar we voor hebben gekozen om duidelijk te maken dat we op alle fronten de strijd tegen doping willen aangaan.”

Privacy in het geding

BRIEF DE ROOIJ MET VERZOEK OM DNA-MONSTER


AMSTERDAM, dinsdag
In de strijd tegen doping lijkt de wielersport de ethische grenzen van de renners te overschrijden. Telesport kwam in het bezit van het schriftelijke verzoek dat Rabobank aan al haar profrenners doet om dna af te staan. Vorige week ontvingen de renners van teammanager Theo de Rooij deze brief, waarbij hen vriendelijk verzocht wordt om hiermee in te stemmen.

Na alle dopingproblemen van het afgelopen jaar met de ’Operacion Puerto’ en de te hoge testosteronwaarde van Tourwinnaar Floyd Landis doet de wielersport er alles aan om het imago van de besmeurde sport enigszins te redden. Het afstaan van dna (erfelijk materiaal) door alle renners lijkt de zoveelste marketingtruc om de geloofwaardigheid terug te winnen. Dat hiermee de privacy van de renners ernstig geschaad wordt, lijkt van on- dergeschikt belang. In de brief die De Rooij schreef, staat dat het voor de AIGCP van groot belang is om te laten zien dat alles in het werk wordt gesteld om de dopingplaag, die de geloofwaardigheid van het wielrennen aantast, uit te roeien. De renners wordt dan ook om maximale medewerking gevraagd in de strijd tegen doping. De renner kan door een samenwerking met de gerechtelijke, strafrechtelijke, civiele en tuchtrechtelijke autoriteiten in grote mate bijdragen aan het herstel van de geloofwaardigheid van het professionele wielrennen.

Er moet wel aangetekend worden dat de AIGCP inmiddels een omstreden partij is. Oud-voorzitter Manolo Saiz bleek afgelopen mei een spilfiguur te zijn in de Spaanse dopingzaak ’Operacion Puerto’, terwijl de huidige voorzitter Patrick Lefevere vorige week in opspraak kwam nadat de Belgische krant Het Laatste Nieuws hem betichtte van gebruik van en aanzet tot doping.

Overigens is Lefevere een van de grote gangmakers achter de verplichte dna-test. In het Belgische tvprogramma de Zevende Dag liet hij onlangs zelfs doorschemeren dat het niet afgeven van dna wel eens een bepalende factor bij het verlengen of het aangaan van een nieuw contract kan zijn.

Herman Ram, directeur van het nationaal dopinginstituut NECEDO, begrijpt de stap van de profploegen niet. „Vanuit dopingperspectief heeft dna een uiterst beperkte waarde. Er bestaat geen gangbare methode om met dna dopegebruik op te sporen. Het verzamelen van dnagegevens voor de toekomst vind ik heel vaag. Feitelijk sla je iets op waarvan je niet weet of je er ooit iets mee kunt.”

In de bewuste brief schrijft De Rooij aan zijn renners: „Aangezien je de dopingreglementen respecteert, waaraan wij niet twijfelen, kan deze maatregel jouw wettelijke belangen op geen enkele wijze schaden.” Een stelling waar arbeidsrechtelijk advocaat Arco Siemons het niet mee eens is. „Dit lijkt me niet te kloppen en lijkt me zelfs enigszins misleidend”, stelt Siemons. „Dna kan strafrechtelijk bewijs tegen een persoon opleveren. En niemand hoeft aan zijn eigen veroordeling mee te werken. Ik zou hier niet snel aan meewerken.”

In de brief staat verder omschreven dat een verzoek voor dna alleen in redelijkheid van belang voor het onderzoek kan worden afgestaan. Wanneer er dan een onderzoek wordt gestart waarbij om dna van een renner wordt gevraagd, moet de renner binnen drie dagen beslissen of hij het management van de ploeg toestemming geeft om zijn dnamonster af te staan.

Hoogleraar bewegingswetenschappen Harm Kuipers vindt het logischer wanneer een renner die betrokken raakt in een dopingzaak achteraf om dna wordt gevraagd. „Dan kan het dna eventueel ook beschermend voor de sporter werken. Het is uiterst discutabel om vooraf al een monster aan de werkgever af te staan”, aldus Kuipers.

Van de benaderde Rabobankrenners wilde gisteravond niemand reageren op de brief. Toppers als Alejandro Valverde en Paolo Bettini hebben zich al openlijk tegen het afgeven van dna uitgesproken, terwijl Michael Boogerd hier ook zijn bedenkingen over had. In zijn column in Telesport schreef Boogerd eerder: „Ik vind het wel vreemd dat wij ons laatste stukje privacy straks ook moeten prijsgeven. Alleen in de zwaarste criminele zaken wordt er dna geëist. Wij wielrenners moeten het echter zo op de toonbank gooien.”


De T

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di jan 30, 2007 12:07 pm

Leuk en aardig. Maar laat Rabo nou juist één van de cleanste ploegen, zoniet dé cleanste ploeg zijn. Die hebben er dus weinig aan.
Maar als ik het goed begrijp, kan het zo zijn dat als een Rabo-renner verdacht wordt in een strafzaak bv. verkrachting of minder erg: een inbraak, dat die renner dan via Rabo het haasje kan zijn door dat dna? ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 30, 2007 11:47 pm

Ik weet eerlijk gezegd niet helemaal wat ik hier van moet denken. Mijn eerste reactie is dat je er geen problemen mee zou moeten hebben als je toch niks te verbergen hebt maar het gaat toch wel erg ver. Ik kan me best voorstellen dat renners hier problemen mee hebben. Kijk maar naar de discussie over een dna databank in het dagelijks leven.

Ik zag een interview met Michael Boogerd. Hij heeft de brief ondertekent maar is het er eigenlijk niet mee eens. Maar ja, als je niet tekent zal iedereen denken dat je dan wel schuldig zal zijn aan dopinggebruik. Dat is de redenatie waarom hij tegen zijn in toch heeft getekend. Maar waar gaat het heen? Mag je straks alleen nog maar ergens starten als je eerst dna afgeeft? Bij de grootste criminelen moet men grote moeite doen om dna te mogen afnemen maar wielrenners moeten het zo op de toonbank leggen. Een beetje vreemd is het wel.

Renners als Bettini en Valverde hebben eerder aangegeven dat zij niet van plan zijn om hier zomaar aan mee te werken. Boogerd doet het dus wel maar met tegenzin. Dit eindigt straks in een enorme rel waarbij de helft wel mee wil werken en de helft niet.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 31, 2007 12:41 am

Bettini en Valverde, dan noem je er ook twee natuurlijk! :blush: :blush: :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma feb 26, 2007 7:40 pm

Der Jan is er klaar mee:

Ullrich: Ik heb niemand bedrogen

Jan Ullrich bepleitte maandag tijdens de bekendmaking van zijn afscheid in Hamburg nogmaals zijn onschuld. "Ik heb niets te verbergen en heb niemand bedrogen. Desondanks word ik afgeschilderd als crimineel. Om snel van de (doping)zaak af te zijn heb ik al DNA afgegeven", zei de Duitser naar aanleiding van de dopingverhalen.

Ullrich haalde uit naar de UCI, de Duitse wielerbond en ook naar zijn collega's. "Ik had meer steun verwacht van mijn wielercollega's", aldus Ullrich. Pas aan het einde van de persconferentie kwam het hoge woord eruit. De Tour de France-winnaar van 1997 deed dat op humoristische wijze. "Ik ben fit, heb veel getraind en kan zo weer beginnen. Ik heb verscheidene aanbiedingen gehad, ook van ProTour-teams. Maar ik was op een punt van: 'Wat wil ik?' Ik heb er maanden over nagedacht. Daarom wil ik zeggen dat ik behouden blijf voor de wielersport… maar niet meer als actief renner. Ik beëindig vandaag mijn loopbaan." Ullrich wordt onder meer adviseur van het Oostenrijkse Volksbank-team.

Bron: sportweek

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za mar 03, 2007 5:55 pm

Je zou het bijna vergeten maar tussen alle ruzies en dopingverhalen door is het wielerseizoen inmiddels weer begonnen. Vandaag de eerste belangrijke wedstrijd in België: De Omloop het volk.

Het was een aardige wedstrijd met een mooie finale. Nadat een kopgroep reeds vroeg in de koers een voorsprong had gepakt was het de Rabobank die rondom de beklimming van de Molenberg de achtervolging organiseerde. Na diverse ontsnappingen op de kasseien leken Stuart O'Grady (CSC) en Juan Antonia Flecha (Rabobank) uit te gaan maken wie er ging winnen maar door te veel getreuzel in de laatste kilometer kwam er nog een groepje renners terug. Pozzato (Liquigas) was daaruit de sterkste. Hij won voor Flecha en Boonen.

Hopelijk kunnen de UCI en de ASO (What's in a name) komende week hun ruzie bijleggen. Dan kunnen we ons de komende weken weer met de voorjaarsklassiekers gaan bezighouden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mar 03, 2007 11:32 pm

Flecha deed een Boogerdje. Achteraf gezien had hij gewoon door moeten rijden met O'Grady in zijn wiel. De Australier zat er compleet doorheen. :aai:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di mar 06, 2007 11:29 am

Ja, zonde. Hij had hem denk ik zo uit zijn wiel kunnen rijden. Al was Flecha natuurlijk ook niet fris meer maar gezien het feit dat hij Boonen nog voorbleef zat er toch nog wel wat in.

Inmiddels is duidelijk dat de Pro tour ploegen toch gaan starten in Parijs Nice:


Het ProTour-seizoen 2007 is gered. De internationale wielrenunie UCI ging maandag in Brussel akkoord met de ProTour-ploegen (IPCT) en de organisatoren van de drie grote rondes. Achttien ProTour-ploegen, waaronder Rabobank, zijn zeker van deelname en Astana en Unibet.com krijgen een eerlijke kans op wildcards.

Die eerlijke kans op wildcards geldt voor de door de organisaties van de drie grote rondes georganiseerde wedstrijden. Hierdoor kan Parijs-Nice, waarvan de proloog zondag op het programma staat, gewoon doorgang vinden. De deelname van Unibet.com is echter nog niet zeker.

De UCI is volgens een persbericht van de IPCT niet erg blij te zijn met deze oplossing, die geldt voor het lopende seizoen, maar wil zich constructief opstellen. Voor 21 september van dit jaar moeten alle partijen tot een definitieve oplossing komen. De organisaties ASO (o.m. Tour de France), RCS (o.m. Giro d'Italia) en Unipublic (Vuelta a España) hoeven dit jaar aan geen enkele ProTour-verplichting te voldoen. Wel laten zij de aanvoerder van het ProTour-klassement in de leiderstrui rijden. De UCI zal ook geen maatregelen nemen bij overtreding van de voorlopige regels.

Bron: Sportweek


De UCI heeft dus bakzeil gehaald. Ik ben in ieder geval blij dat de ploegen gewoon gaan starten. Er moet gefietst worden en niet gezeurd. Alleen een beetje flauw dat Unibet en Astana nog altijd niet zeker zijn. Unibet heeft zich de afgelopen weken uitstekend laten zien en Astana heeft gewoon een sterke ploeg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di mar 06, 2007 1:20 pm

Unibet is er dan ook niet blij mee:

"Hebben ze hier negen uur over vergaderd? Dat had ik in een uurtje wel afgekund", aldus Unibet.com-ploegleider Jacques Hanegraaf tegen het ANP. "Dit is de meest onduidelijke afspraak die er bestaat. Unibet investeert 32 miljoen euro in deze ploeg. We krijgen een vierjarige licentie en worden nu als wisselgeld gebruikt. Het is onacceptabel. We gaan juridische stappen ondernemen tegen de organisatoren, maar ook tegen de UCI."

Sportweek


En terrecht. Waarom laten ze die ploeg nou niet toe terwijl ze tot de Pro tour behoren. Die ploeg is echt schandalig behandeld de afgelopen maanden.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 12, 2007 2:30 pm

667 Teletekst ma 12 mrt
***IELRENNEN***************************
**** Rechter sluit 'Operacion Puerto'
***************************************
**De Spaanse rechter Antonio Serrano
heeft het 'Operacion Puerto'-onderzoek
afgesloten.Hij bevestigde dat er in de
wielersport sprake is van grootschalige
doping,maar die was volgens de Spaanse
wetgeving die ten tijde van de inval in
het laboratorium van dokter Eufemanio
Fuentes van kracht was,niet strafbaar.

"Er is geen bewijs dat de methodes van
bloedtransfusie die Fuentes toegepast
heeft,grote gezondheidsrisico's voor de
renners inhield",concludeert Serrano.

Bij het dopingschandaal zouden meer dan
vijftig renners betrokken zijn.De namen
van toppers als Jan Ullrich,Ivan Basso,
Roberto Heras en Oscar Sevilla kwamen
als klanten van Fuentes bovendrijven.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 14, 2007 11:11 am

‘Ik kom uit voor mijn ambities’

Thomas Dekker draait er niet omheen: hij is bij Rabobank dé man voor het klassement in Tirreno-Adriatico, de Italiaanse rittenkoers die vandaag begint. ,,Ik weet ook wel dat ik deze koers niet tien jaar op een rij zal winnen, maar twee keer achter elkaar moet kunnen,’’ zegt de renner die in 2006 zijn debuut in deze meerdaagse bekroonde met de eindzege.

Na twee uur praten, onderbroken voor twee espresso’s en een cola light, en besloten met een snelle rondleiding door zijn riante appartement in het oude stadsgedeelte van Lucca, neemt Thomas Dekker afscheid. ,,Ik moet nu naar ‘Ceccho’.

,,Om acht uur eten we bij Cecchini thuis. Fabian Cancellara, Tyler Hamilton en Jörg Jaksche schuiven ook aan. Dat doet hij drie keer per week. Vindt Luigi gezellig. Er komt zelfs een vrouw die voor ons kookt.’’

Dineren bij zijn wielertrainer, of zijn tweede vader, en een avond lang met veelbesproken vakbroeders praten over de sport: Dekker kan er intens van genieten. ,,Wat denk jij zelf?’’, vraagt hij met een knipoog, als er wordt gesuggereerd dat de gesprekken vooral over de 42ste Tirreno-Adriatico zullen gaan.

,,Daar hoeft niet veel meer over te worden gezegd, lijkt me. De uitslag staat toch al vast, dat weten die mannen ook.’’ Dekker kijkt nog een keer om en verdwijnt grinnikend om de hoek van de straat.

De jonge Noord-Hollandse vedette in wording (22) is klaar voor een nieuwe klapper in de Italiaanse zevendaagse die zich afspeelt tussen de Tirreense en Adriatische zee. De buitenwacht volgde een jaar geleden de knappe voorstelling van ‘die opgeschoten Rabo-snuiter’ met een verbaasde blik, maar realiseert zich inmiddels dat Dekker geen gewone is. En wanneer hij, kort na de onthulling van het parkoers met opnieuw een tijdrit, heel brutaal roept dat het weer ‘zijn rondje’ wordt, is er geen hoongelach meer te horen.

,,Ik kan weer winnen,’’ stelt Dekker zelfverzekerd vast. ,,Luister goed, hè, ik kán winnen. Deze wedstrijd is natuurlijk niet een koers die je zomaar even naar je hand zet. Bekijk ik de profielen van de ritten, dan zijn er weinig verschillen met vorig jaar. De ploeg die we hier hebben is prima, mijn conditie uitstekend. Ik denk dat het logisch is dat ik dé man bij Rabo ben voor het klassement.

,,In 2006 hield ik me als debutant de eerste dagen wat op de vlakte. Aan renners als Freire en Boogerd die al het nodige hebben bewezen, kun je niet zomaar voorbijgaan. De situatie is veranderd, want ik heb laten zien dat ik het kan. Er is vertrouwen in me. Daar kom ik ook voor uit. Je mag toch je ambities uitspreken? Ik heb een hekel aan coureurs die dat nooit doen.’’

Net als in de laatste editie zal er stress zijn. ,,Die voel ik al enkele dagen. Het kopmanschap maakt me niet nerveus. De hele dag vooraan in het gedrang moéten rijden, dat bezorgt me mentale druk. Ik beheers het al beter dan in het verleden, maar het kost me moeite. Bij de amateurs reed ik gewoon langs het peloton naar de eerste rij. Daar kon dat.’’
,,Tijdens de Ronde van Mallorca won ik een ritje. In de finale schoot een groep van vijftig, zestig man over die aan de slotbeklimming begon. Ik was ongeveer de laatste van dat peloton. Er hoefde niets, ik voelde geen druk, maar ja, de benen waren goed en ik knalde over iedereen heen.
,,Dat hoef je in de Tirreno-Adriatico niet te proberen. Hier moet je van voren beginnen. Je kunt nog zo sterk zijn, je kunt Eddy Merckx zijn, als ze vooraan met vijftig kilometer per uur die berg aanvallen, ze trekken door, en het wordt een lang lint, dan kun je nog zo goed zijn, maar dan ben je gezien. Die haal je nooit meer in.’’
De zege van 2006 vormde een prachtige start van een degelijke wielerlente, die een bizar vervolg kreeg. Dekker duikelde in een langdurige crisis en liep zo de Tour de France mis. Net toen de benen weer de arbeid aan konden die zijn hoofd verlangde, brak hij een pols. De blessure kostte hem het WK.

,,Het doet vreemd aan, maar die tegenslagen hebben me goed gedaan. Nog zo’n cliché: ik kan nu beter relativeren. Voor mijn gevoel heb ik in een aardig wak gezeten. Het is zo moeilijk te accepteren dat je lichaam niet vooruit wil. Dat kan een keer gebeuren, maar niet gedurende een langere periode. In de Sachsen-Tour wilde ik een punt achter mijn seizoen zetten. Die tweede etappe, ik dacht wel tien keer aan afstappen.

,,Samen met Kai Reus, die zijn eerste koers voor het ProTour-team van Rabo reed, hing ik tussen de auto’s. Om beurten haalden we een bidon. De etappe was 229 kilometer, het was veertig graden. We belandden in de tweede groep van zestig renners en nog waren we met voorsprong de minsten van het hele stel. Gelukkig hebben we volgehouden door steeds op elkaar in te praten.

,,Een paar dagen later werd ik zestiende in de tijdrit, zonder parkoersverkenning of inrijden. Dan ben je alweer beter dan honderd anderen, denk je op dat moment. Afzeggen voor de Tour was achteraf bekeken een juiste beslissing. Het deed even pijn, omdat je weet dat je wat had kunnen uitrichten in de Tour.

,,Dat was niet zo, ik zou tot niets in staat zijn geweest. Ik was volkomen leeg. Zodra ik ’s morgens ging douchen, moest ik erna vijf minuten op de bank bijkomen en kon pas daarna m’n kleren aantrekken. Er zat geen energie meer in het lichaam.
,,Ik kan mezelf niets verwijten. Ik trainde vorig jaar superhard, misschien wel te veel. Maar ik ga dit jaar precies hetzelfde doen, want daar kan het gewoon niet aan hebben gelegen.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mar 14, 2007 9:22 pm

22 alweer? Ik dacht dat ie nog 19 of 20 was. 22 Is nog steeds heel jong voor een wielrenner natuurlijk maar hij mag nu wel eens in de Tour gaan rijden hoor.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo mar 14, 2007 9:36 pm

Zou te gek zijn als hij de tour wint. Zonder dope. :hypocrite:
Bertje for President!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » wo mar 14, 2007 10:01 pm

Die Hamilton en Jaksche zijn de grootste dopinggebruikers van het peleton. Lekker gezelschap!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo mar 14, 2007 11:36 pm

Leuk dat er Nederlandse een klassementrenner meedraait. Wel jammer dat die Dekker nou weer Thomas als voornaam heeft. :sad:
Dubbel zou toch veel mooier klinken?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 15, 2007 3:22 am

Je dacht toch niet dat die naam toeval was? Tommaso d'Aquino, Thomas Edison, ongelovige Thomas, Thomas Vermaelen, Thomas Dekker, Thomas Jefferson, Thomas Arnold, Thomas Cook, Sir Thomas Blake Glover, Thomas Müntzer, Thomas Crapper, Jeremy Thomas, St. Thomas, Dave Thomas, Dylan Thomas, Sir Thomas Lipton en Thomas S. Dat kan geen toeval meer zijn. We're not taking over, we've ruled the world for centuries! :bis: :evildr:

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do mar 15, 2007 12:52 pm

Inderdaad een beetje een alledaagse doorsnee naam!
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mar 15, 2007 2:05 pm

Een aantal jaren geleden was Thomas de populairste naam, wij hebben er ook nog over gedacht onze oudste zo te noemen, als het een jongen was geweest. Toen kende ik AT uiteraard nog niet. ;)
Laatst gewijzigd door Duke op do mar 15, 2007 2:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do mar 15, 2007 2:08 pm

:D

Wij keken altijd in die Top Tien-lijstjes om te zien welke namen wij niet gingen kiezen!
Bertje for President!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do mar 15, 2007 5:19 pm

Wielrennen is nou typisch een sport die ik alleen volg als ik een held heb. Sinds jongens als Theunisse, Rooks, Breukink en Van Poppel mis ik dan ook een boel. Zo heb ik weleens goeie dingen over T. Dekker gehoord maar ik vraag me af wat hij kan. Kan hij klimmen, ontsnappen, tijdrijden? Heeft er iemand een kort uitrekseltje voor me?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 15, 2007 5:22 pm

Duke schreef:Een aantal jaren geleden was Thomas de populairste naam, wij hebben er ook nog over gedacht onze oudste zo te noemen, als het een jongen was geweest. Toen kende ik AT uiteraard nog niet. ;)
Laat je je dochtertje niet iedere dag te duidelijk merken dat je liever had gehad dat ze en als jongetje was geboren? :eusa_pray:

Plaats reactie