Basketball
Moderator: mods
- Berend Stoker
Wat mij betreft snel, want zoveel kansen zijn er niet meer.Maartoe schreef: P.S.: Wanneer pakken we een wedstrijdje Berend?
Zaterdag a.s. begint het spectakel toch? Ik geef het aanvallende Den Bosch meer kansen dan het verdedigende Groningen. 65 % om 35 %.
Donderdag is wedstrijd drie. Daar ga ik sowieso heen. Mocht dat jou gelegen komen dan moet je maar wat van je laten horen en dan liggen de kaarten voor het oprapen!
Donderdag staat. Heerlijk pak slaag heeft DB gisteren aan Groningen gegeven: 92-69. Was rechtstreeks te zien bij de NOS.Berend Stoker schreef:Donderdag is wedstrijd drie. Daar ga ik sowieso heen. Mocht dat jou gelegen komen dan moet je maar wat van je laten horen en dan liggen de kaarten voor het oprapen!
Miami heeft door een 103-92 zege bij de New Jersey Nets het thuisvoordeel weer terug en een 2-1 voorsprong in de series genomen. Dwyane Wade had 30 punten en 10 assists. Hij scoorde 15 punten in het vierde kwart. Dit was nadat hij terug kwam uit de kleedkamer na een ongelukkige elleboog van Carter. Dezelfde Vince Carter had een playoff-record voor New Jersey met 43 punten. Jason Kidd kwam net te kort voor een triple-double (10 punten, 8 rebounds, 12 assists).
Vanacht ook twee mooie wedstrijden in de NBA met leuke uitslagen voor de series :yes: :
King James leidde zijn Cavs met een triple-double (21 punten, 10 rebounds en 10 assists) langs de Pistons: 86-77.
In Dallas was het allemaal nog wat spectaculairder! De Mavericks wonnen vannacht met 104-103 van de Spurs. Nowitzki (27 points en 15 rebounds) kreeg maar liefst 24 vrije worpen :!: waarvan hij er 21 scoorde. Devin Harris speelde ook erg goed. Ginobili kwam van de bank en ipv hem starte Barry.
- Monkey Tonk
Zonder Amare toch de western conference finals halen zou op zich al een klein wonder zijn voor de Suns. Van de twee tegenstanders ligt Dallas 'ons' beter. 2-2 tegen gespeeld dit seizoen, waarvan de laatste twee gewonnen. Moeilijk voor de Mavs om niet met de Suns te gaan hollen. Tegen de Spurs heeft Phoenix niet veel kans.
Nowitszki klapte trouwens zijn enkel behoorlijk dubbel in de slotfase. Hij zegt dat hij erbij is in game 4, maar de zwelling komt meestal de dag erna pas.
Niet dat het allemaal iets uitmaakt. Winner staat allang vast. Pistons, als ze gezond blijven.
Nowitszki klapte trouwens zijn enkel behoorlijk dubbel in de slotfase. Hij zegt dat hij erbij is in game 4, maar de zwelling komt meestal de dag erna pas.
Niet dat het allemaal iets uitmaakt. Winner staat allang vast. Pistons, als ze gezond blijven.
- Berend Stoker
:xyxthumbs:Maartoe schreef:Donderdag staat. Heerlijk pak slaag heeft DB gisteren aan Groningen gegeven: 92-69. Was rechtstreeks te zien bij de NOS.Berend Stoker schreef:Donderdag is wedstrijd drie. Daar ga ik sowieso heen. Mocht dat jou gelegen komen dan moet je maar wat van je laten horen en dan liggen de kaarten voor het oprapen!
Altijd gevaarlijk om de eerste wedstrijd zo dik te winnen van een ploeg van Ton Boot. Nu is hij op zijn sterkst. Dit is wat hij het liefste heeft. Hij zal de ploeg nu wel zo scherp krijgen dat de Finals spannend en meeslepend gaan worden. Leuk.
Gisteren zeiden de commentatoren van ABC dit tegen elkaar de namen heb ik er zelf bij verzonnen):Maartoe schreef:Vanacht ook twee mooie wedstrijden in de NBA met leuke uitslagen voor de series :yes: :
King James leidde zijn Cavs met een triple-double (21 punten, 10 rebounds en 10 assists) langs de Pistons: 86-77.
* John, did it surprise you that the Pistons lost game 3 to Cleveland last night?
- Not at all, Jeff. The Pistons tend to get a bit bored around game 3. They have lost their last game three in the last 12 playoff meetings.
:D
Nowitzki is echt een sensationele speler. Zo groot en toch handig aan de bal. Hij kan 3-pointers, lay-ups, jumpers, free throws en dunks maken. Bovendien doet hij het allebei ongeveer even goed met beide handen.Maartoe schreef:In Dallas was het allemaal nog wat spectaculairder! De Mavericks wonnen vannacht met 104-103 van de Spurs. Nowitzki (27 points en 15 rebounds) kreeg maar liefst 24 vrije worpen :!: waarvan hij er 21 scoorde. Devin Harris speelde ook erg goed. Ginobili kwam van de bank en ipv hem starte Barry.
De Clippers slaan weer toe(!) en winnen met 114-107 van de Suns.. Wederom waren Brand (30 punten, 9 rebounds en 8 assists) en Cassell (28 punten, 11 rebounds en 9 assists)de grote mannen. Maggette was ook belangerijk met 18 punten en 15 rebounds. Nash viel weer een beetje tegen. Het lijkt trouwens in te zijn om je eerst te blesseren (enkel van Cassell) om vervolgens de wedstrijd binnen te halen. :D Raja Bell scoorde wel 7 3-punters en een career-high 33 punten. De stand is hier nu gelijk 2-2.
Miami bracht de stand op 3-1 tegen New Jersey door vannacht uit met 102-92 te winnen. De 20 punten en 14 rebounds van jongeling Krstic tegen Shaq waren niet genoeg. Het was wederom Wade (wie anders) met 31 punten, geholpen door de forwards Antoine Walker en Udonis Haslem met beiden 20 punten, die de overwinning voor de tweede maal op rij in New Jersey veilig stelde. New Jersey heeft gedurende het seizoen 3 van de 4 keer gewonnen van Miami, maar met nog twee thuiswedstrijden voor Miami voor de boeg is deze serie afgelopen. Gelukkig heeft New Jersey geen DVD tijdens het seizoen uitgebracht. ;)
Miami bracht de stand op 3-1 tegen New Jersey door vannacht uit met 102-92 te winnen. De 20 punten en 14 rebounds van jongeling Krstic tegen Shaq waren niet genoeg. Het was wederom Wade (wie anders) met 31 punten, geholpen door de forwards Antoine Walker en Udonis Haslem met beiden 20 punten, die de overwinning voor de tweede maal op rij in New Jersey veilig stelde. New Jersey heeft gedurende het seizoen 3 van de 4 keer gewonnen van Miami, maar met nog twee thuiswedstrijden voor Miami voor de boeg is deze serie afgelopen. Gelukkig heeft New Jersey geen DVD tijdens het seizoen uitgebracht. ;)
- Berend Stoker
- Berend Stoker
- Berend Stoker
No posts exist for this topic. :band:
Als hij nog bij de Lakers speelde zou ik een 'hole in the air jumpen'. Balen dat hij niet met Kobe 'through the corner' kan. In Shaq's plaats hebben we nu 'zijne excellentie' Kwame Brown in de ploeg. X'CThomas schreef:Balen van New Jersey. Ze hielden lang goed stand.
Ik vind die Shaq zo'n slome zak. Een vreselijke speler om naar te kijken. :X
Dat is allemaal meer dan logisch, Dubbel. Shaq is uitstekend in wat hij doet. Het is alleen niet om aan te zien en over het algemeen vind ik dat een team ook geen mooier basketball gaat spelen met een veelscorende, grote, logge center die alsmaar onder de basket hangt.
Detroit moet weer even hergroeperen. Ook vanavond verloor men van de Cavs. Dit nadat Rasheed een overwinning had gegarandeerd. :eusa_doh:
:sad:
Spurs en Dallas staan na vier quarters gelijk op 111. Come on, Dallas! :xyxthumbs:
Van de 111 punten zijn er 88 gemaakt door het trio Ginobili-Duncan-Parker. Aan de kant van Dallas heeft Terry een uitstekende avond met 28 punten, 5 assists en 2 rebounds. En Nowitzki speelt natuurlijk ook weer goed.
Detroit moet weer even hergroeperen. Ook vanavond verloor men van de Cavs. Dit nadat Rasheed een overwinning had gegarandeerd. :eusa_doh:
:sad:
Spurs en Dallas staan na vier quarters gelijk op 111. Come on, Dallas! :xyxthumbs:
Van de 111 punten zijn er 88 gemaakt door het trio Ginobili-Duncan-Parker. Aan de kant van Dallas heeft Terry een uitstekende avond met 28 punten, 5 assists en 2 rebounds. En Nowitzki speelt natuurlijk ook weer goed.
Mooie hoge uitslagen tussen Dallas en San Antonio. Hopelijk gaat Dallas door. :eusa_pray:
Cleveland 74 -Detroit 72 . :worshippy: Zou nog mooier zijn als Cleveland het haalt.
De series zijn toch onverwachter dan gedacht. Juist Miami lijkt het makkelijk te halen tegen NJ. Clippers zijn veel taaier dan gedacht en hetzelfde geldt voor Cleveland. Dallas tegen Spurs is spannend als verwacht.
Cleveland 74 -Detroit 72 . :worshippy: Zou nog mooier zijn als Cleveland het haalt.
De series zijn toch onverwachter dan gedacht. Juist Miami lijkt het makkelijk te halen tegen NJ. Clippers zijn veel taaier dan gedacht en hetzelfde geldt voor Cleveland. Dallas tegen Spurs is spannend als verwacht.
Denk dat het over is voor de Spurs. Ik had al mijn hoop op vannacht gevestigd. Ik zie ze nu niet drie keer op rij winnen. Dallas heeft het verdiend. Een erg uitgebalanceerde ploeg met een fantastische Nowitzki en een uitstekende coach.
Nu al mijn teams uitgeschakeld lijken te geraken (SA,NJ) ga ik maar voor de Clippers, de Cavs en de Heat :cheer:
Heb overigens het fimpje van Sheed op ESPN gezien en ben achteraf blij dat ze op hun bek zijn gegaan. Mafkees....
Nu al mijn teams uitgeschakeld lijken te geraken (SA,NJ) ga ik maar voor de Clippers, de Cavs en de Heat :cheer:
Heb overigens het fimpje van Sheed op ESPN gezien en ben achteraf blij dat ze op hun bek zijn gegaan. Mafkees....
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato
Zeker. Als Rasheed geen Piston was geweest, had ik hem geheid irritant gevonden. ;)Maartoe schreef:Sheed is dan ook een eersteklas eikel. Wat misten de Pistons trouwens veel kanse op het laatst. Hamilton, Billups.......
En ja, die kansen. :sad:
Iedereen blijft maar volhouden dat Detroit alsnog wint. Wat mij betreft worden die jongens zo snel mogelijk wakker. Na die eerste wedstrijd dachten ze dat dit een walkover zou worden. Het tegendeel is nu al gebleken.
De Suns winnen na 2 keer OT van de Clippers met 125-118. Dit ondanks 33 punten en 15 rebounds van Elton Brand en ook nog eens 32 punten van Sam Cassell. Maar des te meer dankzij een geweldige wedstrdijd van Shawn Marion die naast 36 punten maar liefst 20 rebounds plukte. Hierdoor pakken de Suns de belangrijke game 5 en daardoor de 3-2 voorsprong.
De Nets vochten voor hun laatste kans maar verloren met 106-105 van de Heat. Het duo Vince Carter en Jason Kidd (met wat hulp van Richard Jefferson) bleek deze series niet genoeg te zijn om het Miami echt lastig te maken. Miami gaat met 4-1 door naar de conference final.
De Nets vochten voor hun laatste kans maar verloren met 106-105 van de Heat. Het duo Vince Carter en Jason Kidd (met wat hulp van Richard Jefferson) bleek deze series niet genoeg te zijn om het Miami echt lastig te maken. Miami gaat met 4-1 door naar de conference final.