Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Nibali gaat Kruiswijk ook voorbij in het klassement.
Zonde hoor.
Maar eigen fout, onder druk.
En vlak na de top al. Wat een moment.
Maar eigen fout, onder druk.
En vlak na de top al. Wat een moment.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Hopen, hopen dat Kruiswijk die laatste kilometers schade beperkt kan houden. Dan staat het echt straks binnen een minuut van elkaar.
Dan is het echt de vraag hoe Kruiswijk er fysiek aan toe is en wat hij dan morgen kan.
Dan is het echt de vraag hoe Kruiswijk er fysiek aan toe is en wat hij dan morgen kan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Giro verloren.
Tenzij zowel Nibali als Chavez donderen. Het Mercedes-scenario.
Tenzij zowel Nibali als Chavez donderen. Het Mercedes-scenario.
Wat een gepruts van die Jumbo ploeg weer.
Benieuwd welke blessures hij nu heeft. Zal slecht slapen.
Denk dat hij nu maar één ding wil en dat is uit de Giro stappen, maar ik vermoed dat z'n verwondingen daar niet groot genoeg voor zijn.zeux schreef:Benieuwd welke blessures hij nu heeft. Zal slecht slapen.
Die Zakarin (hoezo brokkenpiloot deze Giro; ging tijdens een tijdrit ook al twee keer zomaar onderuit) lag er slechter bij. Dat had bij Kruijswijk ook zomaar kunnen gebeuren.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- Jinne
- Site Admin
Dit is wel een De Graafschap - Ajax flashback zeg. Op een plek waar je het niet verwacht gaat het toch nog fout.
[bz mode]Dan zal het zondag met Max ook wel flink fout gaan.[/bz mode]
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Die gaat morgen denk ik ook het podium verliezen. Zo'n nachtje slapen zal het hele fysiek wel op slot zetten na zo'n val.
-
- AT Toto winner 15/16
En Bertens verliest morgen ook.Jinne schreef:Dit is wel een De Graafschap - Ajax flashback zeg. Op een plek waar je het niet verwacht gaat het toch nog fout.

Daar vrees ik ook wel voor. Is er bericht uit het kamp?Iniesta schreef:Die gaat morgen denk ik ook het podium verliezen. Zo'n nachtje slapen zal het hele fysiek wel op slot zetten na zo'n val.
Dit staat op de VK-site:
Wat een sukkel.
Not good. Er is blijkbaar genoeg aanleiding (pijn?) om die foto's te maken.Kruijswijk laat vrijdagavond röntgenfoto's maken in het ziekenhuis. Zaterdag wacht nog een zware etappe met vier cols, waarvan drie van de eerste categorie. Zondag eindigt de Giro na een vlakke etappe in Turijn.
Wat een sukkel.
Wat heeft de ernst van z'n blessure nou weer te maken met of hij een sukkel is of niet?
De mensen in de ploegleiding, die komen meer in de buurt van sukkels. Er was helemaal niemand om hem te helpen en toen kon hij het logischerwijs niet in z'n eentje bolwerken. Had een mannetje eerder al vooruit gestuurd, zoals eerder geopperd, en hij had na die val steun gehad (ook mentaal).
De mensen in de ploegleiding, die komen meer in de buurt van sukkels. Er was helemaal niemand om hem te helpen en toen kon hij het logischerwijs niet in z'n eentje bolwerken. Had een mannetje eerder al vooruit gestuurd, zoals eerder geopperd, en hij had na die val steun gehad (ook mentaal).
VK:Sandro_Calaaabro schreef:Wat heeft de ernst van z'n blessure nou weer te maken met of hij een sukkel is of niet?
'Ik heb alles verkloot', zegt een gebroken Kruijswijk na de finish. 'Het was gewoon een stomme fout in die afdaling. Ik verlies hier de Giro.'
Heel realistisch van hem. Het begint natuurlijk ook met zijn eigen fout. Maar nu zit hij zo in de put...zou liever hebben dat hij op tafel slaat en zegt: Gvd, waarom was er niemand om mij te helpen! Dan blijf je ook niet zo in je eigen ellende zitten en hij zou nog een punt hebben ook.
Was we op de top van die berg een groep nog voorop?
Wielrennen is overigens geen videospelletje, ook als je het plan hebt betekent het niet automatisch dat je meezit voorin in een kopgroep.
Wielrennen is overigens geen videospelletje, ook als je het plan hebt betekent het niet automatisch dat je meezit voorin in een kopgroep.
Yep, inclusief een ploegmaat van Nibali, die 3,5 minuut thee ging drinken om te wachten tot zijn baas langs kwam zoeven.Iniesta schreef:Was we op de top van die berg een groep nog voorop?
www.sporza.beKruijswijk reageert aangeslagen: "Ik heb het verkloot"
Steven Kruijswijk was na de aankomst hard voor zichzelf. "Ik verlies hier de Giro", klonk het. Op Twitter krijgt hij alvast veel steun van zijn collega's, die zich ook afvragen waarom er niet op de leider gewacht werd.
Het zag er goed uit voor Kruijswijk en zijn roze droom, maar een val in de afdaling van de Colle dell'Agnello sloeg die droom aan diggelen. Aan de aankomst had de Nederlander het dan ook moeilijk. "Ik heb het verkloot", reageerde hij aangeslagen. "Het was gewoon een stomme fout in de die afdaling. Ik verlies hier de Giro."
"Ik volgde de rest en wilde wat eten en drinken. Toen maakte ik een stuurfout, waardoor ik die sneeuwwand in reed. Ik wist dat ik een voorsprong in het klassement had en probeerde alles te blijven geven, maar mijn lichaam deed overal pijn. Ik voelde alles: mijn rug, mijn ribben. Mijn moraal was gebroken, dan is het gewoon voorbij."
Kruijswijk krijgt op Twitter alvast veel steun van zijn collega's. Een aantal van hen vragen zich luidop af waarom Nibali en Chaves niet gewacht hebben op de leider, een ongeschreven regel in het peloton.
Ik vraag me inderdaad af wat er gebeurd zou zijn als Nibali als koploper gevallen zou zijn. Hij heeft overigens een breukje in één van zijn ribben. Sneu.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Volgens mij zijn er genoeg voorbeelden geweest waarbij er niet doorgereden werd.
Volgens mij nooit bij zo'n eigen fout.brigade zuid schreef:Volgens mij zijn er genoeg voorbeelden geweest waarbij er niet doorgereden werd.
Ik zie ook geen enkele reden waarom ze zouden moeten wachten. Dit hoort er ook bij.
Bij dit soort zaken gaat het er ook om of er op het moment van de koers al echt gekoerst wordt. Dat was nu zeker het geval. De fout is misschien zelfs een indirect gevolg van de druk die Nibali opvoerde in die afdaling. In zo'n situatie is het wat mij betreft volstrekt legitiem om te gaan koersen.
Wat mij betreft zou het de grootste prestatie van een Nederlandse wielrenner ooit zijn als Kruijswijk het vandaag toch zou flikken.
Kruiswijk op de laatste col er nog steeds bij en attent van voren. Zeer benieuwd wat hij (nog) kan als het er op de laatste kilometers op aan komt. Als hij kan, aanvallen op 10 km van de top? Of in het wiel blijven van Nibali en proberen in de laatste kilometers die 20 sec op Nibali te pakken. Als hij fysiek natuurlijk in orde is.