Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » wo mei 11, 2016 11:40 pm

Iniesta schreef:Joop had overigens een vrij saaie uitstraling, en vrije "redelijke" uitslagen
Haha. :smallgrin.gif:

Naast een hele berg 2e plaatsen heeft Joop Zoetemelk zo ongeveer alle eendagskoersen gewonnen die er bestaan. Er is vrijwel geen Klassieker te vinden die niet op zijn erelijst staat en vergeet ook niet nog even het WK.

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 12, 2016 8:48 am

Mooie sprint van Greipel trouwens. Wat een macht. Vooraf werd hij als kanshebber gezien, maar toen Kittel moest lossen vonden ze op Eurosport (Boogerd o.a) dat Demare de grootste kanshebber was. Niet heel gek, maar wel gek dat de naam van Greipel ineens helemaal niet genoemd werd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 12, 2016 9:19 pm

Bij Astana zijn ze toch een beetje bang voor Dumoulin. Toen hij tijdens een rustig moment in de rit een plaspauze maakte moest Cancellara er aan te pas komen om de orde te herstellen:
@ChadHaga
Thanks to @f_cancellara, AKA Spartacus the Enforcer for ending the disrespect of the maglia rosa today! Shouts from us mortals didn't work.

@ChadHaga
The break was long gone and a team attempted to start a chase only seconds after Tom pulled over to pee.
Als beloning kreeg Nibali een draai om zijn oren na zijn aanval in de finale. Mooie counter van Dumoulin. Het brengt maar een paar seconden winst maar het is een manier van koersen waar ik van hou. Een moment zien, niet twijfelen en aanvallen.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 12, 2016 9:26 pm

Haha, mooi. Schitterende renner, het complete pakket. Behalve dan voor de echte bergritten en dan vooral als er meerdere bergritten achter elkaar zijn. Maar op en top sportman met de juiste mentaliteit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 12, 2016 9:39 pm

Ik keek op de Belg en ik had toch wel de indruk dat zij Dumoulin als een serieuze kandidaat zien voor de eindoverwinning. Ze schatten in dat hij zondag in de tijdrit minimaal een minuut gaat pakken op z'n concurrenten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 13, 2016 10:23 am

Die tijdrit is een hele lastige. Het Toscaanse landschap is vrijwel geen meter vlak en we hebben het over 40 kilometer. Het is dus een zaak om je krachten te verdelen want als je jezelf opblaast kun je er zwaar tijd verliezen. Ik denk zeker dat Dumoulin hier goede zaken gaat doen. Strijden met Cancellara om de dagzege en tijd pakken op de klassementsrenners.

Daarna hebben we echter pas 9 van de 21 ritten gehad. En in dat resterende deel zitten zowel in het middengebergte als het hooggebergte een aantal zeer lastige ritten. Ik verwacht niet dat hij voldoende marge kan opbouwen om daar succesvol doorheen te komen. Hij moet zijn aandacht over verschillende tegenstanders verdelen en kan dus niet zoals destijds in de Vuelta het wiel van één man viseren. En daar komt dus nog bij dat hij geen voorbereiding heeft gedaan op het klimwerk. Wel op vermogen (voor de tijdrit in Rio). Nu kun je daarmee op een aantal beklimmingen goed uit de voeten maar op het echt lastige werk zal hij moeten passen.

Uiteraard laat ik me graag het tegendeel bewijzen. Ik ben in het slot van de Giro bij twee ritten aanwezig en heb wel trek in een Hollands feestje tussen mijn Italiaanse vrienden. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 13, 2016 11:06 am

Denk dat hij er doorheen zakt in de laatste week. Geen schande, want dat is geprognosticeerd. Ik zie Kruijswijk nu als heel gevaarlijke outsider. Heel indrukwekkend hoe hij rijdt.

Ga vanmiddag naar La Roche-en-Ardenne. Hele weekend stukken van Véldomédiane C.Criquiélion rijden. Eens zien hoe ik die Haussire op kom met mijn plattelandsfiets.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 13, 2016 1:16 pm

Het is even geleden dat ik 'm gereden heb maar de Haussire begint vrij eenvoudig. Het eerste stuk kun je op de macht rijden met een relatief groot verzet. De problemen komen verderop waar het veel steiler is. Je moet jezelf dus goed kennen en inschatten of je kunt doortrekken als je stevig begint. Anders start je beter wat behoudend zodat je het steile stuk beter overleeft.

Terug naar de Giro. Kruijswijk is erg attent. Hij is duidelijk van plan om zich niet nog een keer te laten verrassen zoals vorig jaar. Ik ben benieuwd of hij bergop straks ook weer met de beste mee kan zoals vorig jaar. Dan moet de top 5 echt wel haalbaar zijn.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 14, 2016 4:11 pm

Och och Dumoulin toch... Als je ooit nog eens wat wil met het klassementswerk mag je wel eens wat aan je klimwerk gaan doen.

Sandro

Bericht door Sandro » za mei 14, 2016 4:14 pm

Zoals Marillion al schreef heeft hij zich ook bewust niet zo voorbereid op het klimwerk, dus het is ook wel logisch. Al had hij vandaag wel een slechtere dag dan je zou verwachten. Kijken of hij morgen het roze weer terug kan pakken na de tijdrit van 40 km.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 15, 2016 8:57 am

Ik moet zeggen dat het moment waarop hij moet afgeven me wel wat tegenviel. Maar het feit dat hij bergop niet met de beste mee kon is inderdaad de verrassing niet. Hij behoort om te beginnen al niet tot de beste klimmers en heeft er nu ook nog eens niet naar toegewerkt. Dumoulin is een geweldige renner maar het kon zomaar eens zijn dat zijn grootste kans op het winnen van een grote ronde vorig jaar in Spanje al is geweest.

Interessant om te zien of hij vandaag op het lastige terrein in Toscane wel een goede tijdrit neer kan zetten. Dat zou alleen voor het vertrouwen al wel fijn zijn.

Maar wat het klassement betreft. Laten we niet treuren in Nederland want Steven Kruijswijk is voorlopig aan een uitstekende ronde bezig en hij kon gewoon goed mee met de favorieten.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo mei 15, 2016 9:00 am

Kruijswijk zou op dit parcours vandaag ook een goede tijdrit neer moeten kunnen zetten!

zeux

Bericht door zeux » zo mei 15, 2016 9:19 am

Marillion schreef:Ik moet zeggen dat het moment waarop hij moet afgeven me wel wat tegenviel. Maar het feit dat hij bergop niet met de beste mee kon is inderdaad de verrassing niet. Hij behoort om te beginnen al niet tot de beste klimmers en heeft er nu ook nog eens niet naar toegewerkt.
Hij denkt er zelf toch iets anders over. Hij had wel degelijk gehoopt vandaag nog in het roze te rijden:
Tom Dumoulin weet het verlies van de roze trui in de Giro d’Italia zaterdag aan een gebrek aan energie. De Limburger was verrast dat hij de favorieten niet kon volgen in de achtste etappe en zet een goede klassering in het algemeen klassement voorlopig uit zijn hoofd.
"Normaal gezien was dit een etappe voor mij. Ik wist dat er zo'n dag aan zou kunnen komen, maar dit is eerder dan verwacht", zei Dumoulin na afloop van de heuvelachtige rit tegen het AD.

De kopman van Giant-Alpecin gaf ruim een minuut toe op een groepje met onder meer Steven Kruijswijk en Ilnur Zakarin. Ritwinnaar Gianluca Brambilla nam de leiding in het algemeen klassement over.

Dumoulin moest zijn concurrenten direct bij de beklimming van de Alpe di Poti (tweede categorie) op zo’n 25 kilometer van de streep laten gaan.

"Ze gingen hard, maar normaal moet dat prima zijn voor mij. Ik zakte weg van de eerste, naar de tweede en naar de derde groep en toen zat ik helemaal alleen.''
Achteraf vertelde Dumoulin al een paar dagen last te hebben zadelpijn. ''Last van mijn zitvlak, maar dat had ik de andere dagen ook en toen zat het me niet dwars. Of het daar aan ligt weet ik niet. Ik had gewoon geen power vandaag.''

Dumoulin richt zich nu in eerste instantie op winst in de individuele tijdrit van zondag. "Als je nu naar de situatie kijkt, dan richten we ons weer op plan A en dat is het winnen van de tijdritten. Misschien heb ik het roze zondag weer terug en denk ik er weer anders over. Het is lastig te zeggen op dit moment."

"Vooraf was het niet ons plan om voor een goede klassering in het algemeen klassement te gaan en vandaag waren er zeker twintig renners beter dan ik. Dan heeft het geen zin om voor het klassement te rijden", aldus Dumoulin. Bron
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 15, 2016 9:34 am

Ik zeg ook dat het moment me tegenviel. Mijn verwachting is dat hij tot aan het begin van de echte bergritten het roze had kunnen behouden. Het ging nu wat eerder mis. Dat is jammer maar ook niet meer dan dat. Het heeft er echt geen moment ingezeten dat hij voor de overwinning zou kunnen gaan rijden. Ook niet als hij vandaag een geweldige tijdrit laat zien en de trui terug zou pakken.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo mei 15, 2016 9:39 am

Hij is teleurgesteld, maar dat lijkt me normaal. Verder zegt hij dat hij wist dat er zo'n dag zou komen alleen het was eerder dan verwacht. Dat is precies wat we hier ook schreven.

Ik ben er niet zo rouwig om. Ik las ergens anders dat hij weer terug gaat naar plan A: tijdritten winnen. Blijkbaar was hij toch een beetje aan het twijfelen gebracht of hij toch voor het klassement zou moeten gaan. Nu focust hij zich weer volledig op z'n doel. En daarnaast hebben we inderdaad Kruijswijk nog.

zeux

Bericht door zeux » zo mei 15, 2016 9:43 am

Marillion schreef:Ik zeg ook dat het moment me tegenviel. Mijn verwachting is dat hij tot aan het begin van de echte bergritten het roze had kunnen behouden. Het ging nu wat eerder mis. Dat is jammer maar ook niet meer dan dat. Het heeft er echt geen moment ingezeten dat hij voor de overwinning zou kunnen gaan rijden. Ook niet als hij vandaag een geweldige tijdrit laat zien en de trui terug zou pakken.
Oh, ik geloofde geen moment dat hij voor de eindoverwinning zou kunnen gaan, maar dat hij in dit soort middengebergte niet mee kon, viel hem blijkbaar zelf tegen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » zo mei 15, 2016 9:48 am

Een slechte dag. Weinig power, dat i.c.m. zadelpijn die je dan ineens wel voelt. Kan een keer gebeuren. Ik denk dat het uiteindelijk alleen maar goed is. Nu is hij gerefocust op z'n echte doel.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo mei 15, 2016 10:24 am

Normaal moet puur op power dit soort klimmen wel overleven. Hij gaf al aan dat met dezelfde benen hij vandaag die tijdrit ook niet gaat winnen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 15, 2016 3:30 pm

Zonde dat de tijdrit in het water valt. Zowel voor de strijd als de beelden van Toscane.

Het ziet er wel naar uit dat onze schansspringer Roglic de winst gaat pakken. Dat is wel stoer en een mooie beloning nadat hij in de 1e rit net te kort kwam. Ik denk niet dat de klassementsrenners onnodig veel risico gaan pakken om nog in de buurt te komen.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo mei 15, 2016 3:58 pm

Maar nog wel interessant om te zien wie roze pakt. Het lijkt Jungels te worden. Waar eindigt Kruijswijk? Dumoulin niet goed vandaag.

Sandro

Bericht door Sandro » zo mei 15, 2016 4:11 pm

Dit meen je niet...Brambilla op 1 seconde roze gehouden! Kruijswijk in het klassement nu vierde.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 15, 2016 8:50 pm

Ik lees net dat dit de eerste tijdrit van boven de 10 kilometer was voor Roglic. Enige aanleg voor deze discipline kan hem dus niet worden ontzegd.

Kruijswijk komt ook hier dus goed doorheen. Prima prestatie weer, die jongen is echt goed bezig. Voor Dumoulin kun je deze Giro met de zege in de 1e tijdrit en een aantal dagen de roze trui moeilijk een mislukking noemen maar hij is zeker niet zo goed als hij had gehoopt. Hij nam nu geen risico's maar had dit anders ook niet gered. Wel verstandig om dan je verlies te nemen. Voor hem zal het nu verder een kwestie zijn om zichzelf naar een betere vorm te rijden. Gelukkig heeft hij nog wel even de tijd voor Rio.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » ma mei 16, 2016 5:43 pm

Dumoulin zal weleens snel kunnen afstappen. Last van het zitvlak. Hij hoopt nog op een etappewinst. Zal daarom snel in de bus gaan zitten tijdens de zware rit morgen. Daar krijg je natuurlijk geen 'moraal' van als je ook al last hebt. Ik zie hem de Giro niet uitrijden eigenlijk.

Sandro

Bericht door Sandro » za mei 21, 2016 3:58 pm

Kruijswijk is aan het laten zien dat hij de Giro kan winnen :headbang.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 21, 2016 4:32 pm

Ja, zeer sterk gereden vandaag. Het ziet er vanaf het begin van de Giro allemaal al heel goed uit en voorlopig weet hij dat vast te houden. Heel gaaf dit.

Erg benieuwd wat Kruijswijk zondag in de klimtijdrit kan. De eerdere tijdritten waren goed. Als hij morgen weer zo'n prestatie neer kan leggen gaat hij met een goed gevoel de rustdag in. Hij is er absoluut nog niet maar dit is wel echt een kans. Laat Lotto Jumbo de rustdag maar gebruiken om te kijken of er een combine gemaakt kan worden. Want de ploeg is zelf niet veel waard in de bergen. Een klein beetje extra steun kon wel eens een keer van pas komen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie