Schaatsen
Moderator: mods
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Re: Schaatsen
Ben benieuwd of hij rijdt voor de ploegenrit...
Mijn eerste gedachte was ook dat hij niet meer zou willen samenwerken. Deels ingegeven door de emotie van het moment maar ook door het idee dat Kramer een perfectionist is die geen fouten in zijn omgeving wil toestaan. Maar na zijn eerste reactie denk ik dat ze gewoon samen doorgaan. En eigenlijk is dat wat mij betreft ook gewoon de juiste keuze als je jezelf er tenminste overheen kunt zetten.
Die twee hebben jarenlang samengewerkt en dus ook alles samen bereikt wat er tot nu toe gewonnen is. En dat is natuurlijk niet niks. WK en EK allround, meervoudig wereldkampioen op de 5km en de 10km, wereldrecordhouder op de 5km en 10km, en olympisch kampioen op de 5km. Daar staat naast die van Kramer ook de handtekening van Kemkers onder.
Die twee hebben jarenlang samengewerkt en dus ook alles samen bereikt wat er tot nu toe gewonnen is. En dat is natuurlijk niet niks. WK en EK allround, meervoudig wereldkampioen op de 5km en de 10km, wereldrecordhouder op de 5km en 10km, en olympisch kampioen op de 5km. Daar staat naast die van Kramer ook de handtekening van Kemkers onder.
Nil volentibus arduum
- Liberty
- Contacteer:
Een goede manier om het van je af te zetten en toch nog een tweede gouden medaille te halen.Ramona schreef:Ben benieuwd of hij rijdt voor de ploegenrit...
En een echte topsporter kan het uiteindelijk ook van zich af zetten. Hij heeft 2 volle dagen om tot rust te komen, dat moet toch wel genoeg zijn.
Vind ik ook. Dat hij nu pissig is is logisch, maar over een paar weken is het allemaal wat anders. En Kramer heeft de komende 4 jaar in iedergeval iets om zich op te richten. Wat nu niet lukte, moet dan over 4 jaar lukken.Marillion schreef:Die twee hebben jarenlang samengewerkt en dus ook alles samen bereikt wat er tot nu toe gewonnen is. En dat is natuurlijk niet niks. WK en EK allround, meervoudig wereldkampioen op de 5km en de 10km, wereldrecordhouder op de 5km en 10km, en olympisch kampioen op de 5km. Daar staat naast die van Kramer ook de handtekening van Kemkers onder.
Tijd voor iets nieuws.
Exact, Marillion. En ook Kemkers is een winnaar, die baalt zelf nog het meest.Marillion schreef:Die twee hebben jarenlang samengewerkt en dus ook alles samen bereikt wat er tot nu toe gewonnen is. En dat is natuurlijk niet niks. WK en EK allround, meervoudig wereldkampioen op de 5km en de 10km, wereldrecordhouder op de 5km en 10km, en olympisch kampioen op de 5km. Daar staat naast die van Kramer ook de handtekening van Kemkers onder.
Zo gaat het met individuele sporters die heel intensief met een coach werken. Het is samen uit, samen thuis. De coach krijgt de klappen als de sporter faalt, de sporter boet voor de fouten van de coach. Dat is ook de enige manier waarop je langdurig kunt samenwerken. Je moet elkaar kunnen vertrouwen en elkaar kunnen vergeven. Alleen nemen bestaat niet in een trainer-coach-relatie.
Deze fout (zeg maar blunder) pakt dramatisch uit, maar Kramer komt er wel weer overheen. Hij heeft nog zoveel te winnen. En met wie kan hij dan beter samenwerken dan met Kemkers, die in het verleden (voor hem) een garantie voor succes is gebleken?
Ik denk dat Kramer professioneel genoeg is om dit (na de eerste emotie) in proportie te zien. Kemkers heeft die fout gemaakt in een vlaag van verstandsverbijstering en niet omdat hij zijn vak niet beheerst.
Het stinkt aan alle kanten!
Allround?LucaS schreef:Wat dan, het WK?
Om 16.30 zal Gerard Kemkers een persconferentie geven.
Het lijkt mij dat hij z'n ontslag gaan aankondigen, anders zie ik geen reden om een persconferentie te geven.
Het lijkt mij dat hij z'n ontslag gaan aankondigen, anders zie ik geen reden om een persconferentie te geven.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Fascinerend in beide opzichten. Zowel hoe een topcoach op het moment supreme kan falen (net als de topschaatser, beide dragen verantwoordelijkheid vind ik) als, en dat vind ik nog aparter, hoe het hele land ongeveer in nationale rouw is.
Er werd hier door sommigen gedaan alsof er zich een ramp had voltrokken, alsof Ajax gelijkspeelt tegen RKC ofzo. Doe eens rustig, het is maar schaatsen!
Ik keek het gisteren met een mannetje of zes, en ik vond het gewoon schitterende historische tv. Of je nu wint of verliest, je bent live bij een moment waar men het jaren later nog over heeft en da's gewoon schitterend. Kramer en Kemkers waren gisteren gewoon twee ontzettende sufferds, maar ze komen er ook wel overheen.
Er werd hier door sommigen gedaan alsof er zich een ramp had voltrokken, alsof Ajax gelijkspeelt tegen RKC ofzo. Doe eens rustig, het is maar schaatsen!
Ik keek het gisteren met een mannetje of zes, en ik vond het gewoon schitterende historische tv. Of je nu wint of verliest, je bent live bij een moment waar men het jaren later nog over heeft en da's gewoon schitterend. Kramer en Kemkers waren gisteren gewoon twee ontzettende sufferds, maar ze komen er ook wel overheen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Ik moet wel zeggen dat Kemkers zich steeds gekker gaat gedragen langs die kant. Viel me laatst bij het EK al op. Misschien is dit daar wel een resultaat van.joey schreef:Ik denk dat Kramer professioneel genoeg is om dit (na de eerste emotie) in proportie te zien. Kemkers heeft die fout gemaakt in een vlaag van verstandsverbijstering en niet omdat hij zijn vak niet beheerst.
Zoals ?.Jöhnk schreef:Ik moet wel zeggen dat Kemkers zich steeds gekker gaat gedragen langs die kant. Viel me laatst bij het EK al op. Misschien is dit daar wel een resultaat van.joey schreef:Ik denk dat Kramer professioneel genoeg is om dit (na de eerste emotie) in proportie te zien. Kemkers heeft die fout gemaakt in een vlaag van verstandsverbijstering en niet omdat hij zijn vak niet beheerst.
Blij met de punten ...
Bordjes met meer dan de rondetijden. Complete lappen tekst. Een schaatser moet gewoon knallen en weten of hij op schema ligt. Dat hij kampioen wordt (bij een allroundtoernooi) kan-ie onderweg zelf ook wel bedenken.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Jinne
- Site Admin
Half 5 onze tijd of in Vancouver?Hoeladans schreef:Om 16.30 zal Gerard Kemkers een persconferentie geven.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Precies. Rare teksten op bordjes en ander wild gedoe. Een coach moet de rust bewaren, zeggen ze. Daar zit wel wat in.
Zijn trainingsschema's zijn ongetwijfeld prima (voor Kramer), maar misschien moet hij hier wel lessen uit trekken.
Zijn trainingsschema's zijn ongetwijfeld prima (voor Kramer), maar misschien moet hij hier wel lessen uit trekken.
Misschien is dat wel ( die rare bordjes enz. ) een afspraak tussen coach en schaatser, weten jullie veel ..Jöhnk schreef:Precies. Rare teksten op bordjes en ander wild gedoe. Een coach moet de rust bewaren, zeggen ze. Daar zit wel wat in.
Blij met de punten ...
Klopt, heel opvallend. Er zijn hier collega's die er slecht door geslapen hebben.Thijs schreef:Fascinerend in beide opzichten. Zowel hoe een topcoach op het moment supreme kan falen (net als de topschaatser, beide dragen verantwoordelijkheid vind ik) als, en dat vind ik nog aparter, hoe het hele land ongeveer in nationale rouw is.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Onze tijd.Jinne schreef:Half 5 onze tijd of in Vancouver?Hoeladans schreef:Om 16.30 zal Gerard Kemkers een persconferentie geven.
Duke schreef:Klopt, heel opvallend. Er zijn hier collega's die er slecht door geslapen hebben.Thijs schreef:Fascinerend in beide opzichten. Zowel hoe een topcoach op het moment supreme kan falen (net als de topschaatser, beide dragen verantwoordelijkheid vind ik) als, en dat vind ik nog aparter, hoe het hele land ongeveer in nationale rouw is.

Blij met de punten ...
Echt waar?Duke schreef:Klopt, heel opvallend. Er zijn hier collega's die er slecht door geslapen hebben.Thijs schreef:Fascinerend in beide opzichten. Zowel hoe een topcoach op het moment supreme kan falen (net als de topschaatser, beide dragen verantwoordelijkheid vind ik) als, en dat vind ik nog aparter, hoe het hele land ongeveer in nationale rouw is.

De reacties gisteravond waren wel op het hysterische af.
Zou me wel kunnen voorstellen dat Kemkers er zelf mee wil ophouden. Die arme man voelt zich natuurlijk zo schuldig als wat.

www.ad.nlKramer: Over 2 dagen ben ik er weer, jongens
VANCOUVER - Sven Kramer was nog nauwelijks uitgeraasd na zijn dramatische diskwalificatie op de tien kilometer of de Fries stelde zijn teamgenoten bij de ploegachtervolging al gerust. ,,Over twee dagen ben ik er weer, jongens'', zei hij in de kleedkamer tegen onder anderen Simon Kuipers.
Toch blijft het de vraag welke impact deze enorme teleurstelling heeft op de prestatie van de Oranje-equipe, die vrijdag aan hun goudjacht beginnen. Kramer is de kopman van de formatie, maar het zelfvertrouwen van de TVM-rijder zal een behoorlijke deuk hebben opgelopen. Mogelijk kan het debacle op de 10.000 meter ook juist een stimulans betekenen voor Kramer. Dat hij uiterst getergd aan de start staat om de blunder recht te zetten.
Daarbij speelt mee dat Kramer vier jaar geleden het olympisch goud op de ploegachtervolging verkwanselde door onderuit te gaan. ,,Ik heb geen zorgen'', stelde bondscoach Wopke de Vegt. ,,Ik denk dat Sven dermate professioneel is dat hij de knop omzet.''
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hoezo heeft het zelfvertrouwen nou een deuk opgelopen? Iedereen, en zeker hij, weet dat hij de beste/snelste is.....
IK GELOOF!!!!!!
De opwinding is inderdaad wel heel extreem. Het was ook vandaag nog een item in het journaal, andere programma's besteden er aandacht aan, werkelijk iedereen praat er over, er gaan weer 'ouderwets' allerlei mailtjes rond met grappen over de wissel en hier zijn we ook al vele pagina's verder.
Die persconferentie vind ik compleet onnodig. Kemkers heeft gisteren de schuld al op zich genomen en aangegeven wat er mis is gegaan. Dat lijkt me meer dan genoeg. Ik hoop overigens wel dat mensen normaal reageren op hem maar ook andere figuren. Zo kom ik ook alweer allerlei boze reacties tegen richting Bob de Jong omdat die blij was met zijn medaille. Tja, wat moet hij dan?

Die persconferentie vind ik compleet onnodig. Kemkers heeft gisteren de schuld al op zich genomen en aangegeven wat er mis is gegaan. Dat lijkt me meer dan genoeg. Ik hoop overigens wel dat mensen normaal reageren op hem maar ook andere figuren. Zo kom ik ook alweer allerlei boze reacties tegen richting Bob de Jong omdat die blij was met zijn medaille. Tja, wat moet hij dan?

Nil volentibus arduum
Inderdaad. Dat vind ik ook wel vreemd. Kramer heeft, volgens die belachelijke regels, vals gespeeld. Heel simpel. Al mogen ze van mij die regels gaan aanpassen..
IK GELOOF!!!!!!
Belachelijke regels? Wat wil je dan? Dat je ook een stukje minder afstand mag overbruggen?
Nil volentibus arduum
Ja, belachelijk. Laat die schaatsers lekker zelf de ideale lijn uitzoeken.
O nee, dat is een andere sport.

O nee, dat is een andere sport.

-
- AT Toto winner 15/16
Volgens Kemkers was die bewuste ronde een rondje 27, dus dat zou dan 4 seconde schelen.Marillion schreef:Niet zo heel veel. Ik denk iets van een halve seconde tot een seconde.brigade zuid schreef: 4 seconden sneller met 4 binnenbochten achter mekaar.. ik weet niet hoeveel dat in tijd scheelt.
Per bocht.