Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma nov 27, 2006 11:23 pm

Ja, zo iets vergeet je van je leven niet meer. Wat ik ervan heb begrepen was het echt een 100% ongeluk maar hij zal zich toch altijd afvragen of hij niet schuldig is aan de dood van zijn collega.

Als ik de verhalen zo lees heb ik het idee dat dit nog harder in slaat dan een dodelijk ongeval bij een koers op de weg. Het baanwielrennen is een heel klein wereldje. Veel renners rijden achter elkaar door al die zesdaagse wedstrijden dus ze kennen elkaar allemaal goed en trekken zo'n periode veel met elkaar op. Daarnaast wordt je ook veel directer met zijn dood geconfronteerd omdat je er met je neus bovenop staat.

Met de dodelijke ongevallen van renners als Casartelli en Kivilev zijn er slechts een aantal renners die ze hebben zien vallen en dan rijden ze als gekken verder. Hier zien ze hem gaan en vervolgens zien ze van dichtbij een collega overlijden. Ik denk dat het dan wel even duurt voor je weer voluit durft te gaan op zo'n baan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr dec 08, 2006 12:01 am

Bettini wil niet 'zomaar' DNA afstaan

Paolo Bettini vindt dat renners niet zomaar tot een dna-test gedwongen kunnen worden. De wereldkampioen zegt dat zo'n test een inbreuk is op de privacy.

Het zit de Italiaan zo hoog dat hij zal stoppen met fietsen als hij dna moet afstaan. ,,Ik heb al veel gewonnen en dit is één stap te ver." Bettini vindt wel dat een dna-test kan bij renners van wie verdachte bloedzakken gevonden zijn, zoals in de Spaanse dopingzaak.

Bettini vindt het overigens onbegrijpelijk dat Ivan Basso niet eerder een dna-test deed om zijn naam te zuiveren na alle beschuldigingen.

Bron: Wielerrevue


Zou toch wel heel erg jammer zijn als Bettini stopt vanwege deze zaak. Hij is toch al jaren één van de smaakmakers van het wielrennen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr dec 08, 2006 11:33 pm

Opnieuw onrust in de wielerwereld. De ProTour ploegen hebben aangegeven dat zij niet willen dat Discovery deel uit maakt van de ProTour in 2007. Dit omdat de ploeg Ivan Basso heeft gecontracteerd.


Ploegen willen Discovery niet in ProTour

De vereniging van ProTour-teams heeft tijdens een speciale vergadering besloten dat het niet wil dat Discovery Channel in 2007 deel uitmaakt van de ProTour. Dit omdat de Amerikaanse ploeg onlangs Ivan Basso aantrok, één van de hoofdrolspelers in de affaire-Fuentes.

Alle ProTour-ploegen, met uitzondering van Française des Jeux, maken deel uit van de club. Ook Manolo Saiz is, als hij er in slaagt nog een team op de been te krijgen, niet meer welkom. Wat de negatieve houding van de teams tegen Discovery in de praktijk betekent, is onduidelijk. Van de UCI kreeg de ploeg van Johan Bruyneel immers wel een licentie voor de ProTour.

Bron: Wielerrevue


Lijkt me persoonlijk een slechte zaak. Het is goed om sterk op te treden tegen dopinggebruik maar als een renner is vrijgesproken omdat er geen enkel bewijs is dat hij betrokken was en hij bovendien een dna test wil afleggen dan moet het klaar zijn. Als ook uit de dna test blijkt dat Basso niet is betrokken moet hij gewoon in de ProTour kunnen rijden.

Zoals te lezen is heeft de UCI al wel een licentie verstrekt aan Discovery. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 08, 2007 8:56 pm

'Geen maagd was veilig voor Landis'


NEW YORK - De van doping verdachte Tour-winnaar Floyd Landis heeft maandag verontwaardigd gereageerd op enkele prikkelende uitspraken van Dick Pound, de voorzitter van het mondiale antidopingbureau WADA.

In een open brief aan de New York Times noemt de Amerikaanse wielrenner de uitlatingen van Pound absurd, lasterlijk en voorbarig.


Harley-motor

Pound sprak smalend over de "wonderbaarlijke" wederopstanding van Landis vorig jaar tijdens de Tour de France. De Amerikaanse coureur kreeg tijdens de laatste klim in de zestiende etappe een zware terugval, maar kwam een dag later in de zeventiende rit keihard terug.

"Het is een prachtig verhaal", schamperde Pound in de New York Times van zondag. "Geweldig. Te mooi om waar te zijn. Het kan ook niet waar zijn. Hij lag elf minuten ofzo achterop en plotseling presteert hij weer als een Hercules. Hij reed de bergen op alsof hij op een verdomde Harley-motor zat."
Pound refereerde tevens op laatdunkende wijze aan de grote afwijkingen in de hormoonhuishouding van Landis tijdens de Tour.

Maagd

"De verhouding tussen testosteron en epitestosteron was 11 tegen 1! Met zulke waarden zou je denken dat hij elke maagd binnen 150 kilometer zou aanranden. Dat hij ooit nog op zijn fiets heeft kunnen klimmen in die toestand is voor mij een raadsel."
Fatsoenlijker

Landis, die tegen zijn schorsing in beroep is gegaan en er alles aan doet om zijn naam te zuiveren, reageerde meteen op de denigrerende opmerkingen van Pound.

"Hij weet niet waarover hij praat. Hij kent de feiten niet. Daarmee onderstreept hij de dramatische en systematische problemen waarmee de antidopingcampagne kampt. Gezien de ernst van de beschuldingen aan mijn adres en de schade die daardoor is verooraakt aan veel mensen, zou Pound zich veel fatsoenlijker moeten opstellen."
nu.nl


:D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jan 11, 2007 11:04 am

Ik ben benieuwd of ze er uit zijn tegen de tijd dat de nieuwe tour gaat beginnen. Het is toch te gek voor woorden dat er nog steeds geen officiële winnaar is.

Wat er precies met Landis is gebeurd weet ik uiteraard ook niet maar het lijkt mij compleet onmogelijk om, nadat je de vorige dag zo compleet door het ijs bent gezakt, doodleuk het hele peloton op grote achterstand te rijden in een zware bergetappe. Zelfs met doping is het bijna onvoorstelbaar.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do jan 18, 2007 10:18 pm

Ook Oscar Pereiro (de voorlopige winnaar van de Tour de France), is betrapt op dope!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jan 19, 2007 12:18 pm

Het is nog even afwachten hoe de zaak Pereiro precies in elkaar zit. Maar als het zo is zou het wel een nieuw dieptepunt zijn. Dan is de oorspronkelijke nummer 3, Andreas Klöden, opeens de winnaar. Niet dat hij daar dan nog veel waarde aan zal hechten.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jan 19, 2007 12:23 pm

Alexander schreef:Ook Oscar Pereiro (de voorlopige winnaar van de Tour de France), is betrapt op dope!
Dat is een beetje kort door de bocht:
Hoe astmatisch is Oscar Pereiro? - 19/01/2007
Oscar Pereiro Sio nam tijdens de voorbije Tour de France salbutamol, een product dat op de verboden lijst staat maar mits doktersvoorschrift wel gebruikt mag worden. Volgens de UCI had Pereiro zo'n geldig attest maar het Franse antidopingagentschap betwist dat.

Komt het straks zo ver dat niet de Amerikaan Floyd Landis en ook niet de Spanjaard Oscar Pereiro maar wel de Duitser Andreas Klöden tot eindwinnaar van de Ronde van Frankrijk 2006 wordt uitgeroepen? Volgens Le Monde is dat niet ondenkbaar. De Franse krant pakte gisteren op haar website uit met het nieuws dat Pereiro tot twee keer toe positief testte op het verboden middel salbutamol, een product dat wordt gebruikt voor de behandeling van astma.

De zaak Landis is dus nog niet van de baan of daar wordt alweer een nieuw bommetje gedropt. Bij twee controles, op 17 en 19 juli 2006, testte Pereiro - als nummer twee momenteel de virtuele Tourwinnaar - positief. Voor de Internationale Wielerunie UCI is er niets aan de hand. Pereiro kon een medisch attest voorleggen. Het Franse antidopingagentschap maakt wél bezwaar en wil meer uitleg waarom het gebruik van salbutamol in zijn geval gerechtvaardigd is.

Zeven twijfelgevallen

Het Franse antidopingagentschap stuurde al drie keer een aangetekend schrijven naar Pereiro met het verzoek om verduidelijking. Zonder repliek. Nu is er een deadline: laat Pereiro vóór 25 januari niets van zich horen, dan riskeert hij in Frankrijk een disciplinaire procedure. Op die manier riskeert hij uit de uitslag van de Tour 2006 te worden geschrapt én niet te kunnen deelnemen aan de Tour van dit jaar.

Pierre Bordry, de voorzitter van de Franse strijd tegen doping, had in september 2006 al aan de alarmbel getrokken. ,,60 procent van de 105 gecontroleerde renners tijdens de Tour 2006 legden een medisch attest voor. Dat hoge aantal verontrust me'', zei Bordry toen in Le Monde . ,,Het wekt serieuze twijfels op en doet vermoeden dat bepaalde renners dopingpraktijken verbergen.'' Naast Pereiro zijn er nog zes andere renners waar het Franse antidopingagentschap moeilijk om doet. Het stelt zich ook daar vragen bij de voorgelegde attesten. Er zijn dus in totaal, inclusief Pereiro, zeven 'twijfelgevallen'. Vijf andere 'attesthouders' gaan dan weer vrijuit.

'Positief' is niet altijd 'positief'

Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen dat het Franse antidopingagentschap uitpakt met cijfers van 'positieve' Tourrenners die eigenlijk niet als 'positief' omschreven mogen worden. Na de Tour van 2000 ventileerde het agentschap nog dat er in 45 procent van de 96 urinemonsters sporen van doping waren gevonden. Wat toen insloeg als een bom maar op grote verontwaardiging stuitte. De UCI had het meteen over ,,tendentieuze berichtgeving'' want het leeuwendeel van de betrokken renners kon immers een geldig attest voorleggen. In 2004 dan werden in bloed en urine van 32 renners verboden substanties gevonden. Alweer ging iedereen vrijuit met een geldig attest.

De Tour en salbutamol is ook al geen nieuwe combinatie. Zo werd vijfvoudig Tourwinnaar Miguel Indurain begin jaren negentig eens 'betrapt' op salbutamol maar de zaak werd geklasseerd omdat het een therapeutische behandeling betrof. En meer recent, in 2002, vond men in de urine van de Spaanse geletruidrager Igor Gonzalez de Galdeano salbutamol. 'Is er een affaire-Galdeano?', kopte de Franse sportkrant L'Equipe meteen. Het antwoord bleek toen neen. De volgende dagen zullen uitwijzen of er sprake is van een 'affaire' Pereiro.
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jan 19, 2007 1:31 pm

Dat 60 procent een medisch attest heeft vind ik als buitenstaander ook wat aan de hoge kant maar het gaat hierbij vaak ook om allerlei doodnormale producten die veel gewone burgers ook gebruiken. Wielrenners zijn topsporters en wanneer je je lichaam zo zwaar belast ben je ook vatbaar voor allerlei kwalen waarvoor je medicijnen kunt gebruiken.

Ter vergelijking: zonder een vergelijkbaar attest als dat van Perreiro zou ik ook niet door de dopingcontrole komen vanwege medicijnen die ik gebruik. Maar die neem ik niet omdat ik daarvan harder ga fietsen.

Dit zegt de WADA dopinglijst van 2007 over Salbutamol:

Alle bèta-2 agonisten en hun D- en L-isomeren zijn verboden.

Als uitzondering hierop vereist het gebruik van formoterol, salbutamol, salmeterol en terbutaline, toegediend per inhalatie, een dispensatie via de verkorte dispensatieprocedure.

Ongeacht de aanwezigheid van een dispensatie, wordt een concentratie salbutamol (vrij salbutamol plus het glucuronideconjugaat) groter dan 1000 ng/ml als een belastend analyseresultaat beschouwd, tenzij een sporter kan bewijzen dat dit resultaat het gevolg was van het therapeutische gebruik van geïnhaleerde salbutamol.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jan 23, 2007 11:30 pm

Teletekst
Johan Museeuw bekent dopegebruik
***************************************
**Johan Museeuw heeft dinsdag bekend op
het einde van zijn carrière doping te
hebben gebruikt.De Belgische oud-renner
zei dat in een reactie op het bericht
dat Quick Step-manager Patrick Lefevere
zou hebben aangezet tot dopinggebruik.

De 41-jarige Museeuw verklaarde dat hij
in de nadagen van zijn loopbaan "het
sportieve spel niet eerlijk gespeeld
heeft".De oud-wereldkampioen kondigde
na zijn bekentenis aan dat hij ontslag
neemt als PR-medewerker bij Quick Step,
de ploeg waarvoor hij vroeger reed.

"Ik wilde mijn loopbaan in schoonheid
afsluiten",legde Museeuw uit."Daarom
deed ik dingen die niet konden",aldus
de Leeuw van Vlaanderen.
Teletekst

Nepsport dat wielrennen ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 24, 2007 12:16 am

Nee hoor. Een prachtige sport met, helaas, een groot dopingprobleem. Net zoals bij atletiek, tennis, voetbal, honkbal enz.

Alleen komt het wat meer in de publiciteit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de problemen bij het voetbal. Daar kiest men er liever voor om de schandalen in de doofpot te gooien. Lekker makkelijk maar daarmee is het probleem natuurlijk niet verdwenen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 24, 2007 12:35 am

Volgens mij valt het best mee met die doping problemen in het voetbal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 24, 2007 12:48 am

Dat denk ik niet. Alleen komt er bij het voetbal minder naar buiten.

Veel oud spelers zeggen dat ze vroeger wel eens een pilletje of een injectie kregen. Tegenwoordig komt er misschien niet zoveel naar buiten maar het gebeurd absoluut.

Wat dacht je bijvoorbeeld van de verhalen rondom onze eigen Jaap Stam?
Ook is er bijvoorbeeld het verhaal rondom het Juventus dat in 96 Ajax versloeg en wat dacht je van de Fuentes affaire. De hele sportwereld viel over Basso en Ullrich maar ik hoor haast niemand over het feit dat Barcelona en Real Madrid in diezelfde zaak ook worden genoemd.

Er gebeurd zoveel bij medische begeleiding van sporters. Doping komt in alle sporter voor. Daar ben ik absoluut van overtuigd

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jan 24, 2007 1:01 am

Nepsport dat wielrennen, zelfs in de tijd van Zoetemelk was men al bezig met doping gebruik.Zelfs toen mijn neefje ging wielrennen en niet hard genoeg vooruit ging werden hem dingentje aangeboden om het rennen van de wielen sneller te maken.

En dan heb ik het over +- 30 jaar geleden ..

Ook typisch een " kwaal " in de wielersport, op het moment dat je het over doping in de wielersport hebt beginnen ze altijd naar andere sporten te wijzen ... tour de doping karavaan begint weer over een tijdje ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo jan 24, 2007 1:05 am, 2 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 24, 2007 1:04 am

Marillion schreef:Dat denk ik niet. Alleen komt er bij het voetbal minder naar buiten.

Veel oud spelers zeggen dat ze vroeger wel eens een pilletje of een injectie kregen. Tegenwoordig komt er misschien niet zoveel naar buiten maar het gebeurd absoluut.

Wat dacht je bijvoorbeeld van de verhalen rondom onze eigen Jaap Stam?
Ook is er bijvoorbeeld het verhaal rondom het Juventus dat in 96 Ajax versloeg en wat dacht je van de Fuentes affaire. De hele sportwereld viel over Basso en Ullrich maar ik hoor haast niemand over het feit dat Barcelona en Real Madrid in diezelfde zaak ook worden genoemd.
Volgens mij geven veel spelers vaak toe dat ze spuitjes kregen tegen de pijn. Niet meer, niet minder.

En dat hele gedoe met Barcelona, Real en die Fuentes is nergens bewezen. Ik denk ook dat doping veel minder nut heeft bij een teamsport als voetbal dan bij een invididuele sport als wielrennen, die ook nog eens veel meer op stamina is gericht dan voetbal. Het zal best gebeuren in het voetbal, maar op kleinere schaal en met veel minder invloed dan bij wielrennen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jan 24, 2007 11:05 am

"Patrick Lefevere zette aan tot dopinggebruik"

Volgens de krant Het Laatste Nieuws gebruikte Patrick Lefevere doping en zou de manager van de Quick.Stepploeg ook renners aangezet hebben tot dopinggebruik. Volgens de krant is het een 30 jaar durend verhaal over dealen en afkicken, frauderen en verklikken, amfetamines en epo. "Lefevere stopte met koersen omdat hij zelf verslaafd was aan de amfetamines die hij verhandelde", aldus getuigen in Het Laatste Nieuws.

Georganiseerd gebruik
Over de gouden jaren van de Mapei-ploeg zegt een Italiaanse topdokter die Lefeveres renners persoonlijk onder handen nam: "Groeihormoon kwam van de apotheek, epo bestelden de renners meestal via internet. Als je een goed seizoen wou rijden, moest je tussen de 20.000 en 30.000 euro neerleggen, producten inbegrepen. Lefevere wist ervan, zag het gebeuren, en keurde het allemaal goed."
www.hln.be
HLN: ‘Lotz geflikt door Lefevere’

Tijdens een huiszoeking midden 2005 werd een voorraad epo aangetroffen bij de toenmalige Quick Step-Innergetic renner Mark Lotz. Volgens een anonieme dokter in het Laatste Nieuws was die huiszoeking bij Lotz geen toeval. De dokter beweert dat Lefevere de politie getipt had om een bezoekje te brengen ten huize Lotz. Op die manier zou Lefevere een komaf gemaakt hebben met zijn renner. Reden: een te duur contract bij Quick Step.

"Eind mei 2005 werd Lotz naar huis gestuurd om ‘zich te prepareren voor de Tour’. Dat betekende: trainen en epo gebruiken buiten competitie, zodat hij niet met wedstrijdcontroles geconfronteerd kon worden", doet de dokter zijn verhaal. "Lotz luisterde naar Lefevere, begint zijn epo-kuur, maar drie dagen later valt het gerecht binnen. Huiszoeking, in een uithoek van Vlaanderen, op 200 meter van de Nederlandse grens."

"Toeval bestaat niet: het gerecht was vooraf getipt. Er was een telefoontje binnen gelopen. En kijk, nu wil datzelfde toeval dat in een clausule van Lotz’ contract stond dat dopingbezit contractvernietigend werkt. Lotz in de problemen, Lefevere van een dure lastpost af. Nu mag jij twee maal raden van wie dat telefoontje kwam. Het is een perfecte illustratie van de werkwijze van Patrick Lefevere."
www.wieleruitslagen.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 24, 2007 11:32 am

Thomas schreef:En dat hele gedoe met Barcelona, Real en die Fuentes is nergens bewezen.
Bij die wielrenners is ook niets bewezen. Verschil is dat het principe 'onschuldig tot het tegendeel is bewezen' niet geldt voor wielrenners en (nog) wel voor andere sporters.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jan 24, 2007 12:00 pm

Ook voetbal heeft veel baat bij een verhoogde stamina hoor. Als je in de laatste 10 minuten nog net zo fit bent als in de eerste 10, dan heb je een groot voordeel ten opzichte van je tegenstander.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jan 24, 2007 12:59 pm

Ook renner Quick-Step beschuldigt Lefevere

Manager Patrick Lefevere

BRUSSEL - Een nog actieve wielrenner van de Belgische ploeg Quick-Step heeft in de krant Het Laatste Nieuws van woensdag anoniem bevestigd dat er onder manager Patrick Lefevere sprake is van dopegebruik. Die bekentenis volgt nadat Lefevere een dag eerder door diezelfde krant verdacht werd van doping, zowel in zijn actieve loopbaan als in zijn carrière als ploegleider.

„Dit is de Patrick Lefevere zoals we hem in de ploeg kennen. De ethische code die Lefevere zo hard verdedigt, is een lege doos”, zegt de anonieme renner. „Als er sinds de komst van de code al iéts veranderd is, dan is het dat Quick-Steprenners vandaag niet enkel doping, maar ook drugs nemen”, gaat hij verder.
De T.

Ajax Rules
Berichten: 31744
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Bericht door Ajax Rules » wo jan 24, 2007 1:49 pm

Gewoon de stekker eruit trekken.....die sport is zoooo ziek.

De NOS moet dit niet meer uitzenden...jammer, helaas, het is mooi geweest zo.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo jan 24, 2007 2:54 pm

Ajax Rules schreef:Gewoon de stekker eruit trekken.....die sport is zoooo ziek.

De NOS moet dit niet meer uitzenden...jammer, helaas, het is mooi geweest zo.
Meen je dit serieus?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 24, 2007 3:12 pm

Maakt mij niet uit verder. Ik kijk toch altijd al op Canvas.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo jan 24, 2007 5:53 pm

Ach, dit was toch allemaal allang bekend. Alleen de preciese namen weet je soms nog niet, maar het is toch bekend daar er veel gepakt wordt daar.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jan 24, 2007 6:11 pm

Zeker niet alleen in het wielrennen.
Maar die doen er tenminste nog iets aan ! Soms slaan ze door (je kunt ineens al schuldig zijn, voordat er ook maar iets van bewijs is), maar alle andere sporten stoppen het in de doofpot :nooo:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 24, 2007 6:18 pm

Doen er iets aan? Volgens mij verandert er niets.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie