Basketball
Moderator: mods
Arenas mist in de slotseconden de kans om Washington op voorsprong te zetten. Vervolgens komt Cleveland op een voorsprong van 3 punten, waarna Arenas alsnog met een verre 3-punter gelijkmaakt. In OT scoort Damon Jones de winnende 3-punter.
En wat mist Miami dit jaar? Juist, een goede 3-point-shooter als Damon Jones. Een onderschatte speler.
Ik zit nu San Antonio-Sacramento te kijken. Het verschil is maar 5 punten in het voordeel van de Spurs, maar ik geef Sacramento weinig kans.
En wat mist Miami dit jaar? Juist, een goede 3-point-shooter als Damon Jones. Een onderschatte speler.
Ik zit nu San Antonio-Sacramento te kijken. Het verschil is maar 5 punten in het voordeel van de Spurs, maar ik geef Sacramento weinig kans.
De King zijn dan ook ruim onderuit gegaan, met name door een goed spelende Parker aan Spurs kant.
Miami heeft met Jason Williams en Antoine Walker een pointguard en powerforward aangetrokken die beiden leven van de driepunter.
Damon Jones scoorde trouwens een gewone 2-punter, wel van ver. ;) Niet slecht in zijn 14 seconden speeltijd. Gelukkig blijft LeBron dus nog even aktief in de playoffs.
Het is nu dus alleen nog wachten op Suns-Lakers. De rest van de wedstrijden zitten er op. De Clippers verrassen de Nuggets (hadden ze Martin maar wel moeten laten spelen), voor de rest gaan alle hoger gerankte teams door het thuisvoordeel door. Misschien moet de KNVB even naar deze playoff-opzet kijken......
Miami heeft met Jason Williams en Antoine Walker een pointguard en powerforward aangetrokken die beiden leven van de driepunter.
Damon Jones scoorde trouwens een gewone 2-punter, wel van ver. ;) Niet slecht in zijn 14 seconden speeltijd. Gelukkig blijft LeBron dus nog even aktief in de playoffs.
Het is nu dus alleen nog wachten op Suns-Lakers. De rest van de wedstrijden zitten er op. De Clippers verrassen de Nuggets (hadden ze Martin maar wel moeten laten spelen), voor de rest gaan alle hoger gerankte teams door het thuisvoordeel door. Misschien moet de KNVB even naar deze playoff-opzet kijken......
Damn damn damn!
Ik ben natuurlijk (na een avondje werken en witbier drinken) in de rust in slaap gevallen. Heb dus de OT niet kunnen zien en al clutchshots gemist.
Wel mooi dat de Spurs door zijn. Ook mooi dus dat LeBron nog even actief blijft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg uitkijk naar de series in het Oosten.
Willen de NBA-fielen een voorspelling doen? Ik denk Nets in 7 en Pistons in 5....
Wat is het trouwens een ruksysteem dat Dallas en San Antonio NU al tegen elkaar spelen terwijl Dallas een veel betere record had dan de Clippers in regular season... Dat lijken wel weer meer KNVB-praktijken.... Betekent dus dat de Clippers of (waarschijnlijk) de Suns de Conference Finals zullen halen...
Ik ben natuurlijk (na een avondje werken en witbier drinken) in de rust in slaap gevallen. Heb dus de OT niet kunnen zien en al clutchshots gemist.
Wel mooi dat de Spurs door zijn. Ook mooi dus dat LeBron nog even actief blijft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg uitkijk naar de series in het Oosten.
Willen de NBA-fielen een voorspelling doen? Ik denk Nets in 7 en Pistons in 5....
Wat is het trouwens een ruksysteem dat Dallas en San Antonio NU al tegen elkaar spelen terwijl Dallas een veel betere record had dan de Clippers in regular season... Dat lijken wel weer meer KNVB-praktijken.... Betekent dus dat de Clippers of (waarschijnlijk) de Suns de Conference Finals zullen halen...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato
Dat kaarte ik een tijdje geleden ook al aan:Deli schreef:Wat is het trouwens een ruksysteem dat Dallas en San Antonio NU al tegen elkaar spelen terwijl Dallas een veel betere record had dan de Clippers in regular season... Dat lijken wel weer meer KNVB-praktijken.... Betekent dus dat de Clippers of (waarschijnlijk) de Suns de Conference Finals zullen halen...
Maartoe schreef:Er zitten een paar mooie matchups bij de playoffs. Je zal zien dat de opzet van de playoffs in de NBA een stuk beter is dan bij de KNVB. Het merendeel van de teams met homecourt advantage zal doorgaan. Zo heb je toch voordeel uit een goed regulier seizoen. Wel is het zo dat het werken in divisions ongunstig kan uitpakken:
In het Westen is San Antonio eerste in de ranking. Zij hebben 63 gewonnen en 19 verloren. Eigenlijk heeft Dallas daarna het beste record met 60 22, maar zij zijn vierde in de ranking omdat ze met San Antonio in de Southwest Division spelen. Phoenix (54 28) en Denver (44 38) staan tweede en derde omdat zij in andere divisions in het westen spelen. Maar mocht Dallas nu bijvoorbeeld in de tweede ronde tegen Denver uitkomen dan heeft Dallas volgens mij wel weer homecourt advantage.
Hmm, vooruit dan maar:Deli schreef:Willen de NBA-fielen een voorspelling doen?
Ik denk dat Phoenix in game 7 gaat winnen van de Lakers en dus tegen de Clippers moet uitkomen. Dat winnen zij zodat ze in de finale van het Westen komen. San Antonio neemt het nu op tegen Dallas. Een mooie matchup met botsende speelstijlen. Uiteindelijk denk ik dat San Antonio wederom te sterk is en door gaat naar de finale in het Westen. Daar winnen ze zeker van de Suns.
In het Oosten neemt Detroit het tegen Cleveland op. Dat gaat Detroit makkelijk winnen. New Jersey speelt tegen Miami, een spannende halve finale. Als Shaq zo speelt als de laatste wedstrijd dan zal Miami winnen van New Yersey, maar makkelijk wordt het niet. Detroit zal in de finale van het Oosten dan winnen van Miami.
Weer de finale Detroit tegen San Antonio dus. Daar geef ik San Antonio toch wel een goede kans.
Ja leuk, 7 keer Feyenoord in twee weken. Maartoe die maakt vrienden op het stadshuis. ;)Maartoe schreef:Misschien moet de KNVB even naar deze playoff-opzet kijken......
Over een paar uurtjes spelen de Lakers hun game 7. Op zich vrij kansloos natuurlijk. Als ze deze serie hadden kunnen pakken dan was dat in de afgelopen twee wedstrijden al wel gebeurd. Maar je weet het nooit. Blijft spannend. De Ducks wonnen van de week immers ook hun game 7 op vreemd terrein. Ik ga nog gauw even wat 'I believe' topics openen op Lakers fan forums.
LA heeft dus kansloos verloren. Het verschil was uiteindelijk 33 punten, geloof ik.
Ik was niet helemaal meer wakker.
De nieuwe voorspellingen:
Dallas-San Antonio
Cleveland-Detroit
New Jersey-Miami
LA Clippers-Phoenix
Sorry.Maartoe schreef:Damon Jones scoorde trouwens een gewone 2-punter, wel van ver. ;) Niet slecht in zijn 14 seconden speeltijd. Gelukkig blijft LeBron dus nog even aktief in de playoffs.
7 Out of 8. Not bad.Thomas schreef:Mijn voorspellingen:
Sacramento-San Antonio
Dallas-Memphis
Denver-LA (Clippers)
Phoenix-LA (Lakers)
Detroit-Milwaukee
Washington-Cleveland
New Jersey-Indiana
Chicago-Miami
De nieuwe voorspellingen:
Dallas-San Antonio
Cleveland-Detroit
New Jersey-Miami
LA Clippers-Phoenix
- Monkey Tonk
No posts exist for this topic
Eigenlijk begin ik mijn posts er standaard mee. ;)
De Spurs zijn vanacht van het parket geveegd door de Mavs. Vooral Josh Howard was lekker op dreef.
De ijzersterke Pistons halen een gemakkelijke overwinning op de Cavs, ondanks en wederom zeer goede LeBron. :worshippy:
Dan nog even naar Nederlandse bodem. Groningen plaatst zich ten koste van Amsterdam (hier wel ;) ) voor de finale. De uitslagen waren van een zeer matig niveau.......50-67, 60-64, 73-62, 72-55. Als je zo weinig scoort heb je ook niets in de finale te zoeken......
Den Bosch schakelt met veel aantrekkelijker basketball Rotterdam uit en neemt het dus in de finale op tegen het Groningen van Boot.
Forza Den Bosch. :cheer:
P.S.: Wanneer pakken we een wedstrijdje Berend?
Eigenlijk begin ik mijn posts er standaard mee. ;)
De Spurs zijn vanacht van het parket geveegd door de Mavs. Vooral Josh Howard was lekker op dreef.
De ijzersterke Pistons halen een gemakkelijke overwinning op de Cavs, ondanks en wederom zeer goede LeBron. :worshippy:
Dan nog even naar Nederlandse bodem. Groningen plaatst zich ten koste van Amsterdam (hier wel ;) ) voor de finale. De uitslagen waren van een zeer matig niveau.......50-67, 60-64, 73-62, 72-55. Als je zo weinig scoort heb je ook niets in de finale te zoeken......
Den Bosch schakelt met veel aantrekkelijker basketball Rotterdam uit en neemt het dus in de finale op tegen het Groningen van Boot.
Forza Den Bosch. :cheer:
P.S.: Wanneer pakken we een wedstrijdje Berend?
De Pistons wonnen wederom gemakkelijk. Heb op het net de eerste helft gevolgd en toen hadden ze al een voorsprong van 20 punten.
Dat de Cavs terugkomen heeft ongetwijfeld te maken met verslapping bij de Pistons.
Den Bosch-Groningen. Wil zelf ook even een wedstrijdje meepakken in de Maaspoort. Groningen is te ver rijden...
Dat de Cavs terugkomen heeft ongetwijfeld te maken met verslapping bij de Pistons.
Den Bosch-Groningen. Wil zelf ook even een wedstrijdje meepakken in de Maaspoort. Groningen is te ver rijden...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato
Een makkie weer voor The Pistons. :worshippy:
Ik ben vooral blij dat de Mavs gisteravond gewonnen hebben. Sowieso is dat beter voor m'n voorspelling, maar ook omdat ik The Spurs eventueel liever niet tegen kom in de finals. San Antonio blijft die irritante Ginobbili en Parker hebben die fantastisch de basket kunnen aanvallen. Dat soort spelers heeft Detroit stukken minder en ook onze verdediging ligt dat niet zo.
Ik ben vooral blij dat de Mavs gisteravond gewonnen hebben. Sowieso is dat beter voor m'n voorspelling, maar ook omdat ik The Spurs eventueel liever niet tegen kom in de finals. San Antonio blijft die irritante Ginobbili en Parker hebben die fantastisch de basket kunnen aanvallen. Dat soort spelers heeft Detroit stukken minder en ook onze verdediging ligt dat niet zo.
Miami wint makkelijk van NJ: 111-89. Omgekeerde van de eerste wedstrijd dus. Dwyane Wade was weer eens goed op dreef. :cheer:
Ook bij Phoenix tegen de Clippers waren de rollen omgedraaid: 122-97. Brand, Mobley en Cassell hielden zich met scoren bezig (27/23/23) terwijl Kaman domineerde onder het bord (16 rebounds). Ook Radmanovic pakte nog eens 9 rebounds (en 10 punten). Het verschil in rebounds was sowieso groot: 57-26!
Ook bij Phoenix tegen de Clippers waren de rollen omgedraaid: 122-97. Brand, Mobley en Cassell hielden zich met scoren bezig (27/23/23) terwijl Kaman domineerde onder het bord (16 rebounds). Ook Radmanovic pakte nog eens 9 rebounds (en 10 punten). Het verschil in rebounds was sowieso groot: 57-26!