Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 06, 2006 4:47 am

Arenas mist in de slotseconden de kans om Washington op voorsprong te zetten. Vervolgens komt Cleveland op een voorsprong van 3 punten, waarna Arenas alsnog met een verre 3-punter gelijkmaakt. In OT scoort Damon Jones de winnende 3-punter.

En wat mist Miami dit jaar? Juist, een goede 3-point-shooter als Damon Jones. Een onderschatte speler.

Ik zit nu San Antonio-Sacramento te kijken. Het verschil is maar 5 punten in het voordeel van de Spurs, maar ik geef Sacramento weinig kans.

jabu

Bericht door jabu » za mei 06, 2006 7:17 am

De King zijn dan ook ruim onderuit gegaan, met name door een goed spelende Parker aan Spurs kant.

Miami heeft met Jason Williams en Antoine Walker een pointguard en powerforward aangetrokken die beiden leven van de driepunter.

Damon Jones scoorde trouwens een gewone 2-punter, wel van ver. ;) Niet slecht in zijn 14 seconden speeltijd. Gelukkig blijft LeBron dus nog even aktief in de playoffs.

Het is nu dus alleen nog wachten op Suns-Lakers. De rest van de wedstrijden zitten er op. De Clippers verrassen de Nuggets (hadden ze Martin maar wel moeten laten spelen), voor de rest gaan alle hoger gerankte teams door het thuisvoordeel door. Misschien moet de KNVB even naar deze playoff-opzet kijken......

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » za mei 06, 2006 10:32 am

Damn damn damn!

Ik ben natuurlijk (na een avondje werken en witbier drinken) in de rust in slaap gevallen. Heb dus de OT niet kunnen zien en al clutchshots gemist.
Wel mooi dat de Spurs door zijn. Ook mooi dus dat LeBron nog even actief blijft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg uitkijk naar de series in het Oosten.

Willen de NBA-fielen een voorspelling doen? Ik denk Nets in 7 en Pistons in 5....

Wat is het trouwens een ruksysteem dat Dallas en San Antonio NU al tegen elkaar spelen terwijl Dallas een veel betere record had dan de Clippers in regular season... Dat lijken wel weer meer KNVB-praktijken.... Betekent dus dat de Clippers of (waarschijnlijk) de Suns de Conference Finals zullen halen...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

jabu

Bericht door jabu » za mei 06, 2006 11:01 am

Deli schreef:Wat is het trouwens een ruksysteem dat Dallas en San Antonio NU al tegen elkaar spelen terwijl Dallas een veel betere record had dan de Clippers in regular season... Dat lijken wel weer meer KNVB-praktijken.... Betekent dus dat de Clippers of (waarschijnlijk) de Suns de Conference Finals zullen halen...
Dat kaarte ik een tijdje geleden ook al aan:
Maartoe schreef:Er zitten een paar mooie matchups bij de playoffs. Je zal zien dat de opzet van de playoffs in de NBA een stuk beter is dan bij de KNVB. Het merendeel van de teams met homecourt advantage zal doorgaan. Zo heb je toch voordeel uit een goed regulier seizoen. Wel is het zo dat het werken in divisions ongunstig kan uitpakken:
In het Westen is San Antonio eerste in de ranking. Zij hebben 63 gewonnen en 19 verloren. Eigenlijk heeft Dallas daarna het beste record met 60 22, maar zij zijn vierde in de ranking omdat ze met San Antonio in de Southwest Division spelen. Phoenix (54 28) en Denver (44 38) staan tweede en derde omdat zij in andere divisions in het westen spelen. Maar mocht Dallas nu bijvoorbeeld in de tweede ronde tegen Denver uitkomen dan heeft Dallas volgens mij wel weer homecourt advantage.
Deli schreef:Willen de NBA-fielen een voorspelling doen?
Hmm, vooruit dan maar:

Ik denk dat Phoenix in game 7 gaat winnen van de Lakers en dus tegen de Clippers moet uitkomen. Dat winnen zij zodat ze in de finale van het Westen komen. San Antonio neemt het nu op tegen Dallas. Een mooie matchup met botsende speelstijlen. Uiteindelijk denk ik dat San Antonio wederom te sterk is en door gaat naar de finale in het Westen. Daar winnen ze zeker van de Suns.

In het Oosten neemt Detroit het tegen Cleveland op. Dat gaat Detroit makkelijk winnen. New Jersey speelt tegen Miami, een spannende halve finale. Als Shaq zo speelt als de laatste wedstrijd dan zal Miami winnen van New Yersey, maar makkelijk wordt het niet. Detroit zal in de finale van het Oosten dan winnen van Miami.

Weer de finale Detroit tegen San Antonio dus. Daar geef ik San Antonio toch wel een goede kans.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo mei 07, 2006 12:09 am

Maartoe schreef:Misschien moet de KNVB even naar deze playoff-opzet kijken......
Ja leuk, 7 keer Feyenoord in twee weken. Maartoe die maakt vrienden op het stadshuis. ;)

Over een paar uurtjes spelen de Lakers hun game 7. Op zich vrij kansloos natuurlijk. Als ze deze serie hadden kunnen pakken dan was dat in de afgelopen twee wedstrijden al wel gebeurd. Maar je weet het nooit. Blijft spannend. De Ducks wonnen van de week immers ook hun game 7 op vreemd terrein. Ik ga nog gauw even wat 'I believe' topics openen op Lakers fan forums.

Feest

Bericht door Feest » zo mei 07, 2006 12:27 am

Doe dat dan ook op LA Galaxy-fora.

:D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 07, 2006 5:17 am

LA heeft dus kansloos verloren. Het verschil was uiteindelijk 33 punten, geloof ik.
Maartoe schreef:Damon Jones scoorde trouwens een gewone 2-punter, wel van ver. ;) Niet slecht in zijn 14 seconden speeltijd. Gelukkig blijft LeBron dus nog even aktief in de playoffs.
Sorry. :blush: Ik was niet helemaal meer wakker.
Thomas schreef:Mijn voorspellingen:

Sacramento-San Antonio
Dallas-Memphis
Denver-LA (Clippers)
Phoenix-LA (Lakers)
Detroit-Milwaukee
Washington-Cleveland
New Jersey-Indiana
Chicago-Miami
7 Out of 8. Not bad.

De nieuwe voorspellingen:

Dallas-San Antonio
Cleveland-Detroit
New Jersey-Miami
LA Clippers-Phoenix

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo mei 07, 2006 7:54 am

Basketbal-les! :sad:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mei 07, 2006 5:01 pm

Mijn Phoenix Suns! :xyxthumbs:

Mooi he? Het Ajax van de NBA.

Feest

Bericht door Feest » zo mei 07, 2006 10:01 pm

Cleveland krijgt billenkoek van Detroit. LeBron is weer fenomenaal, maar Hughes zakt door het parket.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 07, 2006 11:50 pm

Inderdaad zeg. Compleet kansloos. De basisspelers van Detroit zaten tijdens de derde quarter al te geiten op de bank. Dat zegt genoeg.

Het zou mooi zijn als Cleveland zo door blijft spelen. Kan Detroit mooi rustig aan doen. :xyxthumbs:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 09, 2006 4:20 am

New Jersey begint lekker in Miami: 100-88 :xyxthumbs:

M'n broertje is dit seizoen voor The Nets.

Ben Wallace heeft trouwens voor de vierde keer in vijf jaar The Award for Best Defensive Player gewonnen. :worshippy:

Steve Nash is MVP geworden.

jabu

Bericht door jabu » di mei 09, 2006 7:59 am

88 schamele puntjes....vergelijk dat eens met de 130-123 bij Suns-Clippers. Vince Carter (27 punten, 8 rebounds en 6 assists) was weer lekker bezig! Hij kreeg trouwens 19 vrije worpen.....

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di mei 09, 2006 8:07 am

Brand speelde de partij van zijn leven maar het was niet genoeg tegen de Suns. 130 punten zonder overtime! Ga er maar aan staan als Clippers... :sad:

Feest

Bericht door Feest » di mei 09, 2006 11:30 am

Snap ik niet. Hebben ze in de eigen stad kunnen zien hoe je de Suns aan kan pakken, gaan ze toch als Clippers in het spelletje van de Phoenix-brigade mee.

Never run with the Suns!

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » di mei 09, 2006 12:23 pm

De Nets zijn ook mijn favoriet (naast de Spurs). Was overigens wel even schrikken dat Jefferson uitviel. Het lijkt vooralsnog niet ernstig..gelukkig!

De Suns...ongelofelijk eigenlijk. 130 punten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 09, 2006 12:25 pm

Maartoe schreef:88 schamele puntjes....vergelijk dat eens met de 130-123 bij Suns-Clippers. Vince Carter (27 punten, 8 rebounds en 6 assists) was weer lekker bezig! Hij kreeg trouwens 19 vrije worpen.....
Dat trio Kidd-Carter-Jefferson is dan ook wel ijzersterk. :xyxthumbs:

jabu

Bericht door jabu » di mei 09, 2006 12:28 pm

No posts exist for this topic :whistling:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 09, 2006 6:03 pm

Dat bericht verschijnt gewoon iedere keer dat jij iets over basketball wilt posten, Maartoe. :hypocrite: ;)

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di mei 09, 2006 6:34 pm

Ja, en dan met name als er een nieuwe pagina in de topic wordt aangemaakt...

jabu

Bericht door jabu » wo mei 10, 2006 7:25 am

No posts exist for this topic

Eigenlijk begin ik mijn posts er standaard mee. ;)

De Spurs zijn vanacht van het parket geveegd door de Mavs. Vooral Josh Howard was lekker op dreef.

De ijzersterke Pistons halen een gemakkelijke overwinning op de Cavs, ondanks en wederom zeer goede LeBron. :worshippy:

Dan nog even naar Nederlandse bodem. Groningen plaatst zich ten koste van Amsterdam (hier wel ;) ) voor de finale. De uitslagen waren van een zeer matig niveau.......50-67, 60-64, 73-62, 72-55. Als je zo weinig scoort heb je ook niets in de finale te zoeken......
Den Bosch schakelt met veel aantrekkelijker basketball Rotterdam uit en neemt het dus in de finale op tegen het Groningen van Boot.

Forza Den Bosch. :cheer:

P.S.: Wanneer pakken we een wedstrijdje Berend?

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » wo mei 10, 2006 10:54 am

De Pistons wonnen wederom gemakkelijk. Heb op het net de eerste helft gevolgd en toen hadden ze al een voorsprong van 20 punten.
Dat de Cavs terugkomen heeft ongetwijfeld te maken met verslapping bij de Pistons.

Den Bosch-Groningen. Wil zelf ook even een wedstrijdje meepakken in de Maaspoort. Groningen is te ver rijden...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 10, 2006 2:38 pm

Een makkie weer voor The Pistons. :worshippy:

Ik ben vooral blij dat de Mavs gisteravond gewonnen hebben. Sowieso is dat beter voor m'n voorspelling, maar ook omdat ik The Spurs eventueel liever niet tegen kom in de finals. San Antonio blijft die irritante Ginobbili en Parker hebben die fantastisch de basket kunnen aanvallen. Dat soort spelers heeft Detroit stukken minder en ook onze verdediging ligt dat niet zo.

jabu

Bericht door jabu » do mei 11, 2006 7:53 am

Miami wint makkelijk van NJ: 111-89. Omgekeerde van de eerste wedstrijd dus. Dwyane Wade was weer eens goed op dreef. :cheer:

Ook bij Phoenix tegen de Clippers waren de rollen omgedraaid: 122-97. Brand, Mobley en Cassell hielden zich met scoren bezig (27/23/23) terwijl Kaman domineerde onder het bord (16 rebounds). Ook Radmanovic pakte nog eens 9 rebounds (en 10 punten). Het verschil in rebounds was sowieso groot: 57-26!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 11, 2006 4:13 pm

Ben jij voor Miami of fan van Dwayne Wade, Maartoe?

Plaats reactie