Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 07, 2016 7:59 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Vandaag van Arnhem naar Nijmegen. Heb bij de John Frostbrug staan kijken. Het was druk maar niet te druk; overal op de brug en langs het parcours stonden wel mensen maar niet rijen dik ofzo.
Dat was in Apeldoorn net zo. Komt omdat de Giro bij minder mensen aanspreekt. Je ziet wat meer liefhebbers langs de kant en wat minder mensen die niets met de sport hebben maar puur op het evenement afkomen. Zo zwart wit is het natuurlijk niet maar grofweg zie je dat verschil wel.

Deftige sprint van Kittel trouwens. Dat zag er weer redelijk ouderwets uit. Als hij er morgen weer zo één in huis heeft neemt hij de trui over. Maar wellicht dat Greipel en Viviani zich er dan wel mee gaan bemoeien om het wat spannender te maken.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo mei 08, 2016 6:24 pm

Ik heb niks van de Giro gezien vandaag, maar Kittel zoals verwacht in het roze. Van de verrassende Roglic was het maar kort genieten, want die is afgestapt/heeft moeten opgeven.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 08, 2016 7:17 pm

Dat is een tegenvaller. Die jongen was mee om Kruijswijk te ondersteunen in de bergen. En hij was nog wel gestopt met schansspringen omdat je daarbij zo lelijk kan vallen.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo mei 08, 2016 7:49 pm

Hij kiest na het schansspringen ook niet direct de minst risicovolle sport. Ik volg het schansspringen best aardig (ik meen het serieus.. :blush.gif: ) en ik heb aardig wat valpartijen gezien maar zo'n val nog nooit. De wind komt niet onder z'n ski's maar pal er bovenop. Bizar.

Aparte switch ook van schansspringen naar wielrennen. Maar wellicht deed hij naast schansspringen ook aan langlaufen, zoals veel schansspringers doen (er is natuurlijk ook een sport die de noordse combinatie heet en dat heeft behoorlijk wat kruisbestuiving met schansspringen). Dan vind ik het iets logischer, maar is het nog steeds een aparte switch.
Laatst gewijzigd door Sandro op ma mei 09, 2016 6:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 08, 2016 9:35 pm

Roglic heeft toch uitgereden en is er de volgende etappe gewoon weer bij. Alleen is zijn klassement naar de haaien maar daar was hij in principe toch niet voor gekomen.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo mei 08, 2016 9:47 pm

Marillion schreef:Roglic heeft toch uitgereden en is er de volgende etappe gewoon weer bij. Alleen is zijn klassement naar de haaien maar daar was hij in principe toch niet voor gekomen.
Nee maar hoe fris is hij nog.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mei 08, 2016 9:56 pm

Tjallingi heeft vandaag de bergtrui gepakt, lees ik net. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » zo mei 08, 2016 9:59 pm

Duke schreef:Tjallingi heeft vandaag de bergtrui gepakt, lees ik net. :biggthumpup.gif:
Die is vol van z'n laatste jaar als wielrenner aan het genieten. Mooie renner die ook nog eens goed kan praten voor de camera :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 10:43 am

Bijzonder aardige vent die ook zo'n beetje het maximale uit zijn mogelijkheden heeft gehaald. Altijd hard werken en alles geven voor de ploeg.

Deze twee dagen waren een mooi afscheidscadeau voor hem. Zo door zijn eigen regio heen en eindigen met een mooie bergtrui als souvenir voor boven het bed.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 10, 2016 3:27 pm

Ik heb ook wel wat met Maarten Tjallingii. Die jongen gaf zelf trouwens vooraf al aan dat hij dolgraag in die bergtrui wilde rijden door de stad waar hij zelf geboren is.

Bij hem vraag ik me altijd af of hij als renner nog sterker zou zijn geweest, of juist minder sterk, wanneer hij niet vegetarisch zou zijn.

Sandro

Bericht door Sandro » di mei 10, 2016 4:36 pm

De roze trui hangt weer om de ranke schouders van Dumoulin :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 10, 2016 5:56 pm

Ja, leuk. Hij heeft er duidelijk zin in. In combinatie met de tijdrit in de 9e etappe zitten er nog wel een paar van deze truien in. Verder liet Kruijswijk zien dat hij van plan is om zich niet nog een keer te laten verrassen.

Het zijn slechts de eerste schermutselingen maar het beeld daarvan is wel positief.
Cruijff schreef: Bij hem vraag ik me altijd af of hij als renner nog sterker zou zijn geweest, of juist minder sterk, wanneer hij niet vegetarisch zou zijn.
Dat hoeft geen enkele belemmering te zijn als je maar goed weet wat je dan wel eet.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 10, 2016 6:42 pm

Marillion schreef:
Cruijff schreef: Bij hem vraag ik me altijd af of hij als renner nog sterker zou zijn geweest, of juist minder sterk, wanneer hij niet vegetarisch zou zijn.
Dat hoeft geen enkele belemmering te zijn als je maar goed weet wat je dan wel eet.
Nee, ik denk dat voor hem zelfs geldt dat hij zich sterker voelt door wat hij aan voedsel binnen krijgt. Wat er in die grote rondes bij de wielerploegen allemaal voor hoeveelheden (én variatie) op de etenstafel ligt, daar word je echt eng van. Ook als je het vlees overslaat krijg je echt nog wel genoeg eiwitten en koolhydraten binnen.

Mij zou het dan wel erg lekker lijken om na 230 kilometer fietsen een biefstukje of een flink stuk kip te eten. Maar vervuild vlees is in deze tijd ook best een risico. Epke Zonderland heeft weleens verteld dat wanneer ze een toernooi in China turnen, een absolute ploegregel is dat ze daar in het geheel geen vlees eten. Je zou immers niet de eerste sporter zijn die door vervuild vlees een dopingschorsing oploopt.

Overigens leeft Maarten Tjallingii niet alleen vegetarisch, maar ook sinds zijn 3e al met nog maar één nier.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 10, 2016 7:13 pm

Dumoulin geeft aan niet voor de eindzege te gaan in de Giro. Je kan het toch iig proberen..

Sandro

Bericht door Sandro » di mei 10, 2016 7:17 pm

brigade zuid schreef:Dumoulin geeft aan niet voor de eindzege te gaan in de Giro. Je kan het toch iig proberen..
Realistisch is het natuurlijk ook niet, maar hoe weet je dat hij het niet probeert? Hij zegt het niet, dat is wat anders.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 10, 2016 7:30 pm

Oké is waar. Hij zegt dat het geen doel is en dat hij zich niet heeft voorbereid op de bergen in de laatste week.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 10, 2016 10:55 pm

De laatste Giro week zit traditioneel weer vol met veel zeer lastige beklimmingen. Dumoulin heeft van de Olympische tijdrit zijn hoofddoel gemaakt en dus bijvoorbeeld geen specifieke hoogtestages en klimtrainingen voor de Giro gedaan. Dat maakt hem, in combinatie met het feit dat hij nu eenmaal niet bij de beste klimmers hoort, normaal gesproken kansloos om voor het podium te gaan.

Mocht het in de praktijk anders blijken te liggen dan zal hij er heus wel voor gaan. Maar voorlopig is het vooral de bedoeling om in de eerste helft van de ronde succesvol te zijn en verder vooral kilometers te maken. Kruijswijk is namens Nederland de man die hier wel zijn voorbereiding volledig op heeft ingericht.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 11, 2016 12:31 pm

Zo gek veel goede klassementrenners doen er geen eens mee toch? Misschien dat Kruiswijk top 5 kan rijden.

Sandro

Bericht door Sandro » wo mei 11, 2016 12:35 pm

brigade zuid schreef:Zo gek veel goede klassementrenners doen er geen eens mee toch? Misschien dat Kruiswijk top 5 kan rijden.
Vorig jaar zevende en hij wil nog iets beter, dus ja dat kan.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 11, 2016 1:03 pm

brigade zuid schreef:Zo gek veel goede klassementrenners doen er geen eens mee toch? Misschien dat Kruiswijk top 5 kan rijden.
Ga ik wel vanuit. Zag er goed uit wat hij liet/laat zien. Vorig jaar kreeg hij ruimte door een slechte eerste week en was hij top-3 in de laatste week. Als hij dat vormpeil weet te halen, dan is een top-5 prima haalbaar.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mei 11, 2016 1:05 pm

Ze zijn helemaal gek daar... alles voor het geld. :blush.gif:

Organisatie Giro overweegt ronde in 2018 in Japan te laten starten'

De organisatie van de Giro d’Italia zou overwegen om de ronde in 2018 in Japan te laten beginnen.

Dat meldt de Italiaanse krant La Stampa woensdag.

Mochten de plannen doorgang vinden dan zal de Giro voor het eerst buiten Europa starten. Wel begon de Italiaanse ronde, inclusief de start van afgelopen vrijdag in Apeldoorn, al dertien keer in een ander Europees land.

In het verleden werd er gesproken over een Giro-start in Washington, Dubai en Qatar, maar dat ging niet door.

Mount Fuji
Naar verluidt is het plan om de renners in 2018 vier etappes door Japan te laten rijden. Er zou serieus worden overwogen om de beklimming van de vulkaan Mount Fuji, met 3776 meter de hoogste berg van het Aziatische land, op te nemen in het programma.

Probleem is wel dat er vanwege de lange vliegreis en de jetlag liefst twee rustdagen moeten worden opgenomen na de ritten in Japan. De totale kosten zouden 35 miljoen euro bedragen.

Dit jaar volgde er één rustdag na de drie ritten op Nederlandse bodem.

Dumoulin
Dinsdag ging de Giro verder op Italiaanse bodem in een etappe die gewonnen werd door de Italiaan Diego Ulissi. Tom Dumoulin heroverde de leiding in het algemeen klassement, waardoor hij woensdag bij de vijfde etappe in het roze start.

De Giro van 2017 wordt hoogstwaarschijnlijk in zijn geheel in Italië verreden omdat het de honderdste editie is van de rittenkoers die in 1909 voor het eerst werd georganiseerd.

Sandro

Bericht door Sandro » wo mei 11, 2016 4:50 pm

Dumoulin nog in het roze. Hoorde dat hij nu al vierde staat op de ranglijst van Nederlanders met behaalde truien in grote rondes, achter Zoetemelk, ?(een naam die me niet zoveel zei) en Wagtmans. Hij zal daarin nog wel wat stijgen waarschijnlijk. Volgens mij moet hij nog geel halen maar hij staat al in een prachtig rijtje op zijn leeftijd(!). Hij presenteert zich ook prima en uiterst professioneel richting de buitenwereld (ook internationaal) en dat bevalt me wel. Dat zijn meestal de echte kanjers.

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo mei 11, 2016 6:59 pm

Joop had overigens een vrij saaie uitstraling, en vrije "redelijke" uitslagen

Sandro

Bericht door Sandro » wo mei 11, 2016 7:18 pm

Dumoulin komt ook niet echt sprankelend over maar wel duidelijk en professioneel.

Waarom kom je steeds met het woord 'overigens' alsof je iets in de kantlijn meent te gaan zeggen terwijl je wel degelijk een punt probeert te maken? Beetje interessant proberen te komen doen, bah.

Dumoulin blijft onder alle druk en tumult uiterst rustig en gefocust. Dat zie je zelfs als buitenstaander. En dat is een eigenschap die je moet hebben om het echt te maken. Hij heeft dat.

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo mei 11, 2016 10:09 pm

Probeerde inderdaad een punt te maken (overigens niet geheel ongebruikelijk op een discussieforum).
En in die zin vanuit de kantlijn dat het niet betrekking had op de kern van je betoog, waar ik me (overigens) wel in kan vinden.
Overigens mooi dat je dat dan interessant vindt.

Plaats reactie