Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 24, 2016 8:17 pm

columbus schreef:
Iniesta schreef:Yesssss mooiste overwinning die ik gezien heb van een Nederlander (LBL is dan ook m'n lievelingsklassieker)
Oei! Vond de winst van Terpstra in Parijs-Roubaix mooier. Maar dat is dan weer mijn favoriete klassieker Afbeelding

Neemt niet weg dat ik het fantastisch vind voor Poels. LBL is ook gewoon een prachtige koers. Petje af!
Voor mij persoonlijk telt Parijs-Roubaix ook iets zwaarder. De koers is vaak leuker om te zien en die koers is uniek in z'n soort.

Maar Luik is ook één van de monumenten. Iedere renner droomt er van die koers te winnen. Zeker onder dit soort omstandigheden. Het was niet zo heldhaftig als met Hinault in 1980 maar deze plaatjes gaan ook wel beklijven. Wat ik erg kon waarderen is dat het machtsvertoon van Movistar niets heeft gebracht. Op het moment suprême gingen ze collectief door het ijs. Dat was met 15 graden en een zonnetje denk ik niet gebeurd.

Op die laatste kasseienklim kon hij volgens mij echt op z'n tandvlees mee. En dan zit je ineens in een kopgroep met drie renners die weten hoe ze moeten winnen en die in principe sneller finishen. Alleen na zo'n koers koop je daar niets voor want iedereen was leeg.

Ik hoop voor Poels dat dit een doorbraak naar meer zal zijn. Maar deze pakken ze 'm alvast niet meer af. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » zo apr 24, 2016 8:35 pm

Cruijff schreef:
elliquido schreef:Toch herinner ik mij die fiets die op de grond lag en gewoon bleef ronddraaien.
Dat lijkt me vrij normaal. Heb je dat nog nooit meegemaakt met je eigen fiets? :confused.gif:

Ik zou zeggen probeer eens een stukje 47 km/h te fietsen en laat die fiets daarna een tijdje rondtollen.
Inclusief de pedalen?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 24, 2016 8:39 pm

Het is mogelijk, elliquido.
columbus schreef:
Iniesta schreef:Yesssss mooiste overwinning die ik gezien heb van een Nederlander (LBL is dan ook m'n lievelingsklassieker)
Oei! Vond de winst van Terpstra in Parijs-Roubaix mooier. Maar dat is dan weer mijn favoriete klassieker Afbeelding

Neemt niet weg dat ik het fantastisch vind voor Poels. LBL is ook gewoon een prachtige koers. Petje af!
Tja, ieder zijn smaak en voorkeuren.

Voor mij staat Parijs-Roubaix ook op één, bij de Ronde van Vlaanderen vind ik het ook altijd mooi hoe maf al die Belgen van de koers zijn.

Maar dit is er ook eentje die écht meetelt hoor. Gaat men, zeker door de heroïsche manier waarop, niet snel vergeten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 25, 2016 1:08 pm

Toch wel mooi zo'n huldiging voor Wout Poels in Blitterswijck, Limburg.

http://nos.nl/artikel/2101370-wout-poel ... ldtop.html

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 05, 2016 7:17 pm

Morgen de start van de Giro in Apeldoorn. Eigenlijk ben ik tegen dit soort verhuizingen. De Ronde van Italië behoor je in Italië te rijden. Liever besteden ze bijvoorbeeld eens wat meer aandacht aan het zuiden waar een doorkomst van de Giro voor de bevolking altijd een groot feest is. Maar goed, geld enzo. Zo gaat dat ook in het wielrennen.

Nu ze er toch zijn ga ik wel even kijken. Vrijdag de proloog in Apeldoorn. Zou leuk zijn als Tom Dumoulin de eerste roze trui kan pakken. Hij zal dan ondermeer Cancellara moeten verslaan. Ik denk dat de tijdrit in Toscane hem beter ligt maar ook dit is een mooie kans.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 05, 2016 7:45 pm

Ze komen bij mij zowat langs de voordeur in één van de eerste etappes. Ben eerlijk gezegd blij als ze weer opgehoepeld zijn. Ik houd niet van grote mensenmassa's en wat doet de Ronde van Italië hier??
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 05, 2016 8:23 pm

Daar ben ik dus ook op tegen. Er zijn veel regio's in Italië die al jaren wachten op een bezoek van de Giro. Dat is dan echt een impuls voor zo'n streek. Mensen kijken er naar uit, het is feest en je kunt wat extra verdienen. Maar dat kan natuurlijk niet op tegen de euro's die nu in Nederland of recent in Ierland te halen waren.

Een start of aankomst net over de grens. Wat je met een bergetappe bijvoorbeeld wel eens ziet heb ik overigens geen probleem mee. Dat is veel natuurlijker dan dit soort verplaatsingen. Er is ook al jaren interesse vanuit de VS. Dan begin je zo'n ronde van drie weken dus met een jetlag.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 05, 2016 8:27 pm

De grote vraag is meer of Dumoulin na morgen in het roze rijdt? De laatste tijd heeft ie ook een paar keer een tijdrit verloren toch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 05, 2016 8:49 pm

Klopt, is geen zekerheid hoor. Al is de concurrentie is minder groot dan destijds bij de Tour. Dit is voor hem ook wat aan de korte kant, die tijdrit in Toscane ligt wat dat betreft beter. Al zal ook dat normaal gesproken een stevig duel worden met Cancellara. Voor die rit zijn er nog geen loodzware bergritten geweest dus ook daar ligt een mooie kans op de roze trui.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 06, 2016 3:39 pm

Van Emden pannekoek!

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 06, 2016 3:41 pm

Want stond die strak van de spanning zeg. Zelden iemand zo zenuwachtig gezien. Was ook wel een vervelend bochtje waar ook Tjallingii bijna onderuit ging.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 06, 2016 4:03 pm

Dumoulin voorlopig op duizendste eerste.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 06, 2016 6:24 pm

Het kon overtuigender, maar jevmoet het toch maar even doen.

Dumoulin is een klasbak. Hoe hij het geel misliep was doodzonde, maar we zijn nog geen jaar verder en hij heeft de rode en de roze trui aan zijn garderobe toegevoegd. Dan heb je niet alleen talent maar ook karakter. Slim is hij trouwens ook.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 06, 2016 7:57 pm

Blij dat ik even ben gaan kijken. Het was lekker druk maar niet zo massaal als met de Tour in Utrecht. En de overwinning van Dumoulin is natuurlijk erg leuk om deze Giro mee te beginnen. Ook al is het met minimaal verschil. Die Roglic was wel echt de verrassing van de dag. Niet slecht voor een schansspringer.

Dumoulin heeft nu dus inderdaad gewoon de leiderstrui van de Vuelta en de Giro in zijn bezit gehad en in beide rondes een rit gepakt. Nu eens kijken wat er nog meer in zit. Die trui speelt hij ergens de komende dagen wel kwijt maar ik geef 'm goede kans om hem bij de tijdrit in Toscane weer terug te pakken. Daarna is het dan wel zo'n beetje klaar want ik verwacht niet dat hij echt in de top van het klassement gaat eindigen.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr mei 06, 2016 8:05 pm

Qua opbouw zou ie zomaar eens richting topvorm kunnen gaan. Goede seizoensstart, daarna ziek geweest en langzaam weer teruggekomen

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 06, 2016 8:12 pm

Kittel grote kanshebber morgen. Dumoulin staat 11 seconden voor hem. Wordt spannend of hij het roze vast kan houden.
De 2e etappe van de Giro d’Italia begint om 12:40 en de finish wordt rond 17:10 verwacht. Aan de meet zijn 10, 6 en 4 bonificatieseconden te verdienen, terwijl bij de tussensprints 3, 2 en 1 seconden worden uitgedeeld.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 06, 2016 8:26 pm

Ik neem aan dat Kittel zich niet met de tussensprints gaat bemoeien. Eerst maar eens een etappe zien te winnen want er zijn een paar snelle mannen aanwezig. Maar met de bonificaties van zaterdag én zondag bij elkaar kon hij wel eens een eind komen.

Ach, dat is ook geen ramp. Het is leuk dat hij nu die trui heeft. Tegen die sprints is weinig te beginnen maar als hij geen fouten maakt kan hij de trui in Toscane dus weer terugpakken.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mei 06, 2016 9:37 pm

Waarom zou Kittel niet ook even die 3 seconden bij de tussensprint pakken? Zo'n versnellinkje wint hij op zijn elfendertigste.
Als de ploeg van Dumoulin slim is sturen ze voor die tussensprint 1 of 2 man in een ontsnapping mee. En weg zijn dan die seconden.

Wij hebben met 6 man van 16:21 tot 17:35 uur tevergeefs door Poznan gelopen om een sportsbar te vinden die dit live uitzond. Jammer maar helaas, de euforie dat Tommeke Dumoulin nu alsnog die trui heeft gepakt is er niet minder om. Op naar de volgende PIWO!

Sandro

Bericht door Sandro » za mei 07, 2016 9:25 am

Cruijff schreef:Waarom zou Kittel niet ook even die 3 seconden bij de tussensprint pakken? Zo'n versnellinkje wint hij op zijn elfendertigste.
Als de ploeg van Dumoulin slim is sturen ze voor die tussensprint 1 of 2 man in een ontsnapping mee. En weg zijn dan die seconden.
Inderdaad. In dat geval gaat Kittel niet mee springen. Maar krijgen ze dat voor elkaar? Hangt van het koersverloop af en het tempo van de koers. Die bonificaties spelen een rol in ieder geval.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 07, 2016 9:26 am

Cruijff schreef:Waarom zou Kittel niet ook even die 3 seconden bij de tussensprint pakken? Zo'n versnellinkje wint hij op zijn elfendertigste.
Omdat elke sprint explosiviteit kost en Kittel ongetwijfeld eerst wel eens een ritzege wil behalen om te laten zien dat hij er weer is. Het is een beetje sneu als je een tussensprint gaat betwisten en vervolgens tekort komt tegen Viviani op de streep. Daarbij is de kans vrij groot dat er al vrij snel een groepje weg is dus dan valt er niets te sprinten.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » za mei 07, 2016 9:43 am

Yep, en er zijn natuurlijk genoeg andere renners die zichzelf en de sponsor even willen laten zien tijdens zo'n tussensprint en de bijbehorende centjes willen binnen harken. Zeker zo vroeg in de ronde wil iedere ploeg een eerste succesje halen.

Maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Ik twijfel nog of ik misschien toch even ga kijken straks.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 07, 2016 9:54 am

Gewoon doen, ze zijn er nu toch. Het is best aardig om eens van dichtbij te zien hoe het er aan toe gaat in het peloton. Ook al duurt het maar een paar seconden. Bovendien krijg je er een lekker zonnetje bij cadeau.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » za mei 07, 2016 10:04 am

Het is altijd wel handig om goed het parcours te bekijken en een strategisch punt kiezen. Vorig jaar stond ik ergens vlakbij zeeland in een bocht en had het geluk dat het peleton net daarvoor door het noodweer in stukken was geslagen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mei 07, 2016 10:19 am

Marillion schreef:
Omdat elke sprint explosiviteit kost en Kittel ongetwijfeld eerst wel eens een ritzege wil behalen om te laten zien dat hij er weer is. Het is een beetje sneu als je een tussensprint gaat betwisten en vervolgens tekort komt tegen Viviani op de streep. Daarbij is de kans vrij groot dat er al vrij snel een groepje weg is dus dan valt er niets te sprinten.
Ja dat laatste verwacht ik sowieso ook, dat er een groepje weg zal zijn die de seconden dan dus opraapt.

Rijden ze nou vandaag van Arnhem naar Nijmegen en dan morgen van Nijmegen naar Arnhem of precies andersom?

Sandro

Bericht door Sandro » za mei 07, 2016 10:27 am

Vandaag van Arnhem naar Nijmegen. Heb bij de John Frostbrug staan kijken. Het was druk maar niet te druk; overal op de brug en langs het parcours stonden wel mensen maar niet rijen dik ofzo.

Plaats reactie