Voor mij persoonlijk telt Parijs-Roubaix ook iets zwaarder. De koers is vaak leuker om te zien en die koers is uniek in z'n soort.columbus schreef:Oei! Vond de winst van Terpstra in Parijs-Roubaix mooier. Maar dat is dan weer mijn favoriete klassiekerIniesta schreef:Yesssss mooiste overwinning die ik gezien heb van een Nederlander (LBL is dan ook m'n lievelingsklassieker)
Neemt niet weg dat ik het fantastisch vind voor Poels. LBL is ook gewoon een prachtige koers. Petje af!
Maar Luik is ook één van de monumenten. Iedere renner droomt er van die koers te winnen. Zeker onder dit soort omstandigheden. Het was niet zo heldhaftig als met Hinault in 1980 maar deze plaatjes gaan ook wel beklijven. Wat ik erg kon waarderen is dat het machtsvertoon van Movistar niets heeft gebracht. Op het moment suprême gingen ze collectief door het ijs. Dat was met 15 graden en een zonnetje denk ik niet gebeurd.
Op die laatste kasseienklim kon hij volgens mij echt op z'n tandvlees mee. En dan zit je ineens in een kopgroep met drie renners die weten hoe ze moeten winnen en die in principe sneller finishen. Alleen na zo'n koers koop je daar niets voor want iedereen was leeg.
Ik hoop voor Poels dat dit een doorbraak naar meer zal zijn. Maar deze pakken ze 'm alvast niet meer af.