Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Iniesta

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma apr 18, 2016 7:40 pm

De tijd scheen nogal mee/tegen te vallen. Het leek vooral zi snel doordat Boonen niet meekon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 18, 2016 8:30 pm

Klopt, in andere edities in die periode is er sneller tegen de Muur op gereden. Al moet je daarbij wel aantekenen dat je edities niet zomaar één op één kunt vergelijken. Het koersverloop en de omstandigheden bepalen voor een belangrijk deel wat je daar nog kunt.

Op basis van die recente aankondiging had ik wel het één en ander verwacht. Maar waar blijft de bewijslast nou? Iedereen kan wel wat roepen. Ik steek overigens ook hierbij voor niemand mijn handen in het vuur hoor. Maar je moet wel iets concreets hebben als je zo'n verhaal brengt.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 18, 2016 8:48 pm

brigade zuid schreef:
Marillion schreef:Dat zijn nooit meer dan wat wilde verhalen uit Vlaanderen geweest. Er was nooit enige bewijsvorming.
Hoe Cancellara destijds die muur opreed dat kon eigenlijk niet toch?
Ja, kon wel.
Tom Boonen heeft, realistisch bekeken, prestaties geleverd die heel wat verdachter waren dan die van Cancellara, die gewoonweg verschrikkelijk goed kan tijdrijden.

Doordat de Belgen het slecht konden hebben dat hun Tommeke hard verloor van 'Spartacus Fabian', kwamen er uit Belgische hoek allerlei verdachtmakingen. Maar die Belgen zelf zijn, net als Italianen en Spanjaarden, een stuk grotere valsspelers dan sportmannen als Cancellara, Rohan Dennis en Dumoulin.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 18, 2016 8:56 pm

Iniesta schreef:De tijd scheen nogal mee/tegen te vallen. Het leek vooral zi snel doordat Boonen niet meekon.
Marillion schreef:Klopt, in andere edities in die periode is er sneller tegen de Muur op gereden. Al moet je daarbij wel aantekenen dat je edities niet zomaar één op één kunt vergelijken.
Precies. Kijk, die demarrages van Ricardo Ricco, die recordtijden van Marco Pantani, de beste bergbeklimmingen van Ulrich en Armstrong, daar kun je wel uit opmaken dat de doping toen uit hun oren spoot.

Ook de Nederlander Erik Dekker zal die 3 + 1 (= 4 in totaal) Touretappes echt niet schoon gewonnen hebben, maar Michael Boogerd bekent en is voor twee jaar zijn baan kwijt, Dekker zwijgt en werkt rustig door.

Tom Boonen was toen én over the hill én door privé uitspattingen in een matige conditie, vervolgens wordt hij hard geklopt. In mijn ogen was het niet zozeer erg verdacht maar vooral erg zielig gezeik van die verliezende Belgen.

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma apr 18, 2016 10:26 pm

Dekker zwijgt niet volledig, maar ontkent nog altijd glashard.
Gevoelsmatig weinig geloofwaardig, aan de andere kant is het ook weer sneu als het wel zuiver was. Maar zijn prestatiecurve lijkt eigenlijk meer verdacht dan die van boogie

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 18, 2016 10:40 pm

Iniesta schreef:Dekker zwijgt niet volledig, maar ontkent nog altijd glashard.
Gevoelsmatig weinig geloofwaardig, aan de andere kant is het ook weer sneu als het wel zuiver was. Maar zijn prestatiecurve lijkt eigenlijk meer verdacht dan die van boogie
Ja, duidelijk!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 19, 2016 3:24 pm

Ik kwam bij Sporza een stukje tegen met wat meer info over wat er nu gevonden is, zie deze link.

Wat ik al dacht blijkt inderdaad zo te zijn. Er is gewoon geen enkel bewijs. Je ziet in het filmpje van de testopstelling een duidelijke warmtebron in het frame maar dat is niet in koers maar bij de test waar ze het in scene zetten. De beelden uit de koers geven slechts wat warmte op de plaats van de achteras en de cassette. En dan ook nog eens vrij minimaal. Dat is in mijn ogen prima verklaarbaar omdat er bijvoorbeeld iets kan aanlopen. Bijvoorbeeld door schuine kettinglijn maar ook door vuil. Dat laatste is iets wat je zeker in een koers als de Strade Bianche niet moet uitsluiten. Dat ze bij de wielertoerist in de test daar minder warmte zien snap ik ook wel. Daar is immers geen sprake van een koerssituatie en de renner in kwestie zal veel minder kracht leveren op het materiaal.

Zo is dus ook helder waarom ze niet met namen komen want dan ga je gewoon hartstikke nat in de rechtbank. Als ze niet meer hebben dan dit lijkt het mij voorlopig eerder een manier om publiciteit te genereren.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 19, 2016 4:17 pm

Duidelijke toelichting Marillion.

Verklaart inderdaad ook waarom er geen enkele naam genoemd wordt, dan gaat men in de rechtszaal zeker flink nat.

Bij lange na niet het eerste stukje sensatiejournalistiek dus, dit. :blush.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » di apr 19, 2016 11:38 pm

Toch herinner ik mij die fiets die op de grond lag en gewoon bleef ronddraaien.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di apr 19, 2016 11:47 pm

elliquido schreef:Toch herinner ik mij die fiets die op de grond lag en gewoon bleef ronddraaien.
Dat lijkt me vrij normaal. Heb je dat nog nooit meegemaakt met je eigen fiets? :confused.gif:

Ik zou zeggen probeer eens een stukje 47 km/h te fietsen en laat die fiets daarna een tijdje rondtollen.

zeux

Bericht door zeux » za apr 23, 2016 10:47 pm

Het heten toch voorjaarsklassiekers? Morgen natte sneeuw, hagel, 2 graden en forse tegenwind bij Luik-Bastenaken-Luik.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za apr 23, 2016 11:12 pm

Ik zeg: Bernard Hinault in 1980! Die LBL kostte hem bijna een paar vingers. En vermoedelijk de Tour, waardoor Zoetemelk éindelijk won (zo gaat het verhaal).

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 24, 2016 9:42 am

Het zou leuk zijn als de omstandigheden er voor zorgen dat de koers vroeg opent. De heuvelklassiekers komen de laatste jaren niet in de buurt van het spektakel dat we in Vlaanderen en Roubaix te zien krijgen.

Er zijn genoeg renners die er baat bij hebben om op tijd in de aanval te gaan. Als je blijft zitten is het een afvalkoers waar je op een gegeven moment vanzelf moet afhaken. Maar ben je op tijd weg met een paar sterke renners en valt het verloop van de koers een beetje gunstig kan er wel eens wat gebeuren. Meer spektakel dan in de AGR en Waalse Pijl moet niet moeilijk zijn.
Nil volentibus arduum

Khraa

Bericht door Khraa » zo apr 24, 2016 10:18 am

Met De Gendt, Brutt en Tiralongo in ieder geval wel een goede vroege kopgroep.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 24, 2016 1:40 pm

De Marchi en Roy zijn ook taaie renners.

Het weer is inmiddels beter. Het zal straks de vraag zijn wat de omstandigheden hebben gevraagd van de renners. De invloed van de kou en regen neem je nu eenmaal mee naar de finish. Het maakt ook dat je wat minder comfortabel in het peloton zit. Opspattend water in je gezicht, uitkijken voor valpartijen in met name de afdalingen.

Vanmiddag zal normaal gesproken een wat meer ervaren renner gaan winnen. Veel jonge gasten gaan denk ik toch breken in de combi van de omstandigheden, afstand en hoogtemeters.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo apr 24, 2016 2:00 pm

Ut sneeuwt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 24, 2016 2:40 pm

Het blijft inderdaad zeer wisselvallig. Ik schat zo in dat er vanaf nu continu renners doorheen gaan zakken. De kilometers en uren in deze omstandigheden gaan langzaam tellen.

Movistar heeft het tempo er goed in zitten. Ik denk dat er weinig animo gaat zijn voor aanvalspogingen.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 24, 2016 3:53 pm

Poels?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

zeux

Bericht door zeux » zo apr 24, 2016 3:54 pm

Yes, Poels.

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 24, 2016 3:54 pm

Ja!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 24, 2016 3:56 pm

Fuck, dat is gaaf voor 'm zeg!

Vier stervende zwanen naar de streep. Albasini was iets te vroeg met het verspelen van zijn laatste krachten. Ik was even bang dat Poels met zijn aanval er ook doorheen zat maar dit zat er toch nog in. Goed positie gekozen en afgemaakt. Klasse. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 24, 2016 4:00 pm

Zo zeg, veel zwaardere koersen vind je niet snel met deze omstandigheden er ook nog bij. Hij was niet eens de kopman. Wat een klasbak.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo apr 24, 2016 4:37 pm

Yesssss mooiste overwinning die ik gezien heb van een Nederlander (LBL is dan ook m'n lievelingsklassieker)

columbus

Bericht door columbus » zo apr 24, 2016 4:50 pm

Iniesta schreef:Yesssss mooiste overwinning die ik gezien heb van een Nederlander (LBL is dan ook m'n lievelingsklassieker)
Oei! Vond de winst van Terpstra in Parijs-Roubaix mooier. Maar dat is dan weer mijn favoriete klassieker Afbeelding

Neemt niet weg dat ik het fantastisch vind voor Poels. LBL is ook gewoon een prachtige koers. Petje af!

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 24, 2016 6:00 pm

Geweldige zege van die man! Heroisch.

Plaats reactie