Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Ik zit me wel weer een beetje aan de rol van de motoren te storen. Als ze niemand onderuit rijden dan laten ze wel iemand in de slipstream mee profiteren.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
- AT Toto winner 15/16
Och och zie Terpstra vallen dan, Boom ook al uren niks meer van gezien.
Daar kon Terpstra natuurlijk niets meer aan doen. Het is inmiddels wel duidelijk dat de winnaar uit de huidige kopgroep komt. Van achteruit komen ze niet meer terug.
Nil volentibus arduum
Mooie poging van Vanmarcke, jammer dat hij het niet redde. Ik heb geen idee wie er nu gaat winnen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Wat een geweldige koers was dat zeg. Echt allemaal helemaal stuk en dan man tegen man tot op de streep. Genoten!
Ik weet niet of Hayman het inmiddels zelf al in de gaten heeft dat hij echt heeft gewonnen maar die blik op zijn gezicht was echt onbetaalbaar. Hij wint zelden maar in deze koers is hij altijd goed. De laatste kilometers en met name op de baan pakte hij het goed aan. Als iedereen stuk zit kun je maar het beste vanaf kop gaan. Want als je buitenom moet komen kost dat extra kracht.
Zonde dat de aanval van Vanmarcke niet overeind bleef. Het was een dappere poging. Als ze achter hem even twijfelen is hij weg. Maar iedereen bleef zijn werk doen.
Voor Boonen een zuur einde om ze op de 2e plaats te stranden maar hij heeft de koers echt in handen gepakt en tot op de streep gevochten voor wat hij waard was.
Ik weet niet of Hayman het inmiddels zelf al in de gaten heeft dat hij echt heeft gewonnen maar die blik op zijn gezicht was echt onbetaalbaar. Hij wint zelden maar in deze koers is hij altijd goed. De laatste kilometers en met name op de baan pakte hij het goed aan. Als iedereen stuk zit kun je maar het beste vanaf kop gaan. Want als je buitenom moet komen kost dat extra kracht.
Zonde dat de aanval van Vanmarcke niet overeind bleef. Het was een dappere poging. Als ze achter hem even twijfelen is hij weg. Maar iedereen bleef zijn werk doen.
Voor Boonen een zuur einde om ze op de 2e plaats te stranden maar hij heeft de koers echt in handen gepakt en tot op de streep gevochten voor wat hij waard was.
Nil volentibus arduum
Ik vond die mannen die overbleven allemaal dappere strijders, hebben allemaal echt als klasbakken gevochten tot op de streep. Vanmarcke was pure klasse, Boonen heeft echt op een manier gekoerst die we jaren niet meer hebben gezien, die Brit Stannard en Boasson Hagen waren oersterk.Marillion schreef:Zonde dat de aanval van Vanmarcke niet overeind bleef. Het was een dappere poging. Als ze achter hem even twijfelen is hij weg. Maar iedereen bleef zijn werk doen.
Hoe zuur de 2e plaats voor Boonen ook was, het was voor de grootste outsider van de kopgroep wel een prachtige zege.
Geweldig, ja. Die Hayman kon het gewoon echt niet geloven dat hij, als 37-jarige met nauwelijks een erelijst, de Klassieker wint die misschien wel de allermooiste is die er is.Marillion schreef:Wat een geweldige koers was dat zeg. Echt allemaal helemaal stuk en dan man tegen man tot op de streep. Genoten!
Ik weet niet of Hayman het inmiddels zelf al in de gaten heeft dat hij echt heeft gewonnen maar die blik op zijn gezicht was echt onbetaalbaar. Hij wint zelden maar in deze koers is hij altijd goed.
Ook gewoon heel slim gedaan met die sprint op de baan inderdaad, want dat is toch een ander spelletje dan met elkaar naar de streep rijden op een geasfalteerde weg.
Sandro_Calaaabro schreef:Ik zit me wel weer een beetje aan de rol van de motoren te storen. Als ze niemand onderuit rijden dan laten ze wel iemand in de slipstream mee profiteren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Gelukkig komt Viviani er goed vanaf. Er wordt beweerd dat het domme pech was dat die motor weg slipte en hem zo bijna plette tegen een hek aan.
Dat excuus hoor je regelmatig tegenwoordig, maar zo'n 'pech' situatie vindt wat mij betreft veel te vaak plaats om nog als pech te kunnen worden bestempeld. Pech of geluk dwing je zelf ook af.
Dat excuus hoor je regelmatig tegenwoordig, maar zo'n 'pech' situatie vindt wat mij betreft veel te vaak plaats om nog als pech te kunnen worden bestempeld. Pech of geluk dwing je zelf ook af.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Veiligheid en door het Bos van Wallers fietsen gaat natuurlijk sowieso slecht samen. Daar heb je geen motor voor nodig.
Het probleem is dat je altijd een afweging moet maken tussen veiligheid en het spektakel dat je op televisie wil brengen. We willen allemaal goede beelden zien, juist vanaf de kasseienstroken. Maar dat is nu tegelijkertijd ook de plek waar de ruimte beperkt is en het soms erg glad kan zijn. Zie ook de val van Cancellara op een stuk waar het ineens wel modderig en dus glad was. En Fabian kan echt wel een stukje over natte kasseien rijden.
Je zou er voor kunnen kiezen om een strook als het Bos van Wallers alleen met vaste camera's in beeld te brengen. Je hebt dan op de meest gevaarlijke strook alleen renners (wat nog niet wil zeggen dat er niets mis gaat). Je kunt dat niet op alle stroken doen maar het is een begin.
De echte oplossing zie ik overigens in het toepassen van andere techniek. Volgens mij moet het inmiddels mogelijk zijn om met een drone goede beeldkwaliteit te leveren. Als het lukt om zo'n ding op een veilige manier dicht bij de renners te laten vliegen (net naast de weg) en je hebt ook goede controle om op het juiste moment op de juiste plaats te zijn dan lijkt me dat een mooie oplossing.
Het probleem is dat je altijd een afweging moet maken tussen veiligheid en het spektakel dat je op televisie wil brengen. We willen allemaal goede beelden zien, juist vanaf de kasseienstroken. Maar dat is nu tegelijkertijd ook de plek waar de ruimte beperkt is en het soms erg glad kan zijn. Zie ook de val van Cancellara op een stuk waar het ineens wel modderig en dus glad was. En Fabian kan echt wel een stukje over natte kasseien rijden.
Je zou er voor kunnen kiezen om een strook als het Bos van Wallers alleen met vaste camera's in beeld te brengen. Je hebt dan op de meest gevaarlijke strook alleen renners (wat nog niet wil zeggen dat er niets mis gaat). Je kunt dat niet op alle stroken doen maar het is een begin.
De echte oplossing zie ik overigens in het toepassen van andere techniek. Volgens mij moet het inmiddels mogelijk zijn om met een drone goede beeldkwaliteit te leveren. Als het lukt om zo'n ding op een veilige manier dicht bij de renners te laten vliegen (net naast de weg) en je hebt ook goede controle om op het juiste moment op de juiste plaats te zijn dan lijkt me dat een mooie oplossing.
Nil volentibus arduum
Probleem is dat het niet alleen camera motoren zijn.
Je hebt de politiejongens (al rijden die meestal vooraan), je heb de radioguys, motor met tussentijden en reservewielen (bestaan die nog) en nog een paar motoren waarvan ik niet weet wat die doen.
Maar minder van de die camerajongens zou wel schelen, die willen graag dicht op het vuur zitten. Met vaste camera's, drones en van die GoPro dingen op de fietsen kom je al een heel end.
Je hebt de politiejongens (al rijden die meestal vooraan), je heb de radioguys, motor met tussentijden en reservewielen (bestaan die nog) en nog een paar motoren waarvan ik niet weet wat die doen.
Maar minder van de die camerajongens zou wel schelen, die willen graag dicht op het vuur zitten. Met vaste camera's, drones en van die GoPro dingen op de fietsen kom je al een heel end.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Motoren met reservewielen worden vaak ingezet op plaatsen waar het lastiger is om met auto's te werken. Bijvoorbeeld op smalle kasseistroken. Tijdens Parijs-Roubaix worden auto's op verschillende plaatsen omgeleid. De ploegen zetten op zo'n strook dan mensen langs de kant met reservewielen en de organisatie faciliteert dan een aantal neutrale motoren.
Motoren van de pers rijden sowieso rond. Televisie, radio en fotografen. Dat zijn er alles bij elkaar best veel natuurlijk. De lastige afweging die de sport dan moet maken is die tussen veiligheid en publiciteit. Iedereen roept instinctief natuurlijk gelijk veiligheid maar als er niet of nauwelijks goede beelden van koersen zijn dan haken de sponsors massaal af. Dáár zou je denk ik dus veel kunnen winnen met nieuwe technieken zoals werken met drones. Al zullen er altijd wel motoren in koers blijven.
Wat de auto's betreft zou je alle vip wagens er uit kunnen halen. Alleen organisatie en ploegen. Zo'n vip auto voegt niets toe. En voor de personen in kwestie is het eigenlijk ook maar matig interessant want het grootste gedeelte van de tijd zie je eigenlijk nauwelijks iets.
Motoren van de pers rijden sowieso rond. Televisie, radio en fotografen. Dat zijn er alles bij elkaar best veel natuurlijk. De lastige afweging die de sport dan moet maken is die tussen veiligheid en publiciteit. Iedereen roept instinctief natuurlijk gelijk veiligheid maar als er niet of nauwelijks goede beelden van koersen zijn dan haken de sponsors massaal af. Dáár zou je denk ik dus veel kunnen winnen met nieuwe technieken zoals werken met drones. Al zullen er altijd wel motoren in koers blijven.
Wat de auto's betreft zou je alle vip wagens er uit kunnen halen. Alleen organisatie en ploegen. Zo'n vip auto voegt niets toe. En voor de personen in kwestie is het eigenlijk ook maar matig interessant want het grootste gedeelte van de tijd zie je eigenlijk nauwelijks iets.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Hoe groot is de Amstel Gold race nu precies in de klassieker reeks? Vlaanderen en Parijs-Roubaix zijn natuurlijk het grootst. Is het een beetje niveau Ronde van Lombardije, Classica San Sebastian of toch wat groter zoals bijvoorbeeld LBL?
LBL acht ik toch wel meer richting Vlaanderen en Roubaix. De klassieker voor de klassementsrenners.
Amstel zit daar net onder.
Amstel zit daar net onder.
Ik schaal de Amstel Gold Race lager in dan de ronde van Lombardije hoor. AGR is van dezelfde orde van grootte als de Omloop. Een race die naar een sponsor vernoemd is hoort niet thuis tussen de grootste koersen.
Qua monumenten is mijn ranking: 1 Parijs Roubaix, 2 LBL, 3 RVV.
Qua monumenten is mijn ranking: 1 Parijs Roubaix, 2 LBL, 3 RVV.
- Giacomo Puccini
7 fietsen met motortjes gedetecteerd in Italiaanse profkoersen:
http://www.wielerflits.nl/nieuws/156953 ... ersen.html
Ajax!
-
- AT Toto winner 15/16
Poeh slecht nieuws hoor, toch niet alleen zo'n tienermeisje uit België.
De Amstel Gold is toch een gemaakt klassieker? De koers bestaat pas 40 jaar ofzo. En Amstel Gold bestaat niet eens meer...
Hier bewegend beeld van de warmtecamera's en motortjes in de preview..
http://youtu.be/oM_4I-jYk_c
Hier bewegend beeld van de warmtecamera's en motortjes in de preview..
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Kortom, geen flitspalen, maar warmtezoekpalen langs het parcours zetten.beelzebub schreef: Hier bewegend beeld van de warmtecamera's en motortjes in de preview..
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Binnen de wielersport gaat het over de vijf monumenten, dat zijn in chronologische volgorde:brigade zuid schreef:Hoe groot is de Amstel Gold race nu precies in de klassieker reeks? Vlaanderen en Parijs-Roubaix zijn natuurlijk het grootst. Is het een beetje niveau Ronde van Lombardije, Classica San Sebastian of toch wat groter zoals bijvoorbeeld LBL?
Milaan San Remo
Ronde van Vlaanderen
Parijs Roubaix
Luik Bastenaken Luik
Ronde van Lombardije
Deze klassiekers hebben de grootste historie en spreken het meest tot de verbeelding. Je krijgt voor een overwinning 100 World Tour punten.
Voor een overwinning in de AGR krijg je 80 punten. Dat is hetzelfde als bijvoorbeeld De Waalse Pijl, Gent Wevelgem, Classica San Sebastian en E3 Harelbeke.
Nil volentibus arduum
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Maar dat is toch hetzelfde system als waar ze Cancellera mee hebben 'gepakt' (en volgens mij redelijk onder het tapijt is geschoven)?Giacomo Puccini schreef:7 fietsen met motortjes gedetecteerd in Italiaanse profkoersen:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Dat zijn nooit meer dan wat wilde verhalen uit Vlaanderen geweest. Er was nooit enige bewijsvorming. Voorlopig heb ik die bij dit verhaal ook nog niet meegekregen overigens. Ik ben daarom vooral benieuwd wat ze concreet in handen hebben.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Hoe Cancellara destijds die muur opreed dat kon eigenlijk niet toch?Marillion schreef:Dat zijn nooit meer dan wat wilde verhalen uit Vlaanderen geweest. Er was nooit enige bewijsvorming.