Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Sandro

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma feb 01, 2016 4:10 pm

Meer algemene vraag: Wie gebruikt dit soort fietsen en waarom? Je kunt er gewoon legaal aankomen dus ze worden ergens voor gebruikt. Voor trainingsdoeleinden lijkt me. Maar waarom doe mechanica dan zo verborgen zit...is dat alleen omdat het er mooier uitziet?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma feb 01, 2016 4:19 pm

Tuurlijk, dat is estethischer. :hypocrite.gif:

Die wielrenners schamen zich al dood als ze een fietsbelletje van 120 gram op hun stuur moeten plaatsen. En als ze al hysterisch doen over een paar mannelijke haartjes op je benen... Laat staan een zichtbare motoraandrijving. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 01, 2016 4:21 pm

Ik denk dat ik het maar bij alleen kijken houd :ajaxsmiley.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 01, 2016 4:47 pm

Daar zijn wel argumenten voor te verzinnen. Met name aerodynamica. Maar je kunt bijvoorbeeld ook denken aan bescherming tegen de invloeden van het weer.

De inzet van dit soort dingen is natuurlijk breder dan het profpeloton alleen. Iemand die niet zo sterk is kan op deze manier bijvoorbeeld op lastig terrein beter of langer blijven fietsen. Eigenlijk exact vergelijkbaar met de toepassing zoals je dat met e-bikes ziet in het straatbeeld. Waarmee bijvoorbeeld mensen op leeftijd of met een lichamelijke beperking toch actief kunnen blijven.

Voor training op het niveau van profs is het in mijn ogen niet zo relevant. Absolute snelheid is tijdens een training niet interessant. En je krijgt minder weerstand terwijl je doorgaans juist meer weerstand wil hebben. In de wedstrijd is het voordeel natuurlijk evident.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 01, 2016 5:00 pm

Ok, dus als vastgesteld kan worden dat het haar fiets was en niet van een trainingsmaatje dan heeft ze een probleem. Maar omdat het geen heterdaadje was, kan een advocaat het allemaal nog wel aardig recht praten voor haar.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 01, 2016 6:22 pm

Lijkt mij toch niet. Een fiets van een zogenaamde vriend heeft daar niks te zoeken, ze zijn zelf verantwoordelijk welk materiaal ze daar hebben.

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 01, 2016 6:31 pm

Waar is "daar" in jouw geval? Het maakt nogal uit waar die fiets precies stond.

En als het niet haar fiets is dan heeft ze heel wat meer kans op een lichte straf dan als het wel haar fiets is

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 01, 2016 6:46 pm

Het is heel simpel. Zij moet bewijzen dat het niet haar fiets is en niet andersom.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 01, 2016 6:51 pm

Een fiets met een motortje dat is toch voor bejaarde dames........... :hypocrite.gif:

Echt als je de woorden oplichten, fraude, doping of de boel besodemieteren opzoekt in het woordenboek staat er overal een plaatje van een wielrenner bij.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 01, 2016 7:15 pm

brigade zuid schreef:Het is heel simpel. Zij moet bewijzen dat het niet haar fiets is en niet andersom.
Van wie moet dat? Van jou? Gewoon afschaffen dat wielrennen joh. Dan hebben we nergens meer last van :excited.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 01, 2016 7:49 pm

InnerHarbour schreef:....
Echt als je de woorden oplichten, fraude, doping of de boel besodemieteren opzoekt in het woordenboek staat er overal een plaatje van een wielrenner bij.
:smallgrin.gif:
Sandro_Calááábro schreef:
brigade zuid schreef:Het is heel simpel. Zij moet bewijzen dat het niet haar fiets is en niet andersom.
Van wie moet dat? Van jou? Gewoon afschaffen dat wielrennen joh. Dan hebben we nergens meer last van :excited.gif:
De plaats waar die fiets stond is voor mij in deze alles bepalend. Stond deze in de materiaalzone aan het parcours dan was hij klaar om in te zetten in de wedstrijd. Alles wat daar staat valt onder verantwoordelijkheid van de renner en begeleiding. Stond de fiets echter verderop bij de auto is het een ander verhaal. Wat daar staat heeft in mijn ogen niets met de wedstrijd te maken. Iedereen uit het publiek kan er komen en iets neerzetten of wegnemen. Stel je eens voor wat je dan kan doen. Loop met een geprepareerde fiets naar de mobilhome van een renner, zet 'm neer en stuur de controleurs er op af. En weg is de concurrent.

Dit soort mechanisch bedrog neem ik op zichzelf wel hoog op. Want het is in mijn ogen ingrijpender dan "traditioneel" dopinggebruik in de zin dat je gewoon zelf minder arbeid moet leveren. En als een renner daarmee de fout in gaat moet je hard ingrijpen want anders is het einde zoek. Maar je moet natuurlijk wel echt sluitend bewijs hebben.

Ik kijk ook wat op van de snelheid en felheid van de reacties, met name in België. Niet alleen de pers maar ook de bondscoach. Dan moet je wel heel erg zeker zijn van je zaak. We hebben het hier wel over een kind van 19. Wat nu als ze echt niets verkeerds heeft gedaan?
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 01, 2016 8:42 pm

Iedereen uit het publiek kan er komen en iets neerzetten of wegnemen. Stel je eens voor wat je dan kan doen. Loop met een geprepareerde fiets naar de mobilhome van een renner, zet 'm neer en stuur de controleurs er op af. En weg is de concurrent.
Met de strekking van je verhaal ben ik het eens, maar dit zal nu toch niet het geval zijn geweest.
Ging om junioren meisjes.

Ik denk zelf dat ze er wel van geweten heeft, maar natuurlijk niet het meesterbrein is geweest. En ze heeft er niet mee gereden. Laat dit voor alle wielrenners een teken zijn dat dit echt niet kan , voor het geval ze het voor plan waren. En zoals ik eerder al schreef, lijkt dit soort poging van doping me sowieso kansloos. Makkelijk te detecteren als erop gelet wordt

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma feb 01, 2016 8:46 pm

brigade zuid schreef:Op de Belg zeiden ze gisteren dat er al langer vraagtekens gesteld werden bij de prestaties van die Femke, daarbij lieten ze ook beelden van haar zien van een wedstrijd in december waarbij ze ogenschijnlijk heel makkelijk van iedereen wegreed bergop. Ik vond het ook maar flauwe smoesjes die ze had over een fiets van een vriend ofzo, haar broer zat blijkbaar ook aan de doping... het lijkt mij kortom dat die familie voor geen kant deugd.
Hier zijn die beelden: http://sporza.be/cm/sporza/videozone/sp ... st=7.37629

Doet me denken aan Cancellara. :blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 01, 2016 8:58 pm

Iedereen uit het publiek kan er komen en iets neerzetten of wegnemen. Stel je eens voor wat je dan kan doen. Loop met een geprepareerde fiets naar de mobilhome van een renner, zet 'm neer en stuur de controleurs er op af. En weg is de concurrent.
Met de strekking van je verhaal ben ik het eens, maar dit zal nu toch niet het geval zijn geweest.
Ging om junioren meisjes.

Ik denk zelf dat ze er wel van geweten heeft, maar natuurlijk niet het meesterbrein is geweest. En ze heeft er niet mee gereden. Laat dit voor alle wielrenners een teken zijn dat dit echt niet kan , voor het geval ze het voor plan waren. En zoals ik eerder al schreef, lijkt dit soort poging van doping me sowieso kansloos. Makkelijk te detecteren als erop gelet wordt
Ik doelde met dat voorbeeld ook niet op deze specifieke zaak. Punt was om aan te geven dat je niet kunt straffen voor een fiets die bij een auto staat waar iedereen bij kan. Wel voor een fiets die in de afgesloten materiaalzone staat.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 01, 2016 9:04 pm

Nou, je voerde het wel aan om jouw punt extra kracht bij te geven. Dus vandaar dat ik er op reageer in dit specifieke geval.

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 01, 2016 9:06 pm

Duke schreef:
brigade zuid schreef:Op de Belg zeiden ze gisteren dat er al langer vraagtekens gesteld werden bij de prestaties van die Femke, daarbij lieten ze ook beelden van haar zien van een wedstrijd in december waarbij ze ogenschijnlijk heel makkelijk van iedereen wegreed bergop. Ik vond het ook maar flauwe smoesjes die ze had over een fiets van een vriend ofzo, haar broer zat blijkbaar ook aan de doping... het lijkt mij kortom dat die familie voor geen kant deugd.
Hier zijn die beelden: http://sporza.be/cm/sporza/videozone/sp ... st=7.37629

Doet me denken aan Cancellara. :blush.gif:
Met zo'n filmpje kan ik weinig. Dat zijn een paar seconden uit een hele race. En het schijnt ook wel een talent te zijn.

Duke

Bericht door Duke » ma feb 01, 2016 9:45 pm

Hoe word je een talent? 150 watt extra wil dan wel helpen. :confused.gif:

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 01, 2016 9:56 pm

Waar is het bewijs dat ze die 150 watt extra heeft dan?

We kunnen haar wel helemaal kapot maken maar wij weten de feiten toch niet? Als je ernaast hebt gestaan dan hoor ik het graag
Laatst gewijzigd door Sandro op ma feb 01, 2016 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 01, 2016 9:59 pm

Ben jij familie van dat kut kind ofzo? :ajaxsmiley.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 01, 2016 10:06 pm

Houd jij je er eens buiten. Het wielrennen moest afgeschaft worden dus bestaat niet meer :smallgrin.gif:

Duke

Bericht door Duke » ma feb 01, 2016 10:23 pm

Bewijs? Wat is dat voor achterhaald concept? :smallgrin.gif:

Maar serieus: ze moet wel een heel goed verhaal hebben om dit te ontkrachten. Er zijn weinig factoren die in haar voordeel spreken. Haar verklaring is niet echt overtuigend om het mild uit te drukken.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 01, 2016 10:48 pm

Blijkbaar is de UCI dus getipt. Dan is ze ofwel 'geflikt', ofwel schuldig.

Die verklaring lijkt me overigens een compleet lulverhaal. Het was wel haar fiets, maar ze had die net overgedaan aan een vriend en die had er een motortje ingezet. Tja...

Iniesta

Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma feb 01, 2016 11:17 pm

Ja maar voordat je iemand kan veroordelen, moet het bewijs wel zuiver zijn.
Vind haar verhaal ook erg weinig geloofwaardig, maar het slappe aan de beschuldiging is uiteraard dat ze niet betrapt is op het fietsen met illegaal materiaal.
Het is uiteindelijk ook niet erg geloofwaardig om bewust een electrische fiets mee te nemen en deze vervolgens niet te gebruiken.

Sandro

Bericht door Sandro » wo feb 03, 2016 10:35 am

Jöhnk schreef:Blijkbaar is de UCI dus getipt. Dan is ze ofwel 'geflikt', ofwel schuldig.

Die verklaring lijkt me overigens een compleet lulverhaal. Het was wel haar fiets, maar ze had die net overgedaan aan een vriend en die had er een motortje ingezet. Tja...
Die vriend heeft wel bevestigd dat het zijn fiets is....

Chris

Bericht door Chris » wo feb 03, 2016 11:42 am

Jöhnk schreef:Blijkbaar is de UCI dus getipt. Dan is ze ofwel 'geflikt', ofwel schuldig.

Die vriend heeft wel bevestigd dat het zijn fiets is....
Haar entourage heeft wel de schijn tegen. Pa en broer zijn in januari opgepakt voor parkieten diefstal :biggrin.gif: Zijn niet van het zuiverste soort.
Chris a.k.a Giiser

Plaats reactie