Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » di mei 02, 2006 12:35 pm

San Antonio zal er nog hard aan moeten trekken. Mochten ze de Kings verslaan dan wacht er een uitgerust Dallas op ze.

Ik zie de titel makkelijk naar Detroit gaan. Die verdienen het ook.

Lakers-Clippers wordt vermakelijk...wie er ook moge doorgaan verliest echter in de Conference Finals van een Texaans team... :eusa_dance:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di mei 02, 2006 6:22 pm

Maartoe schreef:Al een feestje in LA, Dubbel?

Hier de resultaten tot nog toe.
Ja. Beide teams uit LA doen het beter dan verwacht. Denver heeft het aan zichzelf te wijten. Elke keer als de Clippers mis schoten dan miste de Nuggers direct ook, ipv het af te straffen. En in die laatste partij waren ze gewoon kansloos. Vanavond Lakers tegen Phoenix en Suns. Die gasten van de Suns zijn zo'n beetje allemaal een kop groter dan onze helden. Het is een wonder dat het 3-1 staat. Maar ja, Kobe en Odom zijn in grootse vorm. Parker doet goed mee. Ik blijf erbij, als die vervelende Kwame Brown (ooit) nog gaat draaien dan pakken de Lakers alsnog de titel.

Het zijn wel drukke tijden. De Lakers natuurlijk en ook de Clippers. De Angels en de Dodgers zijn ook alweer begonnen. De Galaxy is volop aan het werk voor de titelprolongatie. De Mexicaanse league volg ik ook nog zo half. M'n tuinman is namelijk Chivas-fanatico. De Mightyducks doen ook nog mee voor de play-offs. Ajax loopt nog door t/m zondag. Het WK staat daarna alweer voor de deur. Pfff, ik heb ook nog een baan en kinderen. Godzijdank is het niet gelukt om de Saints-franchise naar LA te halen. ;)

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » di mei 02, 2006 6:53 pm

Dubbel schreef:
Maartoe schreef:Al een feestje in LA, Dubbel?

Hier de resultaten tot nog toe.
Ja. Beide teams uit LA doen het beter dan verwacht. Denver heeft het aan zichzelf te wijten. Elke keer als de Clippers mis schoten dan miste de Nuggers direct ook, ipv het af te straffen. En in die laatste partij waren ze gewoon kansloos. Vanavond Lakers tegen Phoenix en Suns. Die gasten van de Suns zijn zo'n beetje allemaal een kop groter dan onze helden. Het is een wonder dat het 3-1 staat. Maar ja, Kobe en Odom zijn in grootse vorm. Parker doet goed mee. Ik blijf erbij, als die vervelende Kwame Brown (ooit) nog gaat draaien dan pakken de Lakers alsnog de titel.

Het zijn wel drukke tijden. De Lakers natuurlijk en ook de Clippers. De Angels en de Dodgers zijn ook alweer begonnen. De Galaxy is volop aan het werk voor de titelprolongatie. De Mexicaanse league volg ik ook nog zo half. M'n tuinman is namelijk Chivas-fanatico. De Mightyducks doen ook nog mee voor de play-offs. Ajax loopt nog door t/m zondag. Het WK staat daarna alweer voor de deur. Pfff, ik heb ook nog een baan en kinderen. Godzijdank is het niet gelukt om de Saints-franchise naar LA te halen. ;)
Dat de Lakers de titel pakken zie ik voorlopig niet gebeuren. Ik schat momenteel zelfs de Clippers hoger in. :yes:
Mag ik vragen wat voor werk je doet Dubbel? Woon je al lang in LA?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di mei 02, 2006 8:19 pm

Hopelijk zien we de komende weken hoe de Lakers ervoor staan tov de Clips. Ik vind de Lakers met de week sterker spelen. Maar eerst nog de Suns. :yes:

Ik werk als Consultant/Project Mgr in de IT en ik ben hier sinds het najaar 2005.

jabu

Bericht door jabu » wo mei 03, 2006 7:55 am

Dubbel schreef:Denver heeft het aan zichzelf te wijten. Elke keer als de Clippers mis schoten dan miste de Nuggers direct ook, ipv het af te straffen. En in die laatste partij waren ze gewoon kansloos.
Denver is vooral heel dom geweest door Kenyon Martin disciplinair te schorsen omdat hij aangaf niet tevreden te zijn over zijn speeltijd. Denver zonder Martin is (enigzins overdreven) als Ajax zonder KJH. Het venijn is weg. Voor onze landgenoot Francisco Elson was het wel gunstig. Al heeft hij er niet veel mee gedaan. Buiten dat is het natuurlijk een hele goede prestatie van de het hele jaar al goed spelende Clippers. :xyxthumbs: Elton Brand toont zich een ware leider. Cuttino Mobley, Sam Cassell en Corey Maggette ondersteunen hem goed.
Dubbel schreef: Vanavond Lakers tegen Phoenix en Suns. Die gasten van de Suns zijn zo'n beetje allemaal een kop groter dan onze helden. Het is een wonder dat het 3-1 staat. Maar ja, Kobe en Odom zijn in grootse vorm. Parker doet goed mee. Ik blijf erbij, als die vervelende Kwame Brown (ooit) nog gaat draaien dan pakken de Lakers alsnog de titel.
Ik denk dat er wat betreft de lengte van beide teams wel een beetje naast zit. De Suns staan juist bekent als een run-and-gun team die snel speelt. Hun inside-game is met het wegvallen van Amare Stoudemire ook nog eens danig beperkt. Naast het brein van het team Steve Nash (10,5 assists per game dit jaar) is hij de man van de Suns. Ondanks dat San Antonio tegenvalt zal de winnaar van de confrontatie Suns-Lakers geen potten gaan breken. Kobe is overigens afgelopen wedstrijd niet zo slim geweest met zijn twee technische fouten. :D

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » wo mei 03, 2006 11:28 am

Er gebeurde weer van alles in Phoenix. Raja Bell en Kobe ejected...Suns pakken wel de game. Diaw scoort weer een double double met 25-10. Erg netjes!

San Antonio had het weer heel zwaar tegen de Kings (Wells met 38!! punten). Kings stonden bij rust zelfs voor. Ben benieuwd hoe het tegen Dallas zal uitpakken. Ja, ik ga ervanuit dat San Antonio de series wint.

In het Oosten....Wade die uitvalt..met een injectie in het derde kwart terugkomt en de game voor de Heat wint. Klasse. Miami imponeert echter HELEMAAL niet.

Last but not least...Nets 3-2! :yes: Ok. Pacers speelden zonder Peja.... :aai:

jabu

Bericht door jabu » wo mei 03, 2006 12:10 pm

@ Dubbel: Je held Kwame Brown volgt op andere gebieden wel nadrukkelijk het voorbeeld van Kobe. :nooo:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 03, 2006 12:24 pm

Deli schreef:Er gebeurde weer van alles in Phoenix. Raja Bell en Kobe ejected...Suns pakken wel de game. Diaw scoort weer een double double met 25-10. Erg netjes!

San Antonio had het weer heel zwaar tegen de Kings (Wells met 38!! punten). Kings stonden bij rust zelfs voor. Ben benieuwd hoe het tegen Dallas zal uitpakken. Ja, ik ga ervanuit dat San Antonio de series wint.

In het Oosten....Wade die uitvalt..met een injectie in het derde kwart terugkomt en de game voor de Heat wint. Klasse. Miami imponeert echter HELEMAAL niet.

Last but not least...Nets 3-2! :yes: Ok. Pacers speelden zonder Peja.... :aai:
1 Van m'n voorspellingen is al zeker uitgekomen. 1 Andere al zeker niet. 5 waarschijnlijk wel. Phoenix-LA moet ik nog zien.

Leuk voor de Nets. Als Detroit het niet haalt hoop ik dat New Jersey of Cleveland het goed doen. Of Chicago. Al zal geen van die drie er met de titel vandoor gaan, denk ik.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mei 03, 2006 6:15 pm

Het was gisteren best mooi om de Suns bezig te zien. Sterke ploeg is dat. Kobe en Lamar moesten het antwoord schuldig blijven. Ik moet ook nog zien dat er thuis van gewonnen wordt. Maar wie weet spaarden ze zich gisteren een beetje voor de wedstrijd in LA.

Kwame Brown mag van mij direct de bajes in. Wat een lul is dat toch. Creëert ook mooi weer wat salarisruimte. Maar tegelijkertijd is er in de zaak tegen Kwame (helaas) nog helemaal niets bewezen.

jabu

Bericht door jabu » wo mei 03, 2006 6:35 pm

Dubbel schreef:Het was gisteren best mooi om de Suns bezig te zien. Sterke ploeg is dat.
De Suns zijn al zo'n 3 jaar ongeveer de meest aantrekkelijk spelende team.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mei 03, 2006 6:58 pm

Wat vind jij van het spel van Kwame Brown, Maartoe? Ik mag hem dan een lampelul eerste klas vinden maar de commentators zijn altijd nog best wel positief over hem. Ben ik dan zo slim of zijn zij nou zo dom?

jabu

Bericht door jabu » wo mei 03, 2006 7:10 pm

Ik snap allereerst niet waarom Jordan hem als teambaas van de Wizards als eerste high school speler ooit nam als eeste draft pick. Je kan iig wel concluderen dat de hem door His Airness toegedichte talenten er niet geheel zijn uit gekomen. Hard dunken kan hij wel. Deze playoffs doet hij het overigens niet onaardig, maar over het algemeen ben ik geen groot bewonderaar. Erg vaak zie ik hem echter niet spelen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 03, 2006 8:35 pm

Maartoe schreef:
Dubbel schreef:Het was gisteren best mooi om de Suns bezig te zien. Sterke ploeg is dat.
De Suns zijn al zo'n 3 jaar ongeveer de meest aantrekkelijk spelende team.
Zeker. Probleem is wel dat zowat ieder team van The Suns kan winnen op de avonden dat ze de offense door hebben. Verdedigen kunnen ze niet al te best.

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » wo mei 03, 2006 9:35 pm

Toch vraag ik me af hoe ver de Suns wel niet hadden kunnen komen met een fitte Amare. Nash-Marion-Diaw-Amare is geen misselijke kern...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 03, 2006 9:36 pm

Stoudemire heeft het hele seizoen al veel wedtrijden gemist.

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » wo mei 03, 2006 9:46 pm

Dat is precies mijn punt Thomas. Wanneer Amare fit was geweest (vanaf het begin van het seizoen) hadden de Suns hoogstwaarschijnlijk ook een betere playoff-positie behaald...

jabu

Bericht door jabu » do mei 04, 2006 8:31 am

Amare Stoudemire heeft dit jaar maar 3 wedstrijden meegedaan. Helaas :sad: .Met hem hadden de Suns hoge ogen kunnen gooien. Uiteindelijk zouden ze denk ik wel net als vorig jaar te kort komen. Helaas winnen bij het basketball uiteindelijk ook vaak de degelijke teams zoals de Spurs en Pistons. Hopelijk kunnen de Mavs voor een verassing in het Westen zorgen.

jabu

Bericht door jabu » do mei 04, 2006 8:43 am

No posts exist for this topic :redcard:

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » do mei 04, 2006 10:22 am

Wanneer is de 3e wedstrijd in de halve finale Play-Offs tussen Amsterdam en Groningen?Is die aankomende zondag?

jabu

Bericht door jabu » do mei 04, 2006 11:50 am

Ja, die wedstrijd is zondag a.s. in de Sporthallen Zuid in Amsterdam. Voor informatie over Nederlands Basketball kan je het beste kijken op: http://www.basketballsite.nl/

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 04, 2006 2:29 pm

Hey Maartoe, heb je de Cavs tegen Washington nog gezien? Hele mooie wedstrijd die in OT beslist werd door LeBron. In de slotminuut van OT is de voorsprong van een punt drie keer veranderd, geloof ik.

Het was ook de eerte keer in vijf jaar (Shaq & Iverson, play-off finals) dat twee spelers van verschillende teams ieder meer dan 40 punten scoorden (Arenas en LeBron).

Bij het winnende punt werd wel slecht verdedigd door Washington, in mijn ogen.

jabu

Bericht door jabu » do mei 04, 2006 2:59 pm

Nee, heb ik niet gezien. Wel wat over gelezen op oa. NBA.com, ESPN en SI. De pers was lovend over LeBron. Het is hier overigens best lastig om wedstrijden te kijken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 04, 2006 3:24 pm

Ah ok. Dan hoor ik het wel van jou als je weer eens een wedstrijd hebt mee gepikt. :xyxthumbs:

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » vr mei 05, 2006 10:42 am

De Suns hebben inmiddels de series gelijkgetrokken. Tim Thomas met een clutch 3 die de game naar OT stuurt. Kobe's 50 punten bleken niet voldoende... :eusa_dance:

New Jersey is door! Kijk erg uit naar de series met Miami die ook door zijn nar winst in Chicago afgelopen nacht....(Shaq 30-20 game).

Vannacht Wizards-Cavs kijken. Heb er zin in!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 05, 2006 3:50 pm

Spannend voor Dubbel. :yes:

Ik kan nog steeds 7 uit de 8 goed hebben. :eusa_pray:

Plaats reactie