Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jan 30, 2016 3:51 pm

Mooie resultaten bij het WK veldrijden. Jens Dekker kampioen bij de junioren en Thalita de Jong bij de dames. Het parcours is door de natte omstandigheden zwaarder dan normaal op het parcours van Zolder.

Morgen om 15:00 de mannen met de strijd tussen Matthieu van der Poel en Wout van Aert. Daar ga ik even voor zitten.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » za jan 30, 2016 4:10 pm

En Lars van der Haar misschien als outsider?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 30, 2016 6:04 pm

Ja, zeker niet onderschatten. Heeft bovendien een uitstekende sprint dus neem 'm niet mee naar de meet.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » za jan 30, 2016 6:25 pm

Mooi om naar te kijken. Die gasten zijn echte mannen :biggthumpup.gif:

Zet de gemiddelde professionele voetballer op de fiets in de blubber met regen en wind en ze gaan mekkeren. Deze gasten geven gewoon alles. En geld verdienen? Is leuk, maar het verdient niet veel. Nog geen fractie van het salaris van een verwende topvoetballer. Ze doen het gewoon uit liefde voor de sport.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 30, 2016 7:32 pm

Het is vooral een hele aantrekkelijke sport om naar te kijken. Een uur koers waarbij het van start tot finish volle bak gaat en het echt man tegen man is. Vechten voor een gat van 5 meter, technische passages, vaak zware omstandigheden.Wat dat betreft snap ik niet dat het er maar weinig aandacht voor is want spektakel is vrijwel zeker en de duur van zo'n wedstrijd is dus goed te overzien.

Het zou voor veel wegrenners ook goed zijn om wat vaker te crossen want het komt de stuurvaardigheid absoluut ten goede.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » za jan 30, 2016 7:41 pm

Geld geld en nog eens geld. Daarvoor gaan ze naar de weg. Kijk naar Lars Boom. Won alles wat los en vast zat bij het veldrijden. Superieur was hij. Je zag het al aan zn blik bij de start.

Als wegrenner doet hij het niet onaardig en wint zo af en toe een mooie koers. Maar als het niet voor het geld was dan weet ik zeker dat hij liever bij het veldrijden was gebleven.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 30, 2016 9:43 pm

Vd Poel kan volgens mij alleen maar verliezen door pech. (Valpartijen, mechanische problemen). Van Aert won alles toen vd Poel geblesseerd was maar komt er niet meer aan te pas sinds vd Poel weer op niveau is, bovendien is vd Poel uit het goede hout gesneden en levert hij wanneer er om gevraagd wordt.

Sandro

Bericht door Sandro » za jan 30, 2016 9:52 pm

Een val is onderdeel van het veldrijden. Kun je geen pech noemen. Is niet zoals bij het wegrennen dat er iemand valt en de rest meeneemt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 30, 2016 9:59 pm

Overigens is er vanmiddag bij de beloften een fiets van een Belgische deelnemer in beslag genomen waar vermoedelijk een motortje in zat. Als het deze kant opgaat kun je de wielersport net zo goed afschaffen.

Sandro

Bericht door Sandro » za jan 30, 2016 10:06 pm

De wielersport afschaffen? Wat is dat nou weer voor kortzichtige uitspraak?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 30, 2016 10:21 pm

Eerst al die dopinggevallen waardoor er al met argusogen naar wielrennen wordt gekeken. Als er dan nu ook al gekloot gaat worden met motortjes in fietsen neemt niemand die sport nog serieus.

Sandro

Bericht door Sandro » za jan 30, 2016 10:44 pm

Ja dus moet er maar gewoon gestopt worden met wielrennen?

zeux

Bericht door zeux » za jan 30, 2016 11:03 pm

Sandro_Calááábro schreef:Ja dus moet er maar gewoon gestopt worden met wielrennen?
BZ kàn van de drastische maatregelen zijn. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 30, 2016 11:58 pm

Van mij mogen ze rustig doorgaan met wielrennen maar met een motortje in je fiets rondrijden is voor mij een brug te ver.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jan 31, 2016 12:09 am

Elektriciteitskabels kwamen uit zadel Van Den Driessche

UPDATE De internationale wielerunie UCI heeft zaterdag bij de WK veldrijden in het Belgische Heusden-Zolder een verdachte fiets in beslag genomen. De fiets werd ingezet bij de wedstrijd voor de beloftenvrouwen. Jan Smets, voorzitter van de Belgische wielerbond, bevestigt dat het om de fiets van Femke van den Driessche gaat.

De Belgische stapte in de slotronde uit. De wedstrijd werd gewonnen door de Britse Evie Richards, voor de Tsjechische Nikola Noskova en de Nederlandse Maud Kaptheijns. Hun fietsen zouden wel in orde zijn.

De UCI zet op de WK in Heusden-Zolder nieuwe technologie in die moet helpen zoeken naar mechanische doping. ,,De UCI heeft technologische fraude vastgesteld en wij kunnen bevestigen dat het gaat om de fiets van Femke Van den Driessche", aldus Smets.

,,Via een door onze materiaalunit ontwikkelde app op een tablet wordt de fiets in een minimum van tijd helemaal gescand en geanalyseerd", legt UCI-crosscoördinator Peter Van den Abeele uit. ,,Snel én efficiënt." Van den Abeele voorafgaande aan de wedstrijd: ,,Er zijn geen specifieke aanwijzingen van misbruik. Het is gewoon een ideaal moment om dat systeem eens uit te testen."

Die test was dus 'geslaagd'. Na één ronde op het WK heeft de UCI de fiets van Femke in de materiaalpost gecontroleerd met een soort van tablet. De fiets werd meteen verzegeld en werd meegenomen, meldt het Belgische Sporza. Controleurs van de Belgische bond werden erbij gehaald. Toen het zadel van de fiets werd verwijderd, kwamen er elektriciteitskabels tevoorschijn.

Daarop zochten de controleurs verder rond de trapas. Die werd ook verwijderd door de UCI. Normaal gesproken gaat dat makkelijk maar dit keer niet. Bij de trapas werd een motortje gevonden.

Stomverbaasd
Marianne Vos is stomverbaasd over het feit dat er mechanische doping zou zijn gebruikt. ,,Ik snap er niets van dat zoiets kan voorkomen'', reageerde de momenteel geblesseerde Vos bij het Belgische Sporza. ,,Ik heb nooit gedacht dat het rondom mij zou gebeuren en ik heb het nooit gezien. Het lijkt me gewoon niet aan de orde'', zei de zevenvoudig wereldkampioene.

,,Je moet je afvragen of het de keuze van de renster was. Er moet iemand anders mee te maken hebben, iemand van haar entourage.'' ,,Dit is wel een knauw voor de sport'', gaat Vos verder. ,,Hopelijk is het een alleenstaand geval. Ik vind het heel erg.''

Ontkennen
De vader van Femke Van den Driessche ontkent dat zijn dochter op het WK veldrijden met een fiets met een ingebouwde motor heeft gefietst. ,,Het gaat niet om een fiets van Femke'', meldde vader Van den Driessche aan de Belgische krant De Standaard.

,,Iemand uit haar entourage, die soms met haar traint, heeft de fiets tot in de materiaalpost gebracht. Maar het was nooit de bedoeling dat zij daarop zou rijden. Die man heeft zich daar ondertussen al duizend keer voor geëxcuseerd. Femke heeft die fiets tijdens de wedstrijd ook absoluut niet gebruikt. Wij zijn fel onder de indruk van de gebeurtenissen. Femke is er helemaal ondersteboven van.''

Bondscoach
De Belgische bondscoach Rudy De Bie voelt zich ,,bedot'' door Van den Driessche. ,,Wat brengt een renner tot zoiets? Ik weet het niet, op zo'n jonge leeftijd. Wie stuurt haar? Ik ben echt beschaamd in haar plaats'', zei de geëmotioneerde coach tegen Sporza. De Belgische ploeg is geschokt.

De Bie noemt de zogeheten mechanische doping absurd. Hij heeft Van den Driessche meegedeeld dat ze maar beter zo snel mogelijk weg kon gaan. ,,We dachten dat we een jong talent hadden, maar blijkbaar heeft ze alles en iedereen bedot. Mijn relatie met haar is sowieso vandaag beëindigd'', aldus De Bie.
www.ad.nl

De geruchten over zulke hulpmiddelen waren er al eerder (Cancellara), maar blijkbaar hebben ze nu een goed controlemiddel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » zo jan 31, 2016 10:19 am

Iemand uit haar entourage, die soms met haar traint, heeft de fiets tot in de materiaalpost gebracht. Maar het was nooit de bedoeling dat zij daarop zou rijden.
Yeah sure, dat moet wel de slapste smoes zijn die ik ooit heb gehoord :drecul.gif: Waarom zou je überhaupt zo'n fiets hebben met verborgen mechanica?

Die soap met Cancellara kan ik me nog goed herinneren. Dat was nogal ver gezocht. Mensen dachten op beelden van een close-up van z'n hand te zien dat hij op een knopje drukte.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo jan 31, 2016 10:49 am

Bij de mannen kan ik me het motief nog voorstellen om het te proberen ((geld....)
Maar bij junioren meisjes?? Dan moet je als begeleiding / ouders toch wel erg ziek zijn in je kop om dat überhaupt te overwegen.

Sandro

Bericht door Sandro » zo jan 31, 2016 10:59 am

Ik hoop niet dat dit een proefballonnetje was (zo van we proberen het eerst bij de junioren meisjes, want daar zal wel het minst streng gecontroleerd worden) en dat er een groter netwerk achter zit.

Maar het lijkt me niet dat dit ooit echt een vlucht gaat nemen. Als die fietsen voor de start en na de finish allemaal gecontroleerd zouden worden dan lijkt het mij dat het gewoon te detecteren is.

Ik denk dan ook dat dit gewoon een debiele actie is geweest van een paar gestoorde geesten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 31, 2016 3:17 pm

Vd Poel valt me tegen tot nu toe. Van Aert met motortje?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 31, 2016 3:29 pm

Wat is er verdomme aan de hand met vd Poel? Hij had al lang weg moeten wezen, nu is omringd met 7 Belgen.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 31, 2016 3:41 pm

Lullig foutje Mathieu vd Poel...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » zo jan 31, 2016 3:42 pm

Van der Haar met een mooie voorsprong

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 31, 2016 4:08 pm

Vd Poel, gaat je schamen.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo jan 31, 2016 4:10 pm

Prachtig sportuurtje

Sandro

Bericht door Sandro » zo jan 31, 2016 4:14 pm

Hier zat alles in, prachtig schouwspel

Plaats reactie