Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » zo sep 20, 2015 7:54 pm

Snelste tijd voor Lotto Jumbo tot nu toe op het WK ploegentijdrit en dan raakten ze Jos van Emden onderweg ook nog kwijt. Het relaxte van een WK wielrennen in Noord-Amerika is dat je het hier lekker primetime kan kijken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 20, 2015 8:41 pm

BMC net als vorig jaar wereldkampioen met een hele sterke Rohan Dennis. Leuk voor Taylor Phinney om in eigen land deze titel te winnen na zijn comeback van een zware blessure. Lotto Jumbo uiteindelijk op een zesde plek. Da's gewoon een hele nette prestatie van die mannen. Ze hebben daar echt werk gemaakt van het tijdrijden en dat betaald zich uit.

Mooie discipline om naar te kijken altijd. Renners die sterven in het laatste wiel maar niet mogen afhaken. En toch kan een meter dan soms te ver zijn.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 20, 2015 8:44 pm

Marillion schreef:BMC net als vorig jaar wereldkampioen met een hele sterke Rohan Dennis. Leuk voor Taylor Phinney om in eigen land deze titel te winnen na zijn comeback van een zware blessure. Lotto Jumbo uiteindelijk op een zesde plek. Da's gewoon een hele nette prestatie van die mannen.
Die Dennis is een partij ijzersterk.
Kun je nagaan dat Thomas Dekker dus eigenlijk nog bijna in topvorm is teruggekomen toen hij dat wereld uurrecord ging aanvallen en maar kantje boord het kersverse record van Rohan Dennis misliep.......

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 20, 2015 8:51 pm

Woensdagavond de individuele tijdrit met Tommeke Dumoulin.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 20, 2015 9:24 pm

Ja, ik ben benieuwd wat hij kan klaarspelen. Tony Martin en Rohan Dennis lijken ijzersterk. Ik heb echt geen idee hoe Dumoulin uit de Vuelta is gekomen. Misschien is de teleurstelling over het slot wel een mooie inspiratiebron om zich nog één keer op te laden.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 20, 2015 9:28 pm

Is dit niet een echt Tony Martin parcours? Het parcours volgend jaar op de Spelen schijnt dan weer Dumoulin op het lijf geschreven te zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 20, 2015 9:35 pm

Ik heb het parcours nog niet bekeken. Op gevoel denk ik dat er niet veel meer in zit dan brons en dat is ook geen zekerheidje want er zijn er genoeg die zich hier volledig op hebben kunnen richten. Dit in tegenstelling tot Dumoulin met die loodzware Vuelta. Maar ik laat me graag verrassen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 20, 2015 11:04 pm

Het zou me verbazen als Dumoulin een topklassering rijdt; die gozer is zo ontzettend diep gegaan in de Vuelta, daar kan ie toch nooit al helemaal van hersteld zijn?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 21, 2015 11:35 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het zou me verbazen als Dumoulin een topklassering rijdt; die gozer is zo ontzettend diep gegaan in de Vuelta, daar kan ie toch nooit al helemaal van hersteld zijn?
Fysiologisch gezien kan ie nooit hersteld zijn, maar wielrenners verrichten wel vaker inspanningen die fysiek nagenoeg onmogelijk zijn.
Niet omdat ze perse allemaal tjokvol dope zitten, maar omdat velen van hen leipe kerels zijn die dwars door roeien en ruiten gaan.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di sep 22, 2015 8:46 pm

Dumoulin heeft pijn aan zijn reet.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di sep 22, 2015 9:43 pm

Dat is mooi kut.

Van de Breggen zojuist tweede geworden bij de vrouwtjes, Ellen van Dijk 7e.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di sep 22, 2015 11:43 pm

Toen die Anna van de Bruggen na het winnen op de Champs-Élysées diezelfde avond nog live in de uitzending op locatie van Tour du Jour aanschoof om haar verhaal te doen, vond ik het trouwens wel een lief meissie.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo sep 23, 2015 9:14 am

Tuurlijk Cruijff. Jij zou haar wel pijn aan d'r reet willen bezorgen. :ajaxsmiley.gif:

Edit: voordat jullie d'r gaan Googlen, het is van der Breggen. :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 23, 2015 12:49 pm

Crap, ik wist wel dat ze Van der Breggen heet, waarom schrijf ik het dan verkeerd? :confused.gif:
beelzebub schreef:Tuurlijk Cruijff. Jij zou haar wel pijn aan d'r reet willen bezorgen. :ajaxsmiley.gif:
Als ik door dat te doen ervoor zorg dat die pijn aan de reet bij Tom Dumoulin verdwijnt, dan ben ik daartoe idd best bereid voor het landsbelang. :smile-ajax.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo sep 23, 2015 2:40 pm

Zou je veel tijd verliezen als je pijn in of aan je reet hebt? Je rijdt tenslotte toch met je benen. Het zal pijn doen maar het is maar een uurtje.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 23, 2015 2:49 pm

brigade zuid schreef:Zou je veel tijd verliezen als je pijn in of aan je reet hebt? Je rijdt tenslotte toch met je benen. Het zal pijn doen maar het is maar een uurtje.
Hangt er maar net vanaf.
Als je een bepaalde soort pijn hebt kan het zijn dat een deel van je interne communicatiesysteem denkt: 'Tering, we gaan nog maar net ff iets harder trappen, dan ben ik tenminste ook eerder bij de finish'.

Maar je kan de onfortuinlijke situatie hebben dat bijvoorbeeld je 3e bal / enorme steenpuist is gegroeid op een enorm ongunstige plek, waardoor je niet meer op de door jou gewenste manier op je tijdritfiets kunt zitten en dus aerodynamica verliest......

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 23, 2015 2:58 pm

Koen de Kort en Maarten Tjallingii denken dat Tom Dumoulin ondanks de vermoeidheid van de Ronde van Spanje kans maakt op een podiumplaats bij de tijdrit op de WK wielrennen in het Amerikaanse Richmond.

"Ik denk dat hij gewoon meedoet om de prijzen. Hij is niet direct topfavoriet, maar hij maakt zeker kans om podium te rijden", aldus De Kort, die met Dumoulin de Vuelta reed voor Giant-Alpecin, tegen NU.nl.

"Hij zal echt wel vermoeid zijn, maar kwam niet slecht uit de Vuelta. Hij kan zich daar echt wel overheen zetten. In de Vuelta stond ik er echt van versteld hoe goed hij met de druk om ging. Andere ronderenners zijn constant gestrest en dat was bij hem een stuk minder."

'Derde bal'
Ook Tjallingii reed de Vuelta en hij denkt dat die drie zware weken Dumoulin juist kunnen helpen, al heeft de Limburger nu last van zijn zitvlak. "Als hij goed hersteld is, heeft hij een soort supercompensatie. Dan heeft hij de juiste vorm van rust gepakt en voelt hij geen pijn meer, maar een soort macht."

"Echt power in de benen. Als je te veel rust neemt, zak je in een wak. Dan ben je het vermogen kwijt en dat is niet de bedoeling. Ik hoop echt dat hij het podium gaat kleuren. Misschien is er wel niemand sneller, dat zou natuurlijk het allerbeste zijn."

De ernst van Dumoulins blessure is ook voor De Kort niet helemaal duidelijk. "Ik heb wel eens een 'derde bal' gehad en daar had ik geen topprestatie in een tijdrit mee kunnen neerzetten. Maar als hij een 'gewone' saddlesore heeft, zal hij de pijn in een tijdrit van een uur waarschijnlijk niet voelen."

"Ik denk overigens wel dat Tom alleen voor de winst gaat. Hij heeft al te veel tijdritten gewonnen om voor de top vijf te gaan."

Van de druk heeft Dumoulin volgens De Kort geen last. De 24-jarige Maastrichtenaar won de belangrijke tijdrit in de Ronde van Spanje en pakte daarmee de leiderstrui. "Meer stress dan op de tijdrit van de Vuelta gaat er voor hem denk ik nooit meer op zitten. Hij was daar een klasse beter dan elke andere renner."

Het parcours met een kasseienklim en een lang stuk vals plat richting de finish zou Dumoulin moeten liggen. "Veel ritmebrekers zijn goed voor hem. Dat klinkt raar, want een normale tijdrijder wil heel erg graag op één ritme rijden. Hij is juist ontzettend goed in het verdelen van zijn krachten."
Bron: NU.nl

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo sep 23, 2015 3:39 pm

brigade zuid schreef:Zou je veel tijd verliezen als je pijn in of aan je reet hebt?
Een verre neef van mij is Feyenoorder. Ik zal het hem vragen. :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 23, 2015 3:41 pm

Dubbel schreef:
brigade zuid schreef:Zou je veel tijd verliezen als je pijn in of aan je reet hebt?
Een verre neef van mij is Feyenoorder. Ik zal het hem vragen. :smile-ajax.gif:
:ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

zeux

Bericht door zeux » wo sep 23, 2015 7:59 pm

Geloof niet dat Dumoulin potten breekt vanavond.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo sep 23, 2015 8:17 pm

Nee niet echt. Tony Martin op het tweede punt 6e en Dumoulin 8e. En Rohan Dennis moest net van fiets wisselen...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo sep 23, 2015 8:18 pm

Als ik de tussenstanden moet geloven bakt Dumoulin er niet zo veel van.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo sep 23, 2015 8:47 pm

Tjonge. Eindigt Dumoulin nog voor Dennis en Martin, heeft ie niet eens een medaille..
:confused.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo sep 23, 2015 8:52 pm

Uiteindelijk toch niet zo slecht, hij eindigt voor de andere favorieten en heeft last van zn reet en een zware Vuelta in zn benen. Volgend jaar op de Spelen moet er een medaille gehaald worden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 23, 2015 9:12 pm

beelzebub schreef:Tjonge. Eindigt Dumoulin nog voor Dennis en Martin, heeft ie niet eens een medaille..
:confused.gif:
Dit had vooraf inderdaad niemand geloofd denk ik.

Behoorlijk gereden wat mij betreft. Niet top maar dat had ik ook niet verwacht. Je ziet nu een aantal renners pieken die zich hier helemaal op hebben toegelegd. In die zin is de prestatie van met name Tony Martin wel een tegenvaller.

Leuke winnaar trouwens. Er zijn er weinig zo taai als Kyrienka. Dit is wel een mooie kroon op zijn loopbaan.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie