Zo, hij was taaier dan ik dacht. Maar nu wel er af. Hopelijk houdt hij het beperkt.zeux schreef:Dumoulin moet laten lopen
Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Aru is een slimme jongen. Goed gekoerst.
1"51. Dat is serieus te doen woensdag.
1"51. Dat is serieus te doen woensdag.

Prima gedaan door Dumoulin. Hij staat er goed voor in het klassement.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat levert ie in? 25 seconde of zo?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Wel een heerlijke finale zeg. Rodriguez en Aru geven rijden zichzelf ook helemaal stuk voor een paar secondes.
Dumoulin kan hier mee thuiskomen. Ik had echt verwacht dat hij meer schade zou oplopen. Nu rustdag en dan woensdag die tijdrit. Ik sluit niet uit dat hij daar een aanval op de rode trui kan doen. Al zal hij dan niet veel marge overhouden. Maar strijden voor het podium tot de laatste dag is nu wel een zekerheidje. Gaaf!
Dumoulin kan hier mee thuiskomen. Ik had echt verwacht dat hij meer schade zou oplopen. Nu rustdag en dan woensdag die tijdrit. Ik sluit niet uit dat hij daar een aanval op de rode trui kan doen. Al zal hij dan niet veel marge overhouden. Maar strijden voor het podium tot de laatste dag is nu wel een zekerheidje. Gaaf!
Nil volentibus arduum
- peter
Tsja zeg het maar. Wordt heel, heel spannend.Tony Martin won de tijdrit met 1’49″ voorsprong op Rodríguez en 2’01″ op Aru. Het parcours was destijds 34,5 kilometer en ook minder vlak dan nu. Reken je het verschil in afstand door naar de 38,7 kilometer die het tijdritparcours in 2015 telt, dan zouden dit de verschillen zijn: Rodríguez op 2’02″ en Aru op 2’15″.
Ook na de tijdrit nog zware bergritteb. Wellicht geen aankomst bergop, maar als ze vroeg aanvallen wordt het lastig. Heeft helaas geen ploeg om iets te herstellen.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Is die Majka een beetje een tijdrijder? Als hij daar 2 minuten op pakt dan is een 3de plaats in ieder geval een stuk dichterbij. Ik denk gezien de overige ritten dat een paar seconden overhouden op Aru en Rodriguez niet genoeg is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Het is wel een tijdrit in de derde week, na drie zware bergritten. Heeft Dumoulin dat ooit gedaan?
Hebben Aru en Rodriguez zich geforceerd om maar wat secondenwinst te boeken?
Hebben Aru en Rodriguez zich geforceerd om maar wat secondenwinst te boeken?
Laatst gewijzigd door zeux op ma sep 07, 2015 5:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit tijdrit parcours ligt Dumoulin denk ik goed. Maar de vraag is toch ook wat die mannen nog kunnen. En er zit een rustdag tussen. Hoe verteren ze die?
Ik ga er woensdagmiddag wel even voor zitten. De kans dat hij de rode trui pakt is toch echt wel realistisch. Ik blijf alleen bang dat het er net niet in zit om 'm dan vast te houden. Maar goed, eerst maar eens die tijdrit.
Ik ga er woensdagmiddag wel even voor zitten. De kans dat hij de rode trui pakt is toch echt wel realistisch. Ik blijf alleen bang dat het er net niet in zit om 'm dan vast te houden. Maar goed, eerst maar eens die tijdrit.
Nil volentibus arduum
Je was er ook van overtuigd dat hij minuten zou verliezen in deze bergritten. Het is een taaie.Marillion schreef:Dit tijdrit parcours ligt Dumoulin denk ik goed. Maar de vraag is toch ook wat die mannen nog kunnen. En er zit een rustdag tussen. Hoe verteren ze die?
Absoluut. Dit valt me echt mee.
Probleem is alleen dit. Stel dat hij de trui pakt en een seconde of 20 tot 25 voorsprong heeft op mannen als Rodriguez en Aru. Die gaan 'm de resterende etappes dan bestoken met aanvallen en die moet Dumoulin dan allemaal zelf pareren. Er zitten geen etappes van deze categorie meer tussen maar het is nog lastig genoeg.
Moest ik de ploegleiding van Giant zijn dan ging ik op de rustdag eens een praatje slaan met wat andere teams. Kijken of er een deal te maken is voor wat ondersteuning van collega's.
Probleem is alleen dit. Stel dat hij de trui pakt en een seconde of 20 tot 25 voorsprong heeft op mannen als Rodriguez en Aru. Die gaan 'm de resterende etappes dan bestoken met aanvallen en die moet Dumoulin dan allemaal zelf pareren. Er zitten geen etappes van deze categorie meer tussen maar het is nog lastig genoeg.
Moest ik de ploegleiding van Giant zijn dan ging ik op de rustdag eens een praatje slaan met wat andere teams. Kijken of er een deal te maken is voor wat ondersteuning van collega's.
Nil volentibus arduum
Tot nu toe rooit hij het prima in zijn eentje.
Volgens mij waren Aru en Rodriguez ook erg gemotiveerd om voorsprong te pakken, omdat ze zijn tijdrit vrezen.
Volgens mij waren Aru en Rodriguez ook erg gemotiveerd om voorsprong te pakken, omdat ze zijn tijdrit vrezen.
Even iets anders.
Indurain was ook geen geijkte klimgeit met dat behoorlijk lange lijf van 'm. Zien jullie overeenkomsten met Dumoulin?
Indurain was ook geen geijkte klimgeit met dat behoorlijk lange lijf van 'm. Zien jullie overeenkomsten met Dumoulin?
- peter
Die van zaterdag wordt beslissend. Daar gaan de Astana's en de Saxo's hem aanvallen. Wordt erg lastig om die etappe te overleven.
Sowieso mag Lotto Jumbo voor hem gaan rijden. Bennett kan redelijk bergop, dus die mag hem sowieso ondersteunen.
Ondanks dat hij het geweldig doet verliest hij wel iedere dag een paar seconden. En het is niet te verwachten dat hij echt een marge van een minuut heeft straks.
Donderdag is het na de slotklim alleen nog 12km afdalen, vrijdag een klim van de 2e categorie gevolgd door een afdaling en dan de kasseienklim naar Avilia (typische Rodriguez/Aru aankomst). En dan zaterdag nog een keer vier keer 1e categorie. Weliswaar geen finish bergop maar alleen een afdaling. Ik zie het niet gebeuren dat hij daar niet of nauwelijks iets moet inleveren. Gezien zijn huidige prestaties zullen dat geen minuten meer zijn maar dat hoeft ook niet. Podium durf ik inmiddels wel een beetje op te rekenen. Majka gaat hem niet terughalen.
Maar ik laat me natuurlijk graag verrassen met een feestje op zondag!
Donderdag is het na de slotklim alleen nog 12km afdalen, vrijdag een klim van de 2e categorie gevolgd door een afdaling en dan de kasseienklim naar Avilia (typische Rodriguez/Aru aankomst). En dan zaterdag nog een keer vier keer 1e categorie. Weliswaar geen finish bergop maar alleen een afdaling. Ik zie het niet gebeuren dat hij daar niet of nauwelijks iets moet inleveren. Gezien zijn huidige prestaties zullen dat geen minuten meer zijn maar dat hoeft ook niet. Podium durf ik inmiddels wel een beetje op te rekenen. Majka gaat hem niet terughalen.
Maar ik laat me natuurlijk graag verrassen met een feestje op zondag!

Nil volentibus arduum
- peter
Tsja. Indurain die een klim op rijdt met een wattage van 455. Dat soort praktijken ga je nu nooit meer zien, hoor. Ook qua stijl van rijden is Dumoulin natuurlijk anders.zeux schreef:Even iets anders.
Hij is volgens mij maar een centimeter of 1/2 langer dan Froome he. En een stuk kleiner dan Wiggo. Als je dan wil vergelijken, dan zou ik hem met Wiggo vergelijken.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik keek vanmiddag op Eurosport en daar hadden ze het erover dat Astana Dumoulin als een toekomstig Tour de France winnaar ziet.
Ik vind t ook een klassebak hoor. Ongelofelijk dat hij in deze klimkoers nog zo kort staat.
-
Helemaal als je weet dat hij geen ploeg heeft die hem kan helpen; hij doet het eigenlijk in zijn eentje.
Hij maakt optimaal gebruik van zijn ervaring als tijdrijder door zijn ritten in te delen op basis van zijn kunnen. Niet gek laten maken als de tegenstanders harder gaan. Gewoon eigen tempo blijven rijden. Alsof hij al 20 jaar niet anders doet in grote rondes. Echt heel knap inderdaad.
Ik blijf er wel bij dat de concurrentie voor de winst niet in optimale doen is. Alleen Aru moet relatief fris zijn omdat hij wel de Giro maar niet de Tour heeft gereden.
Ik blijf er wel bij dat de concurrentie voor de winst niet in optimale doen is. Alleen Aru moet relatief fris zijn omdat hij wel de Giro maar niet de Tour heeft gereden.
Nil volentibus arduum
- peter
Staat tegenover dat deze drie weken totaal niet op het lijf van Dumoulin staan geschreven. Moet je nagaan als het parcours wat minder zwaar was geweest en er wat meer tegen de klok was gereden. 

Hij heeft wel een grote groeicurve, en is nog jong. Met een sterke ploeg kan hij nog ver komen, denk ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Of herformuleren wat het lijf aan kan. :-)Peter schreef:Staat tegenover dat deze drie weken totaal niet op het lijf van Dumoulin staan geschreven.
Gozer is 24. Die ontwikkelt zich nog. Fijn als hij tegen de verwachtingen infietst.