F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Jinne » zo sep 15, 2024 2:35 pm

Max heeft de mazzel dat er steeds verschillende winnaars zijn nu hij niet meer wint, dus zo lang hij blijft finishen moet ie titel 4 nog wel kunnen halen. RB nu wel niet meer aan de leiding bij constructeurs.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » zo sep 15, 2024 3:31 pm

Als die RB auto niet ( vlug ) beter wordt moet ik het nog zien of dat ie de 4e keer haalt ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 15, 2024 5:49 pm

Het lijkt me dat zijn voorsprong in principe groot genoeg is. Al moet je altijd een slag om de arm houden omdat het snel kan gaan als je een keer uitvalt en de ander dan wint.

Zijn redding lijkt te zijn dat verschillende coureurs kunnen winnen en dat het dus alles behalve een uitgemaakte zaak is dat Norris steeds maximaal scoort. Sterker nog. Dit weekend laat Norris het feitelijk lelijk liggen als hij voor de titel wil gaan.

Voor de neutrale kijker is dit wel erg leuk. Dat je van te voren niet weet wie er gaat winnen.
Nil volentibus arduum

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo sep 15, 2024 7:07 pm

Probleem is wel dat McLaren, Ferrari en Mercedes ook zomaar voor Verstappen kunnen eindigen dus vooralsnog ben ik er niet gerust op.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 15, 2024 7:34 pm

Ja, klopt. Dat is een potentieel nadeel voor hem. Maar Norris steekt er niet structureel bovenuit dus de kans dat hij daar meer dan eens van gaat profiteren lijkt me niet heel groot.

Bovendien bestaat de kans dat Red Bull weer wat gaat verbeteren omdat ik hier en daar lees dat ze de oorzaak wel hebben gevonden. Perez zat er deze GP verhoudingsgewijs ook aardig bij. Het hoeft dus niet alleen maar lastiger te worden.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 20, 2024 12:56 pm

Verstappen krijgt taakstraf van FIA omdat hij schold tijdens persmoment

Max Verstappen heeft vrijdag een taakstraf gekregen omdat hij schold tijdens een persconferentie van de FIA. Het is nog onduidelijk wat de Nederlander precies moet doen.

De 26-jarige Verstappen zei donderdag tijdens een persmoment dat zijn auto in Bakoe een week geleden fucked was. De Red Bull-coureur werd daarna door de presentator van de Formule 1 direct gewezen op zijn taalgebruik. Eerder op de dag had FIA-voorzitter Mohammed Ben Sulayem gezegd dat de coureurs beter moeten letten op hun taalgebruik. Volgens de baas van de autosportfederatie zijn de rijders "geen rappers". "Hoe vaak zeggen zij het f-woord per minuut? Dat hoort niet bij ons."

Verstappen was het daar niet mee eens. Dat maakte hij later op de persconferentie - zonder scheldwoorden te gebruiken - ook duidelijk. De drievoudig kampioen zou het een betere oplossing vinden dat boordradio's met scheldkanonnades niet meer worden uitgezonden.

Volgens Verstappen vloeken atleten bij andere sportwedstrijden ook veelvuldig. "Alleen wordt het dan niet opgenomen. Hier gebeurt dat wel en wordt het uitgezonden om entertainmentredenen. Dat wordt opgepakt en uitgemolken op sociale media. Dan begint de ellende. Als je het niet uitzendt, hoort niemand het meer."

Bron: nu.nl
:smallgrin.gif:

Haha. Die jongen is met de week chagrijniger en nu mag 'ie niet meer vloeken.

Die interviews met hem zijn inmiddels echt niveau Raymond van Barneveld. Absolute wereldtop, ook op dat gebied.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » vr sep 20, 2024 2:45 pm

Woke F1 ..
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za sep 21, 2024 12:53 am

Heeft niks met chagrijnig te maken, hij scheldt sinds zijn debuut.... Ik vind het geen enkel probleem, ik scheldt ook dagelijks op mijn werk... Hij heeft alleen het probleem dat kleine kids de uitzendingen ook bekijken en dat alles wat hij zegt wordt opgenomen...

Ik zou ook opeens mijn gehele persoonlijkheid moeten veranderen als ik zou weten dat kindjes van 4 elk woord dat ik zeg gaan beluisteren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 21, 2024 8:26 am

Het gaat niet alleen over schelden natuurlijk. Er deugt werkelijk helemaal niets de laatste weken. Die interviews zijn echt zeer vermakelijk. De Barney van de F1.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » za sep 21, 2024 9:04 am

Marillion schreef:Het gaat niet alleen over schelden natuurlijk. Er deugt werkelijk helemaal niets de laatste weken. Die interviews zijn echt zeer vermakelijk. De Barney van de F1.
Ik heb Verstappen nog niet één keer horen zeggen: ik kap ermee, ik ben slecht, ik kan er geen klote van. Dàt is Barney-style.

Verstappen foetert op de auto. Gezien de laatste zeven races lijken mij de feiten voor zich spreken. Hij is recht voor zijn raap, praat niet met meel in de mond. Zo is hij volgens mij altijd geweest. Is ook betrekkelijk nuchter over zijn prestaties, volgens mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za sep 21, 2024 9:15 am

Ja beter dan Norris met zijn zielige kop, ik ben slecht, alles is mijn fout blah blah blah.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za sep 21, 2024 10:31 am

Als je kijkt wat F1 populair heeft gemaakt...

Gunther Steiner, ik denk dat je geen enkele quote van hem kan aanhalen zonder gevloek...

zeux

Bericht door zeux » za sep 21, 2024 10:54 am

Yuki!!!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » zo sep 22, 2024 3:41 pm

Ik denk als ze het willen ze de RB20 vandaag op 1 minuut hadden kunnen rijden.Zal wel aan mij liggen, maar het snelheids verschil is wel ( steeds ) heel groot .. Ook naar de rest toe ..
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo sep 22, 2024 3:54 pm

Dit is RB slechtste circuit als ze toch nog tweede worden moet het de rest van het seizoen te doen zijn.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 22, 2024 4:32 pm

WP_Legend schreef:Dit is RB slechtste circuit als ze toch nog tweede worden moet het de rest van het seizoen te doen zijn.
Een van de drie (?) wedstrijden die Verstappen vorig jaar niet won.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo sep 22, 2024 5:58 pm

Enige race volgens mij die hij nog nooit gewonnen heeft in al die jaren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 22, 2024 8:37 pm

Dat hoorde ik bij de samenvatting inderdaad voorbij komen.

Ik ben benieuwd of die onenigheid met de FIA nog hoger op gaat lopen. Zou zomaar iets kunnen zijn wat voor hem mede gaat bepalen hoe lang hij in de F1 actief wil zijn.

Dit kampioenschap trekt 'ie normaal gezien wel over de streep. Maar hoe leuk gaat hij het volgend seizoen vinden als de auto niet goed genoeg is om te winnen en er van dit soort randzaken bij komen.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo sep 22, 2024 8:46 pm

Marillion schreef:Dat hoorde ik bij de samenvatting inderdaad voorbij komen.

Ik ben benieuwd of die onenigheid met de FIA nog hoger op gaat lopen. Zou zomaar iets kunnen zijn wat voor hem mede gaat bepalen hoe lang hij in de F1 actief wil zijn.

Dit kampioenschap trekt 'ie normaal gezien wel over de streep. Maar hoe leuk gaat hij het volgend seizoen vinden als de auto niet goed genoeg is om te winnen en er van dit soort randzaken bij komen.
Het zal moeilijk worden voor Norris, maar niet onmogelijk. Nog 6 ‘echte’ races en 3 sprintraces. Norris zal ze niet allemaal winnen, maar het is ook niet zeker of Verstappen continu Top 3 rijdt. Het zijn ‘maar’ 52 punten. Norris loopt bij overwinning sowieso 7 punten in.

Volgend jaar kan hij nog wel overbruggen, maar 2026 is een crux jaar. Als RB dan niet competitief is, gaat hij of naar een ander team of stopt hij.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 22, 2024 8:52 pm

Ik ben wel benieuwd wat Aston Martin gaat doen. Daar is Adrian Newey heen. Dus daar ligt een vette kans op succes in ‘26.
Mogelijk verleidt Mr Stroll Max met het vooruitzicht van een deelname aan Le Mans met Alonso en een sterke Aston Martin (Newey’s darling?). Wie weet met zijn pa in the mix!

Helmut Marko heeft niet het eeuwige leven bij RB en naar verluidt is dat belangrijke reden dat Verstappen daar blijft.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo sep 22, 2024 9:44 pm

zeux schreef:
zo sep 22, 2024 8:46 pm
Norris loopt bij overwinning sowieso 7 punten in.
Norris steeds eerste, Max steeds tweede? Als ik het goed uitreken komt Norris dan 1 punt tekort.

6 races x 7 punten is 42 punten.
3 sprintraces x 1 punt is 3 punten.
6x snelste ronde is 6 punten.
42+3+6 = 51 punten.
Voorsprong is nu 52 punten. Spannend.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

zeux

Bericht door zeux » zo sep 22, 2024 10:34 pm

Zuidema schreef:
zeux schreef:
zo sep 22, 2024 8:46 pm
Norris loopt bij overwinning sowieso 7 punten in.
Norris steeds eerste, Max steeds tweede? Als ik het goed uitreken komt Norris dan 1 punt tekort.

6 races x 7 punten is 42 punten.
3 sprintraces x 1 punt is 3 punten.
6x snelste ronde is 6 punten.
42+3+6 = 51 punten.
Voorsprong is nu 52 punten. Spannend.
Ja, dat is wel een heel rooskleurig scenario. Piastri kunnen ze in de hand houden, maar Ferrari en Mercedes kunnen toch ook nog wat afsnoepen. En Norris/McLaren zijn zeker niet foutloos, dus of ze alle resterende races winnen?
Maar ook allerminst zeker dat Max steeds tweede wordt. En dan kan het snel gaan.

Tenzij ze echt iets gevonden hebben en de komende maand daarop kunnen finetunen. Singapore is wat dat betreft nog geen goede indicatie, omdat RB het daar notoir matig doet (en dan is tweede feitelijk ‘winst’ - ten opzichte van afgelopen weken).

Eigenlijk moet Max minimaal één race winnen om zichzelf meer comfort te bieden in de titelrace.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma sep 23, 2024 7:26 am

zeux schreef:
zo sep 22, 2024 10:34 pm

Ja, dat is wel een heel rooskleurig scenario. Piastri kunnen ze in de hand houden, maar Ferrari en Mercedes kunnen toch ook nog wat afsnoepen. En Norris/McLaren zijn zeker niet foutloos, dus of ze alle resterende races winnen? Maar ook allerminst zeker dat Max steeds tweede wordt. En dan kan het snel gaan.
Ja, klopt. Maar het geeft wel extra aan, hoe minimaal de marges inmiddels zijn. Een foutje kan nu heel erg duur worden. Ook voor Norris.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma sep 23, 2024 7:44 am

Een keer uitvallen of een slecht resultaat kan de voorsprong halveren of anderhalf keer zo groot maken.

Er is ook nog het ‘spel’ van motorwissels. Max heeft al een wissel-straf gehad (Spa als ik me niet vergis), Norris nog niet volgens mij. Gaat hij het einde van het jaar halen met zijn motor-voorraad?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma sep 23, 2024 8:22 am

zeux schreef:Een keer uitvallen of een slecht resultaat kan de voorsprong halveren of anderhalf keer zo groot maken.

Er is ook nog het ‘spel’ van motorwissels. Max heeft al een wissel-straf gehad (Spa als ik me niet vergis), Norris nog niet volgens mij. Gaat hij het einde van het jaar halen met zijn motor-voorraad?
Gaat Max het wel halen dan? Er is een reden dat ie zo vaak van motor wisselt...

Plaats reactie