Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 27, 2006 4:02 pm

dat idee heb ik ook, alhoewel Lance Armstrong ook met dokter Ferrari omging, de rest van zijn ploeg niet.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » do jul 27, 2006 4:08 pm

Zal wel een gevalletje Theunisse worden, voor de minder jongeren onder ons...

Verhaal lijkt me erg stug om eerlijk te zijn, Amercans don't do drugs :D

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 27, 2006 4:12 pm

wordt ie gelijk weer uit de familie verbannen :sad:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06
Berichten: 751
Lid geworden op: do aug 26, 2004 5:30 pm

Bericht door michaelajaxfan » do jul 27, 2006 10:38 pm

Ik vond het al ongelofelijk dat hij de ene dag zo bagger reed en de dag erop zo fenomenaal, maar de oorzaak is dus bekend. Absoluut schandalig, ze kunnen die sport beter af gaan schaffen want zo heeft het geen zin meer. Zo triest... Daar verdoe je dan dagenlang je tijd aan.

De ploeg en renner reageren trouwens verbaasd, ik heb respect voor degene die als eerste zal zeggen: Ja, jullie hebben gelijk. Altijd datzelfde excuus... Daar word ik ook niet goed van.

Die wielrenners zouden verstandig zijn als ze gewoon lekker in de middenmoot rondrijden zonder te gebruiken, want ik denk dat ze ook dan meer verdienen dan velen van ons ooit zullen verdienen...

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do jul 27, 2006 11:53 pm

michaelajaxfan schreef:Ik vond het al ongelofelijk dat hij de ene dag zo bagger reed en de dag erop zo fenomenaal, maar de oorzaak is dus bekend. Absoluut schandalig, ze kunnen die sport beter af gaan schaffen want zo heeft het geen zin meer. Zo triest... Daar verdoe je dan dagenlang je tijd aan.
De ploeg en renner reageren trouwens verbaasd, ik heb respect voor degene die als eerste zal zeggen: Ja, jullie hebben gelijk. Altijd datzelfde excuus... Daar word ik ook niet goed van.

Die wielrenners zouden verstandig zijn als ze gewoon lekker in de middenmoot rondrijden zonder te gebruiken, want ik denk dat ze ook dan meer verdienen dan velen van ons ooit zullen verdienen...
Nu sla je toch even de plank mis. De algemene reacties vandaag geven toch ook weer dat er nog geen middel bekend is dat zo snel werkt. Met andere woorden, als hij 's avonds iets had gepakt na die kutetappe, dan zou dat nog niet de dag erna hebben kunnen gewerkt.....
Maar je weet het natuurlijk nooit.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 27, 2006 11:56 pm

juist, doping werkt op de lange termijn, niet op 1 dagje.

Overigens zijn er experts die beweren dat de overscheiding van de testosteron/epitestosteronspiegel waar Landis nu op is betrapt hem geen trap sneller kunnen doen trappen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do jul 27, 2006 11:58 pm

Wat doet het dan wel??
Want ook andere dingen zijn interessant natuurlijk. Ik denk persoonlijk dat voor een wielrenner middelen waardoor je sneller hersteld interessanter zijn dan middelen waardoor je harder fietst.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 27, 2006 11:59 pm

wat het wel doet weet ik niet, ik ben geen expert.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33969
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jul 28, 2006 7:46 am

De meningen zijn verdeeld:
'Testosteron werkt na een halve dag'
Door RENZE LOLKEMA

BREDA - Berend Nikkels noemt zichzelf wielerarts. ,,Ik weet waarover ik het heb. Testosteron, dat werkt in een uitputtingsslag.’’
Floyd Landis had waarschijnlijk gedacht dat de dopingcontroleurs van de Tour de France niet meer zouden controleren op het alleen voor mannen spierversterkende middel testosteron. Dat is de overtuiging van Berend Nikkels, een wielerarts uit Breda die werkt met veel toppers uit Nederland. ,,Landis had misschien gedacht dat ze alleen nog maar op de laatste dopingmiddelen zouden testen.''

Een andere verklaring zou de dokter niet kunnen verzinnen. Nikkels verklaarde vorige week tijdens de Tour de France nog dat veel Nederlandse wielrenners Epo gebruiken. Dat ze niet tegen de lamp lopen, heeft volgens de Brabantse medicus te maken met periodiseren. ,,Plannen dus,'' aldus Nikkels. Dat Floyd Landis gepakt is op testosteron, is ’dom’ volgens Nikkels. ,,Testosteron is niet te maskeren.''

Landis werd gepakt na zijn befaamde rit vorige week donderdag naar Morzine. Er werd een te hoge concentratie testosteron in zijn lichaam aangetroffen. Bovendien was de verhouding testosteron/epi-testosteron verdacht na afloop van de Alpenetappe. De Amerikaan was 130 km solo vijf zware cols over getrokken om de etappe te winnen en zich weer kandidaat voor de eindzege te stellen. Dat lukte op zaterdag, toen hij in de tijdrit de Spanjaard Oscar Pereiro Sio definitief uit het geel reed. Landis leek op woensdag in de 16de etappe naar La Toussuire kansloos toen hij in de laatste klim bijna op apegapen lag.

Nikkels: ,,Hij moet na die dag uit het verboden potje hebben gesnoept. Ik ben een voorstander van Epo, maar een tegenstander van testosteron. Testosteron werkt binnen een halve dag en is een dag of drie aantoonbaar voor de controleurs. Je gaat er ontzettend hard van fietsen. Het is een mannelijk hormoon, de oudste anabole steroïde wat kunstmatig aangemaakt wordt. Gert-Jan Theunisse heeft er in het verleden flink mee gestoeid, hij heeft jarenlang proberen aan te tonen dat hij van nature een wanverhouding testosteron/epi-testosteron heeft. Maar hij heeft nooit gelijk gekregen.''

Nikkels mening wordt niet gedeeld door Harm Kuipers, sportarts en dopingdeskundige. ,,Dit middel werkt niet van vandaag op morgen,'' aldus Kuipers. ,,In de sport wordt het gebruikt om weefselopbouw te stimuleren. Epi-testosteron is een afbraakmiddel van testosteron dat door het lichaam zelf wordt geproduceerd.''

Nikkels: ,,Noem mij daarom geen sportarts, maar wielerarts. Ik weet waarover ik het heb. Testosteron is een anabool dat werkt in een uitputtingsslag. Je moet er wel getraind voor zijn. Als jij of ik het zou gebruiken, zouden we er alleen maar ontzettend geil van worden.''
en

Landis ontkent gebruik van doping

NEW YORK - Floyd Landis heeft ontkend dat hij tijdens de Tour de France doping heeft gebruikt.
De winnaar van de Franse wielerronde vertelde journalisten in de nacht van donderdag op vrijdag dat hij er alles aan zal doen om zijn naam te zuiveren.
Eerder op de dag was bekend geworden dat er bij de Amerikaanse wielrenner na diens magistraal gewonnen zeventiende etappe een te hoge concentratie van het mannelijke geslachtshormoon testosteron/epitestosteron was aangetroffen. Landis zei de vondst niet te kunnen verklaren. Testosteron kan het in ieder geval niet geweest zijn, stelde de Phonak-renner beslist. Op de vraag van verslaggevers of hij verboden middelen had genomen om zijn optreden tijdens de rit te verbeteren, antwoordde de 30-jarige renner: ,,Nee''.
,,Ik weet dat een heleboel mensen gaan denken dat ik schuldig ben voordat ik een kans heb gehad om me te verdedigen'', aldus Landis. ,,Het enige waar ik om vraag, is dat mij datgene gegund wordt wat voor iedereen in Amerika geldt - onschuldig totdat schuld bewezen is.''

Persconferentie
De renner, die vanaf een geheime locatie in Europa een telefonische persconferentie gaf, zei dat zijn doel nu is om zijn naam te zuiveren,maar erkende dat dat moeilijk zal worden. ,,Ik ben bang dat dit nooit meer weggaat, wat er ook zal gebeuren.''
Hij vertelde eerder het Amerikaanse sportblad Sports Illustrated zich weinig illussies te maken over het resultaat van de contra-expertise. ,,Ik kan moeilijk hoopvol zijn. Ik ben realistisch.''
Als de contra-expertise ook positief is, wordt de Tourwinnar ontslagen. Hij zal dan vermoedelijk tevens uit de uitslag worden geschrapt. Dat gebeurde nog niet eerder met een winnaar van de Ronde van Frankrijk.
www.ad.nl

Maar goed, de eerste betrapte renner die toegeeft dat hij gebruikt heeft, moet nog geboren worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jul 28, 2006 7:53 am

Testosteron is een lichaamseigen middel dat oa zorgt voor een sneller spierherstel en een snellere toename van spiermassa.

Maar dan wel in combinatie met krachttraining en daarbij is het een middel dat vrij simpel aan te tonen is. Ook zijn de meeste experts van mening dat testosteron op deze korte termijn (1 dag) nooit het gewenste effect kan hebben, het verschil in prestatie zou dan slechts marginaal moeten zijn.

Omdat het overigens een lichaamseigen middel is kan de waarde uit zichzelf toe- dan wel afnemen. Iemand als Gert-Jan Theunisse kan daarover meepraten, die is volgens mij een keer of 3 'betrapt' op doping terwijl achteraf bleek dat de stijging van zijn testosteronniveau een reactie was van zijn lichaam. En dus niet het gevolg was van het gebruik van doping...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr jul 28, 2006 8:29 am

Klopt, want alleen buitenlanders slikken en spuiten en Nederlanders niet!



:eusa_liar:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jul 28, 2006 8:32 am

Steef schreef:Klopt, want alleen buitenlanders slikken en spuiten en Nederlanders niet!



:eusa_liar:
Waar staat dat? Dat selectief lezen is een beetje pijnlijk aan het worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jul 28, 2006 8:35 am

Gisteren beweerde Nikkels op tv nog dat er geen middel is dat op zo'n korte termijn werkt.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jul 28, 2006 8:36 am

Duke schreef:
Maar goed, de eerste betrapte renner die toegeeft dat hij gebruikt heeft, moet nog geboren worden.
zeggen de namen Mark Lotz en David Miller je iets?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr jul 28, 2006 8:45 am

Raymon schreef:
Steef schreef:Klopt, want alleen buitenlanders slikken en spuiten en Nederlanders niet!



:eusa_liar:
Waar staat dat? Dat selectief lezen is een beetje pijnlijk aan het worden.
Selectief geloven van atleten vanwege de afkomst, ook.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jul 28, 2006 8:48 am

Baseman schreef:Testosteron is een lichaamseigen middel dat oa zorgt voor een sneller spierherstel en een snellere toename van spiermassa.

Maar dan wel in combinatie met krachttraining en daarbij is het een middel dat vrij simpel aan te tonen is. Ook zijn de meeste experts van mening dat testosteron op deze korte termijn (1 dag) nooit het gewenste effect kan hebben, het verschil in prestatie zou dan slechts marginaal moeten zijn.

Omdat het overigens een lichaamseigen middel is kan de waarde uit zichzelf toe- dan wel afnemen. Iemand als Gert-Jan Theunisse kan daarover meepraten, die is volgens mij een keer of 3 'betrapt' op doping terwijl achteraf bleek dat de stijging van zijn testosteronniveau een reactie was van zijn lichaam. En dus niet het gevolg was van het gebruik van doping...
dat is de lezing van Theunisse, volgens mij is hij nooit vrijgesproken (maar ik kan het mis hebben)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr jul 28, 2006 8:54 am

Precies. Het woord van Geert Johanes De Doper tegen labresultaten.

Geloof ik toch mooi de feiten en niet die junk.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jul 28, 2006 9:01 am

maar wat is doping precies? 3 koppen koffie voor de start van een etappe en je test al positief, terwijl de rest van Nederland 3 koppen koffie drinkt voor het ontbijt (bij wijze van spreken). Je hebt een hoest, neemt wat Natterman hoestsiroop en je test positief (Harald Wapenaar), en zo zijn er meer middeltjes die jij en ik wel mogen gebruiken maar professionele sporters niet, terwijl koffie en hoestsiroop de prestaties echt niet zorgen dat je harder een berg op fietst.

Ik ben het wel eens met mensen als Michiel Karsten en Berend Nikkels, dat er veel meer mogelijk moet zijn, mits de medische begeleiding op orde is.
Dokter geef me een spuit want ik wil goud' 28-03-'04


In de ondoorzichtige wereld van de doping staat één ding vast: fraudeurs zullen altijd blijven bestaan. Hoe uitgebreid de IOC-lijst ook is, hoe geraffineerd de dopingcontroles ook mogen zijn; altijd duikt er wel weer een onbekend prestatieverhogend middeltje op, waarmee sporters op eremetaal jagen.

Dit weliswaar voor korte duur, want de IOC past haar lijst jaarlijks aan en probeert vooruit te lopen op de ontwikkelingen, maar voorlopig ligt de bedrieger nog altijd voor.

Dopinglijsten
Omdat de strijd toch niet gewonnen kan worden, zijn er zelfs mensen die er uit praktisch oogpunt voor pleiten doping toe te staan. Dat zou eerlijker zijn omdat dan iedereen dezelfde kansen zou hebben. De discussie over het nut en de wenselijkheid van de dopinglijsten heeft ook een medisch-ethische kant. Moeten we toestaan dat mensen willens en wetens hun leven in de waagschaal stellen in hun streven naar eeuwige roem?

In 1995 nam de verzamelde medische stand in Nederland een richtlijn aan waarin werd afgesproken dat artsen zich niet inlaten met doping. Michel Karsten, huisarts te Haarlem en in die hoedanigheid al dertig jaar in de weer met sporters en medicamenten, lapt deze 'oekaze' als één van de weinigen aan zijn laars.

Zwarte circuit
"Als een atleet bij mij komt om een verboden middel, raad ik hem dat in eerste instantie af. Ik wijs hem op de schadelijke werking. Maar als hij volhoudt en mij wordt duidelijk dat hij er goed over heeft nagedacht en er niet van af te brengen is, dan schrijf ik dat middel voor."

"Ik weet precies wat hij moet nemen, hoe hij het moet gebruiken en in welke hoeveelheid. Als arts heb ik daar meer verstand van dan een instructeur op een sportschool. Wijs ik hem de deur, dan weet ik zeker dat hij zich in het zwarte circuit begeeft en dat is veel gevaarlijker."

"Mensen vergeten wel eens dat een arts de hele dag spullen voorschrijft die schadelijk zijn maar toch de kwaliteit van het leven verbeteren. Iemand die al drie keer gezakt is voor zijn rijexamen, krijgt als hij voor de vierde keer op moet, van mij ook bètablokkers om zijn zenuwen in bedwang te houden."

"Of wat dacht je van slaappillen. Die zijn echt niet goed voor je, maar hele nachten wakker liggen, is nog slechter."

Dopinggebruik wordt volgens Karsten pas echt gevaarlijk als incapabele mensen zich ermee gaan bemoeien. "Neem Willy Voet, de soigneur van de Festina-wielerploeg die bij de Tour in 1998 betrapt werd met een auto vol met doping. Die had hele dozen met corticosteroïden en groeihormonen die aan de renners verstrekt werden. Nou, dat is slecht spul, waar je echt niet harder van gaat fietsen. Daar heb je als sporter dus helemaal niets aan."

Motieven
Karsten kan zich tot op zekere hoogte wel vinden in de motieven van de 'gebruiker': "Je doet aan topsport, maar wordt altijd maar vierde. Je weet dat die drie boven jou wel slikken. Dan kan je twee dingen doen: of ermee stoppen of zelf ook gaan gebruiken. Als ze een bewuste keuze maken voor het tweede stuur ik ze niet weg, maar probeer ze verantwoordelijk terzijde te staan."

"Dat hij fraudeert is zijn pakkie aan. Het gaat mij niet om de sport, maar om de gezondheid van de sporter. Die is in zo'n geval bij mij in betere handen".

Rens van Kleij is het hardgrondig oneens met Karstens onorthodoxe benaderingswijze van de dopingproblematiek, al was het maar uit hoofde van zijn functie. Van Kleij is directeur van het NeCeDo, het Nederlands Centrum voor Dopingvraagstukken. Zijn uitgangspunt is dat doping oneerlijk is en ongezond en derhalve bestreden moet worden.

Hoewel hij zegt overtuigd te zijn van Karstens goede bedoelingen, wijst hij zijn handelwijze nadrukkelijk van de hand. "Die richtlijn voor artsen van zes jaar geleden is een goede zaak. De redenering van Karsten dat hij gebruikers helpt om erger te voorkomen en ze uit het zwarte circuit te houden, snijdt geen hout", stelt Van Kleij.

"Wie zegt mij dat een sporter die door Karsten geholpen wordt het daarbij houdt? Er is geen enkele garantie dat hij naast de hem voorgeschreven middelen niet ook nog pillen of ampullen van elders betrekt."

"Daarnaast gaat het bij doping om hoeveelheden waar mijns inziens geen enkele arts zich achter kan scharen. Die mag niet doelbewust meewerken aan het ongezond maken van mensen."

Ook de opvatting van Karsten dat de gebruiker toch wel blijft 'shoppen' tot hij zijn spullen te pakken heeft, deelt Van Kleij niet. "Bij de begeleiding van de gebruikende sporter hebben wij hier heel goede ervaringen."

"Het NeCeDo doet aan gezondheidsonderzoeken waarbij de atleet er op wordt gewezen wat de doping met zijn lichaam doet. We confronteren hem met de kwalijke gevolgen. En wat blijkt: op basis van die informatie besluiten velen hun dopinggebruik drastisch terug te brengen."
http://www.nos.nl/sport/achtergronden/d ... spuit.html
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33969
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jul 28, 2006 9:15 am

Henk de Gier schreef:
Duke schreef:
Maar goed, de eerste betrapte renner die toegeeft dat hij gebruikt heeft, moet nog geboren worden.
zeggen de namen Mark Lotz en David Miller je iets?
Mark Lotz is nooit betrapt op het gebruik van doping, er is alleen (ik meen) Epo in zijn koelkast gevonden, dan heeft ontkennen natuurlijk geen zin meer. Van David Millar weet ik het niet, hij zou de bekende uitzondering op de regel kunnen zijn. :D
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jul 28, 2006 9:16 am

Lotz en Millar zijn beide niet betrapt, beide hebben (uit gewetenswroeging) zelf toegegeven epo te hebben gebruikt.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jul 28, 2006 9:16 am

Henk de Gier schreef:dat is de lezing van Theunisse, volgens mij is hij nooit vrijgesproken (maar ik kan het mis hebben)
Je hebt inderdaad gelijk :xyxthumbs:
Ik dacht dat hij officieel vrijgesproken was, maar het is niet verder gekomen dan de melding dat het lichaam van Theunisse van nature een meer dan gemiddelde hoeveelheid testosteron aanmaakt.
Steef schreef:Selectief geloven van atleten vanwege de afkomst, ook.
Zucht, en waar staat dat ?
Oordelen op basis van één voorbeeld, ik mag hopen dat jij heel wat beter scout dan dat je leest...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33969
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jul 28, 2006 9:23 am

Henk de Gier schreef:Lotz en Millar zijn beide niet betrapt, beide hebben (uit gewetenswroeging) zelf toegegeven epo te hebben gebruikt.
Dan klopt mijn stelling dus: de eerste betrapte renner die toegeeft doping gebruikt te hebben moet nog geboren worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jul 28, 2006 9:26 am

maar renners die toegeven dat ze gebruiken bestaan dus wel :yes:

Heeft Heras trouwens ook geen schuld bekend?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33969
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jul 28, 2006 9:38 am

Nee, niet echt:

Spanish cyclist Heras banned two years for doping
MADRID, Spain (AP) — Roberto Heras has been banned from competition for two years and stripped of his last title for doping, Spain's cycling federation said Thursday.
Eugenio Bermudez, the federation's secretary-general, said Heras had been notified of the decision and that he can appeal.

"It's bad news," Bermudez said. "Any doping case damages Spanish sport."

Heras tested positive for the banned substance erythropoietin while capturing last year's Spanish Vuelta, one of the top races in the European cycling season. Russian Denis Menchov is now credited with the victory.

Heras denied the charges.

"I never doped myself," he said. "I didn't do it during the Vuelta nor at any other time. I've always won cleanly. I can't allow all my sacrifices to be trampled due to an error. I have to take the result on board, but I question it."


Heras' team, Liberty Seguros, suspended him in November after being informed by the International Cycling Union that he tested positive during the next-to-last leg of last year's Vuelta.

Heras also won the Vuelta in 2000, 2003 and 2004.
www.usatoday.com
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr jul 28, 2006 9:39 am

hmmm, dan zat ik mis, dacht dat hij had toegegeven.

Op Virenque na heeft de hele Festina ploeg wel bekend :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie