Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » di mar 24, 2015 6:02 pm

Is een Duitse ploeg, niet alleen op papier trouwens.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 24, 2015 6:13 pm

Idd ze reden hun eerste 5 (of 6?) Tours onder een Nederlandse licentie en nu dus onder een Duitse licentie.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 24, 2015 11:10 pm

Tja dan wordt die hele ploeg voor mij gelijk een stuk minder interessant.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 25, 2015 1:40 pm

Het maakt mij niet zoveel uit. Is gewoon een commerciële beslissing. De ploegleiding is overigens nog gewoon Nederlands en er rijden ook meer Nederlandse dan Duitse renners. Alleen hebben ze met Kittel en Degenkolb natuurlijk twee hele interessante renners voor sponsors. Dat je daarmee in Duitsland uitkomt is niet onlogisch, zeker omdat daar ook nog eens een gat in de markt zat.

Met Dumoulin hebben ze overigens ook nog een Nederlandse kopman. Straks in Utrecht is hij één van de kandidaten voor de eerste gele trui in de Tour dit jaar. En Dumoulin is ook iemand die ik in de toekomst goede kansen geef om in een aantal klassiekers en korte rittenkoersen goed te scoren.

Overigens rijden verschillende Nederlandse renners op een Belgische licentie omdat ze daar wonen. Dat maakt ze echter geen Belg. Op een WK komen die mannen dan gewoon voor Nederland uit.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 25, 2015 2:23 pm

brigade zuid schreef:Tja dan wordt die hele ploeg voor mij gelijk een stuk minder interessant.
Jij hebt wel merkwaardige argumenten om je sportieve voorkeuren een kleur te geven.

Kritiek op 't huidige Ajax kan ik nog wel logisch vinden, maar de schaatsmedailles bij de Olympische Spelen vond je qua Nederlandse overheersing zo verschrikkelijk dat je juichend voor de buis zat toen landgenoten zoals Ireen Wüst & co een keer verloren? :confused.gif:

En een wielerploeg die volledig is opgebouwd door Nederlanders en nog steeds geleid wordt door Nederlanders verandert alleen van licentie, niet van identiteit en dan hoeft 't voor jou ook niet meer? Please explain me why..?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 25, 2015 2:29 pm

Marillion schreef:De ploegleiding is overigens nog gewoon Nederlands en er rijden ook meer Nederlandse dan Duitse renners. Alleen hebben ze met Kittel en Degenkolb natuurlijk twee hele interessante renners voor sponsors. Dat je daarmee in Duitsland uitkomt is niet onlogisch, zeker omdat daar ook nog eens een gat in de markt zat.

Met Dumoulin hebben ze overigens ook nog een Nederlandse kopman. Straks in Utrecht is hij één van de kandidaten voor de eerste gele trui in de Tour dit jaar. En Dumoulin is ook iemand die ik in de toekomst goede kansen geef om in een aantal klassiekers en korte rittenkoersen goed te scoren.

Overigens rijden verschillende Nederlandse renners op een Belgische licentie omdat ze daar wonen. Dat maakt ze echter geen Belg. Op een WK komen die mannen dan gewoon voor Nederland uit.
Precies! :biggthumpup.gif:

Tom Dumoulin is trouwens, ondanks 't feit dat ie een Limburger is, een renner met een buitengewoon goeie uitstraling. Droog mannetje, een Mister Cool die in etappefinales en bij tijdritten bereid is om z'n ballen eraf te draaien en pijn lijden er mooi uit kan laten zien.

Als Dumoulin het voor elkaar krijgt om een keer een roze trui, een gele trui of een regenboogtrui binnen te harken dan geeft ie het wielrennen in Nederland echt een mega impuls! :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 25, 2015 9:01 pm

Mooie één-twee voor Topsport Vlaanderen vandaag in Dwars door Vlaanderen met Wallays en Theuns. Een sympathieke ploeg die ik zo'n succes van harte gun. Toch de wereldkampioen even gevloerd. Van Baarle met een nette derde plaats namens Nederland.

Vrijdag de E3 prijs en zondag Gent Wevelgem. Ik ben benieuwd of er nog iemand van Lotto Jumbo een knappe uitslag gaat rijden. Het zal dan wel van Vanmarcke moeten komen want de rest komt er echt niet aan te pas voorlopig. Dat kon Vanmarcke wel eens gaan opbreken want de ranglijst van de ploegen is bepalend voor de volgorde van ploegauto's in koers. In veel koersen is dat wel te overzien maar met de Ronde van Vlaanderen en helemaal met Parijs-Roubaix kan dat echt funest zijn bij pech.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 26, 2015 12:05 am

Verwacht zondag wel wat van Vanmarcke, maar lijkt me bijna uitgesloten dat hij wint. Wordt denk ik weer een strijd tussen Degenkolb, Sagan en Kristoff.
Sowieso is het ijdele hoop om meer te verwachten van Jumbo als team, want voor koersen als MSR, E3, GW, RVV, PR is dat namelijk ook wel vrij matig.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 27, 2015 2:27 pm

Veel valpartijen in de E3 prijs. Cancellara er uit met een pijnlijke pols en rug. Is er al uit voor Gent Wevelgem volgens Renaat Schotte. Kan dus zomaar zijn dat na Boonen ook Cancellara een streep door zijn voorjaar moet zetten. Zonde voor de koers.

Langeveld ook één van de slachtoffers. Het is op de Haaghoek gebeurd. Dat is een golvende kasseistrook. Op dat aflopende stuk rijden ze zomaar 60 per uur.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » vr mar 27, 2015 4:10 pm

Wat later viel dan toch het slechtst mogelijke verdict: onderzoek in het ziekenhuis bracht aan het licht dat Cancellara twee breukjes opgelopen heeft in wervels in zijn onderrug. Zijn voorjaar zit erop.

SPORZA
Einde voorjaar voor Cancellara.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 27, 2015 5:37 pm

Geraint Thomas dus. Mooi afgemaakt door hem. Ik denk dat meneer Tinkov niet blij is met Sagan die plooide bij de demarrage van Thomas. Daar betaald hij in zijn ogen waarschijnlijk niet voor. :smallgrin.gif:

Van Avermaet viel ook nog hard. Hopelijk valt de schade bij hem mee. Nog meer afvallers zou echt jammer zijn.

EDIT

Boom is er zondag bij Gent Wevelgem ook niet bij als gevolg van zijn valpartijen in Dwars door Vlaanderen en de E3 prijs. Te veel last en met de voorspelde regen lijkt een nieuwe val op die smalle en natte Vlaamse wegen niet ondenkbaar. Zijn hoofddoel ligt toch in Roubaix, pas na Vlaanderen.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 29, 2015 1:36 pm

Zelf lekker een paar uurtjes met regen en wind gespeeld en nu deftig achterover in de zetel met Gent Wevelgem op het scherm. Prima besteding van de zondagmiddag. Eens kijken wie er het beste bestand is tegen de slechte weersomstandigheden. Kristoff wellicht? Die is altijd goed in slecht weer.

Kom maar door met die waaiers!
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » zo mar 29, 2015 2:11 pm

Haha genieten dit he? Zelden vertoond dat het zo'n gave koers is. En we mogen nog 106 km haha.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 29, 2015 2:30 pm

Ja, veel mooier krijg je het niet.

De Lotto Jumbo mannen tonen zich vooralsnog goed. Zou leuk voor ze zijn als ze dat straks kunnen bekronen met een mooie uitslag. Op zo'n dag als vandaag kan er nogal eens een verrassing plaatsvinden.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo mar 29, 2015 4:04 pm

Veel is er niet meer over.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 29, 2015 5:05 pm

Een van de mooiere wedstrijden die ik ooit heb gezien. Wat een geweldig gevecht tussen de renners en met de elementen. Het was gewoon al genieten vanaf dik 100 kilometer van de streep. Paolini leek na de Kemmelberg geklopt maar komt op karakter toch nog terug om uiteindelijk te zegevieren. Je zou ze de kost moeten geven die daar waren afgehaakt.

Voor de Nederlandse kansen ziet het er met Terpstra al met al toch weer goed uit. Hij was de afgelopen koersen wat onzichtbaar maar na de 2e plek in de Omloop scoort hij nu dus weer een 2e plaats. Lek op Mont Cassel, dan terugkeren en een serieuze solo inspanning om bij de achtervolgende groep te komen. Dan in volle finale terugkomen van een lekke band en gelijk aanvallen. Als de kaarten iets gunstiger vallen had hij ook kunnen winnen. Zeker met zo'n Vandenberg aan je zijde die gewoon altijd maar weer blijft rijden. Ze missen bij Etixx-Quickstep natuurlijk Boonen wel. Maar met Stybar, Terpstra en Vandenberg hebben ze gewoon nog altijd drie geweldige troeven in handen.

Afbeelding

Meer mooie foto's hier.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » ma mar 30, 2015 8:10 am

Dit zou nog eens een actie zijn:
'Astana raakt WorldTour-licentie kwijt'

De Astana-formatie van Tourwinnaar Vincenzo Nibali en de Nederlanders Lars Boom en Lieuwe Westra raakt de WorldTour-licentie kwijt. Dat meldt De Telegraaf. De krant voert een hooggeplaatste persoon binnen de Internationale wielrenunie UCI als bron op.

De UCI wilde de ploeg weren omdat onderzoek zou hebben uitgewezen dat het antidopingbeleid en de structuur niet overeenkwamen met het door Astana geschetste beeld. De wielerploeg kreeg daarna tot 20 maart de tijd om te reageren op het voorstel de WorldTour-licentie in te trekken.

De ploeg kan volgens De Telegraaf alleen nog maar een continentale licentie aanvragen waarvan het toekenningsrecht bij de nationale federatie ligt. Het gevolg is dat Astana geen startmogelijkheid meer heeft voor alle grote koersen. De wielerbond zou het besluit donderdag naar buiten brengen.
AD.nl

Alexander

Bericht door Alexander » ma mar 30, 2015 10:37 am

En meer dan terecht natuurlijk ook. Lachwekkend hoe lang die ploeg het hand boven het hoofd is gehouden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 30, 2015 7:25 pm

Dat hadden ze wat mij betreft dan vóór het nieuwe seizoen moeten besluiten. Er zijn sindsdien helemaal geen nieuwe feiten. Nu kunnen renners geen kant meer op als zo'n besluit zou worden genomen. En we hebben het nog altijd over sporters die niet positief zijn bevonden. Als we op basis daarvan halverwege het seizoen ploegen gaan uitsluiten kun je er wel mee ophouden. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat zo'n besluit stand zou houden bij de rechtbank.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 31, 2015 2:59 pm

Begrijp ik nu goed dat de gele mannetjes niet eens met een ploeg aan de start van de Driedaagse De Panne zijn verschenen? :confused.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 05, 2015 4:08 pm

Terpstra, waar was jij mee bezig? Tenzij je tekende voor een tweede plek.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo apr 05, 2015 4:14 pm

Hij kon hem niet losrijden. Het had moeten gebeuren op de Paterberg of de Oude Kwaremont.

Kristoff is een klasbak, waarschijnlijk met een flinke marge de beste man in koers. Dit was zijn vijfde overwinning in zes dagen.

De gele mannetjes waren weer nergens. En dat terwijl ze midweeks nog aan het uitrusten waren toen Kristoff de ene na de andere rit won in de Driedaagse De Panne.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 05, 2015 4:34 pm

Jammer, maar Terpstra heeft er denk ik uitgehaald wat er in zat.

In zijn positie was ik ook met Kristoff gaan rijden. Ze waren zo al van een pak concurrenten af. Dan moet het gebeuren op de Kwaremont. Op zich de helling bij uitstek om het verschil te maken op het punt bij het dorpsplein net ná het steilste gedeelte. Hij probeerde het daar ook maar kreeg nog geen meter. Op dat moment wist Terpstra waarschijnlijk ook wel dat hij het zitten had.

Op de Paterberg was het al lastig genoeg om te volgen. Het enige alternatief wat hij dan nog had was de laatste 10km helemaal niets meer doen. Tja, dan komt wellicht de rest terug en is hij geen 2e maar 12e of zo. Tel uit je winst.

Terpstra heeft nu 3 x een 2e plaats (Omloop het Nieuwsblad, Gent Wevelgem en Ronde van Vlaanderen). Dat is gewoon weer een ijzersterk voorjaar. Volgende week maar de kroon op het werk met een prolongatie in Roubaix. Al zal ook dáár Kristoff sterk zijn.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » zo apr 05, 2015 7:25 pm

Volgens Kristoff zelf ligt die koers hem net wat minder.

Koers kwam pas wat laat op gang, maar de laatste 2 uur waren toch wel weer genieten. Bij de Belg deed men net of van Avermaet de beste man in koers was, maar dat is natuurlijk weer typisch nationalisme haha. Opvallend dat Vanmarcke zo matig was. Ondanks een sterk vroeg voorjaar is het nu toch even wat minder en dat had ik niet verwacht. Zie hem volgende week ook geen hoge ogen gooien.

Ik vond Boom trouwens opvallend goed en makkelijk koersen. Die eindigt volgende week ook weer kort, normaal gesproken.

5 sterren: Degenkolb, Kristoff, van Avermaet, Terpstra
4 sterren: Boom, Sagan, Thomas en Stybar
3: Oss, Pozzato en Vanmarcke

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 05, 2015 7:56 pm

De beste heeft gewonnen maar Terpstra had de laatste kilometers niet meer over moeten nemen, die achtervolgende groep kwam toch niet meer terug, hooguit van Avermaet en Sagan. Verder had hij de laatste paar kilometer toch wel een keer kunnen proberen te demarreren, in de sprint was hij sowiezo kansloos.

Plaats reactie