Had Verstappen nog steeds 9de gestaan.zeux schreef:Altijd je ronde afmaken...
F1 en andere autosporten
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Berichten: 23606
- Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
- Locatie: St. Neots, UK
- Contacteer:
Re: F1 en andere autosporten
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Berichten: 23606
- Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
- Locatie: St. Neots, UK
- Contacteer:
Re: F1 en andere autosporten
Snap alleen niet waarom hij niet als eerste op pad gaat in dit geval. Hij nam onnodig veel risico door te wachten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Re: F1 en andere autosporten
Impressive drive!!!
Juiste strategie. Calm. cool and collected.
Het helpt zo dat de rijder snapt waar hij mee bezig is... Is dat de verdienste van Jos? Dat Max echt technisch volledig snapt waar hij mee bezig is en pro-actief de strategie mee bepaalt?
Juiste strategie. Calm. cool and collected.
Het helpt zo dat de rijder snapt waar hij mee bezig is... Is dat de verdienste van Jos? Dat Max echt technisch volledig snapt waar hij mee bezig is en pro-actief de strategie mee bepaalt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Berichten: 23606
- Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
- Locatie: St. Neots, UK
- Contacteer:
Re: F1 en andere autosporten
Geweldig gereden, maar 1 safety car voor ronde 40 en hij was gezien geweest. Volgende keer maar weer vooraan starten.zeux schreef:Impressive drive!!!
Juiste strategie. Calm. cool and collected.
Het helpt zo dat de rijder snapt waar hij mee bezig is... Is dat de verdienste van Jos? Dat Max echt technisch volledig snapt waar hij mee bezig is en pro-actief de strategie mee bepaalt?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Re: F1 en andere autosporten
Op dat moment lag Max voor toch? Wat doen ze dan? Gaan ze beiden naar geel voor de laatste 17 ronden? Dan moet ik het nog zien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Berichten: 23606
- Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
- Locatie: St. Neots, UK
- Contacteer:
Re: F1 en andere autosporten
Er was een reden dat Verstappen pas in ronde 46 binnenkwam. Die gele band houdt de snelheid simpelweg niet lang vol. En Perez reed al op de witte band dus zou niet eens hoeven te pitten.zeux schreef:Op dat moment lag Max voor toch? Wat doen ze dan? Gaan ze beiden naar geel voor de laatste 17 ronden? Dan moet ik het nog zien.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Re: F1 en andere autosporten
Dat is sowieso verstandiger, maar wel saai.raymon schreef: ↑zo mei 07, 2023 10:20 pmGeweldig gereden, maar 1 safety car voor ronde 40 en hij was gezien geweest. Volgende keer maar weer vooraan starten.zeux schreef:Impressive drive!!!
Juiste strategie. Calm. cool and collected.
Het helpt zo dat de rijder snapt waar hij mee bezig is... Is dat de verdienste van Jos? Dat Max echt technisch volledig snapt waar hij mee bezig is en pro-actief de strategie mee bepaalt?

Sowieso is dit vooralsnog best een saai seizoen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Berichten: 23606
- Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
- Locatie: St. Neots, UK
- Contacteer:
Re: F1 en andere autosporten
Haha ja, hij zal het niet expres doen. Hoewel hij volgens mij meer geniet van zo’n race dan dat hij onbedreigd 60 rondjes rond een circuit rijdt.Duke schreef:Dat is sowieso verstandiger, maar wel saai.raymon schreef: ↑zo mei 07, 2023 10:20 pmGeweldig gereden, maar 1 safety car voor ronde 40 en hij was gezien geweest. Volgende keer maar weer vooraan starten.zeux schreef:Impressive drive!!!
Juiste strategie. Calm. cool and collected.
Het helpt zo dat de rijder snapt waar hij mee bezig is... Is dat de verdienste van Jos? Dat Max echt technisch volledig snapt waar hij mee bezig is en pro-actief de strategie mee bepaalt?![]()
Sowieso is dit vooralsnog best een saai seizoen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Jinne
- Site Admin
- Berichten: 14611
- Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
- Locatie: Amsterdam, Holland
Re: F1 en andere autosporten
Nummer 1 en 2 van hetzelfde team veel beter dan de rest. Is alleen leuk als je geen duidelijke nummer 1 hebt in team. Zoals met Rosberg en Hamilton toen, of Prost en Senna in verleden.Duke schreef: ↑ma mei 08, 2023 11:25 amDat is sowieso verstandiger, maar wel saai.raymon schreef: ↑zo mei 07, 2023 10:20 pmGeweldig gereden, maar 1 safety car voor ronde 40 en hij was gezien geweest. Volgende keer maar weer vooraan starten.zeux schreef:Impressive drive!!!
Juiste strategie. Calm. cool and collected.
Het helpt zo dat de rijder snapt waar hij mee bezig is... Is dat de verdienste van Jos? Dat Max echt technisch volledig snapt waar hij mee bezig is en pro-actief de strategie mee bepaalt?![]()
Sowieso is dit vooralsnog best een saai seizoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Berichten: 23606
- Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
- Locatie: St. Neots, UK
- Contacteer:
Re: F1 en andere autosporten
Rosberg was niet de gelijke van Hamilton. Rosberg moest een Duitse kampioen worden met Mercedes. Dat seizoen hing van rare incidenten aan elkaar.Jinne schreef:Nummer 1 en 2 van hetzelfde team veel beter dan de rest. Is alleen leuk als je geen duidelijke nummer 1 hebt in team. Zoals met Rosberg en Hamilton toen, of Prost en Senna in verleden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Berichten: 34515
- Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: F1 en andere autosporten
Prost en Senna ook niet, m.i. Egggnie!
Senna was een klasse apart, net als Schumi en Max waarschijnlijk ook. Maar dat moet nog verder blijken.
Senna was een klasse apart, net als Schumi en Max waarschijnlijk ook. Maar dat moet nog verder blijken.
-
- Berichten: 33309
- Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm
Re: F1 en andere autosporten
Max heeft nu toch al zo ongeveer gepresteerd wat Senna in zijn hele carriere heeft gepresteerd?
Over een paar maanden heeft hij ook drie wereldtitels en meer GP-overwinningen (met een vergelijkbaar winstpercentage).
Niet alles is te vangen in statistieken (zeker niet in F1 waar het materiaal zo belangrijk is), maar ook als het gaat om de klasse van de coureur wordt Max altijd heel hoog ingeschaald. Ik zou eigenlijk niet weten wat Max nog te bewijzen heeft in vergelijking met een Senna.
Over een paar maanden heeft hij ook drie wereldtitels en meer GP-overwinningen (met een vergelijkbaar winstpercentage).
Niet alles is te vangen in statistieken (zeker niet in F1 waar het materiaal zo belangrijk is), maar ook als het gaat om de klasse van de coureur wordt Max altijd heel hoog ingeschaald. Ik zou eigenlijk niet weten wat Max nog te bewijzen heeft in vergelijking met een Senna.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
Re: F1 en andere autosporten
je zou eigenlijk geen vaste rijders moeten hebben.
Elke wedstrijd schuif je een plek op.
Vandaag rijd Max in een Haas en Magnussen in een Red bull en volgende week wisselt iedereen weer een stoeltje op.
Zo houdt je merken kampioenschap en rijders kampioenschap.
Elke wedstrijd schuif je een plek op.
Vandaag rijd Max in een Haas en Magnussen in een Red bull en volgende week wisselt iedereen weer een stoeltje op.
Zo houdt je merken kampioenschap en rijders kampioenschap.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
- Berichten: 33309
- Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm
Re: F1 en andere autosporten
Wat een interessant idee! Zou de WK-strijd veel eerlijker maken en ook voor veel meer spektakel en interessante races zorgen. En inderdaad: je behoudt ook gewoon het merken-kampioenschap met alle bijbehorende incentives.Mano schreef: ↑wo mei 10, 2023 11:04 amje zou eigenlijk geen vaste rijders moeten hebben.
Elke wedstrijd schuif je een plek op.
Vandaag rijd Max in een Haas en Magnussen in een Red bull en volgende week wisselt iedereen weer een stoeltje op.
Zo houdt je merken kampioenschap en rijders kampioenschap.
Misschien wel gevaarlijk voor de rijders (aangezien ze zich continu moeten aanpassen aan compleet andere auto's en begeleidsteams)?
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
Re: F1 en andere autosporten
ik denk als je er iets langer over nadenkt dat ook op te lossen valt door bijv 1 vaste begeleider te hebben.Ajax Rules schreef: ↑wo mei 10, 2023 11:06 amWat een interessant idee! Zou de WK-strijd veel eerlijker maken en ook voor veel meer spektakel en interessante races zorgen. En inderdaad: je behoudt ook gewoon het merken-kampioenschap met alle bijbehorende incentives.Mano schreef: ↑wo mei 10, 2023 11:04 amje zou eigenlijk geen vaste rijders moeten hebben.
Elke wedstrijd schuif je een plek op.
Vandaag rijd Max in een Haas en Magnussen in een Red bull en volgende week wisselt iedereen weer een stoeltje op.
Zo houdt je merken kampioenschap en rijders kampioenschap.
Misschien wel gevaarlijk voor de rijders (aangezien ze zich continu moeten aanpassen aan compleet andere auto's en begeleidsteams)?
Daarnaast moeten alle auto's dezelfde specs hebben voor het plaatsen van een stoeltje.
Ik denk dat het veel spectaculairder is/wordt.
De kampioen mag kiezen aan begin van het seizoen en de winnaar van de vorige race heeft eerste keus (m.u.v. de merken die hij al gereden heeft)
zo kan je ook nog een beetje voordeel halen uit je winst door de juiste auto te kiezen bij het juiste circuit.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
- Berichten: 33309
- Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm
Re: F1 en andere autosporten
Is dit een idee van jezelf? Is dit ooit serieus geopperd?
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
Re: F1 en andere autosporten
Wie betaalt de rijders?Mano schreef:ik denk als je er iets langer over nadenkt dat ook op te lossen valt door bijv 1 vaste begeleider te hebben.Ajax Rules schreef: ↑wo mei 10, 2023 11:06 amWat een interessant idee! Zou de WK-strijd veel eerlijker maken en ook voor veel meer spektakel en interessante races zorgen. En inderdaad: je behoudt ook gewoon het merken-kampioenschap met alle bijbehorende incentives.Mano schreef: ↑wo mei 10, 2023 11:04 amje zou eigenlijk geen vaste rijders moeten hebben.
Elke wedstrijd schuif je een plek op.
Vandaag rijd Max in een Haas en Magnussen in een Red bull en volgende week wisselt iedereen weer een stoeltje op.
Zo houdt je merken kampioenschap en rijders kampioenschap.
Misschien wel gevaarlijk voor de rijders (aangezien ze zich continu moeten aanpassen aan compleet andere auto's en begeleidsteams)?
Daarnaast moeten alle auto's dezelfde specs hebben voor het plaatsen van een stoeltje.
Ik denk dat het veel spectaculairder is/wordt.
De kampioen mag kiezen aan begin van het seizoen en de winnaar van de vorige race heeft eerste keus (m.u.v. de merken die hij al gereden heeft)
zo kan je ook nog een beetje voordeel halen uit je winst door de juiste auto te kiezen bij het juiste circuit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- Berichten: 9932
- Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am
Re: F1 en andere autosporten
Dit betekent dan dat je geen vast team meer hebt. Wie bepaalt dan wie de 20 of 22 rijders worden? De teams gezamenlijk? En de persoonlijke sponsors van de rijders worden dan per wedstrijd op “hun” auto geplakt? En wie bepaalt wie in welke auto mag rijden? Je rijdt immers liever eerst in de “slechtere” auto’s, omdat ze allemaal evolueren gedurende het seizoen. Dan wil iedereen de laatste races in een Red Bull, Ferrari en Mercedes rijden, niet in een Haas of Alpine. Daarnaast zijn sommige auto’s weer beter dan andere auto’s op de verschillende circuits. Op het ene circuit gedijt een Red Bull beter (bijvoorbeeld in Mexico vanwege de aerodynamische lijnen) op een ander circuit met veel bochten of rechte stukken weer andere auto’s. Hoe ga je daar rekening mee houden? Bovendien zullen rijders geen verbeterpunten voor de auto’s meer geven, want daar schieten ze zelf niets mee op, omdat ie dan voor de volgende races voor concurrentie beter wordt gemaakt.
Hier zitten toch nog wel wat haken en ogen aan.
Hier zitten toch nog wel wat haken en ogen aan.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Berichten: 23606
- Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
- Locatie: St. Neots, UK
- Contacteer:
Re: F1 en andere autosporten
Leuk idee maar volkomen onhaalbaar. Er werken 1000 man aan 2 wagens om ze zo optimaal te prepareren voor de circuits en de rijder.
En uiteindelijk gaat het men om de constructeurs titel, niet de rijder (behalve de rijder zelf).
En uiteindelijk gaat het men om de constructeurs titel, niet de rijder (behalve de rijder zelf).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Re: F1 en andere autosporten
Als dat zo is, maakt het ook niet uit wie in de auto zit. :-)raymon schreef:Leuk idee maar volkomen onhaalbaar. Er werken 1000 man aan 2 wagens om ze zo optimaal te prepareren voor de circuits en de rijder.
En uiteindelijk gaat het men om de constructeurs titel, niet de rijder (behalve de rijder zelf).
Ik denk dat Red Bull wel het nodige pr-voordeel van Verstappen heeft….
Plus dat Max er potentieel wereldkampioen mee wordt, terwijl dat bij Perez maar afvragen is. En vraag aan Albon en Gasly maar eens hoe het is on te presteren in een Red Bull…
Ze willen gewoon de best mogelijke rijder in die auto om het maximale er uit te halen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Berichten: 23606
- Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
- Locatie: St. Neots, UK
- Contacteer:
Re: F1 en andere autosporten
Dat is mijn punt ook, ze willen ten alle tijden de beste rijders in hun autos omdat ze daarmee de fabriekstitel kunnen winnen.zeux schreef: ↑do mei 11, 2023 12:43 pmAls dat zo is, maakt het ook niet uit wie in de auto zit. :-)raymon schreef:Leuk idee maar volkomen onhaalbaar. Er werken 1000 man aan 2 wagens om ze zo optimaal te prepareren voor de circuits en de rijder.
En uiteindelijk gaat het men om de constructeurs titel, niet de rijder (behalve de rijder zelf).
Ik denk dat Red Bull wel het nodige pr-voordeel van Verstappen heeft….
Plus dat Max er potentieel wereldkampioen mee wordt, terwijl dat bij Perez maar afvragen is. En vraag aan Albon en Gasly maar eens hoe het is on te presteren in een Red Bull…
Ze willen gewoon de best mogelijke rijder in die auto om het maximale er uit te halen.
Sterker nog, als ze moesten kiezen tussen: rijder 2de en 3de (dus geen kampioen) maar wel fabriekstitel of rijder 1ste en 9de en geen fabriekstitel, gaan ze voor de eerste.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
- Berichten: 33309
- Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm
Re: F1 en andere autosporten
Het concept van de constructeurs-titel blijft in tact, en wordt zelfs versterkt (!) in dit format.
In het huidige format kunnen successen nog worden toegeschreven aan Verstappen (al maken de prestaties van Perez wel duidelijk dat ze echt de beste auto hebben), terwijl in het nieuwe format ondubbelzinnig vast komt te staan wat de beste auto is.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
-
- Berichten: 33309
- Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm
Re: F1 en andere autosporten
Dat staat buiten kijf. Overigens zijn er nu ook al 1.001 regels. Waar een wil is is een weg, en je lost het nooit helemaal op. Maar dat de nieuwe "oneerlijkheid" kleiner wordt dan de huidige, dat staat wel vast lijkt me.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑do mei 11, 2023 12:14 pmHier zitten toch nog wel wat haken en ogen aan.
(Sowieso gaat het natuurlijk nooit gebeuren, maar ik vind het zelf wel een interessante gedachte).
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
- Jinne
- Site Admin
- Berichten: 14611
- Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
- Locatie: Amsterdam, Holland
Re: F1 en andere autosporten
Concept werkt alleen als iedereen dezelfde fabrieksauto heeft. Anders is het qua veiligheid, gelijke kansen, ed niet te doen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Re: F1 en andere autosporten
100% eerlijk krijg je het niet. Red Bull op het ene circuit is beter dan op het andere. Maar dat geldt ook voor een Haas of een Torro Rosso.
Dat weten de rijders ook. Je kan de kampioen van vorig seizoen als eerste de keuze geven hoe hij de autos wil verdelen over het jaar. Dat wordt dus een leuk strategisch steekspel.
Daarna no.2 etc etc
Dat stickeren, kan gewoon per race geregeld worden.
Tuurlijk zijn er 1001 redenen waarom het niet werkt maar je kan het ook werkend maken.
Wat mij al jaren opvalt aan F1 is de ongelijkheid qua materiaal.
Hamilton is een geweldige rijder met 7 titels maar Mercedes was van die 7x ongeveer 5x onverslaanbaar.
Is Ham zo goed of de Auto
Verstappen is op dit moment onverslaanbaar, deels door de auto. De enige die kan bijblijven is zijn teamgenoot. Net zoals Hamilton/Rosberg destijds.
Stel dat je de huidige auto's zou hebben, dan wordt Red Bull nog steeds kampioen. Ze moeten anders denken en de auto 'bestuurbaar' maken voor iedereen.
na1 seizoen hebben ze gewoon een lijst met eigenschappen die elke rijder lekker vindt en passen ze die aan.
Er komen naast de automerken ook rijder-teams. Team Oracle, Team Pepsi, Team X etc etc
2 rijders per team, (extra promo kansen)
Ik heb echt niet nagedacht over ALLE aspecten.
het is een brainfart die ik wat handjes en voetjes geef maar het lijkt mij als kijker wel leuker.
Het idee heb ik een beetje gepikt van de kartraces. Daar krijg je elke race (meerdere races per dag) een andere kart toebedeeld. De ene rijdt soepeler dan de andere en volgens mij krijgen ze soms ook gewicht erbij.
Dat weten de rijders ook. Je kan de kampioen van vorig seizoen als eerste de keuze geven hoe hij de autos wil verdelen over het jaar. Dat wordt dus een leuk strategisch steekspel.
Daarna no.2 etc etc
Dat stickeren, kan gewoon per race geregeld worden.
Tuurlijk zijn er 1001 redenen waarom het niet werkt maar je kan het ook werkend maken.
Wat mij al jaren opvalt aan F1 is de ongelijkheid qua materiaal.
Hamilton is een geweldige rijder met 7 titels maar Mercedes was van die 7x ongeveer 5x onverslaanbaar.
Is Ham zo goed of de Auto

Verstappen is op dit moment onverslaanbaar, deels door de auto. De enige die kan bijblijven is zijn teamgenoot. Net zoals Hamilton/Rosberg destijds.
Stel dat je de huidige auto's zou hebben, dan wordt Red Bull nog steeds kampioen. Ze moeten anders denken en de auto 'bestuurbaar' maken voor iedereen.
na1 seizoen hebben ze gewoon een lijst met eigenschappen die elke rijder lekker vindt en passen ze die aan.
Er komen naast de automerken ook rijder-teams. Team Oracle, Team Pepsi, Team X etc etc
2 rijders per team, (extra promo kansen)
Ik heb echt niet nagedacht over ALLE aspecten.
het is een brainfart die ik wat handjes en voetjes geef maar het lijkt mij als kijker wel leuker.
Het idee heb ik een beetje gepikt van de kartraces. Daar krijg je elke race (meerdere races per dag) een andere kart toebedeeld. De ene rijdt soepeler dan de andere en volgens mij krijgen ze soms ook gewicht erbij.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!