Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di sep 09, 2014 10:15 am

Hoe laat was dat? Oleg Tinkov drinkt namelijk graag een glaasje. Zolang je 'm niet serieus neemt is het af en toe best vermakelijk om hem te volgen.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 10, 2014 9:47 pm

Asjemenou. Gesink per direct naar huis om zijn zwangere vrouw bij te staan die met complicaties te maken heeft bij de zwangerschap. Dat zal dan vrij serieus zijn.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo sep 10, 2014 9:57 pm

Marillion schreef:Asjemenou. Gesink per direct naar huis om zijn zwangere vrouw bij te staan die met complicaties te maken heeft bij de zwangerschap. Dat zal dan vrij serieus zijn.

Good for him.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » wo sep 10, 2014 9:58 pm

Gesink per direct uit Vuelta vanwege zwangere vrouw

Robert Gesink heeft per direct de Ronde van Spanje verlaten. De kopman Belkin wil zo snel mogelijk naar zijn zwangere vrouw in Nederland.

"Ze is in de afgelopen week twee keer geopereerd", verklaart Gesink, die zevende stond in het algemeen klassement, woensdagavond.

"De situatie is inmiddels niet verbeterd en ze verblijft nog altijd in het ziekenhuis. Ik verlaat per direct de Vuelta om bij mijn gezin te zijn waar ik op dit moment hard nodig ben."
Die krijgen het wel voor hun kiezen, met ook zijn eigen hartproblemen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo sep 10, 2014 10:23 pm

Dat waren dus de privé redenen van eerder in de tour. Gelukkig zet hij de juiste prioriteiten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo sep 10, 2014 10:54 pm

Had eerst de reactie van niet weer iets, maar valt uiteindelijk juist te prijzen dat hij weet waar het in het leven uiteindelijk om draait.
Heeft in elk geval weer kunnen aantonen nog op zeer hoog niveau mee te kunnen. Acht een zevende plek in deze Vuelta aanzienlijk hoger aan dan zevende in tour van dit jaar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 10, 2014 11:32 pm

Als het inderdaad zo serieus is als het klinkt dan is het denk ik de juiste beslissing. Het welzijn van zijn vrouw en hun ongeboren kind zal hem natuurlijk meer waard zijn dan een 7e of 8e plek in de Vuelta.

Ook wel een dappere beslissing overigens. Want het kost het team wel serieus punten en het resultaat van bijna drie weken hard werk is nu weg. Bovendien is zondag de Vuelta sowieso klaar dus we hebben het over drie extra dagen. Dat is iets wat in topsport natuurlijk wel gewoon meetelt. Het is nu eenmaal geen doorsnee kantoortuin.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo sep 10, 2014 11:36 pm

Marillion schreef:Als het inderdaad zo serieus is als het klinkt dan is het denk ik de juiste beslissing. Het welzijn van zijn vrouw en hun ongeboren kind zal hem natuurlijk meer waard zijn dan een 7e of 8e plek in de Vuelta.

Ook wel een dappere beslissing overigens. Want het kost het team wel serieus punten en het resultaat van bijna drie weken hard werk is nu weg. Bovendien is zondag de Vuelta sowieso klaar dus we hebben het over drie extra dagen. Dat is iets wat in topsport natuurlijk wel gewoon meetelt. Het is nu eenmaal geen doorsnee kantoortuin.
Dat zal betekenen dat het werkelijk zeer ernstig is. Want blijkbaar is dit al even aan de gang en heeft zijn vrouw al twee operaties gehad, waarbij hij wel door bleef fietsen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 10, 2014 11:41 pm

Ja, kan niet anders. Dit is 100% de reden geweest dat hij bij de tijdrit met zijn koelvest nog aan van het startpodium kwam zetten.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 11, 2014 9:32 am

Rot voor hem en zonde voor de ploeg.
Het zit Gesink wat dat betreft niet bepaald mee...

Hopelijk komt het goed met vrouw en kind en komt Gesink eindelijk eens in rustiger en stabieler vaarwater terecht.
Dat hij nog steeds ontzettend goed kan fietsen bewees hij deze Vuelta wel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 11, 2014 9:49 am

De familie Gesink krijgt inderdaad wel flinke porties onfortuin voor de kiezen. Zo lazerde zijn vader een paar jaar terug van de racefiets en overleed hij een paar dagen later...

...Ondertussen blijkt Valentin Iglinski vorige maand tijdens de Eneco Tour te zijn betrapt op het gebruik van epo. Niet heel verrassend een renner van Astana. :blush.gif: Al hebben Vinokoerov en zijn ploeg deze jongen inmiddels ontslagen, omdat Iglinski heeft toegegeven "op eigen initiatief en onafhankelijk van de ploeg" verboden middelen te hebben gebruikt. :excited.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 11, 2014 9:13 pm

Uiteraard alles op eigen initiatief. Het is een initiatiefrijk volkje hoor. Die wielrenners.

DIt is trouwens het broertje van Maxim Iglinsky. Redelijk recent nog winnaar van LBL. Just sayin...
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » vr sep 12, 2014 10:59 am

Thijs rules:
Vino jongen, vriend van me, dit kan zo niet langer

Thijs Zonneveld

Ik mag wel Vino zeggen, toch? Meneer Vinokoerov klinkt zo afstandelijk. En sinds de afgelopen Tour kennen we elkaar wat beter. Tuurlijk, je was een beetje boos dat ik je een draaideurdopinggebruiker had genoemd. En de perschef van je ploeg wilde mijn ballen eraf hakken. O ja, en de Kazachstaanse ambassadeur hier heeft me uitgenodigd voor een gesprek.

Maar nu ik weet dat je altijd het Algemeen Dagblad leest, voel ik toch dat er een soort band tussen ons bestaat. Als matties onder elkaar wil ik het toch nog even met je hebben over een delicaat puntje in onze vriendschap: je geloofwaardigheid.

Dat jullie Luis León Sánchez hebben aangetrokken is een tikje pijnlijk. Geen WorldTour-ploeg durft de handen nog te branden aan een oude klant van dopingarts Fuentes, maar jij geeft hem een contract. En dat Michele Scarponi (schuilnaam bij Fuentes: Zapatero) al in je ploeg rijdt is ook niet handig. Astana heeft sowieso niet zo'n fijn verleden met betrapte of besmeurde renners als Lance Armstrong, Andrei Kasjechkin, Eddy Mazzoleni, José Redondo, Antonio Colom, Levi Leipheimer en Roman Kreuziger in de gelederen.

Maar toen eergisteren bekend werd dat Valentin Iglinski betrapt was op epo, vond ik het toch tijd worden om je een brief te sturen. Dát hij betrapt werd was al treurig. Dat hij in de betreffende koers (de Eneco Tour) mét epo 96ste van de 100 renners in het eindklassement werd, was nog treuriger. Maar dat uitgerekend jíj hem uit de ploeg knikkert, is het toppunt. De ene gebruiker die de andere uit de ploeg flikkert, dat is nog eens ironisch. Daarmee maak je jezelf belachelijk. (Had je hem ook zo'n brandbrief gestuurd trouwens, waarin je resultaten - en snel - eiste?)

Vino jongen, vriend van me, dit kan zo niet langer. Jouw ongeloofwaardigheid straalt af op je renners, je ploeg en het wielrennen. Zolang je met droge ogen Luis León Sanchezjes aantrekt en elke vraag over je verleden afdoet met een dodelijke blik, kun je niet van Mevrouw van Zetten uit Tiel verwachten dat ze haar handen in het vuur steekt voor renners als Vincenzo Nibali en Fabio Aru. Als jij liegt over je eigen verleden, waarom zou iemand je dan geloven als je zegt dat er in het heden bij jouw ploeg niet wordt gesjoemeld?

Het gaat er niet eens zozeer om dat je ooit dope gebruikte of zonder een spoor van gêne koersen kocht (dat deden er zoveel). Het gaat erom dat je erover liegt. De geloofwaardigheid van de sport kan alleen worden terugverdiend met transparantie. Er zijn flink wat ploegen in het peloton die daar werk van maken, maar jouw Astana hoort daar niet bij.

Het is nog niet te laat natuurlijk. Kom ook gewoon naar het gesprek met de ambassadeur. Hartstikke gezellig. En dan kun je meteen open en bloot uitleggen hoe het vroeger ging, en hoe het nu gaat. Maak het verschil maar duidelijk. Dat helpt jou, je ploeg en het wielrennen een stukje verder.

Toedeloe,

Je vriend Thijs

P.S. Doe de groeten aan je perschef. En zeg dat ik mijn ballen het liefst nog even zelf hou.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 18, 2014 7:55 pm

Afbeelding

Jens Voight sluit zijn loopbaan op een fraaie manier af met het nieuwe werelduurrecord: 51,115 meter.
Het is hem van harte gegund. Ga 'm missen volgend seizoen. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » do sep 18, 2014 8:08 pm

Beetje wassen neus door de regels omtrent de fiets.
Als je het record van Rominger bekijk, zie ik geen verschil in fiets. Dan kan ik dit geen nieuw record noemen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 18, 2014 8:18 pm

Als ik me niet vergis had Rominger een groot achterwiel en een klein voorwiel. Dat is iets wat nu niet meer is toegestaan.

Maar ik ben het wel met je eens dat het wat discutabel is als het gaat over wat er nu wel en niet mag. Ik zou eigenlijk het liefst zien dat ze een traditionele baanfiets nemen. Dus gewoon met een klassiek stuur en een vast verzet. Probleem zal zijn dat fabrikanten (sponsors) daar niet blij van worden. Wat mij betreft is dat dan niet anders maar daar zullen ze bij de UCI anders over denken.

Waar ik wel blij mee ben is dat er weer eens een renner van enig formaat heeft gereden. Al is hij natuurlijk niet de beste op dit onderdeel. Mannen als Martin, Cancellara, Wiggins en onze eigen Dumoulin gaan hier absoluut overheen. En er zijn er nog wel een paar. Maar goed, als je niet meedoet kun je ook niet winnen.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » do sep 18, 2014 8:23 pm

https://twitter.com/johanbruyneel/statu ... 0628623360

Lijkt me dat Jensie op een snellere fiets rijdt danTony.
Je kunt het wellicht beter het EPO record vs .... Record noemen. Op basis van materiaal is dat van rominger echt beduidend beter.

columbus

Bericht door columbus » do sep 18, 2014 8:24 pm

Je moet de kilometers nog altijd zelf trappen. Man wat een snelheid...

Zie onze Terpstra ook nog wel een een gooi doen

Iniesta

Bericht door Iniesta » do sep 18, 2014 8:58 pm

Ja, maar het gaat uiteindelijk om een ultiem record in het wielrennen. Erg zonde dat de waarde ervan zo wordt weggegooid door inconsequente regels wat betreft materiaal.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 18, 2014 9:23 pm

Die onduidelijkheid is inderdaad erg jammer. Dat zal ongetwijfeld met sponsorbelangen te maken hebben. Een bedrijf als Trek steekt veel geld in de sport. Die grijpen dit moment ook fors aan om reclame te maken. Dat lukt niet zo goed als hun renner op een eenvoudig stalen kader zit zonder bijzonderheden. De sponsors moeten wat kunnen laten zien.

Op het moment dat je daaraan toegeeft zit je op een hellend vlak. Wat mag wel en wat mag niet? Puur sportief gezien zou ik de eerder genoemde eenvoudige baanfiets het allermooiste vinden. En anders een normale koersfiets. Dan hanteer je gewoon het reglement zoals dat van toepassing is op een normale koers. Dus geen ligstuur, geen dichte wielen.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » do sep 18, 2014 11:06 pm

Die heeft mooi proefgereden voor z'n teammaat Cancellara en fabrikant Trek.

Maar Jensie staat wel mooi in de annalen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma sep 22, 2014 3:44 pm

Na 18 jaar passief wielerfanaat heb ik nu de 'stoute schoenen aange...klikt' en ben ik sinds donderdag begonnen met wielrennen. Nou ja, het begin lijkt nog nergens op, al was ik Strava al wel mooi sneller dan Niki Terpstra op een stukje van 2 km. :smallgrin.gif:

Niet de illusie dat ik op 5 oktober mee kan doen met de Ronde van Lombardije, maar de komende maand staat in ieder geval in het teken van automatismen kweken en ervaring op doen. En als ik het dan leuk vind, dan koop ik een mooie fiets.

En het werkt wel verslavend, zeg! Zit al mooie rondjes in Strava te tekenen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 23, 2014 8:01 am

Goed bezig! :biggthumpup.gif:

Let je wel een beetje op met dat Strava? Er zijn er nogal wat die helemaal niets of niemand meer zien onderweg omdat ze ergens een record willen breken.

Ik ben in ieder geval benieuwd welke Italiaans raspaardje je gaat uitzoeken als het bevalt.

Woensdag trouwens medaillekansen op de tijdrit voor Dumoulin. Ik ga er toch wel vanuit dat hij in ieder geval brons haalt en hoop op zilver achter Martin. Het is me wat onduidelijk hoe het met de vorm van Wiggins staat.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » di sep 23, 2014 12:42 pm

Rijdt dat niet lastig, nu je buik om de stang heen hangt Peter? :ajaxsmiley.gif:

Chapeau iig. Ik denk er ook elk jaar aan, zeker rond de Tour.

Maar het fietsen is het net als met cabrio's. Die zijn in de winter goedkoper. Denk ik............. :biggrin.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 24, 2014 10:02 am

Marillion schreef: Let je wel een beetje op met dat Strava? Er zijn er nogal wat die helemaal niets of niemand meer zien onderweg omdat ze ergens een record willen breken.
Haha joh ik rijd nog mijlenver achter lieden als Thijs Zonneveld. Ik ben nog niet bezig met het breken van records, hoor. Ik durf nog niet eens onder in de beugel te hangen. :blush.gif:
Marillion schreef: Ik ben in ieder geval benieuwd welke Italiaans raspaardje je gaat uitzoeken als het bevalt.
Ja dat is dus wel een groot probleem. Ik ben groot fan, maar kan er nog geen hout van. En dan toch kijk je bij de Vos je ogen uit haha. Nu heb ik mezelf een max gegeven, want anders loopt het direct uit de klauwen. Het ziet er namelijk ook niet uit om op een Pinarello Dogma te fietsen om vervolgens door een ieder ingehaald te worden.
Denk dat ik een redelijke Bianchi neem. Carbon, Shimano 105 (of toch maar Campagnolo haha). Zag er al eentje staan van 2300 voor 1600. Dat is nog wel OK.
beelzebub schreef: Rijdt dat niet lastig, nu je buik om de stang heen hangt Peter?
Pas op he! Al is het pijnlijk dat je op de dijk wordt weggefietst door een duo van m'n vaders leeftijd (60).... :blush.gif:

Plaats reactie