Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Vrees dat Kelderman zijn aanvalslust moet bekopen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
Gvd Kelderman zit er geen eens meer bij. Wat maak je me nou?!?
Yes, Kelderman is er af. Jammer. Had misschien geduldiger moeten zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
Ontzettend dom gereden die Kelderman.
Zonde. Kelderman kostbare seconden verloren.
Evans grote verliezer. Kelderman beetje verliezer van de top 10.
Marillion, hoe is Kelderman als tijdrijder?
Net iets meer dan één minuut van derde plaats nu. Was vandaag jeugdige overmoed of begint hij door zijn energie te raken?
Net iets meer dan één minuut van derde plaats nu. Was vandaag jeugdige overmoed of begint hij door zijn energie te raken?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kelderman ging veel te vroeg aan en moet zijn aanvalslust bekopen. Het ligt zo dicht bij elkaar en dan weet je dat je, gelet op de koers, moet wachten tot de laatste kilometer. Zo'n Aru pakt het wat dat betreft net wat slimmer aan.
Denk dat Aru 3 wordt. Morgen weer een mooie dag.
Denk dat Aru 3 wordt. Morgen weer een mooie dag.
Yes. Ging te vroeg.
Mooie is dat er nog twee kansen zijn om in de buurt van het podium te komen.
Morgen man tegen man. Geen verschuilen mogelijk. Denk dat daarna veel meer duidelijk zal zijn.
Al hoorde ik net dat op die slotklim zaterdag vijf kilometer van ca 15 % aan het stuk zit. Pffff.
Mooie is dat er nog twee kansen zijn om in de buurt van het podium te komen.
Morgen man tegen man. Geen verschuilen mogelijk. Denk dat daarna veel meer duidelijk zal zijn.
Al hoorde ik net dat op die slotklim zaterdag vijf kilometer van ca 15 % aan het stuk zit. Pffff.
Tussen 3, 4 en 5 zit maar 2 seconden.
Da's spannend. :-)
En zes Colombianen bij de top 8 van het bergklassement.
Da's spannend. :-)
En zes Colombianen bij de top 8 van het bergklassement.
- peter
De Zoncolan is gruwelijk. Simoni daar toch 2x prachtig zien winnen. Morgen weer via de kant van Ovaro. Zwaarste kant.
Ik ben er niet zaterdag. Ga de uitslag dus wel lezen.
You win some you lose some. Prima dat hij er voor gaat. Doet hij het niet dan klaagt heel Nederland dat hij te passief is
Kelderman is nog jong. Ik zie in hem wel een top 5 renner voor de grote rondes. Hij is bergop goed en heeft een uitstekende tijdrit. Hij is niet van het niveau dat hij wel even een grote ronde pakt maar als de omstandigheden mee zitten en hij in vorm is dan kan hij in de toekomst zeker om de prijzen vechten.
Kelderman is nog jong. Ik zie in hem wel een top 5 renner voor de grote rondes. Hij is bergop goed en heeft een uitstekende tijdrit. Hij is niet van het niveau dat hij wel even een grote ronde pakt maar als de omstandigheden mee zitten en hij in vorm is dan kan hij in de toekomst zeker om de prijzen vechten.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Waar komen al die Colombianen ineens vandaan? Normaal had je maar 1 of 2 klimgeiten, maar nu heb je echt al een handvol goede jongens.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Leuk he? Men is daar sinds een aantal jaren weer serieus in het wielrennen aan het investeren. Dat is een periode niet gebeurd. Er is alweer een paar jaar een Colombiaanse ploeg en je ziet de renners nu ook bij veel andere teams opduiken. Ze zijn dol op wielrennen daar en het geeft positieve publiciteit voor het land.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Kelderman bekijkt het maar wat mij betreft.
Jammer, hij kan vandaag inderdaad niet meedoen met de beste renners. Evans is 'm nu met 4 seconden voorbij maar volgens mij pakt hij wel Hesjedahl. Geen slechte prestatie maar niet goed genoeg om naar de top 5 te kunnen kijken.
Fabio Aru is indrukwekkend sterk.
Fabio Aru is indrukwekkend sterk.
Nil volentibus arduum
- peter
Zonde dat de Condor deze nog pakt..
Die Aru kan nog tweede eindigen. Zou een enorme stunt zijn.
Die Aru kan nog tweede eindigen. Zou een enorme stunt zijn.
Wielrennen
Evans zou te pakken moeten kunnen zijn. Hesjedal is zeker niet meer denk ik. Dus Kelderman heeft zicht op de zevende plaats .
Knap!!!!
Knap!!!!
Opvallend dat hij het eerste stuk niet eens met opzetstuur reed, terwijl de meeste zelfs voor een fietswissel gingen.
Zouden wat mij betreft moeten verbieden om met verschillende type fietsen te rijden, dat duwen na de wissel is gewoon competitie vervalsing.
Zouden wat mij betreft moeten verbieden om met verschillende type fietsen te rijden, dat duwen na de wissel is gewoon competitie vervalsing.
- peter
Snap dat ook niet helemaal. Rolland reed bijvoorbeeld de hele route op zijn gewone fiets. Erg knap.
Overigens werd die Wellens werkelijk waar omhoog geduwd op dat steile stuk. Was vol in beeld (bij Eurosport, de Belg moest zo nodig de Ronde van Belgie uitzenden tot 1600). Snap niet dat ze daar geen tijdstraf voor geven.
De prestatie van Kelderman is inderdaad erg knap. Niet dat ik iets wil temperen, maar deze Giro is natuurlijk ook een ronde van de rookies dit jaar. Quintana, Majka, Aru zijn allemaal ook maar een jaartje ouder. Zo'n Sebastian Henao zie je in de bergen ook elke keer van voren die jongen is zelfs van '93.
Overigens werd die Wellens werkelijk waar omhoog geduwd op dat steile stuk. Was vol in beeld (bij Eurosport, de Belg moest zo nodig de Ronde van Belgie uitzenden tot 1600). Snap niet dat ze daar geen tijdstraf voor geven.
De prestatie van Kelderman is inderdaad erg knap. Niet dat ik iets wil temperen, maar deze Giro is natuurlijk ook een ronde van de rookies dit jaar. Quintana, Majka, Aru zijn allemaal ook maar een jaartje ouder. Zo'n Sebastian Henao zie je in de bergen ook elke keer van voren die jongen is zelfs van '93.
Hij was zelf tevreden na afloop van de tijdrit. Ik had de indruk dat hij toch wat te traag is gestart. Hij verliest veel tijd in de eerste sectie waar je zou verwachten dat hij daar misschien zelfs wat zou winnen op pure klimmers. Maar goed indelen van een tijdrit is lastig, zeker als je vlak en bergop moet combineren. En hij zal zelf wel het beste weten of er meer in zat of niet.
Vandaag kijken of hij nog een gaatje weet te slaan met Evans. Zal niet meevallen want als er iemand goed is in aanklampen als het er op aankomt is het Evans wel. De 7e/8e positie is in ieder geval een mooie bevestiging voor hem als ronderenner. Ik had eerlijk gezegd wel gedacht dat top 5 haalbaar zou zijn maar de andere zijn gewoon net wat sterker.
Het profiel van de slotklim van vandaag, Monte Zoncolan: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 7651_o.jpg
Vandaag kijken of hij nog een gaatje weet te slaan met Evans. Zal niet meevallen want als er iemand goed is in aanklampen als het er op aankomt is het Evans wel. De 7e/8e positie is in ieder geval een mooie bevestiging voor hem als ronderenner. Ik had eerlijk gezegd wel gedacht dat top 5 haalbaar zou zijn maar de andere zijn gewoon net wat sterker.
Het profiel van de slotklim van vandaag, Monte Zoncolan: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 7651_o.jpg
Nil volentibus arduum
Oef, wat een klim. Deze Giro is sowieso een echte klimkoers. Het is ook niet voor niks dat renners als Quintana en Rolland hun seizoen hierop hebben afgestemd - en niet op de Tour.
Kelderman lijkt me trouwens meer het type van de klassieke ronderenner. Hij kan wel klimmen, maar deze Giro is iets te veel van het goede voor hem. Ik kan me ook voorstellen dat iets meer vlakke tijdritkilometers in zijn voordeel was geweest ten opzicht van lichtgewichten als Majka, Pozzovivo.
Over de klimtijdrit van gisteren: Aru werd ook flink geduwd, natuurlijk. Wat dat betreft deed het me deugd dat Quintana toch nog won. Sowieso moest hij na de dubieuze etappe over de Cavia nog laten zien dat hij daadwerkelijk de beste renner in koers is.
Kelderman lijkt me trouwens meer het type van de klassieke ronderenner. Hij kan wel klimmen, maar deze Giro is iets te veel van het goede voor hem. Ik kan me ook voorstellen dat iets meer vlakke tijdritkilometers in zijn voordeel was geweest ten opzicht van lichtgewichten als Majka, Pozzovivo.
Over de klimtijdrit van gisteren: Aru werd ook flink geduwd, natuurlijk. Wat dat betreft deed het me deugd dat Quintana toch nog won. Sowieso moest hij na de dubieuze etappe over de Cavia nog laten zien dat hij daadwerkelijk de beste renner in koers is.
Ik heb deze klim een paar jaar terug gedaan. Toen was ik in Italië om de Giro een paar dagen te volgen. Het jaar van de laatste overwinning van Basso. Die won toen ook op de Zoncolan.
Al tijdens de klim besloot ik dat dit de laatste keer was. Volledig naar de klote gereden. M'n registratie liet zien dat ik ongeveer een uur grofweg tussen de 4 en de 6km/u heb gereden met hartslag rond de 170. En ik kon echt niet harder...
Al tijdens de klim besloot ik dat dit de laatste keer was. Volledig naar de klote gereden. M'n registratie liet zien dat ik ongeveer een uur grofweg tussen de 4 en de 6km/u heb gereden met hartslag rond de 170. En ik kon echt niet harder...

Nil volentibus arduum
Dit wil je als renner tot niet weten. :-)Marillion schreef: Het profiel van de slotklim van vandaag, Monte Zoncolan: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 7651_o.jpg
Bijna een kilometer rond de 20%. Gekkenwerk.