F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 26, 2005 5:35 pm

F1 starts 2006 season in Bahrain

Bahrain has been chosen to host the opening Grand Prix of the 19-race 2006 season on 12 March.
The traditional order of races has been altered so as not to clash with two other major sporting events next year.

The Australian Grand Prix, which has been the season-opener since 1996, has been pushed back to 2 April as Melbourne hosts the Commonwealth Games.

And the British, French and German races change dates due to Germany hosting the World Cup in June.

Britain's round at Silverstone is moved from its traditional July slot to 11 June, which clashes with the first Sunday of the World Cup.

France will host their race on 16 July with Hockenheim staging the German Grand Prix two weeks later.

Silverstone managing director Richard Phillips said: "Next year's World Cup has always been at the back of our minds during the planning process for the 2006 British Grand Prix.

"We were hoping to keep our traditional date in July, but we are also realistic.

"Time differences and TV schedules around the World Cup were always going to be taken into consideration, so we're not entirely surprised that a number of circuits have had to change dates."

Meanwhile, the organisers of the Bahrain event, which arrived on the calendar two years ago, are delighted to be hosting the opening race.

Bahrain general manager Martin Whitaker said: "The first race always attracts considerable attention with new teams, drivers, engines and regulations."

Despite worries over the future of Formula One in the United States after the Indianapolis tyre fiasco this year, that race remains and is given the prestigious Independence Day weekend date.

The calendar reverts to Interlagos in Brazil as its final stop, on 22 October, however, the Sao Paulo date is listed "subject to contract approval".

Meanwhile, the International Automobile Federation (FIA) also confirmed changes agreed earlier in the week, including a new three-part qualifying system, a return to tyre changes during races and a new rear wing to aid overtaking.

F1 brings in knockout qualifying

And for the 2008 season, there will be a single tyre supplier, with cars using slick tyres and larger wheels.




--------------------------------------------------------------------------------

F1 2006 schedule:

Mar 12: Bahrain Grand Prix (Bahrain)
Mar 19: Malaysian Grand Prix (Sepang)
Apr 2: Australian Grand Prix (Melbourne)
Apr 23: San Marino Grand Prix (Imola)
May 7: European Grand Prix (Nurburgring, Germany)
May 14: Spanish Grand Prix (Barcelona)
May 28: Monaco Grand Prix (Monte Carlo)
Jun 11: British Grand Prix (Silverstone)
Jun 25: Canadian Grand Prix (Montreal)
Jul 2: United States Grand Prix (Indianapolis)
Jul 16: French Grand Prix (Magny-Cours)
Jul 30: German Grand Prix (Hockenheim)
Aug 6: Hungarian Grand Prix (Hungaroring)
Aug 27: Turkish Grand Prix (Istanbul)
Sep 10: Italian Grand Prix (Monza)
Sep 17: Belgian Grand Prix (Spa-Francorchamps)
Oct 1: Japanese Grand Prix (Suzuka)
Oct 8: Chinese Grand Prix (Shanghai)
Oct 22: Brazilian Grand Prix (Interlagos)

www.bbc.co.uk/sport
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 31, 2005 5:15 pm

Albers voor twee jaar Midland

Morgen (dinsdag) zal bekend worden gemaakt dat Christijan Albers volgend seizoen voor Midland rijdt. De Nederlander werd al lang in verband gebracht met het team en is nu zeker van een plaats bij het overgenomen Jordan.

Bronnen van F1Racing.nl bevestigen dat Albers voor twee jaar naar Midland gaat. Dit zal morgen tijdens een persconferentie officieel bekend worden gemaakt.

Albers debuteerde afgelopen seizoen voor Minardi in de F1. Het management van de coureur wilde geen commentaar geven.
http://www.f1racing.net

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34682
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di nov 01, 2005 9:56 am

Christijan Albers naar Midland

BREDA - Christijan Albers rijdt de komende twee jaar Formule 1 in het team van Midland. Vanochtend zal hij die carrièrestap bekend maken in hotel Vinkeveen van zijn sponsor Bilderberg.

Met zijn weinig verrassende overstap naar het nieuwe team van de Canadees/Russische zakenman Alex Shnaider kiest Albers voor zekerheid en vooral ook voor de vooruitzichten op de langere termijn.

De Larense coureur liet daarmee overigens een aantrekkelijk aanbod van Williams lopen. Bij die renstal had hij zelfs tegen een redelijk salaris derde rijder en vaste testcoureur kunnen worden.

Albers voelt er echter niets voor om op 26-jarige leeftijd een bijrol te gaan vervullen in dienst van de vaste coureurs Mark Webber en nieuwkomer Nico Rosberg.

Die stap op zijn leeftijd zou vrijwel zeker het einde hebben betekend van zijn actieve raceloopbaan. Albers voelt zich te veel coureur om gelijk Pedro de la Rosa, Alexander Wurz en Luca Badoer zijn ambities aan de kant te zetten.

Albers volgt de komende jaren een ander scenario: met de sterke Toyota-motoren bij Midland laten zien dat hij in een minder welgesteld team toch tot behoorlijke prestaties in staat is. Liefst zo dicht mogelijk in de buurt van het ambitieuze Japanse team, dat over de meeste fondsen beschikt om de zo vurig gewenste wereldtitel in de Formule 1 te bemachtigen.

Toyota wil immers General Motors verdringen van de eerste plaats als grootste autoproducent ter wereld en een mondiale titel in de meest aansprekende autosportklasse past bij dat streven.
Met opvallende uitslagen en een goede doorontwikkeling van het eerste chassis van Midland zal Albers zich zeker in de kijker rijden van Toyota, zo verwacht zijn manager Lodewijk Varossieau.

De Bredanaar heeft de afgelopen maanden monnikenwerk verricht met het opbouwen van een goede relatie met de teambaas van Midland, Colin Kolles.
Beiden hadden in de zomer reeds een herenakkoord gesloten. Mits Albers vijf miljoen euro aan sponsoring zou inbrengen, dan zou hij in november de overstap maken naar Midland. Kolles wil Albers graag meteen betrekken bij het testen van het eerste chassis, dat begin december in Spanje uitgebreid zal worden getest.

Kolles liet in de zomer onophoudelijk doorschemeren zeer gecharmeerd te zijn van de Nederlander.

Dat leidde tijdens de GP van Turkije tot een opzichtige kennismaking tussen Albers en Kolles bij – toen nog – Jordan. Toen al was Kolles, via signalen van bandenfabrikant Bridgestone en het technische personeel van Minardi, duidelijk dat Albers een auto beter kan maken.
Albers en zijn management kijken al verder dan Midland.

Het tweejarig contract behelst een afkoopsom van ettelijke miljoenen euro’s indien Albers wil overstappen naar een andere renstal. Met het eventuele vertrek van Jarno Trulli bij Toyota eind 2006 is die optie voor Albers niet onrealistisch.
www.ad.nl

Leuk dat we in ieder geval volgend jaar weer een rijder in de F1 hebben. Hij heeft het trouwens goed gedaan bij Minardi. Hij moet alleen leren wat relaxter om te gaan met de concurrentie van een landgenoot.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34682
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di nov 29, 2005 2:51 pm

Doornbos testrijder bij Red Bull
Robert Doornbos is komend jaar test- en reservecoureur bij het Oostenrijkse Formule 1-team Red Bull Racing.

De Nederlander reed het afgelopen jaar acht races voor Minardi, met als beste resultaat een dertiende plaats. Daarvoor was hij testrijder bij Jordan.

De Oostenrijker Christian Klien en de Brit David Coulthard zijn de twee vaste rijders bij Red Bull.
www.nos.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34682
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do dec 01, 2005 3:00 pm

Villeneuve tekent bij BMW-Sauber

Jacques Villeneuve rijdt volgend jaar in de Formule 1 voor het nieuwe team van BMW-Sauber.

De Canadees, wereldkampioen in 1997,werd afgelopen jaar voor Sauber/Petronas in de WK-stand teleurstellend veertiende, waarna lang onzeker was of de eigenaar van de nieuwe Zwitsers/Duitse renstal nog een stoeltje voor hem zou inruimen.

"We hebben goed naar zijn prestaties in de tweede seizoenshelft gekeken. Zelfs een oud-wereldkampioen kan niet meteen snel zijn. Hij kwam steeds dichter in de buurt van zijn teamgenoot Massa", aldus BMW-baas Mario Thiessen. De Duitser Nick Heidfeld tekende al eerder een contract bij BMW-Sauber.
www.nos.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do dec 01, 2005 3:29 pm

:cheer:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma dec 19, 2005 12:31 pm

Wereldkampioen Fernando Alonso vertrekt naar McLaren. :yes:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 19, 2005 12:37 pm

www.f1racing.nl schreef:Fernando Alonso naar McLaren

Fernando Alonso zal vanaf 2007 voor McLaren uitkomen. Dit heeft het team bekend gemaakt. Het is nog niet duidelijk wie van de twee huidige coureurs, Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya, zal vertrekken.

Teambaas Ron Dennis is erg blij met zijn nieuwe aanwinst. "We denken dat we hierdoor nog sterker worden," vertelde hij. "We hebben altijd duidelijk gemaakt dat je alleen met de beste mensen succes kan behalen."

"Op dit moment bespreken we de mogelijkheden voor 2007 met onze huidige coureurs," vervolgde Dennis. "Juan Pablo en Kimi zijn erg getalenteerd, professioneel en snel. We blijven ons concentreren op onze gezamenlijke missie om kampioen te worden. We wilden dit nieuws zo snel mogelijk naar buiten brengen, zodat iedereen zich op volgend jaar kan richten. Wie weet hebben we in 2007 dan wel twee kampioenen in de auto."

Alonso zelf is bijzonder gelukkig met zijn nieuwe werkgever. "Om deel uit te maken van een team als McLaren is een droom voor elke coureur," vertelde hij. "Ik verheug me erg op 2007. Het is een prachtige mogelijkheid. Natuurlijk vind ik het ook jammer om Renault te verlaten, maar soms krijg je kansen die je niet mag laten gaan. Ik ben erg blij dat we dit nu al bekend kunnen maken. Zo kunnen we ons volledig concentreren op het verdedigen van de titel."

Het is de tweede keer binnen enkele dagen dat er door McLaren opzienbarend nieuws naar buiten gebracht wordt. Vorige week maakte het team bekend dat Vodafone vanaf 2007 de titelsponsor wordt.
Byebye montoya... Of wordt kimi de opvolger van schumi?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma dec 19, 2005 12:48 pm

Toch snap ik de strategie van McLaren niet hoor. Het lijkt me veel beter om één kopman te hebben en één zeer degelijke 2 man die puntjes van de concurrent afsnoept, maar niet de behoefte heeft om met de kopman te concurreren. Dit is veel beter voor de rust in het team en het kost de kopman geen punten.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 19, 2005 1:11 pm

Ok maar 2 toppers pakken ook de punten van de andere concurrenten.

en teamorders zullen altijd blijven bestaan.

Kijk 1996 en 1997 maar bij williams
met eerst hill en villeneuve en dfaarna villeneuve en frnetzen

beide keren was er vol op concurrentie tussen beide heren en dit zorgde voor vele punten en ook nog eens vele leuke races.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma dec 19, 2005 10:49 pm

Hoopt Mclaren nu dat Montoya en Raikkonen nu als beesten tekeer gaan komend seizoen, om voor die ene plek in 2007 te gaan?

Bovendien vraag ik mij af in hoeverre Renault nu nog veel info zal uitwisselen met Alonso. De concurrentie kan zich er nu immers een jaar later haar voordeel mee doen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma dec 19, 2005 11:32 pm

Zlatan Son of God schreef:Ok maar 2 toppers pakken ook de punten van de andere concurrenten.

en teamorders zullen altijd blijven bestaan.

Kijk 1996 en 1997 maar bij williams
met eerst hill en villeneuve en dfaarna villeneuve en frnetzen

beide keren was er vol op concurrentie tussen beide heren en dit zorgde voor vele punten en ook nog eens vele leuke races.
Maar Mc Laren geeft nooit teamorders, dat is het hem juist.

Villeneuve was trouwens veel beter dan Frentzen. Frentzen is nooit een serieuze titelkandidaat geweest.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 20, 2005 12:36 pm

Harm schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ok maar 2 toppers pakken ook de punten van de andere concurrenten.

en teamorders zullen altijd blijven bestaan.

Kijk 1996 en 1997 maar bij williams
met eerst hill en villeneuve en dfaarna villeneuve en frnetzen

beide keren was er vol op concurrentie tussen beide heren en dit zorgde voor vele punten en ook nog eens vele leuke races.
Maar Mc Laren geeft nooit teamorders, dat is het hem juist.

Villeneuve was trouwens veel beter dan Frentzen. Frentzen is nooit een serieuze titelkandidaat geweest.
dit meen je toch niet serieus he?
Ik heb veel langzaam rijdende mclarens gezien...... :X

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di dec 20, 2005 12:58 pm

Dat komt doordat de motoren ploffen

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 20, 2005 1:54 pm

Harm schreef:Dat komt doordat de motoren ploffen
:D

coulthard had gewoon een zwak voor de overwinningen van hakkinen :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do dec 22, 2005 11:05 am

Nieuwe regels Formule 1 moeten concurrentie verhevigen

(Novum/Infostrada) - De Formule 1 krijgt in 2008 te maken met nieuwe reglementen. Het gaat onder meer om invoering van de dubbele achtervleugel. Daarnaast is er slechts één bandenleverancier en de motoren moeten drie races meegaan. Bovendien mogen teams onderdelen en zelfs hele auto's aan elkaar verkopen. De FIA wil de kansen van teams met minder geld vergroten.
"Het WK moet financieel mogelijk blijven voor de onafhankelijke renstallen. Het mag niet zo zijn dat slechts enkele fabrieken met ongekende financiële mogelijkheden om de winst strijden", meldt de internationale automobielfederatie in een verklaring.

Bron: Trouw

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34682
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 23, 2006 3:55 pm

Het is wel geen Formule 1, maar ik zet het toch maar hier neer:
A1GP mogelijk naar circuit van Zandvoort
door onze redactie

AMSTERDAM - Jos Verstappen geeft mogelijk op 15 oktober 2006 acte de présence op het circuit van Zandvoort. De directie van Circuit Park Zandvoort is namelijk in onderhandeling met de organisatie van de A1GP om de populaire raceklasse naar Nederland te halen. Doorgang van het evenement zal afhangen van het verkrijgen van extra geluidsdagen. Verstappen is de coureur van het Oranje-team.

Het Circuit Park Zandvoort (CPZ) is momenteel in het bezit van vijf geluidsdagen. De Provincie Noord-Holland heeft inmiddels een vergunning afgegeven voor zeven extra geluidsdagen. "Het verzoek ligt tot half februari ter visie. Mensen kunnen tot die tijd bezwaar aantekenen. Daarna zal de Raad van State deze aanvraag beoordelen", aldus Dirk Buwalda, woordvoerder van CPZ. "Binnen drie maanden hopen wij als organisatie dan te horen waar wij aan toe zijn."

Het idee om de A1GP naar Nederland te halen, werd geboren door de enorme populariteit in eigen land. "Veel Nederlanders bezoeken de races in het buitenland. En er zit natuurlijk een Nederlands team in", verklaart Buwalda. Ook de prestige speelt een rol. "Wij kunnen een mooi internationaal evenement binnenhalen. Dat is mooi voor Zandvoort, ook om economische redenen."

Mocht alles succesvol worden afgerond dan staat de A1GP-race gepland voor 15 oktober van dit jaar. CPZ heeft deze datum daarvoor speciaal vrijgehouden.

De A1GP is het geesteskind van sjeik Maktoum.
www.detelegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma jan 23, 2006 4:02 pm

:eusa_pray:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo jan 29, 2006 9:48 pm

:eusa_pray:

Verstappen wint A1GP-race

Nederland heeft de hoofdrace van de A1GP in het Zuidafrikaanse Durban gewonnen. Na zijn teleurstellende finish in de sprintrace, wist Jos Verstappen nu in de laatste ronde wel de eerste plaats te pakken, na een spectaculaire race met veel incidenten.

Nederland moest de race vanaf de zestiende plaats starten, maar maakte in de eerste ronden al veel posities goed. Met veel geluk kon hij in de nu al beruchte haarspeldbocht de wagens van de Verenigde Staten en Australië ontwijken, die elkaar hadden geraakt. De safety car werd ingezet, waardoor veel teams direct de verplichte pitstop maakten. Groot-Brittannië moest voor de tweede maal de pits in, omdat een wielsleutel in de achterwielophanging was vastgeraakt en de wagen rondreed met een luchtslang achter zich aan.

Na de herstart bleef het veld niet verschoond van incidenten en aanrijdingen. Canada reed zijn voorvleugel stuk op het achterwiel van Portugal en Indonesië klapte door een lekke band tegen de muur. India schrok hiervan en spinde, wat de tweede safety car-situatie veroorzaakte.

Na een derde neutralisatie, door een crash van Maleisië, reed Brazilië aan de leiding, gevolgd door Zwitserland, Duitsland en Nederland. Brazilië moest echter nog een pitstop maken en Duitsland crashte, waardoor Verstappen weer op de tweede plaats reed. De laatste ronde leek een herhaling te worden van de sprintrace, maar door een fout van Zwitserland kon Nederland nu wel veilig de leiding pakken en de race winnen.

Bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok

:cool:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34682
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 30, 2006 11:40 am

Verstappen met lef naar eerste zege
Door ANDRÉ VENEMA

DURBAN - Met een gedurfde inhaalmanoeuvre in de slotronde van het hoofdnummer bezorgde Jos Verstappen Team Nederland de eerste overwinning in de A1GP Series. De premie van 300.000 dollar was een prettige bijkomstigheid.

Zijn laatste zege leek alweer een eeuwigheid geleden. 1993 was het jaar, de AVUS Ring in Berlijn het decor. Jos Verstappen kroonde zich destijds in de metropool tevens tot kampioen van de Duitse Formule 3 en opende daarmee de poort naar de Formule 1.

In de warme, maar bewolkte straten van Durban klom de Limburgse veteraan dertien jaar na dato weer op de hoogste trede van het rostrum. ,,Het werd tijd’’, lachte Verstappen (33) na afloop. ,,Dat had trouwens ook zomaar tijdens de sprintrace kunnen zijn. Ik probeerde Frankrijk uit te remmen, alleen ging het helaas verkeerd.’’

Wie niet waagt, die niet wint. Het is de lijfspreuk van Verstappen, al een raceleven lang. Competitie zit in zijn genen. Goed is bij hem zelden goed genoeg, zeker niet op de baan. ,,Ik ga er altijd voor, zoals met alles. Ik ben een racer en niet snel tevreden’’, verduidelijkte hij. ,,Zo ben ik nu eenmaal.’’

Zijn geldingsdrang kostte hem in de sprintrace - met rollende start - een zekere podiumplaats. Verstappen, die zich voor het opwarmertje als vierde had gekwalificeerd, lag een ronde voor het einde op plek twee, net achter Frankrijk. De Limburger weigerde echter voor zekerheid te kiezen.

In een ultieme poging Alexandre Premat voorbij te stuiven, zette hij zichzelf buitenspel. ,,De inhaalactie diende zich aan, ik moest het wel proberen’’, analyseerde Verstappen. De Limburger toucheerde de achterkant van de Franse wagen en viel prompt uit met een lekke band.

Het leidde aan de andere kant van de wereld tot een diepe zucht. ,,Ik hoorde via de telefoon dat Jos de tweede plaats weggaf. Daar heb ik precies dertig seconden om getreurd’’, bekende teambaas Jan Lammers, die zelf in de VS vertoefde voor de 24 uur van Daytona.

De Zandvoorter was de nare smaak echter snel kwijt. Hij vond het al fanatstisch dat zijn protégé een poging had gewaagd team Frankrijk - de laatste drie Grand Prix’ oppermachtig - ‘op zijn sodemieter te geven’ . ,,Met Jos weet je dat het nooit saai is’’, zei Lammers. ,,Hij nam een intuïtieve beslissing en die pakte net verkeerd uit.’’

Vervelende bijkomstigheid voor Team Nederland was dat de hoofdrace vanaf de zestiende plek moest worden begonnen, de eindklassering na de sprintrace. Via een bliksemstart rekende Verstappen snel wat mindere goden in, waarmee de toon was gezet.

Een vlotte pitstop, kundig rekenwerk en lef brachten de Limburger snel naar voren. In de slotronde - Verstappen had leider Zwitserland inmiddels in het vizier gekregen - waagde hij een nieuwe poging op de hoofdprijs. ,,Ik deed eigenlijk precies hetzelfde als in de sprintrace. Nu werkte het wel’’, concludeerde de veteraan.

,,Door dit soort acties is hij zo populair’’, vulde Lammers aan. ,,Jos doet onverwachte dingen. Het ene moment kun je hem een draai om de oren verkopen, het andere wel knuffelen. Hij heeft de mentaliteit van een gladiator. Deze zege is voorlopig de kroon op ons werk.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 27, 2006 1:34 pm

Verstappen tweede in Monterrey

Uitgegeven: 27 februari 2006 00:23

MONTERREY - Jos Verstappen heeft als coureur voor Nederland in de A1 Grand Prix een nieuw succesje binnen. De Limburger finishte zondag op het circuit van Monterrey in Mexico als tweede.

Alleen de ongenaakbare Fransman Alexandre Premat was sneller. Het verschil na 36 ronden was driekwart seconde. Zwitserland (Neel Jani) kwam als derde over de streep.

Verstappen, die in de sprintrace al vierde was geworden achter Frankrijk, Zwitserland en Italië, schoof door zijn goede verrichting op naar de vijfde plaats in de WK-rangschikking. Het verschil met de nummer drie Engeland is nog maar vier punten: 73 om 69. Brazilië staat daar nog tussenin.
Nu.nl

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » wo mar 01, 2006 1:53 am

De team voor het komende seizoen:

Renault: Alonso - Fisichella
McLaren - Mercedes: Raikkonen - Montoya
Ferrari: M. Schumacher - Massa
Toyota: R. Schumacher - Trulli
Williams - Cosworth: Webber - Rosberg
Honda F1: Barrichello - Button
Red Bull - Ferrari: Coulthard - Klien
BMW Sauber F1 Team: Heidfeld - Villeneuve
Midland - Toyota: Albers - Monteiro
Sq. Toro Rosso - Cosworth: Liuzzi - Speed

Wie denken jullie dat er gaat winnen?

Ik ga voor Raikkonen...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo mar 01, 2006 8:01 am

Ik hoop op een laatste? (8e) titel voor Schumi... :cool:


Nog 2 weekjes....dan gaat het circus weer los... :eusa_dance:
Datum GP
12 maart Bahrein, Sakhir
19 maart Maleisië, Sepang
02 april Australië, Melbourne
23 april San Marino, Imola
07 mei Europa, Nürburgring
14 mei Spanje, Barcelona
28 mei Monaco, Monte Carlo
11 juni Groot-Brittannië, Silverstone
25 juni Canada, Montreal
02 juli Verenigde Staten, Indianapolis
16 juli Frankrijk, Magny-Cours
30 juli Duitsland, Hockenheim
06 augustus Hongarije, Hungaroring
27 augustus Turkije, Istanbul
10 september Italië, Monza
01 oktober China, Shanghai
08 oktober Japan, Suzuka
22 oktober Brazilië, Interlagos

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo mar 01, 2006 10:08 am

Ik ga voor een verrassend seizoen, ik dne kdat dit jaar meer teams gaan strijden voor de podiumplaatsen:

MCLaren met Raikkonen
Renault met Alonso en Fisichella
Ferrari met Schumacher
Honda met Button
BMW met Heidfeld en Villeneuve

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo mar 08, 2006 11:19 am

Es geht fast lossssssssss... :eusa_dance: :cheer: :D

Voorbeschouwing Formule 1-seizoen 2006

07 maart 2006

De winter zit er bijna op. De meeste teams lijken klaar voor de start en iedereen lijkt te snakken naar de seizoenopener in Bahrein. De tests van de afgelopen maanden hebben al de nodige 'winterkampioenen' opgeleverd, maar kunnen die teams de snelheid volhouden als het er écht om gaat? En wat zal er veranderen door de nieuwe reglementen?


Renault.
Op 10 januari reed Renaults nieuwe wapen, de R26, haar eerste ronden op het circuit van Jerez. De wereldkampioenen lijken opnieuw een snelle en betrouwbare auto te hebben. Zowel Alonso, Fisichella en derde rijder Kovalainen hebben op de verschillende Spaanse testcircuits snelle tijden neergezet. Dat de wagen ook veel ronden af kon leggen zonder stuk te gaan, bewijst dat Renault haar huiswerk goed heeft gedaan. Of Alonso zijn titel hiermee kan prolongeren valt nog te bezien, maar het ziet er in ieder geval veelbelovend uit voor teambaas Flavio Briatore en zijn strijders.


McLaren.
McLaren kent een zware winter. Mercedes kon de V8 pas later testen dan de bedoeling was en toen die eenmaal achter in de nieuwe MP4/21 lag, bleek hij in vermogen en betrouwbaarheid ernstig tekort te komen. Kimi Raikkonen klaagde al openlijk over Mercedes en dat lijkt enigszins geholpen te hebben. De laatste twee weken heeft het team uit Woking duidelijk progressie geboekt. De snelheid lijkt er nu aardig in te zitten, maar of McLarens achilleshiel van vorig jaar, de betrouwbaarheid, nu onder controle is, is nog de vraag.


Ferrari.
De Rode Brigade wil revanche. Vorig jaar wonnen ze welgeteld één race en dat was ook nog eens een cadeautje van Michelin. Michael Schumacher heeft in Felipe Massa een nieuwe teamgenoot en de jonge Braziliaan staat te popelen om zich te bewijzen tegenover de oudste, meest ervaren en meest succesvolle coureur van het veld. In de wintertests lijkt Ferrari wat dichter bij haar concurrenten te komen, maar Schumacher heeft tijdens de test in Bahrein te maken gehad met een onbetrouwbare Ferrari 248 F1. Pas op de laatste dagen kon de Duitser veel ronden rijden. Bandenleverancier Bridgestone zal ook proberen de nederlaag van vorig jaar om te zetten in succes. Het feit dat Toyota en Williams overgestapt zijn naar het Japanse rubber helpt ook zeker bij de ontwikkeling van de banden.


Toyota.
Toyota viel niet echt op, deze winter. Dat zegt overigens niks over de werklust van de mannen uit Keulen, want de TF106 maakte eind november haar debuut al. De wagen heeft inmiddels alweer een compleet nieuw aërodynamicapakket en wordt constant doorontwikkeld. Toyota heeft aangegeven dit jaar hun eerste zege te willen binnenhalen en gezien de progressie die ze afgelopen jaar lieten zien, is dat niet ondenkbaar. Ralf Schumacher en Jarno Trulli stonden zelden boven aan de tijdenlijsten, maar Toyota lijkt in alle stilte een zeer solide pakket in elkaar gezet te hebben.


Williams.
Williams heeft veel veranderingen ondergaan. Het team heeft een nieuwe motor (Cosworth) en is overgestapt naar Bridgestone. Ook heeft Williams een nieuwe coureur in de vorm van Nico Rosberg. Deze zoon van de wereldkampioen van 1982 moet het Mark Webber lastig gaan maken. Er wordt reikhalzend uitgekeken naar het debuut van de blonde Fin met Duits paspoort. Williams heeft in de wintertests laten zien dat de samenwerking met haar nieuwe motorleverancier goed verloopt en er lijkt een frisse wind door het team te waaien.


Honda.
Het team dat bekend stond als BAR, maar nu volledig in handen is van Honda, kent een uitstekende winter. De nieuwe RA106 is snel en betrouwbaar en de coureurs Jenson Button en Rubens Barrichello vormen een sterk duo. Jenson Button heeft in de winter de meeste kilometers afgelegd van iedereen en wil heel, heel graag zijn eerste Grand Prix winnen. De komst van Barrichello zal Honda geen kwaad doen. De Braziliaan heeft races gewonnen en kan een prima vuurtje onder het achterste van Button aansteken. Honda kan mooie dingen laten zien, dit jaar. Wereldkampioen Fernando Alonso heeft het Japans-Britse team al aangegeven als een van zijn belangrijkste concurrenten en dat zegt hij natuurlijk niet zomaar.


Red Bull Racing.
Het frivole Red Bull lijkt haar grootste overwinning al behaald te hebben. Wondertekenaar Adrian Newey is weggekaapt bij McLaren en moet Red Bull helpen op de weg naar succes. Of dat dit jaar als gaat lukken, valt te betwijfelen. Newey heeft nog maar weinig invloed kunnen hebben op de RB2 van dit jaar. Het team kende een moeilijke winter door problemen met de koeling. Een nieuw bodywork moet daar verandering in brengen en volgens het team gaat het nu de goede kant op. Het is te hopen voor de coureurs David Coulthard en Christian Klien dat dat ook daadwerkelijk het geval is. Derde coureur is onze landgenoot Robert Doornbos. Hij zal op de vrijdag in actie komen en wil op die manier natuurlijk doorstromen naar een racezitje.


BMW Sauber.
BMW heeft Williams verlaten en is een eigen team begonnen. Het heeft Nick Heidfeld meegenomen als eerste coureur. Ex-wereldkampioen Jaqcues Villeneuve vergezelt hem bij de Beierse fabrikant. De BMW heeft in de tests bij vlagen aardige dingen laten zien, maar het team heeft geen bijzonder hoge verwachtingen van haar eerste seizoen. Het team begint vanaf nul en zal zich langzaam moeten opwerken. Nick Heidfeld onderstreepte deze houding: "Als racerijder ben ik gebrand op succes, maar we moeten realistisch blijven. Het belangrijkste is dat we hard werken en gestaag progressie boeken".


Midland F1 Racing.
Midland wil groeien. Het team was vorig jaar vooral met Minardi in gevecht om de één na laatste startrij en dat willen ze dit jaar anders hebben. Het team heeft Christijan Albers gehaald om de gelederen te versterken. Hij krijgt te maken met de Portugees Tiago Monteiro, die vorig jaar ook bij Midland reed. Midland heeft aangegeven graag een middenmoter te willen worden en regelmatig punten te willen scoren. De wintertests laten zien dat er vooruitgang is naarmate er meer ronden gereden worden.


Scuderia Toro Rosso.
Minardi is overgenomen door Red Bull om als een B-team te fungeren. Onder de naam Scuderia Toro Rosso zal het een kweekvijver moeten worden voor jong talent. Het heeft in de winter laten zien dat er soms heel aardige rondetijden neergezet kunnen worden en jonge honden Liuzzi en Speed willen zichzelf maar al te graag bewijzen. Dat het team het beter gaat doen dan Minardi lijkt buiten kijf te staan, maar hoe veel beter?


Super Aguri.
Aguri Suzuki heeft met de steun van Honda zijn eigen team neergezet en heeft net op tijd de auto's min of meer klaar voor Bahrein. Het team is een volledig Japanse outfit met Takuma Sato en Yuji Ide als coureurs. Of het team enige kans heeft, valt te bezien. Zeker in de eerste races hoeft er weinig verwacht te worden. Super Aguri rijdt immers met een oud Arrows-chassis uit 2002. Echter, als Honda voldoende steun biedt en de coureurs voldoende in hun mars hebben, zou er op de lange termijn wel eens iets leuks uit kunnen groeien.
Grand Prix Bahrein10 maart
09:00-10:00 1e training
12:00-13:00 2e training
11 maart
09:00-10:00 Vrije training
12:00 Kwalificatie
12 maart
12:30 Race

Bron: http://www.f1racing.net/nl/

Plaats reactie