Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jul 18, 2013 5:35 pm

Top-15 vind ik niks. Ga dan maar vol voor een ritzege. Al heeft hij daar de benen ook niet meer voor natuurlijk.

zeux

Bericht door zeux » do jul 18, 2013 5:37 pm

Froome: 'Ik moest eten wel aannemen'
Chris Froome had het in de slotkilometers van de etappe naar Alpe d'Huez zwaar. De Brit kreeg een hongerklop en liet zijn teammaat Richie Porte eten halen bij de ploegwagen, ondanks dat dat volgens de regels niet meer mocht.

"Ik zat met een tekort aan suiker en raakte daardoor op achterstand. We moesten dus wel", zei Froome na afloop.
Voor Porte was het niet gemakkelijk om de ploegwagen te bereiken. "Er waren technische problemen aan de auto. Daar hadden we de hele dag al last van", vervolgt de leider in het algemeen klassement.
Froome liep in de achttiende etappe opnieuw een kleine minuut uit op zijn naaste belager Alberto Contador, die nu tegen een achterstand van 5.11 minuten aankijkt. Dat was ook precies het doel van de Sky-renner.
"Contador en Roman Kreuziger waren voorafgaand aan deze etappe onze belangrijkste concurrenten. Dus toen we hoorden dat we hen op een ruime achterstand hadden gereden, was onze missie geslaagd", zegt Froome.
De Brit, die in 2012 als nummer twee op het podium stond in Parijs, had verder nog een compliment over voor Nairo Quintana, de Colombiaan die als vierde over de streep kwam en nu derde staat in het klassement.
"Hij heeft goede zaken gedaan vandaag. Ik voorspel dat hij het podium gaat halen."
Huh?
Hoezo: we moesten dus wel.
Het is het totale plaatje natuurlijk. Blijkbaar heeft hij slecht gegeten daarvoor. Eigen schuld dikke bult. Hoort bij de koers.

Wat gaat de Tour-organisatie nu doen? Een kleine renner onverbiddelijk uit de Tour zetten omdat hij 7 seconden te laat binnen komt is stoer, maar het is pas écht stoer als je dan ook Froome bestraft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Nicolai

Bericht door Nicolai » do jul 18, 2013 6:04 pm

Zeux schreef:Wat gaat de Tour-organisatie nu doen? Een kleine renner onverbiddelijk uit de Tour zetten omdat hij 7 seconden te laat binnen komt is stoer, maar het is pas écht stoer als je dan ook Froome bestraft.
Froome heeft net zoals Porte een straf van 20 sec gekregen.

zeux

Bericht door zeux » do jul 18, 2013 6:11 pm

Nicolai schreef:
Zeux schreef:Wat gaat de Tour-organisatie nu doen? Een kleine renner onverbiddelijk uit de Tour zetten omdat hij 7 seconden te laat binnen komt is stoer, maar het is pas écht stoer als je dan ook Froome bestraft.
Froome heeft net zoals Porte een straf van 20 sec gekregen.
Ik ben onder de indruk!!!!!!!!!

Had hij dat eten niet aangenomen, dan had hij zo door het ijs kunnen zakken dat hij minuten had kunnen verliezen. Was het niet Breukink een keer in Tour of Giro die daardoor finaal kapot ging?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Nicolai

Bericht door Nicolai » do jul 18, 2013 6:17 pm

Zeux schreef:Ik ben onder de indruk!!!!!!!!!

Had hij dat eten niet aangenomen, dan had hij zo door het ijs kunnen zakken dat hij minuten had kunnen verliezen. Was het niet Breukink een keer in Tour of Giro die daardoor finaal kapot ging?
Is gewoon een normale straf voor de fout die Froome beging. Dat sommige andere renners soms kapot gaan, omdat ze niks aanpakken vanuit de wagen of iemand uit het publiek is hun fout. Froome heeft daarbij het geluk dat zijn ploegleiderswagen in de beurt was en daar gebruik van heeft gemaakt.

zeux

Bericht door zeux » do jul 18, 2013 6:19 pm

Nicolai schreef:
Zeux schreef:Ik ben onder de indruk!!!!!!!!!

Is gewoon een normale straf voor de fout die Froome beging. Dat sommige andere renners soms kapot gaan, omdat ze niks aanpakken vanuit de wagen of iemand uit het publiek is hun fout. Froome heeft daarbij het geluk dat zijn ploegleiderswagen in de beurt was en daar gebruik van heeft gemaakt.
Dan moeten ze de norm aanpassen. Dit is een flutstraf.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jul 18, 2013 7:02 pm

De vraag is of je er nog wat aan hebt als je zo kort voor het einde iets eet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 18, 2013 7:53 pm

Dit was geen echte hongerklop want daar doe je echt niets meer aan en dan kom je niet of nauwelijks meer vooruit. Froome kon nu nog een redelijk tempo blijven rijden. Overigens snap ik werkelijk niet waarom die regel bestaat. Als we nu willen dat renners zo gezond mogelijk hun sport kunnen bedrijven moeten we ze niet gaan verbieden om eten of drinken aan te pakken. Wat is daar nu het nut van?

Wat ik aan de andere kant ook niet snap is dat je zonder komt te zitten in zo'n positie. Zorg nou gewoon dat je voor noodgevallen altijd nog één gelletje in je shirt hebt zitten. Die paar gram die je meeneemt gaan je echt niet opbreken maar het kan je wel een keer redden.

Overigens begint Mollema volgens de ploegdokter ziek te worden. Die jongen is een beetje aan het einde van zijn latijn zo lijkt het. Hopelijk kan hij de komende twee dagen nog overleven.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 18, 2013 10:11 pm

Wel slechte reclame voor Jaguar om te vertellen dat de auto wat problemen had. :ajaxsmiley.gif:

Het blijven voor mij wel de dikste bakken van het peleton.
Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » do jul 18, 2013 10:29 pm

"Bauke Mollema gaat vrijdag mogelijk niet meer van start in de negentiende etappe van de Tour de France. De nummer 6 van het klassement is ziek.

Ploegleider Nico Verhoeven meldt tegen de NOS dat er vandaag voorafgaand aan de achttiende etappe naar de Alpe d'Huez al flinke twijfel was of de kopman van Belkin zou starten. 'Vanochtend was hij voldoende hersteld, maar hij is nu zo diep gegaan', aldus Verhoeven. 'Ik hoop dat het vannacht wat beter gaat. Morgenochtend bepalen we wat er dan gebeurt.'

In het tv-programma Tour du Jour bevestigde Mollema's ploeggenoot Laurens ten Dam dat Mollema aan opgeven denkt. 'Hij zag er vanavond bij het eten zeker niet goed uit.'

Voor ploegleider Merijn Zeeman van Belkin kwam de matige rit van Bauke Mollema donderdag richting Alpe d'Huez niet helemaal als een verrassing.

'De dokter zei woensdag al dat hij ziek aan het worden was. Ik weet niet wat hij precies mankeert, maar je ziet wel dat hij niet meer de power heeft van de afgelopen weken. Hij vertelde tijdens de rit al dat hij zich niet goed voelde. Gelukkig hebben zijn ploeggenoten hem fantastisch geholpen. We hebben de schade beperkt kunnen houden.'

Zeeman hoopt niet dat Mollema vanwege zijn fysieke conditie nog meer terrein moet prijsgeven 'Vrijdag wordt het weer loodzwaar. Als Mollema dan zesde blijft en Ten Dam tiende, dan ben ik erg tevreden.'

21u36"

Bron: VK

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 18, 2013 10:32 pm

Het gaat jammer genoeg een beetje naar een anti climax toe. Hopen dat hij een goede nachtrust heeft en wat kan herstellen. En dan ook nog hopen dat het peloton besluit om rustig uit de startblokken te gaan. Vandaag ging het meteen hard en morgen krijgen ze gelijk twee keer buitencategorie voor de kiezen. Dat is echt beroerd als je niet fit bent.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 18, 2013 10:41 pm

Later op de dag staan ook de andere Alpe helden op, zoals onze Belgkin man.
van: http://www.sporza.be

Vanmarcke: "Reed Alpe d'Huez op op buitenblad"
DO 18/07/2013 - 22:40

Sep Vanmarcke heeft misschien wel voor de meest opmerkelijke beklimming van Alpe d'Huez getekend. "De tweede keer moest ik door een defect heel de col rechtstaan", zegt de Belg van Belkin aan Sporza. "Ik ging dan ook behoorlijk kapot."

Vanmarcke kwam getekend over de streep. "Ik had een probleem met de versnellingen. De col viel nochtans mee bij de eerste beklimming en een tweede keer kon er nog wel bij."

"Maar toen ik aan de voet van de tweede beklimming naar mijn binnenblad wilde schakelen, ging dat niet. Er zat een kabel ingedraaid. Ik heb heel de col op mijn 53 (buitenblad en dus grote versnelling) moeten rijden."

"Ik heb heel de col moeten rechtstaan, dat was toch iets van het goeie te veel. Ik moest daardoor ook van de laatste naar de voorlaatste grupetto rijden."

"Ik kon ook niet anders en heb dat ook aan de anderen uitgelegd. Ik moest namelijk constant rechtstaan en 60 omwentelingen maken. Dan rijd je automatisch sneller." Achteraf kon hij er nog wel om lachen, getuige zijn tweets hieronder.

Laatst gewijzigd door beelzebub op do jul 18, 2013 11:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 18, 2013 10:52 pm

:baaa.gif:

Het doet al pijn als ik er aan denk. Ben benieuwd welke cassette hij gestoken had. Gezien dat hij een 36 binnenblad had gestoken (kleiner dan standaard) kon dat wel eens vrij stevig zijn. Dan moest 'ie denk ik omhoog met 53x23 of misschien zelfs wel 21. Da's niet fijn.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jul 19, 2013 7:12 am

Ook wielrenners zijn geen helden omdat ze een berg opfietsen!
YNWA

Duke

Bericht door Duke » vr jul 19, 2013 8:05 am

beelzebub schreef:Wel slechte reclame voor Jaguar om te vertellen dat de auto wat problemen had. :ajaxsmiley.gif:

Het blijven voor mij wel de dikste bakken van het peleton.
Afbeelding
Rijden ze niet allemaal met Skoda in de tour?

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 19, 2013 10:20 am

Mollema is vandaag wel gestart. Gesink mag voor eigen kansen rijden. Hij probeert nu mee te gaan met een grote groep op de Glandon. Mooie manier om weg te rijden. Een grote groep kost relatief weinig kracht. Ik kan me bovendien voorstellen dat de groep vandaag wel ruimte gaat krijgen zolang er geen klassementsmannen mee zijn.

Zou leuk zijn als Gesink goed is en door kan tot in de finale.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » vr jul 19, 2013 10:25 am

Geslaagd carnaval op Alp, jammer dat er renners langskwamen
Thijs Zonneveld

En gezellig dat het was. Er was bier, er waren vette worsten en door de gettoblasters schalde Dries Roelvink. De aanwezigen op het feest hadden zich, hoe kon het ook anders, verkleed. Van alles liep er rond. Ik heb het even voor u op een rijtje gezet:

Er was een man in een oranje jurk en een bos wortelen op zijn hoofd.
En ook eentje met een paar plastic tieten.
Er was een vrouw verkleed als bidon.
Iemand met een gewei op zijn hoofd.
Een man met een everzwijn op zijn nek.
Een oma deed Donald Duck na.
Er hing een gebruikte opblaaspop in een boom.
Ik zag Superman. En Spiderman. En Lig-Laveloos-In-De-Berm-Man.
Er waren twee sumoworstelaars.
Vijf Duitse schlagerzangers met Lederhosen die allemaal op Louis van Gaal leken.
Een alien.
Een bowlingbal met benen.
Een Milka-koe.
Patty Brard.
Borat was er ook.
En nog een Borat.
En nog zeshonderd Borats (bij welke supermarkt waren de Boratpakjes in de aanbieding?).
Er was een vent verkleed als biertent.
Een Japanner duwde iedereen zijn nationale vlag in zijn smoel; zijn vrouw probeerde 'Wij zijn er bij en dat is prima' mee te karaoken.
Een vader smeet zijn zoontje voor een auto.
Een groep mensen in oranje overalls riep booooooeeeeeeeehhhh.
Een man met een pruik ging voor een loeiende ambulance staan met zijn middelvingers omhoog.
Zijn vrienden vonden dat heel grappig.
De ambulancebroeders niet.
De man of vrouw die achterin lag met een hartinfarct of een gebroken been vast ook niet.
Er was een vrouw verkleed als walrus die - met een veel te kort broekje - elke keer vooroverboog om iets op het asfalt te kladden.
Ik zag een bierdrinkende priester.
Een non met een indianentooi.
Een man in een doktersjas die lollig deed met een spuit waar epo op stond.
Iemand was verkleed als piemel.
Het EK-shirt van Marco van Basten was er (dat met die blokjes).
Heel veel mensen droegen een Heineken-hoed met een halve voetbal erop.
Er werd gezongen dat het stil was aan de overkant.
Aan de overkant van de weg zongen ze hetzelfde.
Er was een bocht die deed alsof hij in Maaskantje lag.

En toen er een motor met een tv-camera langs kwam, deden alle feestvierders nóg een beetje idioter, want misschien kwamen ze dan wel op tv ('Hé mama, met mij. Zit je te kijken? Ja? Zie je die man in die Borat-onderbroek die nú door een politieman wordt getackeld? Dat ben ik! Ben je trots op me?')

Ja, het was gisteren een heel geslaagd carnaval op de flanken van Alpe d'Huez.

Het was alleen erg hinderlijk dat er twee keer een peloton wielrenners langs moest.
www.ad.nl

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 19, 2013 11:54 am

Mooie tackle op Alp

Het was donderdagmiddag een compleet gekkenhuis op de berg, omdat honderdduizenden toeschouwers elk plekje op de berg bezet hielden. En tussen al die mensen zijn een heleboel mongolen die gaan meerennen met de rennen. Dit tot grote frustratie bij de renners. Toch zijn er ook toeschouwers die een helpende hand bieden. Of zoals in dit geval een helpende voet, want een meerennende toeschouwer werd getrakteerd op een mooie tackle.

Khraa

Bericht door Khraa » vr jul 19, 2013 12:36 pm

Overigens wonderlijk hoe sommige mensen deze tour door het ijs zakken zoals Schleck en Evans (en eigenlijk ook Gesink die matig klimt).
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 19, 2013 12:38 pm

De personen die Schleck en Evans jarenlang medisch prepareerden staan op dit moment onder curatele. Dat scheelt een hoop... :hypocrite.gif:

Over Gesink oordeel ik pas na vandaag of eigenlijk pas na morgenmiddag. Misschien laat hij in de aanval nog iets zien!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 19, 2013 12:43 pm

Tot nu toe pakt hij het wat mij betreft goed aan. Hesjedal en Rolland lijken mij wat te optimistisch met wat er allemaal nog komt. Nu een kwestie van het gat stabiel houden met de groep. Dan is het speelbaar op de laatste beklimmingen terwijl die twee vooraan meer energie verbruiken.
Nil volentibus arduum

Khraa

Bericht door Khraa » vr jul 19, 2013 12:44 pm

Hij zit wel weer helemaal achterin de groep....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 19, 2013 12:51 pm

Hij lijkt op het moment niet heel veel over te hebben inderdaad. Maar wellicht dat het beter gaat in de loop van de rit. Voorlopig zit hij wel in de juiste groep. Al zitten er nog wel een paar bij waarvan ik betwijfel of hij ze er op dit moment op zou kunnen leggen.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » vr jul 19, 2013 1:03 pm

Het staat mooi in het parcoursboek twee van die reuzen aan het begin van een etappe, maar volgens mij levert het nauwelijks extra dimensie op. Hesjedael en Rolland zullen het iets zwaarder hebben, omdat ze met z'n tweeën temporijden, maar ze rijden even hard als het peloton, dus het is een soort status quo.

De klassementsrijders doen die eerste reuzen toch op 'het gemak', wat ze min of meer irrelevant maakt.

Ik zou ze liever aan het eind van de etappe zien, zoals gisteren waar de Alpe twee keer achter beklommen moest worden. Dan krijg je de significante verschillen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 19, 2013 1:54 pm

Het hangt een beetje van het koersverloop af. Maar gemiddeld genomen vind ik het ook niets. Voor het kijkspel is het doorgaans niet interessant. Maar ondanks dat sloop je de renners toch. Iemand die niet zo fris meer is kijkt namelijk heel anders tegen dat "saaie schouwspel" aan dan de gemiddelde tv kijker.

Je hoeft bergritten helemaal niet vol te bouwen met zware beklimmingen voor een mooie koers. Een of twee in een rit is genoeg.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie