Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

999

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » ma jun 17, 2013 7:20 pm

Persoonlijk vind ik al die dingen die jij opnoemt niet ter zake doende.Wielrennners staan in de picture, door hun sport, door wat ze verdienen.Het is de doping in de wielersport en degene die het gebruiken die de wielrensport een slechte naam geven.

Het publiek richt zich n.l. niet op 1 sport, maar meerdere sporten.Elk atletiek toernooi komt volop in de schijnwerpers te staan als er ( weer ) doping wordt geconstateerd.Van kogelstoter tot hardloper worden net zo hard verguist als de wielrenner.

De wielrenner steekt nooit zijn hand in eigen boezem als ie gepakt wordt maar wurmt zich in allerlei bochten om er onderuit te komen.En MB is daar een mooi voorbeeld van ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jun 17, 2013 7:42 pm

Dat laatste is niet voorbehouden aan wielrenners hoor. Ook dat doen alle sporters die door de mand vallen. Ik ben op zich ook wel van mening dat je zelf verantwoordelijk bent voor de keuze die je hebt gemaakt. Geen enkel probleem mee. Maar de manier waarop het publiek ermee omgaat kan doorgaans minder op mijn sympathie rekenen. Als het op dopinggebruik in de sport aankomt zijn er veel meer schakels dan alleen de sporter. Die laatste is echter wel degene die we vanuit de luie stoel massaal veroordelen. En dan is er ook nogal eens sprake van willekeur. Want de één komt er een stuk slechter vanaf dan de ander.

Wat Boogerd in deze zaak betreft heb ik er geen probleem mee dat hij kritiek krijgt vanwege zijn gebruik (zolang dat binnen redelijke grenzen blijft). Maar ik snap wel zijn frustratie dat er om hem heen betrekkelijk weinig gebeurd. Als je weet dat het gros van je collega sporters hetzelfde heeft gedaan is het een wrange constatering dat zij er kennelijk wel mee weg komen.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma jun 17, 2013 7:56 pm

Boogerd moet ontzettend pissig zijn op zichzelf en op niemand anders.En, nogmaals, het publiek doet er niet toe, dat zou gewoon bijzaak moeten zijn.

Overigens als ik zie hoeveel publiek er nog steeds langs de kant bij wielerwedstrijden staat valt dat ook wel mee.

Boogerd moet niet zo janken en blij zijn dat er niet met terugwerkende kracht zijn overwinningspremies enz. worden gevorderd .. Want ook dat heeft ie alleen maar dankzij zijn snoepjes bij elkaar kunnen graaien .Daarnaast, Mhr had toch ook gewoon kunnen stoppen en een beroep in het bedrijfsleven gaan uitoefenenen ..
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » ma jun 17, 2013 8:15 pm

Waarom denk jij toch altijd dat alles om geld en om jouw woorden te gebruiken graaien gaat?

Volgens mij zegt Boogerd in dat interview niets vreemd en geeft hij alleen aan als die controle instantie ter sprake komt dat zij hebben gefaald. Valt weinig op af te dingen en zegt bovendien niets over zijn eigen verantwoordelijkheid mbt dopinggebruik.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jun 17, 2013 8:31 pm

Het perfecte voorbeeld voor mijn stelling. Ik had het niet beter kunnen omschrijven. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma jun 17, 2013 8:40 pm

Waarom is het geld bij jullie toch altijd zo heilig en rechtvaardig het deze dingen ?.Boogerd heeft met onregelmatig handelen zijn vermogen opgebouwd.En diezelfde Boogerd zou zijn mond nu nog steeds dicht hebben gehouden als de grond niet een beetje te heet onder zijn voeten zou zijn geworden.En Boogerd staat daar niet alleen in.
Boogerd schreef:"Wij konden valsspelen, omdat andere instanties hebben gefaald. Zij waren niet bij machte het uit te bannen."
Tja, als jij dit een doodnormale uitspraak vind dan weet ik het ook niet meer.

Boogerd geeft hier toch duidelijk aan wat de reden van zijn valsspelen is.Anderen zijn dat.Als het licht wat eerder op rood zou zijn gesprongen zou hij wel gestopt hebben ?.Volgens mij wordt er al jarenlang gecontroleerd, maar is het steeds zo dat er eerst de doping is en pas later er de mogelijkheid ontstaat om het ontdekken.

Hoe zou jij je voelen Jabu als zodadelijk zou blijken dat AJAX al hun grootste prijzen heeft gewonnen door ( bewezen ) structureel doping gebruik ?.En dan hebben we het niet over druivensuiker.Voor mij is het dan over en uit.

Ik was een liefhebber van het eerste uur.Ben met maar vader naar veel wedstrijdje geweest, ook de Tour de France ( heel lang geleden ) maar die liefde houd een keertje op.Daarnaast, als je de recente doping zondaars er bij haalt, leren de wielrenners het blijkbaar nog steeds niet ...
Blij met de punten ...

columbus

Bericht door columbus » ma jun 17, 2013 8:41 pm

Het gaat mij meer om het feit dat Boogerd wel heel makkelijk wijst naar het feit dat de controles zo achter liepen. Hij moet in eerste instantie gewoon in de spiegel kijken, hij hoefde het niet gebruiken maar deed het wel. Ik ga ook wel mee met de woorden van Marillion... Alleen nogmaals, de enige die schuldig is Boogerd zelf.

Overigens is het heel jammer dat er verder niemand opstaat en zegt dat er gebruikt is. Blijkbaar is de liefde voor de sport toch nog zo groot. UCI had iets van een generaal pardon moeten geven en daarna regels instellen van gepakt worden is nooit meer terugkeren in het peloton.

Overigens helpt de magere straf in de fuenteszaak ook niet. Het niet openbaar maken van dat klantenbestand is een gemiste kans.

999

Bericht door 999 » ma jun 17, 2013 8:50 pm

Ach, Boogerd in het kort:
'Ik heb nooit doping gebruikt. Nee, nooit. Never.' Toen ontkende Boogerd nog

Michael Boogerd gebruikte dus wel doping, ondanks vele ontkenningen. Nadat de ene na de andere (Rabo)renner de afgelopen maanden toegaf en er steeds meer informatie over georganiseerd dopinggebruik bij de Raboploeg naar buiten kwam, volgde (eindelijk) Boogerd zelf. Hier ontkende hij nog.

In 2008 tegenover RaboSport TV, nadat de ARD hem beschuldigd had van banden met een Weense bloedbank (en dat later introk):
"Ik heb nooit doping gebruikt. Nee, nooit. Never."

"Ik heb altijd getraind, ben altijd een serieuze wielrenner geweest. Mijn ouders hebben er alles voor gedaan vanaf dat ik zeven, acht jaar was. [...] En als je dan dit soort berichten krijgt, dat is voor die mensen ook niet leuk."
In 2009 tegenover Mart Smeets (NOS), nadat de Duitse renner Bernhard Kohl verklaarde dat Boogerd klant was bij de Oostenrijkse dopingdealer Stefan Matschiner:
"Als ik [Kohl] om de hoek zou tegenkomen dan zou ik hem tegen de muur zetten, dan zou ik zeggen: wat bedoel je hier gvd mee."
Over beschuldigingen dat hij bloeddoping kreeg bij Matschiner:
"Dat is pure onzin, 100 procent."

En vorige week tegenover de NOS, nadat bekend werd dat de rekeningen van Matschiner voor een bedrag van 17.000 euro waren:
"Er zijn meerdere krachten die een rol spelen om voorlopig nog niet te praten."
Boogerd den onschuld zelve
Laatst gewijzigd door 999 op ma jun 17, 2013 8:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma jun 17, 2013 8:54 pm

Ben begonnen met het lezen, maar tot dusverre inderdaad een stukje proza dat ik zonder interview had kunnen schrijven. Wat ik wel interessant vond is de paragraaf over wat doping nu precies is.
13] Jaarlijks stelt het Wereld Anti-Doping Agentschap (WADA) een lijst op van verboden stoffen en methoden. Een stof of methode kan op deze dopinglijst worden geplaatst indien deze aan minimaal twee van de volgende criteria voldoet:
- het middel of de methode is (mogelijk) prestatie bevorderend;
- het middel of de methode is (mogelijk) schadelijk voor de gezondheid;
- het middel of de methode is in strijd met de ‘Spirit of Sport3’.
14] Regelmatig wordt gesteld dat deze criteria niet sluitend zijn. Zo zijn er extreme trainingsvormen die prestatie bevorderend én schadelijk voor de gezondheid zijn, zonder dat deze zijn verboden. Ook is onduidelijk welke handelingen nu wel en niet onder de ‘Spirit of Sport’ vallen. Verder mogen wielrenners4 wel een hoogtestage doen of in een zuurstoftent slapen om te bevorderen dat het bloed meer zuurstof opneemt en in het lichaam afgeeft, maar geen medicamenten gebruiken om hetzelfde effect te bereiken.
Hier mag wat mij betreft wel wat meer op doorgegaan worden. Zeker het punt van mogelijk schadelijk voor de gezondheid is uiterst discutabel. Ik durf de stelling wel aan dat een middel als Epo, mits goed gebruikt, eventueel gezonder voor een renner is, dan een tour de France rijden op een boterham met pindakaas. Zelfs bloeddoping kan wellicht gezonder zijn. Daarentegen kun je ook van een gemiddeld sportdrankje zeggen dat het "mogelijk" schadelijk is voor de gezondheid.

Verder vond ik dit een nogal vreemde passage:
Door de grote effectiviteit van EPO was voor het eerst in de geschiedenis van het wielrennen sprake van merkbare prestatieverschillen tussen gebruikers en niet-gebruikers. Er werd gesproken van cyclisme à deux vitesses.29 Toenmalig renner Peter Winnen verwoordde dit in 1999 in een interview in de NRC als volgt: ‘Vanaf de introductie van EPO was ik meteen kansloos. Ik werd godverdomme door de grootste boerenlul voorbijgereden. Het niveau was in één klap waanzinnig gestegen. Vanaf dat moment was talent niet meer doorslaggevend. Volgens inspanningsfysiologen was ik nog nooit zo sterk geweest. Toch werd ik in de Giro voorbij gereden door renners die de jaren daarvoor ver achter mij zaten.’30 Winnen verwoordde het gevoel dat veel renners ook bij ons uitspraken.
Snap hierniet zoveel van. Winnen is in1991 gestopt met wielrennen, dus heeft ie vlgns mij het echte Epo tijdperk niet meer meegemaakt.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jun 17, 2013 9:01 pm

Jabu schreef:Waarom denk jij toch altijd dat alles om geld en om jouw woorden te gebruiken graaien gaat?

Volgens mij zegt Boogerd in dat interview niets vreemd en geeft hij alleen aan als die controle instantie ter sprake komt dat zij hebben gefaald. Valt weinig op af te dingen en zegt bovendien niets over zijn eigen verantwoordelijkheid mbt dopinggebruik.
Vind ik wel want hij draait het om in de zoveelste poging om het gebruik van doping te marginaliseren en dat is kwalijk. 'We gebruikten omdat de controle tekort schoot dus....' Waar in de wereld kom je zulke logica verder tegen?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jun 17, 2013 9:14 pm

999 schreef:Ach, Boogerd in het kort:
'Ik heb nooit doping gebruikt. Nee, nooit. Never.' Toen ontkende Boogerd nog

Michael Boogerd gebruikte dus wel doping, ondanks vele ontkenningen. Nadat de ene na de andere (Rabo)renner de afgelopen maanden toegaf en er steeds meer informatie over georganiseerd dopinggebruik bij de Raboploeg naar buiten kwam, volgde (eindelijk) Boogerd zelf. Hier ontkende hij nog.

In 2008 tegenover RaboSport TV, nadat de ARD hem beschuldigd had van banden met een Weense bloedbank (en dat later introk):
"Ik heb nooit doping gebruikt. Nee, nooit. Never."

"Ik heb altijd getraind, ben altijd een serieuze wielrenner geweest. Mijn ouders hebben er alles voor gedaan vanaf dat ik zeven, acht jaar was. [...] En als je dan dit soort berichten krijgt, dat is voor die mensen ook niet leuk."
In 2009 tegenover Mart Smeets (NOS), nadat de Duitse renner Bernhard Kohl verklaarde dat Boogerd klant was bij de Oostenrijkse dopingdealer Stefan Matschiner:
"Als ik [Kohl] om de hoek zou tegenkomen dan zou ik hem tegen de muur zetten, dan zou ik zeggen: wat bedoel je hier gvd mee."
Over beschuldigingen dat hij bloeddoping kreeg bij Matschiner:
"Dat is pure onzin, 100 procent."

En vorige week tegenover de NOS, nadat bekend werd dat de rekeningen van Matschiner voor een bedrag van 17.000 euro waren:
"Er zijn meerdere krachten die een rol spelen om voorlopig nog niet te praten."
Oef, als je dit dan nog eens zo leest, wat een viespeuk, hè? Blij dat ie nooit veel gewonnen heeft.

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma jun 17, 2013 9:17 pm

Wel tevreden met alle winstpartijen van een Stam, Davids, De Boer?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jun 17, 2013 9:21 pm

Iniesta schreef:Wel tevreden met alle winstpartijen van een Stam, Davids, De Boer?
Leg aub het verband uit?

999

Bericht door 999 » ma jun 17, 2013 9:27 pm

Nee ik niet.Ik ben daar helemaal niet tevreden mee.En ook niet als er weer eens een voetballer opeens dood blijft liggen op het voetbalveld.In feite is dat ook een van de redenen waarom ik veel minder enthousiast ben w.b. voetballen dan vroeger.Maar natuurlijk, soms overwint enthousiastme bij een winstpartij het dan bij mij i.p.v. realistisch denken.Maar als het enthousiastme wegebt dan ...

Maar daar gaat het eigenlijk niet eens om.Ik begrijp de " pleidooien " van o.a.Jabu en Marillion heel goed.Alleen, als een voetballer, van welke club dan ook zo zou reageren na doping gebruik als Boogerd ( en hij niet alleen ) nu doet dan zou ik hetzelfde hier posten als wat ik over MB zijn verhaal post ..
Blij met de punten ...

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jun 17, 2013 9:34 pm

999 schreef:Nee ik niet.Ik ben daar helemaal niet tevreden mee.En ook niet als er weer eens een voetballer opeens dood blijft liggen op het voetbalveld.In feite is dat ook een van de redenen waarom ik veel minder enthousiast ben w.b. voetballen dan vroeger.Maar natuurlijk, soms overwint enthousiastme bij een winstpartij het dan bij mij i.p.v. realistisch denken.Maar als het enthousiastme wegebt dan ...

Maar daar gaat het eigenlijk niet eens om.Ik begrijp de " pleidooien " van o.a.Jabu en Marillion heel goed.Alleen, als een voetballer, van welke club dan ook zo zou reageren na doping gebruik als Boogerd ( en hij niet alleen ) nu doet dan zou ik hetzelfde hier posten als wat ik over MB zijn verhaal post ..
Ik ken de zaak van Frank en Ed natuurlijk ook. Nooit echter (tot de laatste jaren eigenlijk) heb ik ook maar het idee gehad dat er in de voetballerij structureel doping wordt gebruikt maar er kan idd een moment komen dat dit toch waarheid wordt en dan stop ik ook met profvoetbal volgen.

Wielerfans komen vaak met het argument van 'kijk naar andere sporten, daar gebeurt het ook'. Volgens mij is dat niet zo, althans niet in die mate.

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma jun 17, 2013 10:38 pm

Spanje heeft nu enkele jaren hett topvoetbal gedomineerd. Hier zijn toch wel duidelijke aanwijzingen dat er sprake is van structureel dopinggebruik (zoals in de hele Spaanse topsport hier veel aanwijzingen voor zijn).
Daarnaast is het eigenlijk niet voor te stellen dat in de sport waar het meeste geld in omgaat, de wereldwijde bond van grove corruptie wordt beschuldigd, lotingen lijken te worden gestuurd, technicsche middelen bewust worden tegengehouden geen sprake zou zijn van structureel dopinggebruik.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 18, 2013 9:20 am

Iniesta schreef: ....Daarnaast is het eigenlijk niet voor te stellen dat in de sport waar het meeste geld in omgaat....
Precies, het is altijd een afweging van belangen. Pakkans laag en kans op financieel voordeel en roem hoog. Dan weet je wel wat er gebeurd. Is in iedere sport zo want zo gaat het overal in het leven. Waarom zou sport ineens de enige plek zijn waar het niet zo werkt?
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jun 18, 2013 12:21 pm

Iniesta schreef:Verder vond ik dit een nogal vreemde passage:
Door de grote effectiviteit van EPO was voor het eerst in de geschiedenis van het wielrennen sprake van merkbare prestatieverschillen tussen gebruikers en niet-gebruikers. Er werd gesproken van cyclisme à deux vitesses.29 Toenmalig renner Peter Winnen verwoordde dit in 1999 in een interview in de NRC als volgt: ‘Vanaf de introductie van EPO was ik meteen kansloos. Ik werd godverdomme door de grootste boerenlul voorbijgereden. Het niveau was in één klap waanzinnig gestegen. Vanaf dat moment was talent niet meer doorslaggevend. Volgens inspanningsfysiologen was ik nog nooit zo sterk geweest. Toch werd ik in de Giro voorbij gereden door renners die de jaren daarvoor ver achter mij zaten.’30 Winnen verwoordde het gevoel dat veel renners ook bij ons uitspraken.
Snap hierniet zoveel van. Winnen is in1991 gestopt met wielrennen, dus heeft ie vlgns mij het echte Epo tijdperk niet meer meegemaakt.
In 1991 werd er al wel EPO gebruikt hoor, in ieder geval door een deel van het peloton. De niveauverschillen tussen degenen die op de fiets vooruit spoten en zij die er uitzagen als een stel losers waren opeens heel groot. Zoals Peter Winnen al zegt, de grootste boerenlul kon opeens gigantisch hard fietsen.

Reken maar dat Indurain met zijn hele ploeg tijdens al zijn Tourzeges tjokvol heeft gezeten...

beelzebub

Bericht door beelzebub » di jun 18, 2013 1:49 pm

Volgens mij werd er vanaf eind jaren tachtig al EPO gebruikt. Het gebruik binnen Rabo is wat verder ontrafeld. Hoe sluw, dezelfde machines aanschaffen als de controlerende instanties en ermee wegkomen tegenover de bazen.

Raboploeg gebruikte bloedmachine om doping te maskeren

bron: www.nrc.nl

door Steven Derix en Dolf de Groot

SPORT De leiding van de voormalige Rabobankploeg heeft in 2007 een geavanceerde bloedmachine aangeschaft, waarmee de renners positieve dopingcontroles konden vermijden. Dat blijkt uit onderzoek van NRC Handelsblad.
Met de ‘Sysmex XE-2100’ beschikte de Rabobankploeg over dezelfde bloedmachine als de dopingcontroleurs van de internationale wielerunie UCI. De machine, die onder meer het aantal jonge rode bloedlichaampjes en de hoeveelheid hemoglobine in het bloed meet, kan vaststellen of er bij een renner sprake is van bloeddoping.

Ploegdirecteur Theo de Rooij heeft de aankoop van de machine – die zo’n 75.000 euro kost – ook gemeld in een notitie aan de Rabobank. Onder het kopje "anti-doping" schreef De Rooij dat het "analyseapparaat" nodig was voor een "verhoging van tussentijdse interne bloedonderzoeken".

Maar Raboploegarts Geert Leinders (die met De Rooij in de directie van de ploeg zat) en wielrenner Michael Rasmussen hebben de Sysmex in het voorjaar van 2007 juist gebruikt om zeker te stellen dat de renner niet tegen de lamp zou lopen in de Tour de France.

TWEE BLOEDZAKKEN TEGELIJK VOOR RASMUSSEN
Tijdens de Tour van 2007 wilde Rasmussen twee bloedzakken tegelijk toegediend krijgen. Maar de Deense renner maakte zich zorgen over de effecten daarvan: misschien zou hij bij een dopingcontrole gepakt worden. "Ik wilde weten welk effect de twee zakken zouden hebben op mijn bloedwaarden", zegt Rasmussen nu.

Met extra bloed in de aderen kan een wielrenner zware inspanningen veel langer volhouden. In de jaren negentig was epo het aangewezen middel om het aantal rode bloedlichaampjes op te krikken, maar na de invoering van de epo-test schakelden de toppers in het peloton over op bloeddoping.

RASMUSSEN VEROVERDE GELE TRUI NA DUBBELE BLOEDTRANSFUSIE
Twee maanden voor de Tour kwam het bij Rabo tot een medisch experiment. Voor de twaalfde etappe in de Giro d’Italia kreeg Rasmussen een dubbele bloedtransfusie. Een dag later stelde Leinders met de Sysmex vast dat Rasmussens bloedwaarden de marges van de dopingcontroles niet hadden overschreden. Twee maanden later, in de Tour de France, veroverde Rasmussen de gele trui.

Theo de Rooij heeft in maart van dit jaar voor het gerechtshof ontkend dat hij weet had van dopinggebruik binnen de Raboploeg. Leinders beroept zich op zijn medisch beroepsgeheim. Zowel De Rooij als Leinders wilde niet reageren.

Dit vind ik nog linker. Geen bloedzakken, maar een levende bloedzak. Z'n broer was geen slechte wielrenner, maar die kan toch nooit op hetzelfde niveau getraind hebben. Of zou hij ook een EPO kuur hebben gehad?
"Boogerd kreeg transfusie van broer"

bron: www.nos.nl

Michael Boogerd heeft voorafgaand aan de meest prestigieuze zege uit zijn carrière, de bergetappe naar La Plagne tijdens de Tour de France van 2002, een bloedtransfusie gekregen van zijn broer Rini.

Dat wordt beweerd in het boek Bloedbroeders, geschreven door NRC-journalisten Steven Derix en Dolf de Groot. In hun boek beschrijven de twee auteurs de ontmanteling van de Rabobank Wielerploeg.

In het boek wordt de anekdote over La Plagne als volgt beschreven:

'Boogerd heeft met ploegarts Geert Leinders ook over bloedtransfusies gesproken. En over het gebruik van het bloed van familieleden - om precies te zijn Michaels broer Rini. Voor de koninginnenrit naar La Plagne brengt Rini Boogerd een bezoek aan de Rabobank-ploeg. Het is dokter Leinders die het infuus legt, van broer tot broer. Binnen tien minuten stroomt er een halve liter bloed van Rini naar Michael.'

Sterren van de hemel
'Tijdens de koninginnenrit fietst Michael Boogerd de sterren van de hemel. Maar de slotklim is eigenlijk te lang. Boogerd vraagt steeds om cola. Meer cola. En nog meer cola. Hans Smits, de opvolger van Herman Wijffels, zit naast ploegleider Theo de Rooij in de volgwagen.

De bestuursvoorzitter moet de hele tijd de blikjes uit de koelbox halen. Ondertussen verliest Boogerd steeds meer tijd op de ontketende Lance Armstrong. "Boogerd moet niet drinken", roept de bankdirecteur tegen de ploegleider. "Hij moet rijden, snotverdikkeme!" Later zal Smits verklaren dat hij dacht dat Boogerd op cola won, die dag.'

In Bloedbroeders worden alle onthullingen die de voorbije maanden naar buiten kwamen over het dopinggebruik binnen de Rabobank Wielerploeg nog eens op een rij gezet. Aldus wordt een totaalbeeld geschetst waaruit blijkt dat doping in brede zin geaccepteerd was binnen de ploeg.

Weliswaar hield de ploeg naar de buitenwereld het beeld op van een wielerformatie die schone sport nastreefde, maar intern had men zich verzoend met het idee dat succes in de wielersport simpelweg het gebruik van doping vereist.

Bloedmachine
Opmerkelijk in het boek is ook het nieuws dat de Rabobank Wielerploeg een geavanceerde bloedmachine - de Sysmex XE-2100 - aanschafte. Het apparaat kostte circa 75.000 euro. De ploegleiders Theo de Rooij en Erik Breukink zouden de directie van de bank hebben verteld dat de bloedmachine nodig was om de eigen renners te weerhouden van doping, maar in de praktijk werd het apparaat juist gebruikt om de eigen renners door de mazen van het net te laten glippen. Zo zou ploegarts Leinders de machine in 2007 hebben gebruikt om ervoor te zorgen dat Michael Rasmussen niet tegen de lamp zou lopen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Arthur

Bericht door Arthur » di jun 18, 2013 3:57 pm

Wat ik vooral zo onbegrijpelijk vind is niet het vals spelen, maar dat je zulke dingen met je eigen lichaam durft te doen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 18, 2013 4:15 pm

Inderdaad, ik zou echt bang zijn om dood neer te vallen. Maar zoiets moet ook groeien. Je begint met een pilletje, dan een spuitje, en voor je het weet laat je je bloed centrifugeren. Ook wordt er waarschijnlijk de nodige druk uitgeoefend door de directie van de Rabobank/Blanco, want die willen resultaten zien, en natuurlijk door de ploegarts die zegt dat het allemaal geen kwaad kan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jun 18, 2013 4:23 pm

Inderdaad, het gebeurt stap voor stap en op al behoorlijk jonge leeftijd krijgen dat soort jongens al preparaten.

Daarnaast is het een afweging van je eigen gezondheid tegen de overwinningen, roem en de euro's die mogelijk in het verschiet liggen. De geschiedenis heeft geleerd dat mensen vervolgens lang niet altijd de rationele keuze maken.

999

Bericht door 999 » za jun 22, 2013 9:51 am

De Duitse oud-renner Jan Ullrich (39)
heeft tegenover een Duits tijdschrift
toegegeven doping te hebben gebruikt.De
Tourwinnaar van 1997 verklaart alleen
met zijn eigen bloed behandeld te zijn.

Ullrich,die tot nu altijd vaag bleef
over zijn dopingverleden,zegt zich geen
fraudeur te voelen "omdat iedereen toen
prestatiebevorderende middelen nam.Ik
wilde alleen gelijke kansen creeren."

T-Mobile haalde Ullrich in 2006 vanwege
zijn betrokkenheid bij Operacion Puerto
net voor de start uit de Tour.Een jaar
later stopte hij.In 2012 werd hij voor
zijn aandeel in de zaak-Fuentes voor
twee jaar geschorst.Al zijn uitslagen
sinds mei 2005 werden toen geschrapt.
TT.

Toen ik stelde dat iedere wielrenner ( waar we het in deze topic over hebben ) gebruikt ( de een wat minder de ander wat meer, en sommige zijn er verslaafd aan ) werd ik een beetje scheef aangekeken ..

Maar nog effe en dan hebben we ze allemaal gehad :) ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jun 22, 2013 10:38 am

Ik denk niet dat er iemand op deze wereld verrast is door deze mededeling van der Jan. Altijd een zwak gehad voor Ullrich overigens. Hij kwam altijd veel sympathieker over dan Armstrong. En hij kon zo prachtig zichtbaar afzien zoals hier met Olano op de Angliru:

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jun 22, 2013 1:32 pm

Peter Sagan laat ondertussen nog even zien hoe je na training je fiets deftig parkeert.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie