NFL
Moderator: mods
Re: NFL
Tja, ik kan er weinig aan doen. Zo kijk ik tegen dopinggebruik in de sport aan. Ik heb het niet specifiek over de NFL of MLB. De sportgeschiedenis laat zien hoe het werkt. Het zal per periode best wat verschillen. Maar er is altijd sprake van doping geweest en dat zal ook altijd zo blijven. Controles lopen nu eenmaal altijd achter de feiten aan. En sporters gaan ver, heel ver, om een voordeel te behalen. Producten worden al gebruikt lang voordat ze uberhaupt op de markt zijn.
Wat jouw stelling betreft. Ik geloof wel dat een sport soms echt probeert om de cultuur te veranderen als er sprake is van een imago probleem. Immers, een slecht imago betekent minder interesse en daarmee minder inkomsten. Dat zal op dat moment misschien ook nog wel wat invloed hebben. Maar op het moment dat er een nieuw product beschikbaar is wat nog niet kan worden gevonden met de huidige controle begint het circus weer van voor af aan. De belangen zijn zo groot dat mensen altijd op zoek zullen zijn naar een manier om de grens te overschrijden zonder tegen de lamp te lopen.
Als er voordeel te behalen is en de pakkans is laag dan gaan mensen ervoor. Dat gebeurd bij het invullen van een belastingaangifte, bij te hard rijden met de auto, bij het afsluiten van zakelijke deals, in de politiek en ga zo maar door. Sport is geen uitzondering ten opzichte van de rest van het leven.
Wat jouw stelling betreft. Ik geloof wel dat een sport soms echt probeert om de cultuur te veranderen als er sprake is van een imago probleem. Immers, een slecht imago betekent minder interesse en daarmee minder inkomsten. Dat zal op dat moment misschien ook nog wel wat invloed hebben. Maar op het moment dat er een nieuw product beschikbaar is wat nog niet kan worden gevonden met de huidige controle begint het circus weer van voor af aan. De belangen zijn zo groot dat mensen altijd op zoek zullen zijn naar een manier om de grens te overschrijden zonder tegen de lamp te lopen.
Als er voordeel te behalen is en de pakkans is laag dan gaan mensen ervoor. Dat gebeurd bij het invullen van een belastingaangifte, bij te hard rijden met de auto, bij het afsluiten van zakelijke deals, in de politiek en ga zo maar door. Sport is geen uitzondering ten opzichte van de rest van het leven.
Nil volentibus arduum
- Monkey Tonk
Op zich klopt dat wel. Is ook de reden dat de Olympische atletiek voor mij niet meer hoeft. Maar dat is niks nieuws. De MLB koerswijziging is wel iets nieuws. En daarom opmerkelijk en een voorbeeld voor andere sporten. Hoe vaak komt het voor dat atleten elkaar aansprakelijk houden? Normaal kijken ze de andere kant op. Als je zoiets bij de Tour gaat zien, weet je dat ze de goede kant op gaan. Niet het steevaste ontkennen, maar verontwaardiging. Als iedereen gebruikt is niemand verontwaardigd. Alleen eerlijke sporters zijn oprecht verontwaardigd. Want het kost hen geld, erkenning, of een plek in het team. Dat is het verschil, en iets dat je nu in MLB ziet. De schuldigen (A-Rod, Braun, Bonds, Clemens, of Amstrong in de Tour) proberen altijd de dopingcontrole of overkoepelende instantie ongeloofwaardig te maken. Daar ligt het accent van hun aansprakelijkheid. Nooit bij collegas. Daar zou je eventueel tegenin kunnen brengen dat deze MLB generatie uit uitmuntende acteurs bestaat, maar daar ben ik dan weer te cynisch voor.
Er is dus een cultuur omslag dat dopinggebruikers niet populair zijn in de kleedkamer. Zal deze nieuwe draft pick Michael Sam wel populair worden in de kleedkamer? http://youtu.be/Olc5C4SXAYM
Het zou natuurlijk niets uit moeten maken. Maar ik denk dat hij het best zwaar gaat krijgen. Al is het alleen maar de extra aandacht die hij zal krijgen van media en publiek. Zeker in de VS. Waar er genoeg plekken zijn waar dit alles behalve geaccepteerd is. Daarbij ligt zoiets in een stadion (waar doorgaans toch een wat macho cultuur heerst) vaak nog wat lastiger.
Maar dapper dat hij dit doet. Hopelijk helpt dit op de lange termijn anderen die in dezelfde situatie zitten.
Maar dapper dat hij dit doet. Hopelijk helpt dit op de lange termijn anderen die in dezelfde situatie zitten.
Nil volentibus arduum
- Monkey Tonk
De meeste mensen, in hun opinies, waaien gewoon met de wind mee. Als de overheersende mening zus is zeggen ze zus, and als het zo is vinden ze zo. En als er iemand is die wat nuances wil plaatsen in dat zwart-wit denken, vinden ze dat doorgaans niet zo (of zus).
Zoals Rinus Michels lang geleden al wist: voetbal is oorlog. Dat oorlogsconcept geldt voor iedere topsport. En voor iedereen die in zijn of haar veld naar de top streeft. De massa begrijpt dit niet, want de massa streeft niet naar de top. De massa is dik tevreden met middelmaat.
De vraag is of jij, in een oorlogssituatie, waar het succes en overleven van iedereen in de groep afhangt van de hechtheid van de groep, een afleidende factor wil hebben. Het maakt verder niet uit wat die afleidende factor is. Ik kan je verzekeren dat een bloedmooie dame tussen commandos in een zwarte helicopter door de duisternis mijn concentratie zou beinvloeden. In mijn bescheiden mening moeten mensen die, in principe, middelmatigheid omhelzen zich niet bemoeien met de mentaliteit aan de top. De middelmaat en de top zijn twee verschillende werelden. Wat goed is voor de ene is niet per definitie goed voor de ander.
Zoals Rinus Michels lang geleden al wist: voetbal is oorlog. Dat oorlogsconcept geldt voor iedere topsport. En voor iedereen die in zijn of haar veld naar de top streeft. De massa begrijpt dit niet, want de massa streeft niet naar de top. De massa is dik tevreden met middelmaat.
De vraag is of jij, in een oorlogssituatie, waar het succes en overleven van iedereen in de groep afhangt van de hechtheid van de groep, een afleidende factor wil hebben. Het maakt verder niet uit wat die afleidende factor is. Ik kan je verzekeren dat een bloedmooie dame tussen commandos in een zwarte helicopter door de duisternis mijn concentratie zou beinvloeden. In mijn bescheiden mening moeten mensen die, in principe, middelmatigheid omhelzen zich niet bemoeien met de mentaliteit aan de top. De middelmaat en de top zijn twee verschillende werelden. Wat goed is voor de ene is niet per definitie goed voor de ander.
Het kan misschien een afleidende factor voor hem zijn. Maar daar staat tegenover dat hij wel zichzelf kan zijn. Goed in je vel zitten is ook iets waard als je topprestaties moet leveren. Ik denk dat het per persoon verschillend is wat het beste is als je puur kijkt naar de prestaties die iemand moet leveren.
Ik kan de wereld van de NFL en de publiciteit rondom sport in de VS niet zo goed inschatten. Ik denk dat het in die macho wereld lastig voor hem zal zijn. Maar als je besluit om het geheim te houden draag je het ook constant bij je. Daarmee is hij wel gekomen tot waar hij nu is. Maar misschien is hij straks wel veel vrijer in zijn hoofd.
Ik kan de wereld van de NFL en de publiciteit rondom sport in de VS niet zo goed inschatten. Ik denk dat het in die macho wereld lastig voor hem zal zijn. Maar als je besluit om het geheim te houden draag je het ook constant bij je. Daarmee is hij wel gekomen tot waar hij nu is. Maar misschien is hij straks wel veel vrijer in zijn hoofd.
Nil volentibus arduum
- Monkey Tonk
De term 'macho' heeft natuurlijk al een zekere lading. Alsof de krijgers van Spartaanse snee niet zo overdreven moeten doen. Alsof ze bang zijn (homofobie) in plaats van kracht putten uit een cultuur. Ongeacht het onderwerp ben ik altijd wat op mijn hoede wat betreft algemeen woordgebruik dat mensen subtiel een bepaalde richting induwt. In zo'n geval prefereer ik vaak 'geen mening' boven een gemanipuleerde keuze uit twee mogelijkheden, waarvan een 'de juiste' is. Verder probeer ik naar de lange termijn te kijken, en dan vraag ik me af of het echt de bedoeling is dat een elftal straks met de helft homos onder de douche staat. Of zou het dan beter zijn dat ze hun eigen clubs en elftallen hadden?
Het duurt nog even voor het seizoen begint. Maar slecht nieuws voor Nederlandse Gamepass gebruikers. Komend seizoen is het niet meer gratis om daar gebruik van te maken.
Nil volentibus arduum
NFL
Patriots tegen Ravens. Baltimore snijdt door de defensie van New England alsof het boter is. Tien minuten gespeeld, twee drives, 14-0.
Laatst gewijzigd door zeux op za jan 10, 2015 11:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
NFL
Great play! Brady backward pass naar Edelman, die touchdown pass gooit. Blijkbaar is Edelman quarterback geweest bij Penn State. Voor de tweede keer maken Patriots 14 punten achterstand goed. Derde kwart, vijf minuten te gaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ja, dat was zeker een gave wedstrijd. Sterk van New England om tot twee keer toe van een 14 punten achterstand terug te komen.
Ik heb vandaag Seattle-Carolina ook nog gezien. Hele andere wedstrijd maar de Seahawks zien er weer goed uit. Wat een intensiteit heeft die verdediging toch. En Russel Wilson sterk op vrijwel alle cruciale momenten. Ik ben benieuwd naar de andere ploegen vanavond maar Seattle gaat weer heel ver komen.
Ik heb vandaag Seattle-Carolina ook nog gezien. Hele andere wedstrijd maar de Seahawks zien er weer goed uit. Wat een intensiteit heeft die verdediging toch. En Russel Wilson sterk op vrijwel alle cruciale momenten. Ik ben benieuwd naar de andere ploegen vanavond maar Seattle gaat weer heel ver komen.
Nil volentibus arduum
Ziet er koud uit op Lambeau Field. Eerste punten Packers. Nice sidearm worpje van Rodgers. Kan een mooie pot worden Green Bay-Dallas.
Kon wel eens cruciale call reversal zijn in het voordeel van Green Bay. Vier minuten te gaan, Packers 21-26 voor. Ziet er niet goed uit voor Cowboys.
Dit was de nekslag voor Dallas.zeux schreef:Kon wel eens cruciale call reversal zijn in het voordeel van Green Bay. Vier minuten te gaan, Packers 21-26 voor. Ziet er niet goed uit voor Cowboys.
Ik zie deze ploegen overigens geen van beide winnen in Seattle. Seahawks gaan richtin de superbowl.
Nil volentibus arduum
Yes. En nu is het game over.
Wat ik vreemd vind aan die reversal, is dat hij volgens mij zijn knie op de grond had, terwijl hij nog controle over de bal had. Maar misschien zag ik het niet goed of mis ik een regel.
Wat ik vreemd vind aan die reversal, is dat hij volgens mij zijn knie op de grond had, terwijl hij nog controle over de bal had. Maar misschien zag ik het niet goed of mis ik een regel.