Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » ma jan 21, 2013 9:59 am

Ik weet niet of de beste gewonnen heeft of degene met de beste dopingarts gewonnen heeft.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » ma jan 21, 2013 11:14 am

Of degene die het meeste mocht van de UCI.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jan 21, 2013 11:29 am

Khraa schreef:Ik weet niet of de beste gewonnen heeft of degene met de beste dopingarts gewonnen heeft.
Money wins.

Lance had natuurlijk voldoende moneten om voor het beste en meest efficiënte spul te gaan, zowel wat hij in zijn aderen spoot als wat hij aan begeleiding daar omheen organiseerde. Hij hoefde niet als Lotz met een paar knaken in de hand naar een apotheek in Aken te rijden in een tweedehands bakkie om daar wat standaard-Epo te scoren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » ma jan 21, 2013 3:04 pm

Hier is het verhaal uit de NRC nog een keer terug te lezen: http://www.nrc.nl/nieuws/2013/01/21/ter ... raboploeg/
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » ma jan 21, 2013 9:15 pm

Vanavond een interview met Danny Nelissen over zijn dopinggebruik op RTL 7...

Echt, ik kom niet meer bij. Danny 'fokking' Nelissen, een van onze toprenners van de laatste eeuw. :drecul.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » ma jan 21, 2013 10:27 pm

Haha, het is echt hilarisch. Nelissen is zwaar geïrriteerd en Genee loopt en beetje te stoken zoals we van hem kennen in VI.
***

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Thijs » ma jan 21, 2013 10:29 pm

Scherrer schreef:Haha, het is echt hilarisch. Nelissen is zwaar geïrriteerd en Genee loopt en beetje te stoken zoals we van hem kennen in VI.
Hahaha ik zit ook te genieten. Genee kan zo heerlijk zuigen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Thijs » ma jan 21, 2013 10:37 pm

De hele tijd dat geblaat over dat WK voor amateurs, schei toch uit man. Wat een vervelende vent.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wielrennen

Bericht door Feest » ma jan 21, 2013 10:41 pm

Goede vent die z'n bek opentrekt. Hoop dat ze stuk voor stuk aan de schandpaal gaan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jan 21, 2013 11:00 pm

Oprecht verhaal. En dapper om te doen want hij krijgt natuurlijk een enorme hoop bagger over zich heen die eigenlijk niet in verhouding staat tot wat hij heeft gedaan.

Veel zin heeft het verder niet omdat ik niet denk dat het iets zal veranderen. Zoals ik al eerder heb gesteld in dit topic. Daar waar de belangen groter worden zullen mensen altijd buiten de regels omgaan wanneer ze daar voordeel mee denken te behalen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » di jan 22, 2013 8:53 am

Er staat vandaag een kort interview met Erik Dekker in het AD. Ik ben geen fan van Nelissen, maar ik vind het wel knap dat hij wél zijn mond open doet. In tegenstelling tot (bijvoorbeeld) Dekker.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door jabu » di jan 22, 2013 8:58 am

Heb Dekker altijd al een onoprechte gluiperd gevonden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jan 22, 2013 9:55 am

Marillion schreef:Oprecht verhaal. En dapper om te doen want hij krijgt natuurlijk een enorme hoop bagger over zich heen die eigenlijk niet in verhouding staat tot wat hij heeft gedaan.

Veel zin heeft het verder niet omdat ik niet denk dat het iets zal veranderen. Zoals ik al eerder heb gesteld in dit topic. Daar waar de belangen groter worden zullen mensen altijd buiten de regels omgaan wanneer ze daar voordeel mee denken te behalen.
Wel dapper, maar waarom doet hij het, vraag ik me af. Mediageil? Oprechte boetedoening? krijgt hij een leuke som van RTL? Wat zijn motieven ook zijn; Nu zet hij zichzelf te kijk als pakker, maar met welke meerwaarde? Stel dat hij zijn mond had gehouden, had dan iémand hardop de vraag gesteld: heeft die Danny Nelissen ook doping gebruikt? Nu loopt hij voorlopig met een stigma rond, terwijl stilzitten hem waarschijnlijk een veel rustiger leven zou hebben geboden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jan 22, 2013 12:03 pm

Ja, dat is inderdaad een interessante vraag. Ik neem sowieso aan dat hij betaald krijgt voor dat interview. Hij is immers een dik uur op tv rondom een spraakmakend onderwerp. Zal natuurlijk geen Armstrong bedrag zijn maar het brengt ongetwijfeld iets op. Ik denk alleen niet dat dat genoeg is om als doel van het verhaal te dienen. Er moet dus meer zijn.

Het zou kunnen zijn dat hij op deze manier een doorbraak probeert te forceren bij de Nederlandse renners. Hij gaf meermaals een hele duidelijke voorzet naar mannen als Boogerd en Dekker om nu ook duidelijkheid te geven. Nelissen is inderdaad niet de grote vis waarop iedereen zat te wachten. Als hij niets zegt zal het grote publiek hem dat niet kwalijk nemen. En hij krijgt nu wel een bak stront over zich heen. De reacties op dopinggebruik zijn structureel volledig overtrokken, alsof iemand een moord heeft gepleegd.

Ik geloof er wel in dat dit er achter zat. Daarbij is hij als commentator/deskundige natuurlijk betrokken in de wielerwereld. Hij kan nu zonder dubbele agenda commentaar op de situatie geven. Het zal in die zin opluchten en hem meer vrijheid geven om zijn werk te doen. Indirect haalt hij daar dan natuurlijk weer extra inkomsten uit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di jan 22, 2013 12:09 pm

Het is dom van Dekker, Boogerd en Van Houwelingen dat ze volharden in de ontkenning.

Er komen onderzoeken, er komen meer verhalen los. Ze zullen toch niet zo naïef zijn om te denken dat ze de dans zullen ontspringen? Natuurlijk kunnen ze blijven ontkennen, maar naar Amerikaans gebruik komt er toch zo langzamerhand een asteriks bij hun naam.

Gaan ze nu mee in de 'openhartigheid', dan kunnen ze nog wel hun naam een beetje redden. Blijven ze nu ontkennen en moeten ze later bekennen, omdat er eigenlijk niks meer te ontkenhnen valt, dan slaat dat veel meer op hen terug. 'Waarom dan niet meteen?'

Volgens mij doen ze er beter aan open kaart te spelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jan 22, 2013 12:16 pm

Daar zit ongetwijfeld ook iets achter. Want er is natuurlijk geen mens die geloofd dat zij van niets wisten en volledig schoon hebben gereden. Heeft een bekentenis voor hun op dit moment wellicht zwaarwegende financiële consequenties? Dat kan zomaar een argument zijn om tegen alle logica in toch je mond te houden.

Voorbeeldje: Stel nu dat zij met de Rabobank een overeenkomst hebben dat ze hun mond moeten houden en dat ze daar een bedrag voor hebben ontvangen óf dat er een boete op staat wanneer men de bank in diskrediet brengt. Dan kan het zijn dat je op dit moment wel wil bekennen maar dat het nog even niet zo verstandig is.

Boogerd was ontzettend populair maar toen hij stopte is hij niet voor de ploeg behouden. Terwijl dat publicitair enorm interessant was geweest. Dat zat niet helemaal lekker maar toch heeft hij daar altijd zijn mond over gehouden. Ik sluit niet uit, maar dat is puur speculatie, dat hij "in goed overleg" is gestopt en dat er een overeenkomst ligt om zaken uit het verleden stil te houden. Als hij dan nu bekend wat iedereen al weet zou dat gevolgen kunnen hebben die wij nu niet kunnen overzien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di jan 22, 2013 12:38 pm

Marillion schreef:Daar zit ongetwijfeld ook iets achter. Want er is natuurlijk geen mens die geloofd dat zij van niets wisten en volledig schoon hebben gereden. Heeft een bekentenis voor hun op dit moment wellicht zwaarwegende financiële consequenties? Dat kan zomaar een argument zijn om tegen alle logica in toch je mond te houden.

Voorbeeldje: Stel nu dat zij met de Rabobank een overeenkomst hebben dat ze hun mond moeten houden en dat ze daar een bedrag voor hebben ontvangen óf dat er een boete op staat wanneer men de bank in diskrediet brengt. Dan kan het zijn dat je op dit moment wel wil bekennen maar dat het nog even niet zo verstandig is.

Boogerd was ontzettend populair maar toen hij stopte is hij niet voor de ploeg behouden. Terwijl dat publicitair enorm interessant was geweest. Dat zat niet helemaal lekker maar toch heeft hij daar altijd zijn mond over gehouden. Ik sluit niet uit, maar dat is puur speculatie, dat hij "in goed overleg" is gestopt en dat er een overeenkomst ligt om zaken uit het verleden stil te houden. Als hij dan nu bekend wat iedereen al weet zou dat gevolgen kunnen hebben die wij nu niet kunnen overzien.
Dat zou dan alleen voor Erik Dekker en Boogerd gelden, want anderen (Lotz, Thomas Dekker, Nelissen) praten wel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jan 22, 2013 12:49 pm

Dat zou toch prima kunnen?

Nelissen en Lotz zijn in een hele andere periode weggegaan. De laatste jaren is er vanuit de sponsor/ploegleiding geprobeerd om schoon schip te maken. Na de Rasmussen affaire. In die periode is Thomas Dekker ook buiten de deur gewerkt. Die kon er een hele dure levenstijl op nahouden in Lucca en heeft lang zijn mond dicht gehouden. Tot hij uiteindelijk is betrapt en er niets meer stil was te houden.

Erik Dekker is de laatste jaren niet positief bevonden (wel langer terug voor een wk een te hoge hematocriet waarde) en Boogerd is ook niet positief geweest. Die zijn dus "officieel" niet door de mand gevallen en ik acht het daarom goed mogelijk dat het voor hun niet zonder risico is om nu het verhaal op tafel te leggen. Aan de recente opmerkingen van Boogerd kun je overigens wel opmaken dat hij nu wel wil. Is een kwestie van tijd, wellicht wil men dus eerst zekerheid hebben over de gevolgen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Yopi » di jan 22, 2013 1:57 pm

Schoon schip? Je wilt zeggen dat er nu niet meer gebruikt wordt? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jan 22, 2013 2:11 pm

Nee, dat staat er niet.Je kunt alleen wel zien dat de leiding na het Rasmussen incident voor een andere richting heeft gekozen. Men is daarna een stuk strenger geworden en een aantal mensen is al dan niet vrijwillig buiten de deur gezet.

Kijk mijn eerdere postings in dit verhaal nog maar eens terug. Ik geloof niet in de haalbaarheid van volledig schone sport. Is overigens ook geen probleem dat exclusief aan het wielrennen is voorbehouden. Er zijn nu allang weer nieuwe middelen die vooralsnog niet opspoorbaar zijn. Het is kinderlijk naief om te veronderstellen dat sporters daar geen gebruik van maken. Ga er maar van uit dat alles dat te krijgen is en waar voordeel mee te behalen is ergens in gebruik is. Afhankelijk van de behoefte die je bij een sport hebt en de eigenschappen van het product.

Ik denk ook dat veel mensen die vanaf de zijlijn moord en brand schreeuwen in de praktijk ook niet foutloos zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » di jan 22, 2013 3:08 pm

Weten we ook meteen de reden waarom Rabobank Boogerd nooit een functie na z'n actieve carrière heeft aangeboden.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di jan 22, 2013 3:11 pm

Marillion schreef:Dat zou toch prima kunnen?

Erik Dekker is de laatste jaren niet positief bevonden (wel langer terug voor een wk een te hoge hematocriet waarde) en Boogerd is ook niet positief geweest. Die zijn dus "officieel" niet door de mand gevallen en ik acht het daarom goed mogelijk dat het voor hun niet zonder risico is om nu het verhaal op tafel te leggen.
Ja, dat zou zeker kunnen. Maar in dat geval hebben ze - vrees ik - een probleem a la Lance. Linksom of rechtsom, hun al dan niet gebruik gaat een keer op tafel komen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » di jan 22, 2013 3:14 pm

Exclusief: wielerbond waarschuwde jarenlang Armstrong en andere renners met verdachte waarden

De internationale wielerunie UCI heeft jarenlang Lance Armstrong en vele andere renners gewaarschuwd wanneer zij groot risico liepen geschorst te worden wegens dopinggebruik.

In een interview met Vrij Nederland zegt Hein Verbruggen dat hij als voorzitter van de UCI het initiatief had genomen om bloedtests af te nemen en de renners te waarschuwen zodra de uitslagen verdacht werden.

Al in 2001 kreeg Lance Armstrong van de wielerbond te horen dat de bij hem gemeten waarden verdacht waren. Maar Verbruggen heeft de Amerikaanse renner in de media altijd vurig verdedigd. Verbruggen in Vrij Nederland: ‘Daar heb je in zoverre moeite mee dat je meer weet dan je kunt zeggen. Dat je meer vragen hebt en publiekelijk kun je dat niet uiten.’

De Nederlander Verbruggen was van 1991 tot 2005 voorzitter van de internationale wielerunie.

Uit vertrouwelijke documenten blijkt dat toprenners en teammanagers op het hoofdkantoor van de UCI in Zwitserland werden uitgenodigd en daar van UCI-arts Mario Zorzoli een presentatie kregen over de strategie van de UCI en de gevonden waardes. Andere renners werden door diezelfde Zorzoli of door het Nederlandse lid van de anti-dopingcommissie van de UCI, Lon Schattenberg, gebeld.

Er zijn ook Nederlandse renners gewaarschuwd door de UCI. Karsten Kroon bevestigt aan Vrij Nederland dat hij in 2004, toen hij voor de Rabobankploeg reed, een telefoontje kreeg van Schattenberg om hem te informeren over zijn afwijkende bloedwaardes.

De Australische antidopingexpert Michael Ashenden, die van 2008 tot 2012 werkzaam is geweest voor de UCI, kent geen andere bond die zijn sporters met verdachte waardes waarschuwt. Volgens Ashenden geeft het de renner de mogelijkheid zijn dopinggebruik aan te passen zodat hij niet positief wordt bevonden.

Verbruggen zegt dat het hem niet interesseert dat de kans renners te betrappen met dit beleid verkleind werd. De UCI probeerde de renners er op deze manier van te overtuigen om met doping te stoppen. Verbruggen: ‘Wellicht overtuig je hem om geen doping meer te gebruiken, en wellicht niet.’

In het interview bevestigt Hein Verbruggen dat een deel van zijn vermogen in beheer is bij de Amerikaan Thomas Weisel, die tevens sponsor en investeringspartner van Lance Armstrong is. Verbruggen zegt dat hij niet op de hoogte was van de connectie. ‘Als ik het had geweten, had ik er eerlijk gezegd nog niet bij nagedacht.’
www.vn.nl

Opvallend trouwens dat dit in Nederland zo leeft momenteel, ik heb het idee dat er bijvoorbeeld in Belgie veel minder aandacht voor is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door InnerHarbour » di jan 22, 2013 6:33 pm

Geweldig dit, wat een zooitje. De overkoepelende organisatie waarschuwt renners zodat diezelfde renners hun gebruik kunnen aanpassen om zo de dans te kunnen blijven ontspringen en als motivatie wordt gegeven dat ze zo de renners probeerde te overtuigen om met doping te stoppen. :drecul.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di jan 22, 2013 6:39 pm

InnerHarbour schreef:Geweldig dit, wat een zooitje. De overkoepelende organisatie waarschuwt renners zodat diezelfde renners hun gebruik kunnen aanpassen om zo de dans te kunnen blijven ontspringen en als motivatie wordt gegeven dat ze zo de renners probeerde te overtuigen om met doping te stoppen. :drecul.gif:
Hij's absoluut creatief. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie