Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » zo jul 22, 2012 6:32 pm

Wiggins die even vol gas geeft om Cavendish te lanceren. Dat is toch wel weer klasse!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 22, 2012 9:35 pm

Wel opvallend. In 2004 zijn de Olympische Spelen in Athene en wint Griekenland voor het eerst (en voor het laatst?) een EK. In juli 2012 starten de Olympische Spelen in Londen en wint voor het eerst ooit een Brit de Tour. Mooie dingen!

Oscarito

Bericht door Oscarito » di jul 24, 2012 10:11 am

Zo! Was dat een van de zwakste Tours aller tijden of niet? Om de vraag zelf maar te beantwoorden, ik vond van wel. Na de matige Giro en de zwakke Tour is het uitkijken geblazen naar de Vuelta en het kan wel eens een hele mooie Vuelta gaan worden. Het parcours is om te smullen met maar liefs tien aankomsten bergop. Een beetje te veel van het goede maar ik klaag niet.
En dan is er nog het deelnemersveld met Contador, Froome, A. Schleck, Gesink, Mollema, VdB2, Anton, Rodriguez, S. Sanchez, Cobo en Quintana. Dat wordt vuurwerk in de bergen!

Oh ja, hoe is het eigenlijk afgelopen met onze tourpoules? Mijn resultaten waren:
Top-20 Tourcoach (met het vergeten aan te passen van mijn team na de proloog...)
Top-30 + top-100 Tip Tour Top Tien
Top-50 Tour Biddinghuizen

Top-30 in de belangrijkste tourtoto, de TTTT. Een beter resultaat dan vorig jaar maar ben er niet helemaal tevreden mee. Het wegvallen van F. Schleck, Rojas en S. Sanchez heeft me genekt evenals het lakse rijden van de favorieten. Het verschil met de numero 3 in het AK bedraagt minder dan 100 punten, dat was te doen. Aantekeningen voor volgend jaar, Pinot erbij pakken. Volgend jaar gaat er meer geklommen worden en Pinot is samen met Quintana het grootste klimtalent.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di jul 24, 2012 11:37 am

Volgend jaar bestaat de Tour 110 jaar en hebben we de 100e Tour. Er wordt voor het eerst gestart op Corsica, maar verwachten we nog meer spektakel of iets speciaals qua parcours?

In de tijd van Leblanc waren de bergetappes altijd in het 2e en 3e weekeind vanwege de tv en live uitzendingen, dat is nu allang niet meer zo, gelukkig maar.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

sander

Bericht door sander » wo jul 25, 2012 2:22 pm

Ik heb het redelijk goed gedaan in mijn 3 pouljes, allen zelfs zonder cancellara.
289e in de Tubantia (met daarin een hele domme fout met rugnummer)
6e in een vriendenpoule met 70 deelnemers
6e in een cafepoule met 250 deelnemers.

zeux

Bericht door zeux » wo jul 25, 2012 2:27 pm

beelzebub schreef: Er wordt voor het eerst gestart op Corsica, maar verwachten we nog meer spektakel of iets speciaals qua parcours?
Ik verwacht dan vooral een bommetje links of rechts. Dat is daar de lokale folklore.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo aug 12, 2012 8:29 pm

Lars Boom boekt 'één van zijn mooiste zeges ooit'

Wielrenner Lars Boom kroonde zich zondag na zijn tweede plaats in de slotetappe van de Eneco Tour tot eindwinnaar. In het algemeen klassement bleef de 25-jarige Brabander, na verrekening van de bonificatieseconden, 26 tellen voor op de Fransman Sylvain Chavanel.

Diens teamgenoot Niki Terpstra werd derde, op 49 seconden van Boom.

'In zo'n koers waar het om seconden gaat, moet je heel lang rustig blijven", verklaarde Boom het geheim achter zijn overwinning. De Raborenner nam de leiderstrui na de laatste etappe over van de Canadees Svein Tuft en was daarmee de vijfde klassementsaanvoerder in zeven dagen. De afstand tussen de nummers 1 en 2 in het klassement werd nooit groter dan de 26 seconden die Boom uiteindelijk voorbleef op Chavanel.

Boom legde de basis voor zijn eindzege in de tijdrit van zaterdag. Boom werd op parcours rond het Belgische Ardooie derde, net achter Tuft en de Amerikaan Taylor Phinney. Hij klom daarmee naar de tweede plaats in het klassement, op 4 seconden van Tuft. De dagen daarvoor had de Brabander al attent gereden in het peloton en een goede uitgangspositie bemachtigd.

Tijdens de slotetappe kwam Boom amper in gevaar. Even leek hij te breken op de tweede beklimming van de beruchte Muur van Geraardsbergen. Team Saxo Bank, met Alberto Contador, opende de aanval. 'Saxo Bank reed goed en Contador maakte een goede indruk', aldus Boom.

De Brabander kon in de afdaling echter weer aansluiten. Bij de derde en laatste beklimming van de Muur plaatste Boom zijn beslissende aanval. 'Alessandro Ballan demarreerde op de Muur en even daarna ging ik ook. Boven wachtte hij me op, waarna we samen kop-over-kop naar de meet konden rijden." Daar liet hij de etappewinst aan de 32-jarige oud-wereldkampioen uit Italië.

Boom wist naar eigen zeggen al eerder dat hij de overwinning voor het grijpen had. 'Tuft moest bij de eerste beklimming van de Muur al een beetje lossen. Daarna reed hij op 10 kilometer ook nog een keer lek. Toen wist ik wel dat het goed zat', aldus de Brabander. Wat hij toen nog niet kon weten, was dat Tuft ook nog een tijdstraf voor het onreglementair aannemen van een bidon zou krijgen. Hierdoor steeg Niki Terpstra in de eindklassering naar de derde plaats.

Volgens de Raborenner verliep de koers volgens het plan dat de ploeg voor ogen had. 'We hebben de koers goed kunnen controleren. We hebben het kort kunnen houden. We hebben deze week hard gewerkt. Dit is dan ook een van mijn mooiste overwinningen op de weg.'
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo aug 12, 2012 8:47 pm

Rabobank doet het uitstekend de laatste twee weken. Etappezeges voor Breschel, Martens, Matthews, Bos en nu de eindzege van de Eneco-Tour met Boom die met deze zege voor het eerst iets van zijn grote belofte waarmaakt.

Voor volgend seizoen is er ook al nieuws, Lars Petter Nordhaug komt de Boerenleenbank versterken. Wie kent hem niet? :neutral.gif:
Kan een meer dan uitstekende knecht worden voor de kopmannen maar meer mag je niet verwachten van hem. Verwacht binnenkort nog veel meer transfernieuws daar, Breschel schijnt terug te gaan naar Riis terwijl Matthews weg wilt. Breschel maakt het niet helemaal waar mede door blessures dus het beste is dan om afscheid van elkaar te nemen maar als ze Matthews weg laten gaan dan zijn ze niet goed bezig.

Chris

Bericht door Chris » di aug 14, 2012 12:16 pm

Hebben jullie ook zo'n zin in de Vuelta? Ik kijk daar naar uit. Kunnen Gesink en Mollema potten breken? Is Cobo enigszins in staat om z'n titel te verdedigen of fietst Contador alles en iedereen aan flarden? Wat kan Belgische hoop in bange dagen VandenBrouck? Of gaat trekt Froome zijn topvorm door naar Spanje?
Heb er nu al zin in!
Chris a.k.a Giiser

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 14, 2012 12:26 pm

Ik vrees dat de Vuelta niet spannend wordt en dat Contador die glansrijk gaat winnen. Met wat mazzel een Nederlander op het podium?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 14, 2012 3:11 pm

Contador met twee vingers in z'n neus. Ik verwacht dat hij vlijmscherp en supergemotiveerd aan de start staat. En er zijn bovendien erg veel aankomsten waarop hij het verschil moet kunnen maken.

Het lijkt me sterk dat Froome in staat is om zijn hoge niveau nog eens drie weken lang vast te houden. Van de Nederlanders verwacht ik niet heel veel. Zowel Gesink als Mollema leken onlangs nog niet zo goed. Maar wellicht groeien ze net op tijd naar een goede vorm. Zou leuk zijn als ze een rit kunnen pakken en een behoorlijk klassement kunnen rijden. Al was het maar om het zelfvertrouwen wat op te krikken.
Nil volentibus arduum

Oscarito

Bericht door Oscarito » di aug 14, 2012 4:23 pm

LL Sanchez wint op een prachtige wijze de Clasica San Sebastian! Blijft toch een echte klasbak. :biggthumpup.gif:

En als Rabobank zo voort gaat doen als in de voorbijgaande twee weken wordt het nog een mooi seizoen.

Oscarito

Bericht door Oscarito » di aug 14, 2012 4:30 pm

Chris schreef:Hebben jullie ook zo'n zin in de Vuelta? Ik kijk daar naar uit. Kunnen Gesink en Mollema potten breken? Is Cobo enigszins in staat om z'n titel te verdedigen of fietst Contador alles en iedereen aan flarden? Wat kan Belgische hoop in bange dagen VandenBrouck? Of gaat trekt Froome zijn topvorm door naar Spanje?
Heb er nu al zin in!
Ik kijk er al weken naar uit! De Giro was teleurstellend en de Tour nog teleurstellender. Gezien het parcours en het deelnemersveld kan ik ook niet anders concluderen dat het haast wel een prachtige Vuelta moet gaan worden. Wel moet ik me aansluiten bij Marillion, ook ik denk dat Contador alles aan flarden gaat rijden in het AK.

Ben zelf vooral benieuwd naar Quintana en Talansky en met nadruk op eerstgenoemde. Die schat ik echt heel hoog in voor de toekomst.

Chris

Bericht door Chris » di aug 14, 2012 4:53 pm

Eens met Marillion. Contador is gekrenkt in zijn trots en wil aan een ieder laten zien wie de beste is. Ik hoop dat Mollema de lijn van vorig jaar kan doorzetten. Ze deden vandaag mee in Sebastian. Iemand gezien hoe beide Nederlanders het gedaan hebben? Gesink heb ik wat minder vertrouwen in.. Geen idee waarom, maar mijn gevoel zegt dat je mag knechten voor Mollema.
Chris a.k.a Giiser

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 14, 2012 5:23 pm

Luis Leon Sanchez wint vandaag solo en zowel Mollema als Gesink in de achtervolgende groep. Mooi resultaat!
Nil volentibus arduum

Chris

Bericht door Chris » di aug 14, 2012 8:59 pm

Dan zou je, met enig voorbehoud, kunnen zeggen dat de basisvorm goed is.. Ik wacht met smart!
Chris a.k.a Giiser

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 14, 2012 10:20 pm

waarom zou Contador gekrenkt zijn in zn trots? Hij heeft toch gewoon doping gepakt. Hij mag blij zijn dat ie weer mee mag doen en als hij weer als een beest die bergen over rijdt heeft hij weer gepakt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 15, 2012 9:07 am

Ik zou in zijn positie vooral kwaad zijn over hoe de hele afhandeling is verlopen. Zo'n zaak duurt gewoon veel te lang. Op een gegeven moment moet duidelijk zijn of hij nu positief was of niet en wat de straf is. Nu mocht hij ondertussen bijvoorbeeld starten in de Giro. Hij wint daar en is nergens op betrapt maar toch raakt hij die overwinning kwijt. Dat is wat mij betreft niet uit te leggen.

Reken maar dat hij gemotiveerd is. Die heeft de afgelopen maanden alles in het teken van de Vuelta gezet. Hij mist misschien wat wedstrijdritme maar daar komt hij wel mee weg als z'n trainingen maar hard genoeg zijn geweest. En daar twijfel ik niet aan.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo aug 15, 2012 9:27 am

Zeer mooie overwinning van Sanchez, met ook een zeer sterk teamoptreden. Vroeg me destijds af of hij bij de ploeg zou passen, maar eist inmiddels bijna alle mooie zeges op. Hoe dan ook is Rabo sinds de start van de tour in goede vorm, met diverse overwinningen.

Contador zal er zeker staan. Als hij op 100% van z'n kunnen zit, heeft de rest geen kans. Hij is simpelweg de sterkste ronderenner van deze generatie. Als hij op 95% zit, doet hij ook nog steeds mee om de prijzen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 15, 2012 9:44 am

Mwah, in de laatste tour waarin hij meedeed vond ik hem minder overtuigend dan hij wel is geweest.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 15, 2012 9:52 am

Klopt, maar daar had hij toen wel een excuus voor. Hij wist heel lang niet of hij wel mocht starten in die Tour. Als alternatief heeft hij toen een loodzware Giro gereden en die ook gewonnen. Dat was bepaald geen ideale voorbereiding.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » za aug 18, 2012 6:04 pm

Wat een bezetting in de Vuelta, duidelijk sterker dan de Tour qua toppers.

Alexander

Bericht door Alexander » za aug 18, 2012 7:47 pm

Oef, Rabobank wordt door de allerlaatste ploeg geklopt en wordt 2e in de ploegentijdrit. Ploeg ziet er sterk uit!

Iniesta

Bericht door Iniesta » za aug 18, 2012 7:58 pm

Nadat SKy langzamer was, dacht ik dat die binnen was. Helaas, wel sterk gereden vooral in tweede deel.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 19, 2012 1:03 pm

Mag inderdaad ook wel eens gezegd worden. Terecht wordt Rabobank, gezien de slechte resultaten nogal eens door de gehaktmolen gehaald, maar dit zag er goed uit. Is denk ik qua parcours ook veel meer op het terrein van klimmers als Gesink en Mollema.

(nee, ik reken me nog niet rijk)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie