Je kunt voor iedere wedstrijd van 100 tot 500 inzetten. In het spelletje. Zelf zet ik daar alleen 100 en 200 in (1 of 2 voor mijn part). Mijn interesse is een onafhankelijk online record. Voor wat meer serieuze investeerders -mensen die minimaal $500 per wedstrijd inzetten- denk ik erover om een soort advies-service op te zetten. Die hadden op die manier minstens $25,000 overgehouden aan dit seizoen. Maar dat is onafhankelijk van het spelletje. Net gisteravond Moneyball gezien. Leuk om te zien hoe sabermetrics MLB binnenkwamen. Bill James is een van mijn helden.Zeux schreef: Hey Tonk, interessant spelletje, ken het totaal niet. Hoe werkt dit? Want daar kom ik zo snel niet uit.
MLB
Moderator: mods
- Monkey Tonk
Re: MLB
Waar zet je precies op in? De winnaar? Soort van toto (maar dan zonder het gelijkspel)? En wat krijgje dan terug voor je inzet? Stel dat je 100 inzet op winst voor Yankees vanavond tegen Detroit.Monkey Tonk schreef:Je kunt voor iedere wedstrijd van 100 tot 500 inzetten. In het spelletje. Zelf zet ik daar alleen 100 en 200 in (1 of 2 voor mijn part). Mijn interesse is een onafhankelijk online record. Voor wat meer serieuze investeerders -mensen die minimaal $500 per wedstrijd inzetten- denk ik erover om een soort advies-service op te zetten. Die hadden op die manier minstens $25,000 overgehouden aan dit seizoen. Maar dat is onafhankelijk van het spelletje. Net gisteravond Moneyball gezien. Leuk om te zien hoe sabermetrics MLB binnenkwamen. Bill James is een van mijn helden.Zeux schreef: Hey Tonk, interessant spelletje, ken het totaal niet. Hoe werkt dit? Want daar kom ik zo snel niet uit.
Ja sabermetrics zijn cool. Weet niet of Moneyball ook in NL gaat draaien (waarschijnlijk te kleine markt voor), dus ik scoor 'm wel op DVD.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Moneyball, waarschijnlijk omdat Pitt de hoofdrol speelt, komt op 17 november in Nederland in de bioscopen.
YNWA
Ah cool!InnerHarbour schreef:Moneyball, waarschijnlijk omdat Pitt de hoofdrol speelt, komt op 17 november in Nederland in de bioscopen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Monkey Tonk
Je zit in op de winnaar of de over/under. Bij het spel krijg je verder niks per wedstrijd. Alleen aan het eind van het seizoen zijn er wat prijzen. Maar dezelfde wedstrijden zijn natuurlijk beschikbaar in Vegas of online.Zeux schreef: Waar zet je precies op in? De winnaar? Soort van toto (maar dan zonder het gelijkspel)? En wat krijgje dan terug voor je inzet? Stel dat je 100 inzet op winst voor Yankees vanavond tegen Detroit.
Ja sabermetrics zijn cool. Weet niet of Moneyball ook in NL gaat draaien (waarschijnlijk te kleine markt voor), dus ik scoor 'm wel op DVD.
Dacht dat je in de VS zat. lol
Pitcher Matt Moore van Tampa Bay speelde in de zomer nog in de futures game. Nu gooit hij in de eerste wedstrijd van de ALDS in Texas tegen de Rangers 7 shutout-innings met maar 2 hits tegen (zijn tweede career start op het hoogste niveau).
C.J. Wilson staat in 5 innings 8 runs toe. Mooi begin voor de Rays.
C.J. Wilson staat in 5 innings 8 runs toe. Mooi begin voor de Rays.
- InnerHarbour
Heb der 3 innings van meegepakt, zag er erg goed uit die jongen, fastball 97/98 mph met beweging. MFY Detroit PP, nu kunnen ze hun Ace maar 1 maal inzetten, ben benieuwd wie daar het meeste last van heeft.
YNWA
Ze hebben nauwelijks gegooid. Die kunnen maandag wel starten. Heb je meteen kans dat de tussenstand spannend is en het er dus nog meer om gaan spannen. Wordt Verlander vs CC alleen maar interessanter van.InnerHarbour schreef:MFY Detroit PP, nu kunnen ze hun Ace maar 1 maal inzetten, ben benieuwd wie daar het meeste last van heeft.
- InnerHarbour
Gaan ook starten maandag maar als ze gisteren waren gestart hadden ze nog eventueel, een tweede start kunnen maken.
BTW, jij lijkt me het type dat een abo op de Volkskrant heeft, in de online versie van gisteren staat een groot interview met Alexander Smit, kan je dat hier plakken, ik verrot het om de Volkskrant financieel te ondersteunen.
BTW, jij lijkt me het type dat een abo op de Volkskrant heeft, in de online versie van gisteren staat een groot interview met Alexander Smit, kan je dat hier plakken, ik verrot het om de Volkskrant financieel te ondersteunen.

YNWA
Weinig interessant interview. Allemaal open deuren die jij ook weet: niveau is er hoog, je eet, slaapt, drinkt honkbal, anders slaag je er niet. Wat hij dus ook niet deed, ondanks acht seizoenen in College/Minors.
Dus:
"Hij stopte en keerde terug naar Nederland. Na een avontuur in de autoracerij opent hij binnenkort met zijn vriendin een exclusieve lingeriezaak."
Misschien dat alleen het laatste je boeit.
Dus:
"Hij stopte en keerde terug naar Nederland. Na een avontuur in de autoracerij opent hij binnenkort met zijn vriendin een exclusieve lingeriezaak."
Dit is trouwens de ploeg voor het WK:
Nationale selectie van bondscoach Farley voor het WK
Voor dit WK heeft bondscoach Brian Farley elf in de Amerikaanse profleagues uitkomende Nederlandse spelers geselecteerd: Shairon Martis (Washington Nationals), Juan Carlos Sulbaran en Mariekson Gregorius (Cincinnati Reds), Leon Boyd (Burnaby Bulldogs, Canada), Tom Stuifbergen en Kalian Sams (Minnesota Twins), Shawn Zarraga (Milwaukee Brewers), Curth Smith (Lincoln Salt Dogs), Sharlon Schoop (San Francisco Giants), Jonathan Schoop Baltimore Orioles) en Xander Bogaerts (Boston Red Sox). De ploeg is aangevuld met spelers uit de Nederlandse competitie: David Bergman, Rob Cordemans, Diegomar Markwell, Orlando Yntema, Barry van Driel, Nick Stuifbergen, Arshwin Asjes, Sydney de Jong, Bas Nooij, Michael Duursma, Danny Rombley, Shaldimar Daantji, Vince Rooi, Dwayne Kemp en Bryan Engelhardt. Twee spelers vallen vandaag af.
Duursma en Nick Stuifbergen zijn inmiddels afgevallen.
Vandenhurk (O! O!), Bernadina, Halman en Kenley Jansen zijn er ook niet bij (40 man roster MLB)
Nationale selectie van bondscoach Farley voor het WK
Voor dit WK heeft bondscoach Brian Farley elf in de Amerikaanse profleagues uitkomende Nederlandse spelers geselecteerd: Shairon Martis (Washington Nationals), Juan Carlos Sulbaran en Mariekson Gregorius (Cincinnati Reds), Leon Boyd (Burnaby Bulldogs, Canada), Tom Stuifbergen en Kalian Sams (Minnesota Twins), Shawn Zarraga (Milwaukee Brewers), Curth Smith (Lincoln Salt Dogs), Sharlon Schoop (San Francisco Giants), Jonathan Schoop Baltimore Orioles) en Xander Bogaerts (Boston Red Sox). De ploeg is aangevuld met spelers uit de Nederlandse competitie: David Bergman, Rob Cordemans, Diegomar Markwell, Orlando Yntema, Barry van Driel, Nick Stuifbergen, Arshwin Asjes, Sydney de Jong, Bas Nooij, Michael Duursma, Danny Rombley, Shaldimar Daantji, Vince Rooi, Dwayne Kemp en Bryan Engelhardt. Twee spelers vallen vandaag af.
Duursma en Nick Stuifbergen zijn inmiddels afgevallen.
Vandenhurk (O! O!), Bernadina, Halman en Kenley Jansen zijn er ook niet bij (40 man roster MLB)
Weet niet of dat slim zou zijn geweest. Het is en blijft een gok die ALDS. Je moet door, dus moet je op je best zijn, maar je hebt je toppitchers verderop in de playoffs ook nog nodig. Pitchen ze de vijfde game van de ALDS (of zo), kun je ze in de ALCS niet 2x gebruiken.InnerHarbour schreef:Gaan ook starten maandag maar als ze gisteren waren gestart hadden ze nog eventueel, een tweede start kunnen maken.
- InnerHarbour
Ha, ha lachen had geen idee dat hij een Nederlander is. Hij is dit jaar de O's minor league player of year geworden, een talent dat nog een lange weg te gaan heeft, zit nu op A+ maar is pas 19 jaar. Hij speelt SS maar heeft het nummer 1 Orioles, op die positie, prospect Machado voor zich, hij is nog iel moet misschien switchen naar 2B. ben benieuwd hoe die zich verder ontwikkeld.Zeux schreef:Jonathan Schoop Baltimore Orioles
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op za okt 01, 2011 11:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
- InnerHarbour
Heb je foto's.Zeux schreef:Weinig interessant interview. Allemaal open deuren die jij ook weet: niveau is er hoog, je eet, slaapt, drinkt honkbal, anders slaag je er niet. Wat hij dus ook niet deed, ondanks acht seizoenen in College/Minors.
Dus:

YNWA
- InnerHarbour
Tja vaak zeggen ze, als we de volgende ronde maar halen.Zeux schreef:Weet niet of dat slim zou zijn geweest. Het is en blijft een gok die ALDS. Je moet door, dus moet je op je best zijn, maar je hebt je toppitchers verderop in de playoffs ook nog nodig. Pitchen ze de vijfde game van de ALDS (of zo), kun je ze in de ALCS niet 2x gebruiken.InnerHarbour schreef:Gaan ook starten maandag maar als ze gisteren waren gestart hadden ze nog eventueel, een tweede start kunnen maken.
YNWA
- InnerHarbour
Nou nou, iemand die het doorheeft dat het niet alleen het instorten van de Red Sox was.
September 29, 2011
Lowly Orioles Took the Spoiler Role to New Heights
By BENJAMIN HOFFMAN
It is hard to refer to a team that won 69 games and finished 28 games out of first place as a giant killer, but the Baltimore Orioles spent the last few weeks as a thorn in the side of the American League titans.
The most memorable of the victories was Wednesday’s dramatic last-inning win over the Red Sox. It eliminated Boston from postseason contention, but that was hardly the team’s first blow.
As the Red Sox’ nine-game September lead in the wild-card race vanished, the Orioles were responsible for five of the losses. Over all, Baltimore was 15-13 in a wild final month, long after it was eliminated from contention.
Nolan Reimold, who drove in the tying run Wednesday with a double, told reporters after the game: “It was exciting. We battled to the end and we came out on top this time. We weren’t playing for the playoffs, but we were playing for pride, and we showed it tonight.”
The Orioles’ onslaught was not limited to the Red Sox. With Manager Buck Showalter keeping his team motivated despite no chance of reaching the postseason, Baltimore won two extra-inning contests against the Yankees this month. As the Rays fought to crawl back into the playoff picture, Baltimore beat them in consecutive games Sept. 13 and 14, putting a temporary speed bump on Tampa Bay’s road to the wild card.
Another Oriole highlight was denying Detroit’s Justin Verlander a chance at 25 wins, piling up five runs in seven innings last Saturday. Verlander, perhaps the best pitcher in baseball, finished the season 24-5.
Once one of the dominant franchises of the American League, the Orioles have been largely reduced to a fourth-tier team in their own division. Without a dramatic reduction in payroll by the Yankees or the Red Sox, or a dramatic change in player evaluation in Tampa Bay, it is unlikely that Baltimore’s prospects in the A.L. East will change anytime soon.
But for one month the Orioles got to be the decider in perhaps the most competitive division in baseball.
YNWA
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Van zijn blog:InnerHarbour schreef:Kan jij de stemming in Boston even pijlen bij je zoon Zeux?
De MLB was namelijk ge-wel-dig. Echt, ik heb dinsdag en donderdag op het puntje van mn stoel gekeken, en op donderdag om 00:05 heb ik de hele buurt bij elkaar geschreeuwd. Ik zal jullie de uitleg besparen, maar ik was blij en iedereen in Boston was niet blij.![]()
- InnerHarbour
Ha, ha, het pleit voor hem dat hij nog steeds voor dat verschikkelijke team uit de Bronx is, staan wel mooi met 2-1 achter, Detroit moet ze nu killen en de serie niet weer terug naar NYC laten gaan!
Vanacht kan de beslissing al bij de Brewers vallen en morgen bij de Phillies. Op de AL teams moeten we nog tot donderdag wachten.
Vanacht kan de beslissing al bij de Brewers vallen en morgen bij de Phillies. Op de AL teams moeten we nog tot donderdag wachten.
YNWA
Ik ben bepaald geen baseball expert, maar de 'haat' die jullie hier hebben voor de NYY komt op mij heel erg over als de 'haat' die de andere Eredivisieclubs hebben voor Ajax. Kortom, ik denk dat ik me als Ajaxsupporter juist het meest aangetrokken zou voelen tot 'dat verschrikkelijke team uit de Bronx'.
Huh? Gisteren had CC nou toch juist een brievenbusje, waarvan de kantjes ook nog eens niet mededen?Feest schreef:Met een strike zone van 16 vierkante meter kan ik het ook.